Позакласний захід "Природа очима душі"

Про матеріал
Люби природу не як символ Душі своєї, Люби природу не для себе, Люби для неї.
Перегляд файлу

Урок єднання з природою

6 – 7 клас

«Природа очима душі»

 

Вислови на дошці

1. Здоров’я – безцінний дар природи.

2. Здоров’я – це любов  і дбайливе відношення до природи: природа  не брат і не сестра, а батько і мати Людства.

3. Природа – джерело здоров’я людини.

Епіграф

1. Люди гинуть від невміння

користуватися силами природи

 й від незнання щирого світу.

 

Напис на піраміді Хеопса

 

2. Люби природу не як символ

Душі своєї,

Люби природу не для себе,

Люби для неї.

 

П.Тичина

Учитель

  Любі учні, до нас у клас

  Завітали люди щирі.

  Привітайте в добрий час,

  Гостей посмішкою й миром.

Учні

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, сонце прекрасне!

Доброго ранку, дерева багряні!

Доброго ранку, квіти духмяні!

          Доброго ранку, птахи галасливі!

Доброго ранку, гостям щасливим!

Доброго ранку, тобі і мені

А ще хочем побажати:

Доброго вам здоров’я.

Вліво , вправо повернутись,

Туди – сюди посміхнутись:

- Добрий день! Здоровенькі були!

Учитель

     Доброго дня, діти, наші гості. Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, здоров’я, створюємо гарний настрій. Адже кожне сказане слово від щирого серця і з приємною посмішкою на устах додає сили та наснаги, бо найбільше людське багатство – здоров’я.

              Без здоров’я втрачає цінність матеріальне забезпечення, краса і навіть розум.

              Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були насамперед, здоровими і тому ми поведемо сьогодні мову про те, як навчитися берегти і зміцнювати своє здоров’я.

              І девізом нашого уроку будуть слова із пісні: «Сонце , повітря і вода – наші найкращі друзі.»

             Отже, розпочинаємо нашу мандрівку у світ Природи.

               І сьогодні наше завдання  - переосмислити підходи до формування здорової дитини.

              А як ви гадаєте. Чому саме сонце, повітря і вода є нашими найкращими друзями.

Учні

             1. Людина є частинкою живої природи, саме їй, природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю могутністю, і тому якщо правильно використовувати ці оздоровчі сили , то ми будемо здоровими.

         

              2. А я також хочу сказати, що який прекрасний і дивовижний світ нас оточує. Людина живе серед природи і бере з неї все необхідне для життя і здоров’я. Це сонячні промені, це свіже повітря та вода, що є основою нашого життя.

Учитель

                 Вірно. Але ще здоров’я людини великою мірою залежить від обсягу її знань і практичних умінь у використанні оздоровчих сил природи для зміцнення здоров’я й профілактики захворювань.

                До оздоровчих сил природи відносять , що?

Учні

               Сонце, повітря, воду.

Учитель

                    І якщо систематично і правильно використовувати сонячні, повітряні і водні процедури відповідно до віку, то це вдосконалить механізм терморегуляції, нормалізує психічні процеси і тим самим підвищить працездатність і фізичний стан.

Вправа «Циферблат життя»

         А зараз пропоную помалювати. Візьміть аркуші, що є у вас на столах, і намалюйте коло – циферблат. ( малюють)

          Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли стрілка рухалася від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному, позначте це число на колі.

                  Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років?

                Напишіть це на циферблаті. Продовжіть пропозицію «Я хочу бути… (яким) ( 3 – 5 хв.)

Учитель

                Що у нас вийшло? ( Діти називають свої варіанти)

                 Отже, усі ви хочете бути ( успішними, щасливими, багатими і т.д.). І для досягнень цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки – вони нагадуватимуть про мету нашого уроку, що здоров’я – це головний життєвий скарб.

                А зараз поринемо у різноманітний і цікавий світ природи. І навчимось використовувати оздоровчі сили природи з користю для себе, і почнемо із першої сили – ВОДИ. А щоб краще і зрозуміліше говорилося нам,  про воду то давайте пройдемо до нашої шкільної криниці. (ідуть)

 

            В індійській книзі Ріг-Веди (1500 р. до н.е.) написано:

       "Десять переваг дає обмивання: ясність розуму, свіжість, бадьорість, здоров'я, силу, красу, молодість, чистоту, приємний колір шкіри та увагу красивих жінок".

         У великому пошані  вода й у нашого народу. Воду називають кров'ю землі. З одного боку - це цілюща животворна сила, основа всього живого на землі, з другого - грізна, руйнівна стихія.

        Наші прадіди вважали, що всі немочі і хвороби людські наслані нечистою силою. Тому вірили в цілющі властивості води, поклонялися їй як животворній очищувальній силі.

                З води повстало все живе на Землі. Давні вірування українців у чудодійну силу води відбилися в багатьох обрядах. А які ви знаєте обряди, у яких вшановують воду?

 

              Що можуть сказати наші пошуковці?

 

Учні

              1. Це, перш за все, свято Івана Купала, під час якого відбувалося очищення водою ( обливалися водою та купалися у воді). Роса на Купала мала цілющу силу. Нею вмивалися, качалися по росі, щоб позбутися хвороб.

 

 

              2. А мені бабуся розповідала, що є таке свято Ордань. Яке святкують 19 січня. вважалося, що в цей час освячують усі земні води, і вони набирають цілющої сили. І цією водою лікували хворих.

 

              3. А я дізналася, що у неділю, 24 квітня буде свято – Великдень. Наливали у це свято у миску води і клали туди свячені каштани, і всі по черзі вмивалися, щоб бути красивими і здоровим. І мама мені дала ось ці свячені каштани, щоб ми вмилися цією водою і були здоровими.

 

Учитель

               А давайте наберемо води з нашої криниці ( а вода у нас в криниці освячена_ покладемо туди каштани, які принесла Вікторія і всі вмиємося, щоб бути здоровими і красивими. ( вмиваються)

 

                А що хочуть нам сказати дослідники про воду і її цілющі властивості?

Учні

               1. А ще вода – символ чистоти і здоров’я. Одне з доброзичливих народних побажань так і гласить: «Буть здоровий, як вода».

               Народна медицина стверджує, що перенесення “енергії життя” в живому організмі здійснюється за допомогою води. Здавна відомі замолювання, наспівування води, за допомогою яких можна вилікувати людину чи тварину.

 

               2. Сучасна медицина широко рекомендує водні процедури, які суттєво змінюють хімічну і фізичну терморегуляцію організму, підвищують обмін речовин, стимулюють діяльність центральної нервової системи та ін. Серед найбільш поширених оздоровлюючих та лікувальних водних процедур с вологе обтирання, контрастний душ, купання в морській воді, лазня та інші процедури.

Учитель

                Великий педагог Василь Олександрович Сухомлинський  у відомій книжці «Серце віддаю дітям» запропонував дітям ходити в школі босоніж. Як ви думаєте, чому?

Учні

                На мою думку ходіння босоніж по землі – прекрасний спосіб гартування людського організму, а ще надійний засіб плоскостопості.

                   Ходіння босоніж має своє наукове підґрунтя. Фізіологи доводять, що підошви ніг належать до найбільший рефлексогенних зон людського організму.               Ноги - це наче розподільний щит, на якому є 72 тисячі нервових закінчень, через які можна підключитися до будь-якої частини тіла. Ось чому ходіння босоніж є своєрідним і дієвим засобом оздоровлення.

Учитель

                 Вірно. А давайте започаткуємо щоранку перед уроками ходити босоніж по траві, як це робили наші пращури і були  набагато здоровішими за нас, бо це прекрасне фізичне загартування, кращий засіб запобігання простудним захворюванням.

Учні

              1. А ще я дізнався, що холодна вода вранці, під час умивання збуджує рецептори шкіри, проганяє сон, втому і підвищує працездатність на цілий день.

 

                 2. А це моя порада: ввечері перед сном корисно вмиватися теплою водою. Така вода заспокійливо діє на рецептори шкіри. А ще можна на ніч випити склянку теплої води з медом і вранці прокинетеся бадьорими.

 

                Отже, які робимо висновки. Вода – основа життя, і щоб бути здоровим потрібно полюбити воду і вона нам віддячить.

Учитель

                        А зараз давайте повернемось у «Зелений клас» (повертаються).

                Але давайте для початку

                З вами зробим фіззарядку.

                І пройдем на доріжку здоров’я.

                              ( ідуть до доріжки здоров’я)

  Нумо,  разом починаєм!

  І на місці пострибаєм!

  Далі виконаєм вправи

  Для здоровяя й для забави.

  Нумо, починаємо!

  Й дружно по доріжці здоров’я стрибаємо!

                                 ( стрибають)

  Молодці. Відпочили.

  І бігом за парти сіли.

 

Учитель

                    СОНЦЕ та сонячні промені є найпоширенішим, найдійовішим і до того ж загальнодоступним засобом фізичного здоров’я – наступна складова оздоровчих сил Природи.

 

                      А що дізналися наші пошуковці про користь сонячного світла?

Учні

                      1. Велика користь сонячного  світла була помічена дуже давно. Цілющі властивості сонця (Ярила) широко використовували ще давні слов’яни, в яких побутував звичай винесення хворих з хатин під прямі або розсіяні промені сонця. Сонячне світло зміцнює здоров’я, сприяє нормальному розвитку організму.

 

                       2. А я дізналася , що  наші предки обожнювали сонце, поклонялися йому. Адже доказано вченими, що життя існує на землі також і завдяки сонячній енергії. А про цілющі властивості сонячних променів говорив ще Гіппократ (5 ст. до н.е.):

                  "Воно дуже корисне: поліпшує обмінні процеси, дихання, кровообіг, підвищує тонус нервової системи".

         3. Наші прадіди з обережністю використовували сонце як засіб оздоровлення, підставляючи під сонячні промені лише незначні ділянки тіла.              Однак ми, здебільшого порушуємо рекомендації лікарів щодо прийому сонячних ванн, забуваючи про дослідження вчених про підвищену радіоактивність сонця, що у свою чергу викликає ріст ракових клітин.

 

Учитель

                   Вірно. Промені сонця несуть нам здоров’я, але якщо правильно їх використовувати. А якби зникло Сонце, що б з нами сталося?

Учні

                 1. Від сонця ми маємо світло і тепло, від нього саме життя!

                    Від нього наша Земля – жива планета!

  Від сонечка – здоров’я у кожного з нас,

  Сила, щастя і радість.

 

Учитель

                      Отже, підводячи підсумок ми можемо сказати тільки одне, що сонце є одною із важливих оздоровчих сил природи для нашого організму.

 

                   ПОВІТРЯ.  Народна педагогіка всіляко заохочувала перебування на свіжому повітрі. "Як дитина бігає і грається, то їй здоров'я усміхається", - говорилось в народі. В одній із притч розповідається про незаможного селянина, у якого бігало по двору багато рожевощоких здорових дітей, та пана, у якого був єдиний тендітний хворобливий синок. Після місячного перебування у родині селянина єдина панська дитина поздоровшала, стала такою ж рожевощокою, як і селянські діти. Висновок напрошується такий: свіже повітря і здорова селянська їжа сприяли покращенню здоров'я та апетиту.

     

               А як ви гадаєте, чи впливає свіже повітря на наше здоров’я? Що хочуть сказати по цьому питанню наші дослідники?

Учні

                1. Загартовування повітрям є найбезпечнішим засобом зміцнення здоров'я.
       Перебування на свіжому повітрі сприяє тому, що організм звикає до різних змін температури, адаптується до природних кліматичних умов, оздоровлюється аероіонами  Окрім того, сучасними вченими розроблена методика прийому повітряних ванн, які можуть бути найрізноманітнішими, і в залежності від температури, спрямовані на покращення функціонування того чи іншого органу чи системи.

 

                   А також перед сном потрібно прогулюватися на свіжому повітрі тоді міцніший і здоровіший сон. А зранку протягом дня прогулянки покращують мислення.

 

Учитель.

                Це все вірно. А давайте зараз перевіримо? Чи здорові у вас легені? Якщо легені здорові у них вміщується багато повітря. Мені потрібно троє бажаючих. (дітям роздаються кульки).  По моїй команді починаєте надувати кульки. Хто швидше  той і переможець, значить у нього найздоровіші легені.

 

              А зараз давайте встанемо із – за парт і поспостерігаємо за природою. Вгору – на сонце подивились, і промінчиками зігрілись.

Вправа «Коло здоров’я»

               Станьте в коло. Вдихніть через рот кілька разів . Скажіть позитивні слова, які асоціюються зі здоров’ям. А тепер візьміться за руки і побажайте один одному здоров’я. ( бажають).

          А тепер знову сіли за парти.

Учитель

                  ВОДА, ПОВІТРЯ, СОНЦЕ ми дізналися, що впливають позитивно на здоров’я людини. Але як  ще можна зміцнити здоров’я. Відкрию вам ще одну таємницю. Це за допомогою рослин.

                  При простудних захворюваннях, хворобах шлунку та ін. раніше широко використовували лікарські рослини, настоянки трав та коріння. Не було такої великої кількості алергій.  Сучасні ж батьки при найменшому недомаганні дають дітям антибіотики, що часто викликає алергічну реакцію. У той час, коли можна, наприклад, при нежиті закапувати ніс соком буряка, моркви та ін. Не дозволяють навіть у хаті ходити босоніж, тим самим позбавляють активізації біологічно активних точок, що стимулюють захисні сили організму і загартовують його.

 

               А давайте пройдемо до нашого «Альпінарію».  (ідуть) Тут і поведемо мову про цілющі властивості рослин.

              Діти, а які  лікарські рослини ви знаєте ? (відповіді учнів)

 

( ромашка, звіробій, кульбаба, чебрець, подорожник, шавлія, мати – й мачуха, калина, валеріана, нагідки, спориш, м’ята.

Учитель

                Вірно. Всі ці рослини, це наше здоров’я, вони ростуть у нас на нашій гірці. А скажіть,  будь ласка, коли ви хворієте, які природні ліки використовують ваші мами для вашого лікування.?

                 

Учні

             1. Шавлія – від кашлю.

             2. Мені мама давала настоєм нагідок полоскати горло, бо вони від ангіни.

             3. А коли я порізався і в мене була рана, мені мама прикладала подорожник, бо він заживляє рани.

             4. А коли в мене болів шлунок, то мені мама давала пити відвар ромашки.

Учитель

                    Діти, я бачу, що ви добре знаєте про цілющі властивості рослин і використовуєте їх у своєму житті.

Учні

                     А я підготував загадки, про лікарські рослини, ану чи відгадаєте ви їх?

 1. Квітка гарненька

 На сонечко схожа,

 Пелюстки білі,

 Серединка жовтенька . (ромашка)

 

  2. Із зеленої сорочки

 Що зіткав весною май,

 Білі дивляться дзвіночки,

 Як зовуть їх, ти вгадай? (конвалія)

 

 3. В Україні – це символ дівочості. Навесні цей кущ квітне білим цвітом, а восени вкривається червоними, як коралами ягідками. ( калина)

 

 4. Її називають дикою трояндою. Кущ розквітає у травні рожевими запашними квіточками, які згодом перетворюються на тверді червоні ягідки. ( шипшина)

 

 5. А ця травичка , має приємний ніжний запах. Її ще називають «холодком». Листочки в неї дрібненькі, а на верхівці  фіолетові квіточки. (м’ята)

 

Учитель

             Молодці. Із загадками справилися. І цей перелік лікарських рослин ми можемо продовжувати й продовжувати і про їхні чудодійні властивості. Але я чую чудовий запах свіже завареного трав’яного чаю з трав зібраних на нашому ось цьому лужку і вам пропоную його скуштувати. Який же він корисний цей вітамінний чай із медом. пригощайтеся.  ( п’ють чай).

Учні

             А ще ми нашим гостям підготували ось такі мішечки з збором різноманітних трав. Бо велика користь від нашого фіточаю. Будьте завжди бадьорими і здоровими. ( роздають)

Учитель

              А тепер давайте вернемося у «Зелений клас».

Розгадування кросворду «Природа і наше здоров’я».

              Хоч природа і сама «хворіє» від людського впливу та , не зважаючи на це , є чудовим лікарем для всіх людей. Якщо хочете в цьому впевнитись, спробуйте розгадати кросворд. Об’єднаємося в дві групи. Ну що починаємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Я всіх зігріваю, дарую тепло.

Без мене життя б на землі не було.

 

2. На городі ми ростемо,

Вітаміни вам даємо.

 

3. Я невидиме, є всюди,

Хоч мене не бачать люди.

 

4. Груші, яблука, банани –

Найсмачніші продукти.

Тож недарма люблять діти

Влітку й взимку їсти…

 

5. Ростемо у лісі, у лізу – в природі

Коли захворієш, ми станем в пригоді.

 

6. Я – роса, і сніг, і дощ.

Без мене не звариш борщ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель

                      Отже, розгадавши кросворд дайте мені відповідь на таке запитання, то за

                 допомогою яких складових природа дбає про наше здоров’я.

Учні

                      Вода, повітря, сонце, рослини, овочі, фрукти.

Учитель

                       Підводячи підсумок нашого уроку  єднання з природою хочу сказати,

                 настільки мудра матінка – Природа.

                     Отже, я вам бажаю завжди бути здоровими, веселими, життєрадісними. І 

                 пам’ятайте, що здоров’я безцінний дар природи і від вас залежить чи

                 зумієте ви його зберегти на довгі роки.

                    І хочу вам вручити «Абетку здоров’я», щоб ви не забували як потрібно

                використовувати оздоровчі сили природи.

                   До наступної зустрічі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 листопада
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку