Тема „Щасливий випадок”
Мета: перевірити засвоєння змісту учнями творів, розвивати кмітливість, уміння самостійно вирішувати проблемні питання, виховувати любов до художнього слова.
Тип уроку: урок-гра узагальнення і систематизації знань.
Основний зміст роботи.
1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні проведемо незвичайний урок – урок-змагання і знову звернемось до змісту вивчених творів. Цей урок проведемо у формі гри „Щасливий випадок”. Право зустрітися зі щасливим випадком виборюватиме дві команди.
Для справедливого ходу гри оберемо журі.
І гейм.
Розминка.
Команди отримують по три запитання. На обдумування – 30 секунд. за правильну відповідь – один бал.
Запитання:
-
Назвіть автора роману „Айвенго” (В. Скотт)
-
Назвіть автора повісті „Тарас Бульба” (Микола Гоголь)
-
Назвіть жіночі образи з роману В. Скотта „Айвенго” (Ровена, Ребекка)
-
Як звали синів Тараса Бульби? (Андрій, Остап)
-
Що таке роман?
-
Що таке повість?
Підсумки
ІІ гейм
„Щасливий випадок”
-
Яке символічне значення має образ пальми? (священне дерево, символ вічного життя, вічності природи, краси, праведного буття)
-
Що означає слово „мцирі”? (чернець, який не проводить службу, „чужеземець”, „самотня людина”)
-
Яке прізвисько мав Янош? (Кукурудза)
-
Де вчилися Остап і Андрій? (Київській бурсі)
-
Напис на щиті Айвенго. („Позбавлений спадку”)
-
В якій країні народився Шандор Петефі? (Угорщина)
-
Хто написав вірш „Три пальми”? (Лермонтов)
-
Назвіть фантастичних істот з поеми „Витязь Янош”? (велетень, феї, відьми, чаклуни)
-
Справжнє ім’я Чорного Лицаря в романі „Айвенго”. (король Ричард І)
-
Де народився М. Гоголь? (у великих Сорочинцах на Полтавщині)
-
Широта й велич якої ріки описана в повісті „Тарас Бульба” (Дніпро)
Підсумки
ІІІ гейм
„Упізнай героя”
-
„Вона була ставною і високою. Мала сліпучо-білий колір обличчя. Ясні голубі очі дивилися з-під каштанових брів. Густе русяве волосся було завите в гарні локони, унизані коштовним камінням” (леді Ровена)
-
„Дівчина – білява, ще й струнка постава, плечі круглі, косу довгу та русяву має” (Ілушка)
-
„На арену виїхав лицар в міцному сталевому обладунку із золотими прикрасами ...” (Айвенго)
-
„Сумний, прозорий і блідий, як лань, лякливий і стрункий” (Мцирі)
-
„Попереду всіх мчав рицар, від усіх меткіший, за всіх вродливіший. Так і летіло чорне волосся з-під мідної його шапки; маяв зав’язаний на руці дорогий шарф” (Андрій)
-
„Вона була надзвичайно гарно збудована, східний наряд не ховав її фігури. Жовтий шовковий тюрбан гармоніював з смаглявим відтінком її шкіри і очі блищали, тонкі брови вигинались дугою, зуби біліли перлами, а густі чорні коси розсипались по грудях та плечах.” (Реббека)
Підсумки
ІV гейм
Із загальної кількості названих слів вибрати 5, які вживаються в одному творі.
Айвенго, Мцирі, Кавказ, король, Янчі, Ровена, чернець, замок, аул, велетень, лицар, воля, фея, сад, кохання, гроза, витязь, троянда.
Підсумки
V гейм
Конкурс капітанів
Упорядкуй слова
Айвенго Пасербиця
Янош Лицар
Ровена Чернець
Мцирі Леді
Ілушка Пастух
Підсумки
VІ гейм
„Ти – мені, я – тобі”
Кожна команда готує по три запитання
Підсумки
VІІ гейм
„Знайди правдиву відповідь”
-
Що було на стінах в хаті Тараса? (пістолети, рушниці, шаьлі, нагайки, невід, уздечка)
-
Хто благословив Андрія і Остапа на дорогу у Запорізьку Січ? (батько, мати, священик, ніхто)
-
Скільки часу були діти вдома після приїзду з Київської бурси? (день і ніч, тиждень, місяць)
-
Про що думав Остап в дорозі? (про бідну маму, про науку в бурсі, про товаришів, нічого не думав)
-
Про що думав Андрій в дорозі? (про майбутні подвиги, про панянку, про науку, про товаришів)
-
Хто допоміг Андрію вночі пройти до міста в Дубно? (Тарас, Остап, служниця, поляк)
-
Хто з козаків найбільше показав себе в бою під Дубно? (Голокопитенко, Попович, Остап, Кубенко)
-
Хто виступив перед козаками з промовою, щоб підняти їх дух? (Кошовий, Тарас, старий козак Бовдуг)
-
Чия рука знищила зрадника Андрія? (Тараса, Остапа, Товкача, поляка)
-
Як помер Остап? (від кулі, від списа, від стріл, від катувань)
-
Як полякам вдалося спіймати Тараса Бульбу і потім спалити коло дерева? (через старість, через люльку, через хворобу, Тарас зупинив поляків і врятував товаришів)
-
Де знаходилась тоді Запорізька Січ? (на березі Дніпра, острів Хортиця, коло Запоріжжя, далеко від Дніпра)
-
На що марнували свій час козаки на Січі? (стрільба в ціль, плавання, полювання, перегони коней, гульба)
-
Хто не мав права показуватись в Січі? (жиди, жінки, бурсаки, пани)
-
Хто керував в запорізькій Січі? (полковник, кошовий, осавул, отаман)
ПІДСУМКИ ГРИ