Позакласний захід "Сімейна інтелектуально-розважальна гра "Хрестики-нулики"

Про матеріал

Мета: формувати у школярів ціннісне ставлення до свого здоров'я та до здоров'я своїх близьких, формувати життєві навички, які дозволять покращити власне здоров'я, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати логічне мислення, пам'ять, уміння працювати в команді.

Очікувані результати: сформованість засад ціннісного ставлення до свого здоров'я та оточуючих, забезпечення єдності поколінь.

Методичне забезпечення: ігрове поле з дев'ятьма секторами, магнітофон, розкреслені заготовки до гри хрестики-нулики, маркер.

Правила гри

1.У грі беруть участь дві команди: «Хрестики» й «Нулики».

2.На ігровому полі розміщається дев'ять секторів з різними номі­націями питань.

3.Команди по черзі роблять хід, вибираючи сектор з питанням.

4.У разі правильної відповіді на ігровому полі у відповідний сек­тор ставиться знак команди, яка відповідала.

5.За неправильної відповіді ставиться знак команди-суперниці.

6.Перемагає команда, що зайняла перша три сектори поспіль по вертикалі, горизонталі або діагоналі.

7.За участі двох команд гра складається з трьох або п'яти боїв.

8.У разі більшої кількості команд гра відбувається на вибування. Якщо у грі приймають участь батьки з дітьми, то спочатку команди змішані, потім батьки грають з дітьми, а далі, якщо виграють діти, хлопчики з дівчатами, а в кінці має залишитися по одному учаснику в команді.

Перегляд файлу

Підлісна Лілія Данилівна,

вчитель біології  та основ здоров’я

Дубенського НВК «школа-гімназія»

СІМЕЙНА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА «ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ»

Мета: формувати у школярів ціннісне ставлення до свого здоров’я та до здоров’я своїх близьких, формувати життєві навички, які дозволять покращити власне здоров’я, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати логічне мислення, пам’ять, уміння працювати в команді.

Очікувані результати: сформованість засад ціннісного ставлення до свого здоров’я та оточуючих, забезпечення єдності поколінь.

Методичне забезпечення: ігрове поле з дев’ятьма секторами, магнітофон, розкреслені заготовки до гри хрестики-нулики, маркер.

Правила гри

  1.          У грі беруть участь дві команди: «Хрестики» й «Нулики».
  2.          На ігровому полі розміщається дев'ять секторів з різними номі­націями питань.
  3.          Команди по черзі роблять хід, вибираючи сектор з питанням.
  4.          У разі правильної відповіді на ігровому полі у відповідний сек­тор ставиться знак команди, яка відповідала.
  5.          За неправильної відповіді ставиться знак команди-суперниці.
  6.          Перемагає команда, що зайняла перша три сектори поспіль по вертикалі, горизонталі або діагоналі.
  7.          За участі двох команд гра складається з трьох або п'яти боїв.
  8.          У разі більшої кількості команд гра відбувається на вибування. Якщо у грі приймають участь батьки з дітьми, то спочатку команди змішані, потім батьки грають з дітьми, а далі, якщо виграють діти, хлопчики з дівчатами, а в кінці має залишитися по одному учаснику в команді.

Питання й завдання, запропоновані в цій грі, допоможуть учителю:

  • активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • урізноманітнити позакласні заходи;
  • організувати «навчання із захопленням»;
  • виховувати в учнів кмітливість, комунікабельність, колективізм;
  • зробити навчальний процес творчим і емоційно піднесеним;
  • організувати змістовне дозвілля учнів;
  • перевірити сформованість життєвих навичок учнів;
  • розвивати увагу, пам’ять, мислення школярів;
  • позитивно впливати на взаємини «учитель – учень» і «учень – учень».
    Ігрове поле

1. Правила дорожнього руху

 

2. Пожежна безпека

3. Шкідливі звички

4. Захворювання

 

 

5. Харчування

6. Особиста гігієна

7. Надзвичайні ситуації

8. Автономна ситуація

9. Перша домедична допомога

 

1. ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

1. На яке світло світлофора слід переходити дорогу? (Зелене).

2. Назва тварини, по якій можна переходити дорогу. (Зебра).

3. З якого боку потрібно обходити трамвай? (Спереду).

4. Де в автобусі знаходяться найбільш безпечні місця? (Посередині).

5. Де в автобусі знаходяться найбільш небезпечні місця? (Біля водія).

6. Що обов’язково має бути в водія транспортного засобу? (Вогнегасник, медична аптечка).

7. Для чого в автомобіля на сидіннях роблять підголівники? (Для того щоб під час аварії менш травмувати шийний відділ хребта).

8. З скількох років можна водити мотоцикл? (З 16 років).

9. З скількох років можна сидіти на передньому місці автомобіля, або позаду мотоцикліста? (З 12 років і рості неменше 145 см).

10. Що слід зробити, коли ви стали свідками ДТП? (Викликати міліцію і швидку допомогу; не уходити з місця пригоди; запам’ятати номер автомобіля, який скоїв ДТП, в разі якщо той втік; надати посильну медичну допомогу потерпілим).

11. На що слід звертати увагу в першу чергу під час перетинання перехрестя? (В першу чергу, на регулювальника, потім  на сигнали світлофора, далі на тимчасові знаки, після цього на постійні, і в останню чергу на дорожню розмітку).

2. ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА

1. Що таке «трикутник вогню»? (Горюча речовина, джерело загорання, кисень).

2. Які ви знаєте первинні засоби пожежогасіння? (Вогнегасник, пожежний гідрант, пожежний щит, пісок, вода, земля, цупка тканина).

3. Як слід діяти під час евакуації з приміщення школи? (Після сигналу оповіщення, потрібно швидко зібрати свої речі і швидко вийти з приміщення згідно з планом евакуації, після цього усіх евакуйованих з будівлі учнів перевіряють поіменно за класним журналом або за списком, потім учні розміщуються з безпечному місці, а працівники закладу, не зайняті в евакуації проводять гасіння пожежі до прибуття пожежників).

4. Які ви знаєте типи вогнегасників? (Водяний, пінний, порошковий, вуглецевокислотний).

5. Як слід діяти під час виникнення пожежі? (Повідомити пожежну службу за номером 101, назвати вулицю, номер будинку, поверх, місце, де виникла пожежа і що сталося; сказати хто дзвонить, назвати номер свого телефону, відповісти на додаткові запитання диспетчера).

6. Як слід захистити органи дихання під час пожежі? (Закрити рот і ніс вологим рушником).

7. Як потрібно пересуватися під час пожежі? (Біля підлоги, тому що дим піднімається вгору).

8. Що є вражаючим фактором під час пожежі? (Висока температура, чадний газ, який утворюється під час тління важко займистих речовин і горіння легкозаймистих).

9. Ви побачили, що на людині загорівся одяг, що слід робити? (Потрібно покачати людину по землі, або накрити цупкою тканиною, щоб припинити доступ кисню, потім надати першу допомогу).

10. Чого не слід робити під час пожежі? (Не слід відкривати вікна та двері, щоб не було притоку кисню).

11. Як потрібно потушити телевізор, який загорівся? (Вимкнути електрику, накинути цупку тканину, ні в якому разі не тушити вогонь водою, бо вас може вразити електричним струмом).

3. ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

1. Що таке звичка? (Спосіб поводитися, не замислюючись, що, як і чому ти робиш).

2. Які звички називаються шкідливими? (Звички, які призводять до погіршення самопочуття і здоров’я людини).

3. Які ви знаєте шкідливі звички? (Курити, вживати алкоголь, наркотики, пізно лягати спати, переїдати, гризти нігті та інші).

4. Унаслідок чого може виникнути цироз печінки у підлітків? (Внаслідок вживання алкоголю).

5. Який орган найбільше страждає від шкідливої дії нікотину? (Легені).

6. Які ви знаєте наслідки куріння? (Рак легень, гортані, жовті зуби., ламке волосся, гангрена, постійний кашель, ослаблений імунітет, спадкові захворювання у дітей, якщо вагітна жінка палить).

7. Для кого куріння шкідливіші: для курця чи оточуючих? (Для оточуючих. Вони дихають повітрям, отруєним тютюновим димом, який містить чадний газ, нікотин, отруйні смоли, навіть більше, ніж в цигарках. Це називається «пасивним» курінням. У дитини, яка дихає тютюновим димом, порушується обмін речовин і, перш за все, засвоєння цукру, необхідного для живлення тканин організму, який розвивається. Це проявляється у швидкій утомі, млявості. Дим нейтралізує вплив дуже корисних для дитини ультрафіолетових променів).

8. Які ви знаєте стадії наркотичної залежності? (Фізична і психологічна).

9. Що таке абстинентний синдром? (Це період адаптації організму до життя без наркотиків, який проявляється неконтрольованим тремтінням, судомами, підвищенням температури тіла, діареєю, «ломкою», під час якої людина не може спати і їсти).

10. Які речовини називають психоактивними? (Це речовини, які більшою чи меншою мірою впливають на мозок і психіку людини, її здатність тверезо мислити і відповідально діяти (тютюн, алкоголь, деякі ліки, токсичні речовини, наркотики).

11. Які наслідки вживання наркотиків ви знаєте? (Передозування та смерть, послаблення інстинкту самозбереження, руйнують здатність тверезо мислити і приймати рішення, безпліддя, тяжкі психічні захворювання, сифіліс, гепатит В, ВІЛ-інфекція, руйнується соціальне оточення людини, вступає в конфлікт із законом).

4. ЗАХВОРЮВАННЯ

1.Що таке імунітет? (Система захисних механізм, спрямованих на знищення всього чужорідного для організму).

2. Які ви знаєте інфекційні захворювання? (Грип, вітряна віспа, туберкульоз, дизентерія, дифтерія, ангіна…).

3. Які ви знаєте неінфекційні захворювання? (Аритмія, інфаркт міокарда, гіпертонія, цукровий діабет, психічні захворювання, спадкові захворювання, карієс, порушення постави, травми, опіки…).

4. Назвіть шляхи зараження інфекційними хворобами? (Харчовий, повітряно-крапельний, через кров, контактний).

5.  Які ви знаєте захисні реакції організму? (Біль, запалення, підвищення температури).

6. Розшифруйте абревіатуру ІПСШ. (Інфекції, що передаються статевим шляхом).

7. Що таке ВІЛ? (Вірус імунодефіцити людини).

8. Що таке СНІД? ( Синдром набутого імунодефіцити людини).

9. Які шляхи передачі ВІЛ ви знаєте? (Через крос, статевим шляхом, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час вагітності).

10. Через що ВІЛ не передається? (Укуси комара, рукостискання, гроші, папери, книжки, поцілунок, якщо немає ран в ротовій порожнині).

11. Які заходи попередження захворювань ви знаєте? (Проведення вакцинації, дотримання особистої гігієни, прибирання провітрювання приміщень, ізоляція хворого, карантинні заходи).

5. ХАРЧУВАННЯ

1. Які поживні речовини містяться в продуктах харчування? (Білки, жири, вуглеводи, вода, мінеральні речовини, вітаміни).

2. Які поживні речовини необхідні для ростучого організму підлітка і чому? (Білки, бо вони є будівельним матеріалом нашого організму).

3. Які поживні речовини найбільше забезпечують організм енергією? (Вуглеводи)

4. Які ви знаєте групи вітамінів? (Водорозчинні (С, групи В, Р) та жиророзчинні (А,Д,Е,К)).

5. Скільки разів на день підліток має харчуватися? (4-5 разів).

6. Для чого необхідний йод і в яких продуктах він міститься? (Йод необхідний для нормальної роботи щитовидної залози, яка продукує йодовмісні гормони. Йоду багато в морепродуктах (креветки, омари, морська риба, ламінарії, йодованій солі).

7. Про що сказав знаменитий француз, Антуан де Сент-Екзюпері: «…, ти не маєш смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не усвідомлюючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти сама життя..»? Навіщо це потрібно? (Про воду. Наш організм на 65% складається з води, кров циркулює по кровоносному руслу завдяки тому, що вона рідка, тобто плазма крові на 90% складається з води; за допомогою води проходять всі хімічні реакції в організмі; вода охолоджує наш організм).

8. Чи доцільно дорослим вживати молоко? (Ні, тому що в шлунку не має ферментів, які його розщеплюють, краще вживати кисломолочні продукти).

9. Які вимоги до харчування ви знаєте? (Вживати їжу в один і той же час; 1-2 рази на день їсти рідку страву; не слід споживати страви, температура яких вища за 70 градусів, вечеряти за 2 години до сну, не вживати продукти, що перевантажують шлунок і порушують сон).

10.Чому в багатьох підлітків в наш час є проблема з зайвою вагою? (Малорухливий спосіб життя, вживання солодких газованих напоїв, фастфудів, майонезу, незбалансоване харчування).

6. ОСОБИСТА ГІГІЄНА

1. Які зовнішні чинники впливають на організм людини? (Температура довкілля, хімічні речовини, мікроорганізми).

2. Які внутрішні чинники впливають на організм людини? (Погане харчування, недостатня кількість вітамінів, шкідливі звички).

3. Чому шкіра людини повинна бути чистою? (Через потові залози, розташовані в шкірі, з організму людини виводиться багато непотрібних та шкідливих речовин, а на брудній шкірі розмножується багато хвороботворних мікроорганізмів, що, за наявності подряпин, можуть спричинити її запалення).

4. Чому не можна видавлювати вугри? (Якщо їх видавити, бактерії спричинять запалення глибших шарів шкіри. І тоді, навіть після загоєння, на все життя залишиться глибокий шрам).

5. Як потрібно доглядати за шкірою, щоб вугрів не було? (Потрібно щодня митися теплою водою з дитячим милом, протирати жирну шкіру настоянкою календули, ромашкою, використовувати спеціальні креми проти вугрів).

6. Що ви будете робити, коли на шкірі помітили висипи? (Потрібно терміново повідомити про це батьків, бо це може бути прояви інфекційної хвороби чи алергії).

7. Які ви знаєте хвороби зубів? (Карієс, пульпіт, некроз, пародонтоз).

8. Які причини появи карієсу? (Недотримання гігієни ротової порожнини; надмірне вживання солодощів; вживання питної води низької якості, наприклад, яка містить недостатню кількість фтору; вживання продуктів з недостатньою кількістю кальцію, заліза, вітамінів; неправильний прикус).

9. Як часто потрібно змінювати зубну щітку? (Через кожні 3 місяці, а також після інфекційного захворювання, наприклад, ангіни).

10. Які засоби особистої гігієни ви знаєте? (Мило, шампунь, гель для душу, лосьйони, креми, гігієнічні помади, скраби та інші).

11. Які предмети особистої гігієни ви знаєте? (Мочалка, гребінець, зубна щітка, рушник, зубочистка, вушні палички тощо).

7. НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ

1.Що таке надзвичайні ситуації? (НС – порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, великою пожежею, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат).

2. Які види НС за характером походження ви знаєте? (НС природного, техногенного, соціального-політичного та воєнного характеру).

3. Які НС відносяться до природних? (Геологічні, метеорологічні, гідрологічні явища, природні пожежі, зміна стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність людей, сільськогосподарських тварин і т.д.).

4. Які ви знаєте НС техногенного походження? (Транспортні аварії, пожежі, аварії з викидом небезпечних речовин, раптове руйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях,дамбах тощо).

5. Які ви знаєте НС соціально-політичного характеру? (Терористичні акти, викрадення, встановлення вибухових пристроїв, виявлення застарілих боєприпасів).

6. Які ви знаєте НС воєнного характеру? (Наслідки застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнованих атомних і гідроелектростанцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, токсичних відходів, нафтопродуктів тощо).

7. Під час евакуації з району НС що потрібно зібрати в «рюкзак порятунку»? (Документи, гроші, особисті речі, аптечку, продукти харчування на 2-3 дні, посуд, ліхтарик, сірники).

8. Як убезпечити житло під час евакуації? ((Вимкнути електрику, перекрити крани, прибрати горючі речовини, закрити вікна, квартиру).

9. Які існують види сигналів попередження населення про небезпеку? («Увага всім!», «Штормове попередження!», «Хімічна тривога!», «Радіаційна безпека!», «Повітряна тривога!»).

10. Які існують види оповіщення населення при НС? (Сирена, радіо, телевізор, гучномовець).

11. Які органи беруть участь у ліквідації наслідків НС? (МНС, МВС, внутрішні війська, МОЗ).

8. АВТОНОМНА СИТУАЦІЯ

1. Яка ситуація називається автономною? (Це ситуація, за якої дитина залишається на одинці із небезпекою).

2. Чим ви будете харчуватися в лісі? (Їстівні гриби, ягоди, горішки ліщини).

3.   Назвіть їстівні рослини та ягоди, які можна зустріти в наших лісах. (Кульбаба, грицики, глід, лобода, кропива, конюшина, кислиця, чорниця, суниця лісова, малина, ожина, ліщина, горобина, калина, шипшина, дуб, ялина).

4.   Як орієнтуватися за рослинами? (Крона дерев більша і густіша на південь, а бідніша і менша на півночі).

5.   Як орієнтуватися за мурашником? (Мурашник пологіший  - з південної сторони, крутіший – з півнячого боку).

6.   Як перебороти страх самотності? (Не потрібно панікувати, потрібно себе заспокоювати, згадати все, чого тебе навчали в школі).

7.   Який ви зробите висновок, якщо побачите камінь, з одного боку покритий мохом? (Де більше моху, там північ).

8.   Назвіть їстівні гриби. (Підберезовики, підосичники, боровики, піддубці, опеньки, маслюки,  лисички, грузді, печериці).

9. Назвіть неїстіні гриби. (Бліда поганка, мухомори, чортів гриб).

10 .У лісі стоїть дуже суха погода. Як правильно розкласти багаття? (Потрібно вибрати галявину без дерев, розчисти ділянку під багаття від сухої трави, обкопати цю ділянку по колу, розкласти багаття, після того, як воно загасне, залити його водою та засипати землею).

11. Як поводитись з лісовими тваринами? (Не можна їх дратувати, змія ніколи першою не нападе, якщо її не зачіпати; не слід іти стежкою, яку протоптали тварини; не зачіпати малят тварин, бо неподалік можуть бути батьки; в лісі не слід шуміти, щоб не сполохати тварин, особливо під час висиджування малят).

 

9. ПЕРША ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА

1. Як надати першу допомогу при термічному опіку? (Прикласти льоду, дати знеболююче, народні засоби – потерти сиру картоплю, яйце з холодильнику).

2. Як надати першу допомогу при капілярній кровотечі? (Продезінфікувати місце ушкодження пероксидом водню, обробити йодом або зеленкою, накласти бактерицидний пластир, або бинтову пов’язку).

3. Як надати першу допомогу при венозній кровотечі? (Накласти тугу пов’язку нижче місця ушкодження).

4. Як надати першу допомогу при артеріальній кровотечі? (Накласти джгут вище місця ушкодження, перед цим обробити рану, написати записку з часом, коли накладено джгут).

5. Що слід зробити, коли людина втратила свідомість? (Потрібно винести потерпілого на свіже повітря, розстібнути комір, дати понюхати нашатирного спирту, поприскати водою, дати попити води, промасажувати точки під носом та біля висків).

6. Як надати першу допомогу при ужалені осами? (Протерти місце укусу розчином оцту, випити протиалергійну таблетку).

7. Як надати першу допомогу при переломі ребер? (Потрібно накласти на видиху спіральну тугу пов’язку на ділянку грудної клітки).

8. Як надати першу допомогу при закритому переломі передпліччя? (На кінцівку потрібно накласти шину або палку, дошку. Біль можна зменшити, приклавши холод. Фіксуємо три суглоби).

9. Як надати першу допомогу при сонячному ударі? (Перенести постраждалого в затінок, дати попити холодної води, положити холод на потилицю, обгорнути в прохолодне простирадло).

10. Як надати першу допомогу про опіку кислотою? (Потрібно обпечене місце промити слабким розчином соди, потім великою кількістю води і накласти стерильну пов’язку).

11. Як надати допомогу людині, яку уразило електричним струмом? (Потрібно знеструмити жертву: вимкнути пробки, відкинути оголений дріт за допомогою гумової або сухої дерев’яної палки, зробити непрямий масаж серця і штучне дихання, обробити і накласти стерильну пов’язку на місце входу і виходу електричного струму, обов’язково транспортувати потерпілого до лікарні).

 

docx
Додав(-ла)
Підлісна Лілія
Додано
10 вересня 2018
Переглядів
1303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку