Інтелектуальні змагання: «Шевченкіана»
Мета: Закріпити знання учнів про творчість Т.Г. Шевченко. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу. Виховувати любов до книги, бажання читати і вивчати твори Т.Г. Шевченка.
Слово вчителя: Я рада усіх вас вітати на інтелектуальних змаганнях «Шевченкіана»
«Учитеся,брати мої, думайте, читайте. І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь….» - із таким проханням звернувся колись пророк, поет, письменник, художник Тарас Григорович Шевченко до своїх земляків і до вас, діти.. отже, ми проводимо ці змагання, вшановуючи пам’ять Тараса.
Представляю вам дві команди «Кобзарі», «Бандуристи». Привітаємо їх оплесками.
Також представляю вам наше поважне журі у складі:
Умови змагання: кожній команді видається калиновий листок. Слід назбирати до нього найбільш ягідок. За кожен конкурс журі вирішує, на скільки ягідок заслуговують команди.
1Отже, розпочинаємо. Яка команда першою знайде у цьому вірші зашифроване слово, та й отримає першу ягідку.
2 експрес – опитування: «сторінками життя великого Кобзаря».
1Тарас Шевченко народився………
1Тарас Шевченко народився у селі……
2Дитячі роки Тараса минули в селі………
3Батька Тараса звали………/Григорій/
4Мати Тараса звали……../Катерина/
5Батьки Шевченка були……/кріпаками/
6Тарас залишився сиротою, коли йому було……..//11/
7Дітей у родині Шевченко було……./6/
8Сестер Тараса Григоровича звали……./Катря, Ярина, Марина/
8Служив малий Тарас у пана………
9 В кріпацтві Шевченко перебував…….
9Друзі викупили Шевченка з кріпацтва за.
10Найпопулярніша книга поета…………
11 Крім кобзаря Шевченко видав книгу……../буквар/
12Шевченко найчастіше згадував у своїх віршах рослину ………/калину/
12На засланні Шевченко перебував…………
11 Поховано поета на горі, яка має назву……./Чорнеча/
12Зараз ця гора називається ………./
13туристичний маршрут, до якого увійшло село Моринці називається,,,,,/Золота підкова Черкащини/
3 « Поетичні мандри» аудіо запис: «Садок вишневий коло хати».
-який садок ріс коло хати?
-що роблять дівчата, ідучи?
-чого чекають матері?
-кого поклала мати коло хати?
-Хто подає вечерю?
-хто заважає матері научати?
-що слугує аеродромом для хрущів?
-що заміняє вечірній ліхтар?
-хто і ввечері не розлучається зі своїми помічниками?
-з кого складається вечірній пісенний дует?
4 Наступне завдання називається «Шифрувальник»
Розшифруйте фразу і скажіть хто такий Тарас Григорович Шевченко.
Т.р.с Гр.г.р.в.ч Ш.вч.нк. – в.л.к.й .укр..нськ.й п..т, х.д.жн.к.
5 конкурс «Розсипанка» з розсипанки скласти строфу вірша
Зоре з тихесенько вечірняя
Зійди моя горою тобою
Поговоримо над в неволі
6 «Художники» змалювати вірш так, щоб його впізнали члени журі. А який вірш Шевченка ви будете малювати,я скажу тихенько кожній команді. ( «Намалюю тобі»).
Слайди з картинами Т.Г. Шевченка
7 умови наступного конкурсу: Яким був Шевченко? На кожну букву підберіть прикметники,які характеризують поета.
Ш – шановний, шляхетний
Е – ерудований, екзотичний
В – волелюбний, впевнений, великий
Ч – чесний, чуйний, чудесний
Е – енергійний
Н – наполегливий, надійний, незламний, непереможний
К – культурний,кмітливий, красивий
О – обдарований, озброєний,особливий
8 Наступний конкурс «Творча робота над прислів’ями
Шевченкові твори сяють, мов…../ увесь світ/
Тарасів «Заповіт облетів………………/зорі/
Шевченко дужий не силою, а……../великий дар/
Шевченків Кобзар, то для народу……./словом мудрим/
9 Конкурс «Розгадаємо ребус», але, щоб скласти ребус, треба пригадати рядки з творів поета і вставити пропущені слова,
1Любо, любо стало,……….зраділа.
2 Світає, край………..палає.
3 Тече…………. з – під явора.
4 Зоре моя………….., зійди над горою. 5 Зацвіла у лузі……….калина.
6 Встала й весна, чорну землю………..розбудила.
7 Садок вишневий……………хати.
8 Пишається………….., явір молодіє.
10 Конкурс: « Доповни вірш»
Дивлюсь, аж світає, край неба палає,
Соловейко в темнім гаї сонце …………./зустрічає/
Сади рясні похилились, тополі поволі
Стоять собі, мов сторожа, розмовляють з………../полем/
І все то те, вся країна повита красою,
Зеленіє, вмивається дрібною…………/росою/
Думи мої думи мої, ви мої єдині
Не кидайте хоч ви мене при лихій …………./годині/
Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за……./селом/
Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють,
Між ярами над ставками верби……./зеленіють/
А дівчина при самій дорозі недалеко коло мене плоскінь вибирала,
Та й почула,що я плачу, прийшла, привітала, утирала мої сльози і……./поцілувала/
Учітеся, читайте і чужому научайтесь і свого не …………/цурайтесь
І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій ,
Не забудьте пам’янути незлим тихим………./словом/
11конкурс декламаторів «Хвилі поезії»
Діти, я пропоную вам аудіо запис декламації Шевченківського «Заповіта» у виконанні народного артиста України Богдана Ступки.
Шевченківський «Заповіт» був виданий мовами усіх континентів світу.
Підсумок:
Дорогі діти, хочеться вірити, що ви будете шанувати, читати і любити Шевченка. Що зрозумієте і оціните Тарасову мужність його значення для України, його невмируще слово.
Навчально-реабілітаційний центр
Херсонської обласної ради
Відкритий захід в 9 – Б класі: Інтелектуальні змагання:
«Шевченкіана»
Корекційний педагог: І.М. Садова