"Шукаємо одвічні людські цінності у музиці"

Про матеріал
Нетрадиційний інтегрований урок (українська мова і музичне мистецтво) "Шукаємо одвічні людські цінності у музиці"
Перегляд файлу

Котюжинська ЗОШ І-ІІступенів Вишнівецької селищної ради

 

 

 

 

 

 

 

Шукаємо одвічні людські цінності у музиці

(нетрадиційний інтегрований урок)

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель музичного мистецтва

Медвідь Мирослава Володимирівна

                                                                Котюжинська ЗОШ І-ІІступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Шукаємо одвічні людські цінності у музиці.

Мета уроку: Навчити учнів писати відгук про музичний твір, який найбільше подобається, формувати уміння і навички майстерного виконання  пісень, спонукати до творчої діяльності, сприяти  формуванню моральних, естетичних і духовних цінностей.

Обладнання: тексти учнівських творів, підручник «Музичне мистецтво»7клас автор Л.Г, Кондратова,вислови про музику і пісню, аудіо запис музики М. Скорика «Мелодія», текст вірша «Сирітський дім», таблиця нотний стан, квіти - ноти, текст вірша Б.Олійника «Ода музиці».

Тип уроку: Нетрадиційний - інтегрований: урок розвитку зв’язного мовлення та музичне мистецтво.

 

Хід уроку:

 

На дошці вислови про музику і про пісню (додаток)

1. Мотивація навчання.

Читаю вірш Б.Олійника «Ода музиці».

І квіт зорі, і спалахи півоній,

Космічний гул, і мовчазний туман,

 Усе довкруг в довершеній гармонії

Звучить урочим ладом, як орган,

Усе на світі неземними узами,

 Чебрець і сніг, журавку і печаль,

 Єднає мудро благовісна музика,

 Землі і неба голубий хорал.

О музо муз, — і сущого, й майбутнього,

Ти очищай нас, як жива роса,

І прихиляй до поля многотрудного,

І поривай в духовні небеса!

На початок уроку я пропоную вам виконати пісню «Музика рідного дому» Слова О. Вратарьова,Музика О. Злотника (учні виконують пісню).

Складання асоціативного куща «Музика».

То які ж почуття може викресати музика із серця людини і які саме цінності заховані у музиці - це ми спробуємо з’ясувати на сьогоднішньому уроці. Та й і на домашнє завдання вам було написати твір - роздум «Найкраща пісня мого серця» або сказати своє слово про музику.

 

2. Перевірка домашнього завдання.

 

3. Засвоєння навчального матеріалу.

Пригадаємо, які ж є  два види пісень? (авторські і народні).

Ми вивчали багато пісень, в яких йдеться  про почуття любові до рідної країни, пісні, в яких відтворена історія нашого народу. Пригадайте сьогодні ці пісні?

А давайте  зараз заспіваємо пісню, яку ви всі (як я помітила) дуже любите. Це пісня «Козацькому роду нема переводу».

То ж чого навчає нас ця пісня?

В ваших творах - роздумах неодноразово згадувалася пісня «Рідна мати моя» сл. А.Малишка, муз. П.Майбороди. Справді,  свята материнська любов дає нам наснаги, сили, віри, надії. І виконати цю пісню ми просто зобов’язані.

А які пісні про маму ви ще знаєте?

Пісні про кохання, жартівливі пісні. Згадайте декілька пісень і про ці почуття.

А відгук  про одну із таких пісень нам написав ваш однокласник і ми її також з великим задоволенням виконаємо. Це українська народна пісня «Од Києва до Лубен»

Діти, а як ви вважаєте, що потрібно людині для щастя?

Виконання пісні «Веселкова пісня» Вірші Кононенка, Музика О.Жилінського.

Бачите, що наша пісня(як народна, так і авторська), як життя людини: то прекрасне, як безмежне поле, засіяне зерном історії і заквітчане людськими надіями. Це любов до Вітчизни і ненависть до її ворогів. Наша пісня пахне весняними дощами, синіми волошками, запашними чорнобривцями, материнськими теплими долонями, рідною домівкою. Але всі ви знаєте, що є діти, яким цього всього не вистачає. Це діти сироти, діти, позбавлені батьківського спілкування. Послухайте про це вірш.

Читаю вірш А.Шмалюка «Сирітський дім» (Додаток)

4. Слухання музики.

А зараз ми поринемо у світ інструментальної музики. Звичайно, коли є музика і слово, нам легше говорити про що розповідає музика. Але ми знаємо про те, яким багатством володіє музика, і інколи слова здаються непотрібними. Пропоную вам послухати музику композитора

Миросла́ва Миха́йловича Ско́рика — видатного композитора і музикознавця, героя України, народного артиста України, лауреата премії ім. Т. Г. Шевченка, кандидата мистецтвознавства, співголови Спілки композиторів України , художнього керівника Київської опери , Національна легенда України. Ця музика має назву  «Мелодія».

Уважно послухайте цю музику і скажіть, про які почуття ,на вашу думку, говорить автор у своєму творі?

5. Підсумок уроку.

Згадали ми сьогодні з-поміж багатьох цінностей людського життя, найважливіші. І пісні, які ми сьогодні виконували, різні за тематикою, але їх об’єднує одне - бажання творити на радість людям, бачити красу, оспівувати все те, що несе в собі життя. То ж давайте разом, згадуючи розміщення нот, викладемо одвічні людські цінності  на нотному стані квітами-нотами.

У нас записані різні вислови про музику і пісню видатних людей і народу. Який вислів найближчий до вашого серця і чому? А може дехто з вас скаже своє слово про музику?

 

Тож висновок з усього можна виразити такими поетичними рядками.

 

З піснею ми звечора  лягаєм,

З піснею ми зранечку встаєм,

Перешкоди з нею ми долаєм,

Сил нам пісня завжди додає.

 

 

Щоб пісні лунали лиш в мажорі,

Щоб здригалась стеля від пісень,

Соло, чи в дуеті, а чи в хорі,

Хай лунає пісня кожен день.

 

Щоб лилась і душу зігрівала,

Заставляла серце завмирать.

Щоби кожен день на нас чекала

В кожній справі Божа благодать!

 

 

6. Оцінювання учнів.

 

 

doc
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку