Позакласний захід "Солов'їне шоу"

Про матеріал
Позакласний захід до Дня української писемності та мови "Солов'їне шоу"для учнів 5 класу.
Перегляд файлу

                     Солов’їне шоу

    Щорічно в Україні відзначається День української писемності та мови, запроваджений у 1997 році Указом Президента, в якому говориться: “На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості ролі української мови в консолідації суспільства постановляю: “Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця”.

Із святом вас, шанувальники рідної мови!

Відомий український педагог Василь Сухомлинський писав: «Мова – це віконця, через які людина бачить світ. Багата мова – багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова – велика моральна культура. Убогість слова – це убогість думки, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості».

Мова – це великий дар. І кожен народ говорить своєю мовою. Мова — це доля народу, і вона залежить від того, як старанно ми всі плекатимемо її. Тому що наш народ створював мову віками, багато боровся і до сьогодні бореться за її існування і процвітання. І ми, як свідомі громадяни нашої країни, повинні не тільки зберегти набуте, а й примножувати її багатства. А зараз пропоную пригадати, що ви знаєте про нашу рідну мову,  взяти участь в інтелектуальній грі-конкурсі знавців української мови

                                    «  Солов’їне шоу!»

   Цей захід ми присвячуємо рідній мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Недаремно Франсуа Вольтер казав:« Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя»

   У нашій грі братимуть участь дві чарівні дівчинки. Запрошуємо  їх на сцену. (Знайомство з учасниками шоу та правилами)

                     Раунд 1(даємо відповідь так чи ні)

  1. Державна мова України – російська.
  2. В українській мові є 32 букви .
  3. «а», «о», «і», «у», «е» , «и» - приголосні звуки.
  4. Слово «око» має два склади .
  5. Слово м’яч пишемо без апострофа.
  6. Слово «читання» пишемо з одним «н».
  7. Апостроф - розділовий знак?

      8. У слові дощ є чотири звуки?

 

                Раунд 2

 

  1.  Слово Україна напишемо з великої літери?
  2. Назвати синонім до слова різнокольоровий?(барвистий)
  3. Антонім до слова правда?
  4. Скільки звуків у слові їжак?
  5. Назвати розділові  знаки ?
  6. Як напишемо слово Дніпро ?
  7. Слово свято пишемо з апострофом?
  8. Префікс у слові пречудовий ?
  9. Який звук дає знак м’якшення?

10. Слово малювати ми напишемо з префіксом з чи с?

     11. Букви я, ю, є завжди дають два звуки ?

     12. Скільки букв «н» є  у слові навчання?

     13. Перед якими буквами ставиться апостроф ?

     14. Частина слова без закінчення.

     15. Як називаються літери, що записані в певному порядку?

     16. Якими бувають речення за метою висловлення?

     17. Як називаються слова з протилежним значенням?

     18. Як називають розмову двох осіб?

Поетична перерва

                                     Раунд 3

1. Хоч з лиця воду пий -

А) чистий;

Б) бридкий;

В) гарний;

Г) добрий.

2.Одного поля ягоди -

А) вирощенні на одному полі;

Б) схожі, однакові;

В) ягоди з одного дерева;

Г) близькі.

3. Ротом мух ловити -

А) бути неуважним;

Б) бути голодним;

В) мріяти;

Г) знепритомніти.

4.Пекти раків -

А) червоніти від сорому;

Б) готувати їжу;

В) сміятися;

Г) червоніти на сонці.

                         КОНКУРС  для ВБОЛІВАЛЬНИКІВ 

Завдання: дати правильну відповідь.

Помилка в правописі (орфограма).

Що стоїть перед суфіксом (корінь).

Слова, близькі за значенням (синоніми).

Остання літера алфавіту (я).

Числівник сто в місцевому відмінку? (у ста)

Скільки складів у слові успішний? Назвіть їх. (3, ус-піш-ний)

Який розділ науки про мову вивчає стійкі сполучення слів? (фразеологія)

Якою частиною мови виступає слово хворий у реченні: Хворий дідусь попросив принести води. (прикметник)

Що означає фразеологізм крутити носом? (вередувати)

Скільки букв т пишемо у слові нетто? (2)

Скільки глухих звуків у слові копито? (3, [к], [п], [т])

Якого часу дієслово працюю? (теперішнього)

Скільки в українській мові звуків? (38)

Що означає фразеологізм пустити півня? (підпалити)

Який дзвінкий звук відповідає глухому [т]? ([д])

Який корінь у слові зеленуватий ? (зелен)

Знак у кінці окличного речення (!)

 

    1. Біле поле, чорне насіння, хто його сіє, той розуміє.

2. Чорний Іванчик, дерев'яна сорочка, де носом поведе,

замітку кладе.

3. Що іде, не рухаючись із місця.

4. Мовчить, а сто дурнів навчить.

5. Не вмію читати, а весь вік пишу.

6. Біжить, біжить, не оглядається

Вчитель:  Наш конкурс  добігає кінця. Його  ми присвятили її величності українській мові. Іще раз переконалися у тому, що українська мова – це безмежний океан. « Мова — втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за правильність мови, за приступність мови, за багатство мови...» (Максим Рильський)

Отже, шановна пані вчителько, просимо оголосити результати нашого шоу (Вчитель оголошує результати і учасники нагороджуються грамотами)

 

Вчитель:  Завершити наш  конкурс  хотілося б словами Олеся Гончара: «Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».

                               Поетична перерва  (додаток)

ОЙ, ЯКА ЧУДОВА,

Світла і багата

Українська мова,

Мова мами й тата!

Мова мами й тата, діда і бабусі.

Знаю її добре, ще краще навчуся.

Марійка Підгірянка

РІДНА МОВА

По-своєму кожна

Пташина співає,

По-своєму кожен

Народ розмовляє.

У мене й народу  мого

Українська є мова чудова,

Своя, материнська.

По світу її,

Як святиню, нестиму

Допоки живу,

В чистоті берегтиму,

З Любов’ю сердечною,

Вірністю сина.

Ця мова для мене,

Як мати, єдина.

С. Жупанин

МАТУСИН ЗАПОВІТ

Раз казала мені мати:

«Можеш мов багато знати,

Кожну мову шанувати,

Та одну із мов усіх

Щоб у серці ти зберіг».

В серці ніжну і погідну

Збережу я мову рідну!

М. Хоросницька

 

 РІДНЕ СЛОВО

Барвінково, волошково

В небі світиться зоря.

Починаймо рідне слово

Зі сторінки «Кобзаря».

Рідне слово любить ненька,

І співає: «Люлі-лю».

Так любив його Шевченко,

Так і я його люблю.

А.  Камінчик

ЛИШ ПО-УКРАЇНСЬКИ

Українські діти

Всім говорять сміло:

Свій народ любити —

То велике діло.

Лиш по-українськи

Любо говорити,

І по-українськи

Господа молити.

Треба й чужі мови

Старанно вивчати,

Та з усіх найбільше

Рідну шанувати.

А. Незнаний

     Мова рідна

Мова рiдна, слово рiдне!

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камiнь має.

 

Як же мову ту забути,

Що нею учила

Нас всiх ненька говорити,

Ненька наша мила.

 

Ой, шануйте, поважайте

Рiднесеньку мову,

I навчайтесь розмовляти

Своїм рiдним словом.

 

Мова рiдна, слово рiдне!

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камiнь має.

 

 

 

docx
Додано
25 березня 2023
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку