Позакласний захід "Шевченкіана"

Про матеріал
Позакласний захід з української літератури на тему "Шевченкіана". Матеріал для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

  Інтелектуальні змагання: «Шевченкіана»

  Мета:  Закріпити знання учнів про творчість Т.Г. Шевченко. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу. Виховувати любов до книги, бажання читати і вивчати твори                   Т.Г. Шевченка.

Слово вчителя:  Я рада усіх вас вітати на інтелектуальних змаганнях «Шевченкіана»

«Учитеся,брати мої, думайте, читайте. І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь….» - із таким проханням звернувся колись пророк, поет, письменник, художник Тарас Григорович Шевченко до своїх земляків і до вас, діти.. отже, ми проводимо ці змагання, вшановуючи пам’ять Тараса.

Представляю вам дві команди «Кобзарі», «Бандуристи». Привітаємо їх оплесками.

Також представляю вам наше поважне журі у складі:

Умови змагання: кожній команді видається калиновий листок. Слід назбирати до нього найбільш ягідок. За кожен конкурс журі вирішує, на скільки ягідок заслуговують команди.

1Отже, розпочинаємо. Яка команда першою знайде у цьому вірші зашифроване слово, та й отримає першу ягідку.

2 експрес – опитування: «сторінками життя великого Кобзаря».

1Тарас Шевченко народився………

1Тарас Шевченко народився у селі……

2Дитячі роки Тараса минули в селі………

3Батька Тараса звали………/Григорій/

4Мати Тараса звали……../Катерина/

5Батьки Шевченка були……/кріпаками/

6Тарас залишився сиротою, коли йому було……..//11/

7Дітей у родині Шевченко  було……./6/

8Сестер Тараса Григоровича звали……./Катря, Ярина, Марина/

8Служив малий Тарас у пана………

9 В кріпацтві Шевченко перебував…….

9Друзі викупили Шевченка з кріпацтва за.

10Найпопулярніша книга поета…………

11 Крім кобзаря Шевченко видав книгу……../буквар/

12Шевченко найчастіше згадував у своїх віршах рослину ………/калину/

12На засланні Шевченко перебував…………

11 Поховано поета на горі, яка має назву……./Чорнеча/

12Зараз ця гора називається ………./

13туристичний маршрут, до якого увійшло село Моринці називається,,,,,/Золота підкова Черкащини/

3 « Поетичні мандри» аудіо запис: «Садок вишневий коло хати».

-який садок ріс коло хати?

-що роблять дівчата, ідучи?

-чого чекають матері?

-кого поклала мати коло хати?

-Хто подає вечерю?

-хто заважає матері научати?

-що слугує аеродромом для хрущів?

-що заміняє вечірній ліхтар?

-хто і ввечері не розлучається зі своїми помічниками?

-з кого складається вечірній пісенний дует?

4 Наступне завдання називається  «Шифрувальник»

Розшифруйте фразу і скажіть хто такий Тарас Григорович Шевченко.

Т.р.с Гр.г.р.в.ч Ш.вч.нк.  – в.л.к.й .укр..нськ.й п..т, х.д.жн.к.

5 конкурс «Розсипанка» з розсипанки скласти строфу вірша

Зоре          з          тихесенько              вечірняя

Зійди       моя       горою                        тобою

Поговоримо          над                           в неволі

6 «Художники» змалювати вірш так, щоб його впізнали члени журі. А який вірш  Шевченка ви будете малювати,я скажу тихенько кожній команді. ( «Намалюю тобі»).

Слайди з картинами Т.Г. Шевченка

7 умови наступного конкурсу: Яким був Шевченко? На кожну букву підберіть прикметники,які характеризують поета.

Ш – шановний, шляхетний

Е – ерудований, екзотичний

В – волелюбний, впевнений, великий

Ч – чесний, чуйний, чудесний

Е – енергійний

Н – наполегливий, надійний, незламний, непереможний

К – культурний,кмітливий, красивий

О – обдарований, озброєний,особливий

8 Наступний конкурс «Творча робота над прислів’ями

Шевченкові твори сяють, мов…../ увесь світ/

Тарасів «Заповіт облетів………………/зорі/

Шевченко дужий не силою, а……../великий дар/

Шевченків Кобзар, то для народу……./словом мудрим/

9 Конкурс «Розгадаємо ребус», але, щоб скласти ребус, треба пригадати рядки з творів поета і  вставити пропущені слова,

1Любо, любо стало,……….зраділа.

2 Світає, край………..палає.

3 Тече…………. з – під явора.

4 Зоре моя………….., зійди над горою.                                                                                                                                                                                         5  Зацвіла у лузі……….калина.

6 Встала й весна, чорну землю………..розбудила.

7 Садок вишневий……………хати.

8 Пишається………….., явір молодіє.

10 Конкурс: « Доповни вірш»

Дивлюсь, аж світає, край неба палає,

Соловейко в темнім гаї сонце …………./зустрічає/

Сади рясні похилились, тополі поволі

Стоять собі, мов сторожа, розмовляють з………../полем/

І все то те, вся країна повита красою,

Зеленіє, вмивається дрібною…………/росою/

Думи мої думи мої, ви мої єдині

Не кидайте хоч ви мене при лихій …………./годині/

Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за……./селом/

Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють,

Між ярами над ставками верби……./зеленіють/

 А дівчина при самій дорозі недалеко коло мене плоскінь вибирала,

Та й почула,що я плачу, прийшла, привітала, утирала мої сльози і……./поцілувала/

Учітеся, читайте  і чужому научайтесь і свого не …………/цурайтесь

І мене в сім’ї  великій, в сім’ї  вольній, новій ,

Не забудьте пам’янути незлим тихим………./словом/ 

11конкурс декламаторів «Хвилі поезії»

Діти, я пропоную вам аудіо запис декламації  Шевченківського  «Заповіта» у виконанні народного артиста України Богдана Ступки.

 Шевченківський «Заповіт» був виданий мовами усіх континентів світу.

Підсумок:

Дорогі діти, хочеться вірити, що ви будете шанувати,  читати і любити Шевченка. Що зрозумієте і оціните Тарасову мужність  його значення для України, його невмируще слово.

 

 

 

 

 

 

 

Навчально-реабілітаційний центр

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

Відкритий захід в 9 – Б класі: Інтелектуальні змагання:

 

  «Шевченкіана»

 

 

 

 

 

 

 

Корекційний педагог:  І.М. Садова

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Садова Инна
Додано
28 березня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку