"Там, де музика живе ..."
Святково прикрашений зал. На сцені розташовані музичні інструменти: гітара, баян, акордеон, скрипка, флейта, фортепіано. Учасники хору сидять у першому ряду разом з глядачами.
ВЕДУЧИЙ:
Потяги збираються в дорогу на станції, кораблі піднімають вітрила і йдуть у море з гавані, літаки споряджаються в аеропорту. І ми з вами теж рушимо в дорогу. І підемо, і поїдемо, і попливемо, і полетимо. Нашої з вами гаванню буде музичний зал!
Заходить ГУДОША.
ГУДОША: Ой!! Здрастуйте! А куди я потрапив?
В.: Потрапив в царство музики, а точніше в музичний зал! Ти зайшов у двері. На яку букву схожі двері?
Г.: На букву "П".
В.: Правильно! У нашому залі нас чекають: Уявлення, Перетворення, Пригоди, Подорожі. Але перш знайомся з хлопцями!
Г.: Ах, так. А я й забув. Хлопці, мене звуть Гу - до - ша! Я не раз бував у цьому залі. І тому відчуваю себе як вдома. Тут дуже цікаво. Багато несподіваного, загадкового, нового! Я думаю, ви не будете нудьгувати тут. Вам буде цікаво!
В.: Ну щож, давайте відправимося в подорож, нас чекає Царство Музики! Музику люблять усі! Музика - ось вона поруч, досить включити приймач, телевізор. Є ще програвачі і магнітофони! Ось скільки можливостей зустрітися з музикою! Але ось, що дивно, ми найчастіше говоримо про апарати, які музику відтворюють, ніж про інструменти, які в руках людини той звук створюють. Подивіться, що ви тут бачите? (Ведучий показує на інструменти, розставлені на сцені).
Г.: Так це ж справжні музичні інструменти.
В.: Так, Гудоша, це музичні інструменти! А ти знаєш як вони називаються?
Г.: Гітара, піаніно, ба - ян ...
В.: Хлопці, хоча Гудоша буває в Музичному залі, він не знає назви всіх інструментів. Давайте допоможемо йому! (Всі разом називають інструменти: фортепіано, скрипка, баян, акордеон, гітара, флейта).
Г.: ... (мовчання, знизує плечима).
В.: Хлопці, а що ви знаєте? Не хвилюйтеся, сьогодні ми дуже багато чого дізнаємося про них! Ось це який інструмент? (Показує на гітару).
Г.: Гітара (разом з глядачами).
В.: Послухайте яка чудова історія у цього всіма улюбленого інструмента!
Звучить розповідь про гітарі. Виконується пісня у супроводі на гітарі. Звучить інструментальна п'єса.
В.: А ось цей інструмент не такий давній. Рік його народження 1822. Хто знає як він називається? (Показує на баян).
ЗАЛ: Баян. Звучить розповідь про баяні. Виповнюється п'єса.
Г.: А цей інструмент теж баян? Він не зовсім схожий на нього!?
В.: Так, Гудоша, це майже рідний брат баяна, але не баян. Давай запитаємо у хлопців як він називається?
ЗАЛ: Акордеон!
Розповідь про історію створення акордеона. Виповнюється п'єса.
Г.: Цікаво, з звучного язичка, вийшов іграшковий баян, з іграшки-баяна винайшли акордеон. А от грати на них напевно не важко. Як здорово грали хлопці! Ну ка, і я спробую! (Грає по черзі на гітарі, баяні, акордеоні).
В.: Що не виходить?
Г.: Ні! (Жалібно, з подивом).
В.: Знаєш, я відкрию тобі один секрет. Щоб грати на будь-якому муз. інструменті, потрібно довго і наполегливо вчитися. І навіть ... Ось послухай, що потрібно для того, щоб навчитися грати.
Звучить пісня "Гамми".
В.: Так що ж, Гудоша, потрібно для того, щоб навчитися грати?
Г.: Ну ... ну ... ну ... не знаю (знизує плечима).
ЗАЛ: Потрібно старанність, терпіння, гами!
Г.: А що таке гами?
В.: Це, Гудоша, вправа, що допомагає при навчанні грі на муз. інструменті.
Г.: Це довго і важко! Я відразу хочу!
В.: Ні, Гудоша, такого не буває навіть у чарівників. Ось
послухай!
Дует (вокальний) виконує пісню "Чарівник".
Г.: Цікава історія сталася з Чарівником - неуком! Ні кому вчитися не завадить! А інструмент на якому ви грали називається піаніно, так? Ух, яке воно велике і дзвінке.
В.: Так, Гудоша, цей інструмент називається піаніно або ще ... Хлопці, а хто мені підкаже, як ще називають піаніно? Правильно, фортепіано!
Звучать 2 - 3 невеликих п'єси. Йде розповідь про фортепіано.
В.: Гудоша, ти знаєш як називається цей інструмент (показує на скрипку).
Г.: Скрипка!
В.: Ось, послухай, яка в неї дивовижна історія.
Розповідь про скрипці. Звучать 1 - 2 п'єси.
Г.: Який гарний у неї голос! Вона співає як жива!
В.: Справді, Гудоша голос у неї дуже красивий. В умілих руках музиканта вона плаче, сміється, дзвенить! До речі, ти знаєш який найдавніший інструмент?
Г.: Напевно, ... монохорд, раз на ньому в Стародавній Греції "грав" Піфагор.
В.: Ні, Гудоша! А ви хлопці знаєте?
ЗАЛ:???
В.: Так, ось найдавніший музичний інструмент ... - це людський голос! Так, так, цей інструмент був завжди з людьми! Людський голос це інструмент, створений самою природою. Правильно і красиво співати - це дуже нелегко. Потрібно багато працювати, співати спеціальні вправи, щоб стати співаком.
Звучить пісня "брадобрей".
Г.: Ось і останній інструмент, з тих, що представлені в нашому залі. А я знаю, як він називається! Це флейта!
Розповідь про флейті. 1 - 2 п'єси.
Г.: Пролунав голос останнього з інструментів, представлених в нашому залі. Сьогодні їх було багато. Які вони різні, з цікавими долями, "молоді 'і" старі'. У всіх свої неповторні голоси!
В.: Так, Гудоша, ось бачиш, кожен день ми слухаємо їхні голоси, але тільки сьогодні багато хто з наших гостей, та й ти сам, дізналися історію їх виникнення. І перш ніж попрощатися з нашими гостями, я дуже хочу, щоб вони, разом з нами, зіграли на своїх природних інструментах - голосах. Хочу, щоб разом з нами заспівали хором пісню. Вірніше її приспів.
Г.: А хором, це все разом?
Г.: Гудоша, ти як завжди невиправний!
Г.: Я просто хотів ще раніше запитати, а як називається, коли співають по одному, по двоє. Ну, от як співали дівчатка!?
В.: Гудоша, ти просто молодець, запитав потрібну річ. А ось як це називається, запитаємо у наших виконавиць!
Розкриваються поняття "хор", "дует", "соло".
В.: Тепер, Гудоша, та й ви хлопці, знаєте склади виконавців. А зараз, як я обіцяла, давайте розучимо приспів пісні Якова Дубравина "Усюди музика живе ...". Спочатку послухайте як він звучить!
Розучування приспіву:
Г.: А я знаю цю пісню, я чув її раніше. Вона про сам вірного друга - музиці! Давайте виконаємо її всі разом - хором.
Звучить пісня "Усюди музика живе ...".
В.: Наша зустріч підійшла до кінця. До побачення! До нових зустрічей, хлопці!
Бердянська загальноосвітня школа I - III ступенів №11
Бердянська рада Запорізької області
Театралізований урок «Там, де музика живе»
Підготувала: Воробйова Марина Іванівна
вчитель музики
вища категорія
“cтарший вчитель”
м. Бердянськ, 2017