Матеріал можна використати під час предметного тижня географії у навчальному закладі з метою розвитку навчальної мотивації дітей на уроках географії, організації їх спільної пізнавально-ігрової діяльності
Северинівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Миколаївської сільської ради
Сумського району Сумської області
Розробка
позакласного заходу
«Турнір географів.»
Підготувала:
вчитель географії, біології
та основ здоров’я
Северинівської
ЗОШ І-ІІ ступенів
Совенко
Маргарита Вікторівна
2017 р.
Пояснювальна записка
Позакласна робота з географії, як і з будь-якого іншого шкільного предмету, покликана розвивати пізнавальний інтерес учнів до цієї науки, їх прагнення дізнатися більше.
За допомогою позакласної роботи вчитель звертає увагу учнів на цікавий навколишній світ, процеси і проблеми, що оточують нас, виховує дбайливих господарів своєї землі, прищеплює навички самоосвіти, самовдосконалення.
Мета даного заходу: розвиток навчальної мотивації дітей на уроках географія допомогою організації їх спільної пізнавально-ігрової діяльності.
Завдання:
1. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з курсу географії за 7 клас, ліквідація можливих прогалин в знаннях;
2. Розвиток здатності до ефективного спілкування, регулювання конфліктів;
3. Активізація і залучення до спільної діяльності учнів з низькою навчальною мотивацією.
Рекомендації щодо проведення заходу: сценарій заходу можна використовувати при проведенні шкільної предметного тижня з географії. Він розрахований на учнів 8-х класів. Сценарій передбачає, що в турнірі візьмуть участь три команди і обов'язково будуть задіяні вболівальники. Склад кожної з команд – три учні.
Завдання турніру складають цікаві питання і практичні завдання з географії.
Структура заходу відповідає вимогам до заняття, спрямованого на актуалізацію набутих знань, збудження інтересу до теми, створення емоційного настрою за рахунок змагального ефекту, контроль стану знань, умінь і навичок учнів.
Після проведення кожного з етапів турніру вчитель пропонує завдання для уболівальників і глядачів. За правильні відповіді на питання видаються кольорові жетони. Власник найбільшої кількість жетонів - отримує приз.
Після кожного з конкурсів для уболівальників журі оголошує результати змагань.
Хід заняття
І конкурс
Гра «Що це? Хто це?"
(кожну відповідь оцінюють від 1до 2 балів ( назвати,показати))
Учитель пропонує кожній команді перелік назв географічних об'єктів, прізвищ мандрівників, і через одну хвилину обговорення команда повинна дати визначення всіх цих слів. Якщо в завданні є прізвища мандрівників, треба назвати землі, які ними досліджувалися або були відкриті. Географічні об'єкти треба показати на карті.
I команда II команда III команда
I команда |
II команда |
III команда |
1.Атакама |
1.Гобі |
1.Мадагаскар |
2.Анхель |
2.Ельбрус |
2.Альпи |
3.Косцюшко |
3.Фудзіяма |
3.Наміб |
4.Эребус |
4.Джеймс Кук |
4.Дунай |
5.Ніагарський |
5.Сомалі |
5.Руал Амундсен |
6.Джомолунгма |
6.Гренландія |
6.Лазарев |
7.Роберт Скотт |
7.Волга |
7.Міссісіпі |
8.Фернан Магеллан |
8.Аконкагуа |
8.Ейр |
9.Тасманово |
9.Луіс де Торрес |
9.Драконові |
10.Белінсгаузен |
10.Агульяс |
10.Христофор Колумб |
Вікторина для уболівальників
(за кожну правильну відповідь 1 жетон).
1.Назвіть найвищий водоспад світу.
2.Яка річка найдовша в світі?
3.Що об'єднує Червоне і Середземне моря?
4. Назвіть найбільший півострів на Землі.
5. Назвіть «зелене» море.
6. На якому материку відсутні діючі вулкани?
7. Де знаходиться найспекотніше місце на Землі?
8.Назвіть найбільші озера світу.
9.Які гори називають «мідними»?
10. Назвіть «кольорові» моря.
11.Притоки яких річок довші, ніж самі річки, в які вони впадають?
12.Поясніть назву «Кіліманджаро».
II конкурс
Конкурс «Меч географа»
(за кожен об'єкт – 1 бал).
До карти світу виходять по одному учаснику від кожної команди. Серед них проводиться жеребкування. Кожному дістається певний материк (крім Антарктиди). Після цього робота проводиться в такий спосіб: учасник першої команди показує на карті географічні об'єкти, які йому по черзі називають учасники інших двох команд. Вони повинні назвати географічні об'єкти того материка, який дістався члену першої команди під час жеребкування. Кожен повинен назвати по п'ять об'єктів, в разі, якщо учень з першої команди не може дати правильну відповідь, відповідає той, хто задавав питання.
Завдання уболівальникам
Конкурс «Перекладач»
(за кожну правильну відповідь 1 жетон).
Перекладіть українською мовою:
III конкурс
Конкурс «Розкажіть без слів»
(за кожен об'єкт – 1 бал).
Учасники кожної команди під час жеребкування отримують назву певного географічного об'єкта. Вони повинні за одну хвилину скласти опис, не називаючи об'єкт, що б члени команди-суперниці змогли визначити його.
IV конкурс
Конкурс «Географічна скакалка»
(за кожен об'єкт – 1 бал).
Для капітанів команд проводиться жеребкування. Під час жеребкування кожен капітан вибирає один вид із географічних об'єктів: озеро, острів, річку, місто, країну, півострів, гори.
Після жеребкування кожна команда отримує одну хвилину на підготовку.
По черзі члени команди стрибають через скакалку і на кожен стрибок називають назви географічних об'єктів, які дісталися команді під час жеребкування. Зараховується кожна власна назва до першої помилки. Географічні назви не повинні повторюватися.
V конкурс
Конкурс «Чарівна буква»
(за кожен об'єкт – від 0,5 до1,5 бала
(назвати, показати, охарактеризувати)).
Під час жеребкування капітан кожної команди вибирає букву. Наприклад: Буква «К». Після жеребкування кожна команда отримує аркуш паперу, на якому в стовпчик написані такі слова:
Потрібно за дві хвилини записати географічні назви, що починаються на букву «К», показати їх на карті світу і коротко охарактеризувати одним реченням.
Гра з уболівальниками
Конкурс «Географічна пошта»
(за кожну правильну відповідь 1 жетон).
Учитель називає географічний об'єкт, а учні повинні називати материк і країну, на території яких він знаходиться.
1.Гудзонова - затока на території Канади в Північній Америці.
2.Кримські - гори в Євразії, на території України.
3.Тітікака - озеро в Південній Америці на кордоні Болівії і Перу.
4.Колорадо - річка в Північній Америці, на території США і Мексики.
5.Тріполі - місто в Африці, столиця Лівії.
6. По - річка в Італії, Євразія.
VI конкурс
Конкурс «Факел миру»
(за кожен об'єкт – 1 бал).
Від кожної команди до карти виходять по одному учаснику. Їм вручається символічний «факел миру». Треба «пронести» його по території країн (назвати країни і їх столиці), які будуть зустрічатися на шляху з початкової до кінцевої точки (маршрути визначаються під час жеребкування):
(за кожен об'єкт – від 0,5 до1 бала)
Гра з уболівальниками
Конкурс «Питання - відповідь»
(за кожну правильну відповідь 1 жетон).
1.Півострів, який називає себе «маленьким»? (Ямал)
2.Держава, яку можна «надягати» на голову? (Панама)
3.Місто яке літає? (Орел).
4.Держава, єдина на материку? (Австралія).
5.Море, що немає берегів? (Саргасове).
6.Частина світу, розташована на двох материках? (Америка).
VII конкурс
Конкурс «Сліпий картограф»
(за кожен об'єкт – 1 бал).
Від кожної команди до магнітної дошки виходять по два учасники гри. Кожній парі видаються магніти і зображення материків і океанів Землі (їх можна вирізати зі старих атласів). Треба з зав'язаними очима розташувати на дошці материки і океани так, як вони розташовані на звичайній карті світу. Один учасник з пари зав'язує очі хусткою, другий подає йому «материки» і «океани» і говорить їх назви, а перший прикріплює їх на дошку.
ПІДСУМОК «ТУРНІРУ ГЕОГРАФІВ»:
Учитель надає слово членам журі, які визначають команду-переможницю.
Переможці отримують перехідний вимпел з написом:
"Кращі з кращих.
Хоробрі з найхоробріших.
Лицарі географічних турнірів-
географи »
Уболівальник, що зібрав найбільшу кількість жетонів отримує приз.
1