Позакласний захід ( розробка та презентація для 5 - 7 класів) "Турнір знавців музики"

Про матеріал
" Турнір знавців музики" складається з розробки заходу та озвученою презентаціє до нього. Цей матеріал ви зможете використовувати під час проведення тижня музичного мистецтва.
Перегляд файлу

Турнір знавців музики

Мета: узагальнити знання учнів з музичного мистецтва; розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, інтелектуальну гнучкість учнів; виховувати інтерес та любов до музики; виховувати естетичні смаки.

 

У конкурсі беруть участь 2 команди по 6 учнів, кожна з яких обирає собі назву, девіз та емблему.

Ведучий. Добрий день усім присутнім у цьому залі. Темою нашої конкурсної програми є найпрекрасніша, найважливіша і найдивовижніша галузь мистецтва. Разом із нею ми пов’язані від народження і до глибокої старості. Вона всюди, вона навколо нас. Це — її величність музика

Звучить пісня «Музика» Слова І. Боровик, музика Ю. Рожкова

Ведучий. Увага! Увага! Розпочинаємо змагання! Кмітливих і розумних,  винахідливих і сміливих запрошуємо прийняти участь у турнірі! Зустрічайте!

Звучит музика, вибігають команди.

Ведучий. Сьогодні ви будете перевіряти свої знання, розум, швидкість реакції. Наш турнір буде проходити за олімпійською системою. Що це означає? У випадку невдачі команді доведеться зберігати олімпійський спокій. Отже, розпочинаємо!

Ведучий. А тепер дозвольте оголосити наше справедливе журі.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Є у нас команди, є журі .обговоримо правила турніру.

  • Не викрикувати.
  • Не перебивати.
  • Поважати своїх суперників.

 

                                        Конкурс «Прислів’я»

Отже, для початку визначимо поря­док виступу команд. Команди отримують кон­верти з однаковими прислів'ями про музику. Але прислів'я треба скласти зі слів, що знахо­дяться в конвертах. Яка команда перша впо­рається із завданням - та перша й почне, а за першість отримує ще 1 бал.

 

Де праця, …. там і пісня.

Обід без фруктів — … що свято без музики.

Яка пташка, … така й пісня.

Хто співає, … той журбу проганяє.

Бесіда дорогу скорочує…  а пісня  - роботу.

 

 

 

Конкурс «Привітання»

Команди оголошують назву,емблему, девіз.

Максимальна кількість – 5 балів.

Команда «Ліра».

Ліра наша незвичайна

То емблема музикальна

Ми себе Вам представляєм

Й позитиву Вам бажаєм

Наш девіз: «Хай небо ніколи не хмариться, а люди завжди посміхаються»

ЛІРА. - емблема музичного мистецтва? Здавна її зображали у вигляді витонченого інструменту:. Ліра, струнний щипковий інструмент, відомий ще в Стародавній Греції і Єгипті.

      В  Україні  відома Селянська або колісна ліра -- невеликий клавішний інструмент. З колісними лірами бродили по дорогами мандрівні, часто сліпі, музиканти, яких називали.-  лірники.

 

Команда  «Нотограй»

Як почнемо день із пісні

Буде все у нас на місці.

 Ведучий. Чудово! Ми познайомилися з нашими неперевершеними учасниками. Не станемо тягнути час і розпочнемо розминку.

Конкурс  Розминка.

Необхідно пригадати слова, в яких «живуть» ноти. Команда, .яка найбільше напише слів та й переможе.

Пісня «до, ре, мі,….»    Музика А. Островського, слова З. Петрової

(Після виконання пісні команди по черзі зачитують слова)

Ведучий. Наші учасники — просто молодці,! Подивимося, як вони впораються з наступним  конкурсом 

 

 

«Музична естафета»

Команди по черзі виконують кілька рядків із пісень, у яких згадується рослина, передаю­чи естафету один одному словами: «...раз, два, три - заспівайте тепер ви...».

 

 Ведучий. Дорогі глядачі нам час нам звернути увагу й на завзятих капітанів! Для цього ми проведемо наступний конкурс. Готуйтеся, відважні командири!

Конкурс капітанів

Капітани отримують однакові завдання, в яких повинні відгадати музичні слова. Наприклад:

А

Р

Ф

А

Е

Ф

А

М

П

О

Н

А

М

Д

О

Н

Л

Р

П

О

Г

И

А

Р

И

Я

Н

Е

Т

О

О

К

Т

А

В

А

Р

А

Т

Т

П

Е

С

Н

Я

А

С

К

Р

И

П

К

А

Н

М

Е

Л

О

Д

И

Я

Ф

О

К

О

Н

Т

Р

А

Б

А

С

В

А

Л

Ь

С

Н

Р

Е

И

Т

А

К

Т

Р

О

Я

Л

Ь

 

Ведучий (до глядачів). Поки капітани намагаються продемонструвати свої інтелектуальні здібності, ми з вами не будемо відставати. Я буду включати звучання музичних інструментів, а ви мені  повинні сказати, що це. Зауважте, що помилитися буде дуже важко, адже підказкою буде зображення цих інструментів.

( Після конкурсу з  глядачами, капітани зачитують слова.)

Ведучий. Здогадуюся, нашим учасникам уже кортить знову показати себе. Що ж, дамо їм змогу на це у конкурсі

 

«Частина й ціле».

 Кожна команда отримає слова, які слід з’єднати лініями за принципом «частина — ціле!

СЛОВА ДЛЯ КОНКУРСУ  - «Частина й ціле»

смичок                                                                              оркестр
диригент                                                                           скрипка
кордебалет                                                                        струна
гітара                                                                                 опера
арія                                                                                    балет
клавіша                                                                              хор
соліст                                                                                 піаніно

ВІДПОВІДІ

Смичок — скрипка

Диригент — оркестр

Кордебалет — балет

Гітара — струна

Арія — опера

Клавіша — піаніно

Соліст — хор

(Команді, яка впоралася із завданням швидше за всіх, зараховується один бал. )

Ведучий. Усі наші учасники добре знаються на музичному мистецтві. Гадаю, в кожного є і свої вподобання або улюблені автори. Можливо, у наступному конкурсі ви їх зустрінете. Називається він

«Музична вікторина»

 (Звучать уривки музичних творів. Команди по черзі називають композитора та назву твору. За правильну відповідь отримують 2 бали.)

  1. К. В. Глюк. Мелодія з опери «Орфей та Еврідіка»
  2. Л. Бетховен. Соната №14 «Місячна»
  3. Дж.Верді. Тріумфальний марш  з опери «Аїда»
  4. М. Леонтович. Укр. нар. пісня «Щедрик».

Ведучий. Ви вже переконалися в обдарованості наших учасників? Що ж, пропоную вам упевнитися в їхній ерудованості. На черзі  конкурс  

«Конкурс ерудитів».

Завдання для кожної команди лежить в ось цій шкатулці. Капітани беруть і зачитують одна одній запитання. Правила прості, та команда, яка відповіла на більшу кількість запитань та і перемагає в цьому конкурсі – конкурсі музичних ерудитів.

.1.Як називається ансамбль із чотирьох музикантів? (Квартет.)

.2. Яку назву мала ліверпульська четвірка, що назавжди увійшла в історію світової рок-музики? («Бітлз».)

 3. У якій будівлі обряди супроводжують виконанням музичних творів духовного змісту? (Церква)

 4.Яка геометрична фігура стала музичним інструментом? (Трикутник.)

 5.Як називається великий колектив музикантів, яким керує диригент? (Оркестр.)

 6.Як називаються знаки для позначення музичних звуків? (Ноти)

  7.Яка країна є батьківщиною опери? (Італія.)

  8.Який російський композитор ХІХ ст. був ще й морським офіцером? Його називають композитором-казкарем. (М. А. Римський-Корсаков.)

 9.Якого славетного композитора в дитинстві називали «диво-дитиною»? (В. А. Моцарта.)

10. Якого австрійського композитора по праву вважають «королем вальсу»? (Йоганна Штраусса.)

11. Як називають популярну пісню, хіт сезона? (Шлягер.)

12. Назвіть пташку, яка в Україні вважається символом співучості. (Соловейко.)

13. Який музичний твір найчастіше виконували закохані юнаки, стоячи під вікнами своїх коханих? (Серенада.)

14. Про один з своїх творів він сказав: «Так доля стукає в двері», Його  життєвий девіз «Крізь боротьбу — до перемоги! Крізь страждання — до радості!» Хто це? (Л. ван Бетховен.)

15.Його найулюбленішим інструментом був орган. Хто це? (Й. С. Бах.)

 Ведучий. Наші учасники вже трохи стомилися. А їхні вболівальники? Добре, на вас чекає останній

конкурс «Домашнє завдання».

 Команди пропонують музичні інсценівки обраної на власний розсуд пісні. За оплесками уболівальників з’ясовують бали.

(Українські народні пісні «Господарство», «Грицю, Грицю, до роботи»)

 Ведучий. Отже, наш музичний турнір завершився. Усі учасники з гідністю витримали запропоновані випробування. Велика подяка всім, хто брав участь у турнірі й уболівав за команди! Тож, підіб’ємо підсумки турніру…

Відбувається остаточний підрахунок балів, визначаються переможці. Звучить урочиста мелодія. Учасники отримують призи й подарунки.

Разом виконують пісню «Послухай музику землі»

музика і слова А. Житкевич

Турнір закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця результатів

 

з/п

Назва конкурсу

  Ліра

 

 Нотограй

 

1

«Прислівя»

 

 

2

«Привітання»

 

 

3

 «Розминка»

 

 

4

 «Музична естафета»

 

 

5

 «Капітанів»

 

 

6

 «Частина й ціле»

 

 

7

 «Музична вікторина»

 

 

8

«Ерудитів»

 

 

9

«Домашнє завдання»

 

 

 

Всього

 

 


 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Турнір знавців музики.

Номер слайду 2

Правила турніру1. Не викрикувати2. Не перебивати3. Поважати своїх суперників

Номер слайду 3

прислівяпривітаннярозминка. Музична естафетакапітанів

Номер слайду 4

В світі музичних інструментів

Номер слайду 5

ч. Чп. Частина й ціле. Музична вікторина

Номер слайду 6

Крістоф Віллібальд Ґлюк Мелодія з опери «Орфей та Еврідіка»

Номер слайду 7

Людвіг ван Бетховен. Соната №14«Місячна»

Номер слайду 8

Джузеппе Фортуніно Франческо ВЕРДІ Тріумфальний марш із опери «Аїда»

Номер слайду 9

Микола Леонтович«Щедрик»

Номер слайду 10

Конкурс ерудитів. Домашнєзавдання

Номер слайду 11

Вітаємо!Молодці!

zip
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку