Позакласний захід "Там, де музика живе ..."

Про матеріал
Позакласний захід з музичним супроводом на різноманітних музичних інструментах. А також цікаві розповіді про ці інструменти
Перегляд файлу

"Там, де музика живе ..."

Святково прикрашений зал. На сцені розташовані музичні інструменти: гітара, баян, акордеон, скрипка, флейта, фортепіано. Учасники хору сидять у першому ряду разом з глядачами.

ВЕДУЧИЙ:

Потяги збираються в дорогу на станції, кораблі піднімають вітрила і йдуть у море з гавані, літаки споряджаються в аеропорту. І ми з вами теж рушимо в дорогу. І підемо, і поїдемо, і попливемо, і полетимо. Нашої з вами гаванню буде музичний зал!

 

Заходить  ГУДОША.

ГУДОША: Ой!! Здрастуйте! А куди я потрапив?

 

В.: Потрапив в царство музики, а точніше в музичний зал! Ти зайшов у двері. На яку букву схожі  двері?

Г.: На букву "П".

 

В.: Правильно! У нашому залі нас чекають: Уявлення, Перетворення, Пригоди, Подорожі. Але перш знайомся з хлопцями!

Г.: Ах, так. А я й забув. Хлопці, мене звуть Гу - до - ша! Я не раз бував у цьому залі. І тому відчуваю себе як вдома. Тут дуже цікаво. Багато несподіваного, загадкового, нового! Я думаю, ви не будете нудьгувати тут. Вам буде цікаво!

 

В.: Ну щож, давайте відправимося в подорож, нас чекає Царство Музики! Музику люблять усі! Музика - ось вона поруч, досить включити приймач, телевізор. Є ще програвачі і магнітофони! Ось скільки можливостей зустрітися з музикою! Але ось, що дивно, ми найчастіше говоримо про апарати, які музику відтворюють, ніж про інструменти, які в руках людини той звук створюють. Подивіться, що ви тут бачите? (Ведучий показує на інструменти, розставлені на сцені).

 

Г.: Так це ж справжні музичні інструменти.

 

В.: Так, Гудоша, це музичні інструменти! А ти знаєш як вони називаються?

Г.: Гітара, піаніно, ба - ян ...

 

В.: Хлопці, хоча Гудоша буває в Музичному залі, він не знає назви всіх інструментів. Давайте допоможемо йому! (Всі разом називають інструменти: фортепіано, скрипка, баян, акордеон, гітара, флейта).

 

Г.: ... (мовчання, знизує плечима).

 

В.: Хлопці, а що ви знаєте? Не хвилюйтеся, сьогодні ми дуже багато чого дізнаємося про них! Ось це який інструмент? (Показує на гітару).

 

Г.: Гітара (разом з глядачами).

В.: Послухайте яка чудова історія у цього всіма улюбленого інструмента!

 

Звучить розповідь про гітарі. Виконується пісня у супроводі на гітарі. Звучить інструментальна п'єса.

 

В.: А ось цей інструмент не такий давній. Рік його народження 1822. Хто знає як він називається? (Показує на баян).

 

ЗАЛ: Баян. Звучить розповідь про баяні. Виповнюється п'єса.

 

Г.: А цей інструмент теж баян? Він не зовсім схожий на нього!?

 

В.: Так, Гудоша, це майже рідний брат баяна, але не баян. Давай запитаємо у хлопців як він називається?

 

ЗАЛ: Акордеон!

 

Розповідь про історію створення акордеона. Виповнюється п'єса.

 

Г.: Цікаво, з звучного язичка, вийшов іграшковий баян, з іграшки-баяна винайшли акордеон. А от грати на них напевно не важко. Як здорово грали хлопці! Ну ка, і я спробую! (Грає по черзі на гітарі, баяні, акордеоні).

 

В.: Що не виходить?

 

Г.: Ні! (Жалібно, з подивом).

 

В.: Знаєш, я відкрию тобі один секрет. Щоб грати на будь-якому муз. інструменті, потрібно довго і наполегливо вчитися. І навіть ... Ось послухай, що потрібно для того, щоб навчитися грати.

 

Звучить пісня "Гамми".

 

В.: Так що ж, Гудоша, потрібно для того, щоб навчитися грати?

 

Г.: Ну ... ну ... ну ... не знаю (знизує плечима).

 

ЗАЛ: Потрібно старанність, терпіння, гами!

 

Г.: А що таке гами?

 

В.: Це, Гудоша, вправа, що допомагає при навчанні грі на муз. інструменті.

 

Г.: Це довго і важко! Я відразу хочу!

 

В.: Ні, Гудоша, такого не буває навіть у чарівників. Ось

послухай!

Дует (вокальний) виконує пісню "Чарівник".

 

Г.: Цікава історія сталася з Чарівником - неуком! Ні кому вчитися не завадить! А інструмент на якому ви грали називається піаніно, так? Ух, яке воно велике і дзвінке.

 

В.: Так, Гудоша, цей інструмент називається піаніно або ще ... Хлопці, а хто мені підкаже, як ще називають піаніно? Правильно, фортепіано!

 

Звучать 2 - 3 невеликих п'єси. Йде розповідь про фортепіано.

В.: Гудоша, ти знаєш як називається цей інструмент (показує на скрипку).

 

Г.: Скрипка!

 

В.: Ось, послухай, яка в неї дивовижна історія.

 

Розповідь про скрипці. Звучать 1 - 2 п'єси.

 

Г.: Який гарний у неї голос! Вона співає як жива!

 

В.: Справді, Гудоша голос у неї дуже красивий. В умілих руках музиканта вона плаче, сміється, дзвенить! До речі, ти знаєш який найдавніший інструмент?

 

Г.: Напевно, ... монохорд, раз на ньому в Стародавній Греції "грав" Піфагор.

 

В.: Ні, Гудоша! А ви хлопці знаєте?

 

ЗАЛ:???

 

В.: Так, ось найдавніший музичний інструмент ... - це людський голос! Так, так, цей інструмент був завжди з людьми! Людський голос це інструмент, створений самою природою. Правильно і красиво співати - це дуже нелегко. Потрібно багато працювати, співати спеціальні вправи, щоб стати співаком.

 

Звучить пісня "брадобрей".

 

Г.: Ось і останній інструмент, з тих, що представлені в нашому залі. А я знаю, як він називається! Це флейта!

 

Розповідь про флейті. 1 - 2 п'єси.

 

Г.: Пролунав голос останнього з інструментів, представлених в нашому залі. Сьогодні їх було багато. Які вони різні, з цікавими долями, "молоді 'і" старі'. У всіх свої неповторні голоси!

В.: Так, Гудоша, ось бачиш, кожен день ми слухаємо їхні голоси, але тільки сьогодні багато хто з наших гостей, та й ти сам, дізналися історію їх виникнення. І перш ніж попрощатися з нашими гостями, я дуже хочу, щоб вони, разом з нами, зіграли на своїх природних інструментах - голосах. Хочу, щоб разом з нами заспівали хором пісню. Вірніше її приспів.

 

Г.: А хором, це все разом?

 

Г.: Гудоша, ти як завжди невиправний!

 

Г.: Я просто хотів ще раніше запитати, а як називається, коли співають по одному, по двоє. Ну, от як співали дівчатка!?

 

В.: Гудоша, ти просто молодець, запитав потрібну річ. А ось як це називається, запитаємо у наших виконавиць!

 

Розкриваються поняття "хор", "дует", "соло".

 

В.: Тепер, Гудоша, та й ви хлопці, знаєте склади виконавців. А зараз, як я обіцяла, давайте розучимо приспів пісні Якова Дубравина "Усюди музика живе ...". Спочатку послухайте як він звучить!

 

Розучування приспіву:

 

Г.: А я знаю цю пісню, я чув її раніше. Вона про сам вірного друга - музиці! Давайте виконаємо її всі разом - хором.

 

Звучить пісня "Усюди музика живе ...".

В.: Наша зустріч підійшла до кінця. До побачення! До нових зустрічей, хлопці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бердянська загальноосвітня школа I - III ступенів №11

Бердянська рада Запорізької області

 

 

 

 

 

Театралізований урок  «Там, де музика живе»

 

 

 

 

Підготувала: Воробйова Марина Іванівна

вчитель музики

                                                                            вища категорія

                                                                                  cтарший вчитель”

 

м. Бердянськ, 2017

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Сценарії
Додано
24 січня 2019
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку