5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА «СУД НАД ЕТАНОЛОМ»

Про матеріал

Мета позакласного заходу:

розглянути шкідливий вплив етанолу на організм людини;

виявити взаємозв'язок між застосуванням спирту і його властивостями;

розглянути застосування етанолу в народному господарстві;

здобуття навичок організація роботи школярів з науково-популярною літературою та в мережі Інтернет, розширення кругозору учнів;

розвиток стійкого інтересу до вивчення хімії і творчого потенціалу через залучення дітей до інтерактивних видів діяльності;

формування навчально-дослідницької культури учнів під час позаурочної діяльності.

Виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я громадян як найвищої соціальної цінності;

формування та пропаганда здорового способу життя; профілактика шкідливих звичок; формування почуття відповідальності за свої дії та активної життєвої позиції учнів.

Перегляд файлу

D:\Мои Документы\химия\учитель года 2010\творчий доробок\img_1361.jpgПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА

 «СУД НАД ЕТАНОЛОМ»

Мета:

  •                 розглянути шкідливий вплив етанолу на організм людини;
  •                 виявити взаємозв'язок між застосуванням спирту і його властивостями;

розглянути застосування етанолу в народному господарстві;

  •        здобуття навичок організація роботи школярів з науково-популярною літературою та в мережі Інтернет, розширення кругозору учнів;
  •             розвиток стійкого інтересу до вивчення хімії і творчого потенціалу через залучення дітей до інтерактивних видів діяльності;
  •                 формування навчально-дослідницької культури учнів під час позаурочної діяльності.
  •             Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності;
  •             формування та пропаганда здорового способу життя; профілактика шкідливих звичок; формування почуття відповідальності за свої дії та активної життєвої позиції учнів.

Етапи:

  1. Орієнтація:
  • пояснення цілей гри.

2. Підготовка:

  • створення ініціативних груп;
  • розподіл ролей та матеріалу теми;
  • визначення термінів виконання і ступеня відповідальності;
  • консультації вчителя, перевірка підготовленого матеріалу.

3. Проведення сюжетно-рольової гри:

  • забезпечення зворотного зв’язку під час роботи з учнями;
  • виправлення можливих помилок під час виступу учнів.

4. Колективний аналіз:

  •                 підбиття підсумків;
  •                 обговорення труднощів і шляхів їх подолання, виявлення недоліків;
  •                 оцінювання учасників гри

Оформлення залу:

На сцені: столи, крісла для судді та учасників суду.

На столах таблички: «Суддя», «Прокурор», «Адвокат», «Лікар-нарколог», «Лікар –педіатр», «Представник ДАІ», «Хіміки», «Винороб», «Фармацевт», «Представник Національного Олімпійського Комітету (НОК)», «Етанол»

Одяг судді:  чорна мантія, шапка, перука.

Одяг лікарів та хіміків: білий халат

Одяг представника ДАЇ: форма міліціонера

Одяг представника НОК: спортивний костюм, нагороди.

Завдання для учасників:

Хімік. Характеристика хімічної речовини – етанолу

  • Формула
  • Фізичні властивості
  • Утворення водневого зв'язку
  • Розчинність у воді
  • Труди Д.І.Менделєєва про розчинність спиртів

Лікар-нарколог

  • Дія етанолу на організм людини
  • Стан сп'яніння, його залежність від концентрації спирту
  • Алкоголізм- тяжке хронічне захворювання, його розвиток і наслідки

Лікар-педіатр

  •   Внутріутробний розвиток, мертвонародження, аномалії розвитку дітей
  • Заборона на спиртне для молодих, «п'яне зачаття» в історичному аспекті

Фармацевт

  • Розчинник ліків, розтирання, компреси
  • Антисептик
  • Робота лабораторій
  • Наявність етанолу в органах людини, воді, молочнокислих продуктах

Винороб

  • Отримання чистого алкоголю в історії
  • Сировина для видобутку етанолу
  • Види спиртних напоїв
  • Позитивний вплив деяких видів напоїв на здоров'я людини
  • Правильне вживання, культура

Представник ДАІ

  • Алкоголь – причина ДТП – статистичні дані
  • Явище алкогольної інтоксикації у водіїв транспорту

Хімік – практик про застосування етанолу

  • Етанол – найважливіша речовина для органічного синтезу
  • Реакції горіння – джерело енергії
  • Парфумерія
  • Виробництво лаків, фарб
  • Оптика, електроніка

Представник НОК

  • Алкоголь і спорт - несумісні
  • Вплив алкоголю на спортивні досягнення
  • Шкідлива дія пива
  • Долі спортсменів, покалічені шкідливою пристрастю до алкоголю

 

Хід рольової гри:

Суддя: Встати, суд йде! (усі в залі встають. На сцену виходять учасники гри, займають свої місця.)    

Суддя: Прошу всіх сісти (усі в залі сідають). Сьогодні ми будемо судити незвичайного підсудного. Ми слухаємо справу про відповідальність Етанолу. У залі присутні свідки звинувачення, свідки захисту, прокурор і адвокат підсудного. Ми спробуємо розсудити цю справу. Слово надається Хіміку.

Суддя: Спасибі, поважаний Хімік, за надану інформацію про підсудного. Ми приймемо її до уваги. А зараз слово свідкам звинувачення. Я запрошую лікаря-нарколога.

Суддя: Спасибі! Передамо слово ще одному представникові звинувачення – лікарю-педіатру.

Суддя: Спасибі! Ми вислухали звинувачення. Давайте послухаємо й іншу сторону. Слово надається адвокатові.

Адвокат: Ми вислухали звинувачення. Ви всі познайомилися з моїм підзахисним. Я хочу переконати вас в тому, що Етанол – дуже корисна речовина. Тому вважаю, що ми судимо невинного. Дозвольте запросити свідка захисту – фармацевта.

Суддя (після виступу фармацевта): Спасибі, поважаний представник медичної фармакології. Ви допомогли побачити підсудного з іншого боку. Запрошую виступити ще одного свідка захисту – слово експерту - виноробу.

Суддя: Ми вислухали свідків захисту і зараз я надаю слово обвинувачеві – представнику ДАІ.

Суддя: Спасибі представникові ДАІ. Ми вражені почутим. Але слово надається адвокатові.

Адвокат: Ми вислухали співробітника ДАІ. Я згоден – п'яний водій дуже небезпечний. Але не можна забувати про корисні якості мого підзахисного. Я пропоную запросити ще одного свідка захисту – Хіміка-практика.

Суддя: Запрошую ще одного хіміка – свідка захисту.

Суддя: Спасибі. Ми з великою увагою вислухали вас. Але у звинувачення є ще один свідок . Запрошується представник НОК.

Суддя: ми вислухали свідків звинувачення і захисту. Слово надається Прокуророві.

Прокурор: Високий суд! Дозволите мені визначити шкідливу дію Етанолу на людство протягом багатьох сторіч, що приводить до страждань, руйнувань, смерті! У житті людини є сильний стимул – престиж! Людина, що не розраховує на престиж у сфері роботи, сім'ї шукає вихід в інших сферах. Виникають шкідливі звички – один з яких – алкоголізм. Скільки талановитих людей загинуло через нього! Скільки нещасних сімей. І все це з вини Етанолу! Але і цього мало. Він заподіює шкоду нашій планеті, забруднюючи і руйнуючи її. Тут ніхто не сказав, що Етанол використовується для виробництва вибухових речовин, руйнівна сила яких нам добре відома. А виробництво синтетичного каучуку на основі етанолу сильно забруднює планету.

Факти, наведені сьогодні, доводять провину етанолу. Ми вважаємо, що пора покласти край його злочинної діяльності.

Суддя: Спасибі Прокурору. Тепер слово надається адвокату.

Адвокат: Ми присутні на процесі, де звинувачення побудовані на негативному впливі Етанолу на організм людини. Але етанол шкідливий тільки у великих дозах. Чому ніхто не говорить про те, що тільки через людське безвілля етанол заподіює таку шкоду? Можливо, слід судити людей, що вживають алкоголь для одурманення.

Етанол – дуже корисна і потрібна речовина! Важко перерахувати всі галузі, де він використовується – від ліків до ракетних двигунів. Людство не змогло б розвивати науку, технічний прогрес без Етанолу.

Рішення за вами, шановний Суддя! Але, ухвалюючи рішення, пам'ятайте, що користь від Етанолу значно більша, ніж його шкідливий вплив! Я передаю свого підзахисного до Ваших рук!

Суддя: Спасибі! Слово надається Підсудному Етанолу.

Суддя: Ім'ям закону суд в справі про відповідальність Етанолу ухвалює:

  1. Виправдати Етанол з причини відсутності складу злочину.
  2. Враховуючи негативний вплив Етанолу на організм людини, прийняти заходи з пропаганди здорового способу життя без зловживання алкоголю, заборонити продаж спиртного підліткам.
  3.  Навчити людство культурі вживання спиртних напоїв з користю для здоров'я.

Суд дякує вам і оголошує слухання справи закритим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток. Приклади виступів учасників рольової гри:

Картинка 5 из 7Лікар-педіатр:

Як показало опитування, багато учнів погано знають наслідки вживання алкоголю. Усі, хто тривалий час спілкується з ним, хворіють на алкоголізм. Це захворювання формується повільно, часто непомітно для оточуючих і самої людини. за статистикою, у світі народжується близько 100 млн. розумово відсталих дітей. кому, як не учням – майбутнім мамам і татам, необхідно вже сьогодні знати, що показали наукові дослідження. від батьків, які зловживають спиртними напоями, народжуються недоношені, мертві, слаборозвинуті діти з психічними розладами. В усіх людей, які надмірно вживають алкоголь, погано розвивається пам'ять, алкоголізм спричиняє зменшення кількості населення. Дитяча смертність у нас в 1,5 разів вища, ніж у Китаї. Серед алкоголіків третина – це ті, які почали пити до 10 років, 63% - до 15 років і тільки 4% почали вживати алкоголь після 16 років.

Лікар-нарколог: Справедливо помічено, що в склянці вина гине більше людей, як у морі. Відомий фізіолог Павлов писав, що алкоголь завдає більше горя, ніж радості, людям, хоча його вживають зара­ди веселості. Справа не тільки в тому, що сп'яніла людина може поводити себе погано, адже за сумнівне задоволення потреби «роз­слабитися», «забутися» він принесе в жертву власне здоров'я, ро­зум, роботу, родинний спокій. П'яниця губить себе і нащадків. Алкоголь — це наркотик. Потрапляючи у кров, він поступово от­руює організм, порушує роботу внутрішніх органів і центральної нервової системи. Розрізняють 4 стадії сп'яніння: І стадія — «па­вич» — п'яний поводить себе величаво, II стадія  «мавпа»  п'яний сміється без причини, голосно говорить, чіпляється до інших, III стадія — «лев» — п'яний збуджений, готовий накину­тися на кожного на своєму шляху, IV — стадія «свиня» — не воло­діючи собою, п'яний може лягти і заснути де завгодно.

Алкоголь має малі молекули, легко змішується з водою і роз­чиняється в жирах, тому легко проходить через оболонку клітин і вже в ротовій порожнині всмоктується в кров. 20% алкоголю всмоктується в шлунку, 80 % — у кишечнику і розноситься по всьому організму. Оскільки клітини мозку багаті на жири, то алко­голю там нагромаджується найбільше. Особливо швидко алкоголь усмоктується в кров на голодний шлунок. Якщо людина випиває 50 мл горілки, у неї прискорюється серцебиття, розширюються су­дини, знижується тиск, підвищується апетит. 100 мл алкоголю — це штучне підвищення настрою, п'яний багато і голосно говорить, втрачає контроль над своїми вчинками. Якщо в крові 0,1 % (150 мл) алкоголю, відбувається порушення поведінки: непомірний сміх, агресія, 0,15 % (200 мл) — втрата контролю над м'язами, 0,3 % (300—500 мл) — непритомність, 4,5 % — гаряче дихання, смерть.

Хімік-технолог Я вважаю, що підсудного звинувачують без­підставно. У нього є багато позитивних якостей. За його допомо­гою добувають пластмаси, консервують анатомічні препарати, використовують як паливо у двигунах внутрішнього згорання, як розчинник під час виготовлення ліків, одеколонів, лаків. При помірному вживанні алкоголю підвищується апетит, він лікує ряд захворювань, наприклад виразку шлунка. Для виробництва алко­голю необхідні робітники, а отже, є робочі місця, знижується безробіття.

Представник НОК. Один з ефективних засобів у боротьбі з пияцтвом є спорт. Фізична культура сприяє вихованню фізично та розумово здорових дітей. Видатний футболіст Старостін якось сказав: «Кухоль пива – відро поту». Це означає: щоб уникнути шкідливого впливу від випитого кухля пива, необхідно на тренуваннях пролити багато поту. втратити форму можна за один день, а щоб її відновити, необхідні тижні занять. Тому я виступаю на захист підсудного. Не вживайте його як напій, тренуйте свій організм і ви будете здоровими, а талант підсудного можна спрямувати на користь людям.

Представник ДАЇ

Було простежено реакцію тверезих і п’яних водіїв. для того щоб натиснути на гальма, тверезому необхідно 0,406 с, а вже після вживання 60 мл алкоголю потрібно 0,498 с, тобто швидкість реакції зменшується на 25%. П’яна людина погано розрізняє кольори. 75% дорожньо-транспортних пригод скоєні водіями в нетверезому стані, через що загинуло багато пішоходів. доведено, що алкоголь знижує гостроту зору і слуху. отже, п’яний за кермом – злочинець.  

doc
Додано
4 березня 2018
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку