Позакласний захід "Твоє життя в твоїх руках"

Про матеріал

Пам'ятай! Життя є дар,

і той, хто його не цінує,

цього дарунка не заслуговує.

Леонардо да Вінчі

Мета: Сприяти вихованню в учнів дбайливого ставлення до власного життя і здоров'я та життя і здоров'я людей, які їх оточують. Підвищити рівень поінформованості підлітків з проблем, пов'язаних із виживанням наркотичних речовин. Формувати, розвивати та удосконалювати навички, що сприяють запобіганню вживання психоактивних речовин.

Перегляд файлу

1

 

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Любязь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Твоє життя в твоїх руках

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Іванісік І. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016

 

 

 

Пам’ятай! Життя є дар,

і той, хто його не цінує,

цього дарунка не заслуговує.

Леонардо да Вінчі

Мета: Сприяти вихованню в учнів дбайливого ставлення до власного життя і  здоров’я та життя і здоров’я людей, які їх оточують. Підвищити рівень поінформованості підлітків з проблем, пов’язаних із виживанням наркотичних речовин. Формувати, розвивати та удосконалювати навички, що сприяють запобіганню вживання психоактивних речовин.

 

Учитель. Найцінніше, що є в людини – це її життя. Воно дається нам тільки раз  і кожному своє. Довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі. Цю думку підкреслюють слова Леонардо да Вінчі, художника, філософа, поета, науковця доби Відродження, взяті епіграфом нашої зустрічі. На його думку, життя – це дар, який необхідно цінувати найбільше, аби не втратити.

 Отож своє життя потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. А з чого ж складається наше життя?

Діти.

Життя – це посмішка уранці,

Це фотографія у рамці,

Життя – це посмішка крізь сльози,

Життя – це сонце і морози!

 

Життя – це квіти навесні,

Життя – це жарти і пісні.

Життя це кайф, як не крути,

Його нам варто перейти!

 

Життя це віддане кохання,

Життя це мрії, сни, зізнання.

Життя любити до останку,

А не любити до світанку!

 

Життя це бачити себе

В очах, що люблять лиш тебе!

Життя це інколи образи,

Життя обірвані всі фрази!

 

Життя це ревнощі, сумління,

Життя це страх, це рух, горіння...

Життя це все ж таки й страждання..

Але і дружба, це палання!

 

Життя це погляд несміливий,

Це погляд ніжний і звабливий!

Життя прогулянки до ранку,

Життя це поцілунок зранку!

 

Життя це сонечко зимою,

Трава покритая росою.

Життя холодні грози літом,

Життя це бути з цілим світом!

 

Життя це страх перебороти,

Це щось зробити, як всі проти!

Життя побути в небезпеці,

Життя це вижити у спеці...

 

Життя це когось врятувати,

Життя комусь коханим стати!

Життя це сильно полюбити,

Життя це згодом розлюбити!

 

Життя в собі знайти все ж сили,

Щоб просто жити...мати крила!

Життя це полюбити те,

Що ненавидів більш за все!!!

 

Життя пробачити образи,

Не згадувати більш ті фрази!

Життя це витерпіти біль,

Не сипати на рану сіль...

 

Життя це полюбити все,

І захід сонця, і себе!!!

Учитель. Дійсно, наше життя складається із цілої гами почуттів і вчинків. Але іноді ми припускаємося і помилок. Та необхідно удосконалювати свій характер, працювати над собою, щоби приносити собі і оточуючим лише радість та щастя.

 Послухайте, будь ласка, повчальну легенду про юнака, який вчився покращувати свій характер.

Легенда.

Жив-був юнак з поганим характером. Батько дав йому повний мішок цвяхів і сказав забивати один цвях у ворота саду кожного разу, коли в нього урветься терпець або коли посвариться з ким-небудь. У перший день він забив 37 цвяхів у ворота саду.

У  наступні тижні навчився контролювати кількість забитих цвяхів, зменшуючи їх із дня у день. Зрозумів, що легше контролювати себе, ніж забивати цвяхи. Накінець, настав той день, коли юнак не забив жодного цвяха у ворота саду.

Тоді він прийшов до батька і розказав  цю новину. Батько сказав юнакові виймати один цвях із воріт кожного разу, коли він не втратить терпець. Накінець настав той день, коли юнак зміг сказати батькові, що вийняв усі цвяхи.

Батько привів сина до воріт саду: «Сину, ти прекрасно поводився, але поглянь, скільки дірок залишилося на воротах». Вони вже ніколи не будуть такими, як раніше. Коли ти з кимось сваришся і говориш йому неприємні речі, ти залишаєш йому рани, як і ті, що на воротах. Можеш встромити в людину ніж і потім вийняти його, але назавжди залишиться рана. І не важливо, скільки разів ти попросиш пробачення. Рана залишиться.

Так само і внашому житті, нічого не проходить безслідно, кожен наш вчинок залишає слід.

Учитель.

 Здоровя моральне невіддільне від здоровя фізичного. Тож щоб бути завжди  у хорошій формі, бути популярним серед однолітків та інших людей, необхідно прислухатися до порад путівника здоровя.

Учень.

Путівник здоров'я

Привіт! Ти − молодий, завзятий та кмітливий. Ти сповнений сил та енергії. Ти маєш багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє.

Щодня ти пізнаєш життя, відкриваєш для себе світ і розкриваєш світу себе. Ти хочеш усе осягнути, все зрозуміти і бути зрозумілим.

Ти прагнеш усе спробувати, випробувати себе і свої сили, ствердитись як людина й особистість, усього досягти.

Ти рухаєшся вперед, наближаючи власне майбутнє.

Ти мрієш про успіх, кохання і щастя, бо ти − м о л о д и й.

Усе життя для тебе −  попереду.

Уже сьогодні  ти тримаєш у власних руках своє майбутнє. І лише ти сам відповідальний за нього. Вже від тебе сьогоднішнього, і від твоїх сьогоднішніх рішень залежить, яким будеш ти, завтрашній, і ти май­бутній.

З кожним роком усе більше і більше свідомої, прогресивної молоді, відповідальної за себе та своє життя, скеровує себе на здоровий спосіб жит­тя, спрямовує свої зусилля на збереження та зміцнення свого здоров'я. Адже саме здоров'я є тим чарівним ключем, який відчиняє двері можливос­тей чогось прагнути і досягати, омріювати і здійснювати, реалізовувати та розвивати себе, встановлювати орієнтири майбуття...

А зараз ти хочеш насолоджуватися життям, крокувати в ногу з часом, не відставати від моди.

Мода... Мода −  це більше, ніж музика, зачіска та модний «прикид». Мода −  це стиль, це −  спосіб життя.

Ти −  людина нового тисячоліття. Нове сьогодення несе нову моду.

Хирляві зеленошкірі створіння, що випускають клуби диму й пари пе­регару, −  неактуальний еталон краси для молоді нового часу, нового тисячоліття.

Сучасна мода одна −  ЗДОРОВ'Я. Бути здоровим −  модно, стильно, красиво, класно.                 

По-справжньому сучасний еталон краси −  здорова людина, яка обирає здоровий спосіб життя.    

Ти −  молодий? Ти −  сучасний? Ти −  переможець? Тоді нас −  багато. Гайда разом на пошуки чарівного ключа, що називається здоров'ям!

Учитель. Важливою частиною життя людини є її звички.                                          Звички — друга натура людини.  Найстрашнішими звичками людини, які гублять її здоров'я, вкорочують вік є: куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотиків і токсичних речовин. Вони впливають на нервову систему і поведінку людини. Не лише руйнують здоров'я, а й позбавляють людину різних життєвих цінностей, штовхають до злочинності.

Учень.
Проблема «шкідливих звичок» є найбільш актуальною у наші часи, а боротьба з ними це задача не тільки держави в цілому, а й кожної окремої людини. Паління - це розповсюджена звичка, яка веде до небезпечних порушень здоров'я, особливо у дітей.
Тютюн однолітня рослина, листя якої є сировиною для тютюнової промисловості. Був завезений Христофором Колумбом, а у кінці XVI століття потрапив до Росії. З того часу цю рослину культивують і вирощують для виготовлення одного з продуктів повільного вбивства людства.

Вперше почали боротись з цим злом в 1585 р. в Англії переслідуали курців, їх було відлучено від церкви, російський цар М.Романов карав курців палками, плітьми.

Дивують такі цифри: 63% дівчат і 73% юнаків не схвалюють паління.  Але воно до цих пір невблаганно приваблює молодь, попри застереження про рак легенів, серцеві захворювання.

У листях тютюну, що пройшов спеціальну обробку, є: нікотин,  вуглеводи, білки, смола,ефірні масла, а також: синильна кислота, оксид карбону (ІІ), аміак, етилен, альдегіди і феноли.

 Усі вони утворюють тютюновий дьоготь – клейку суміш, яка надходить до організму.  Фільтр цигарок, зуби і пальці курців буріють від нього.  За 1 рік курець поглинає дим у  середньому від 6-8 тисяч цигарок, тобто випалює 5 кг тютюну, де є 30 г нікотину.  Смертельною дозою для людини є 100-200 мг нікотину.  Людина, що випалює 20-25 цигарок в день, поглинає смертельну дозу нікотину.  Чому ж не настає смерть? Справа в тому, що нікотин до організму потрапляє поступово, невеликими дозами.  Сам організм його частково знешкоджує, крім того, тютюн виводиться з потом.  Але отруєння організму відбувається поступово.

 А у людини, яка вперше взяла цигарку до рук, вже після перших затяжок виникає гостре отруєння: слинотеча, нудота, збліднення, прискорення пульсу, шум у вухах, підвищене потовиділення, задишка, тремтіння рук і ніг.

  Під час куріння нікотин всмоктується слизовою оболонкою рота, носа, гортані, трахеї і легенями, при ковтання диму – слизовою оболонкою стравоходу і шлунка.   Потрапивши в кров, отрута швидко розповсюджується по всьому організмі, викликаючи зміни в нервовій системі, роботі серця, легенів, печінки; органах травлення і чуття.

 20 цигарок, випалених протягом дня, змушують серце працювати з навантаженням, рівним 8-годинній їзді на велосипеді проти вітру.  Паління тютюну погіршує резерви дихальної системи, яку використовують під час бігу, плавання.  Тютюновий дьоготь, що накопичується в легенях, зменшує їх життєву ємкість, знижує вентиляцію.  При палінні через звужені судини вона повільно виводиться з організму.  Залишаючись в організмі, вона порушує скорочувальну здатність м’язів.   Через 10-15 хвилин після випалення однієї сигарети сила м’язів зменшується на 15 %.
Кожні 10 секунд у світі помирає одна людина внаслідок
вживання тютюну!
Найбільшої шкоди тютюн завдає підлітковому організму. Люди, які почали курити до 25 років, помирають від раку легень у 5 разів частіше, ніж ті, хто закурив після 25 років.

“Тютюн приносить шкоду тілу, руйнує розум, притуплює цілі нації”.

                                                                                        Говив (Оноре де Бальзак)  

 

Учень. Наркоманія — це особливий психічний стан, який виявляється у потягу людини до наркотичних речовин. Це психічне розслаблення, відчуття легкості, вседозволеності, припливу енергії, галюцинації. В узагальненому вигляді цей стан дістав назву ейфорії, яка розвивається під впливом наркотиків.

Наркотики — це група високоефективних знеболювальних засобів, які особливим чином впливають на центральну нерво­ву систему. До них відносять героїн, маріхуана, кокаїн, анаша та інші. Наркотичні речовини діють на центральну нервову систему, змінюючи хімічним шляхом хід психічних процесів і, в першу чергу, в нервових центрах, які відповідають за емоції.

У механізмі розвитку наркоманії певну роль відіграє бажання повторно відчути ейфорію, пережиту від першого нар­котичного сп'яніння. В результаті розвивається потяг до вживання наркотиків щоденно для досягнення «психічного комфорту».

Поняття наркотична залежність має подвійне тлумачення.                                                         По-церше, це психічна залежність — стан, коли наркотична от­рута викликає відчуття патологічного задоволення і хворобли­вого психічного піднесення.                                                 По-друге, це фізична залежність, виражена в «толерантності» — здатності організму до пристосу­вання і послабленні реакції на ту саму кількість речовини. Ось чому для одержання того самого фармакологічного ефекту потрібно весь час збільшувати дозу.

Тривале вживання наркотиків сприяє розвитку психозів. Наприклад, характерні мікропсії (видіння жуків, пацюків, червів), параноїдальні стани з різними зоровими, слуховими, смаковими оманами, агресив­ністю. Хоч повне знешкодження нервової отрути в організмі відбувається за 10—12 год, такі стани можуть продовжуватися кілька днів. Це пояснюється необоротними змінами у корі великих півкуль мозку.

Слід зазначити, що дівчата починають вживати наркотики раніше, ніж хлопці. Зокрема, це стосується ін'єкцій. У цілому ж спостерігається тенденція до зниження віку наркомана-початківця до 12—14 років.

У зв'язку з величезною небезпекою наркоманії, законодав­ством України передбачена сувора кримінальна відповідальність за порушення правил зберігання, виготовлення, продаж та застосування наркотичних засобів.

Учитель. Вправа “Міф чи факт”

Шістьом підліткам в колі роздаються “Міфи”, ще шістьом – “Факти”.  Учасник зачитує “Міф 1” і висловлює свою думку щодо прочитаного.  Інші теж включаються в обговорення.  Потім зачитується “Факт 1”  і проводиться порівняльний аналіз тверджень підлітків та ститистичних даних.

Пропонуються наступні варіанти “Міфів” та “Фактів”.

Міф

Факт

 

1

Звички колотися можна позбутися самостійно.

1

Нікому ще не вдавалося самостійно позбутися наркотичної залежності.

2

Маріхуана підвищує творчий потенціал і полегшує навчання.

2

Паління маріхуани гальмує інтелектуальний розвиток людини, функції статевих органів, залоз внутрішньої секреції.

3

“Курити травку” це не страшно, вона не шкодить здоров’ю.

3

Конопля негативно впливає на центральну нервову систему, легені, імінітет і репродуктивну систему.

4

Колишній наркоман може мати повноцінне здорове життя.

4

Ні, організм назавжди зруйнований.  Більшість колишніх наркоманів не зможуть мати повноцінних здорових дітей.

5

Екстаз підвищує настрій і наповнює людину енергією.

5

Це лише спочатку, згодом призводить до роздратованості, депресії, порушення сну.

6

Якщо наркоман буде обережним, то не заразиться СНІДом.

6

Ймовірність зараження ВІЛ складає 98% - через багаторазове використання одного шприца, кров, нестерильність, “косячок” тощо.

 

Учитель . Гра «Життя з хворобою»

Тренер видає кожному учаснику по 12 карток і просить написати:

• на 4 картках - назви улюблених страв;

• на 4 картках - назви улюблених занять, захоплень;

• на 4 картках - імена близьких чи коханих людей.

Коли всі учасники дали відповіді, тренер каже: «Давайте поставимо

себе на місце людини, яка потрапила у залежність від наркотиків, для того,

щоб краще зрозуміти, що відбувається в її житті. Отже, людина обрала за -

доволення, яке вона отримує від наркотику. За будь-яке задоволення слід

платити ... і не тільки грошима. Тому я прошу віддати по одній картці з

улюбленими стравою, заняттям, близькою людиною». Учасники самі виби -

рають і віддають 3 картки. Далі залежність вимагає наступних жертв, і учас -

ники вибирають і віддають ще по 3 картки. Після цього тренер сам прохо-

дить по колу і, не дивлячись, відбирає по 1 картці в кожного учасника – це й

символізує те, що наркоман уже не спроможний сам контролювати ситуацію. Усе, що залишилося в учасників, - це варіант того, що наркоманія, -

може зробити з життям людини.

Учень. З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ ПИЯЦТВО                                                           Причини першого прилучення до алкоголю різноманітні. Але простежуються їх характерні зміни, залежно від віку.                                                                                 До 11 років перше знайомство з алкоголем відбувається або випадково, або його дають “для апетиту”, “лікують” вином, або ж дитина сама з цікавості пробує спиртне (мотив, головним чином, властивий хлопчакам). У більш старшому віці це частіше трапляється з традиційних приводів: “свято”, “гості” і т.д. Зазвичай, це буває, так би мотиви, “безневинна” чарочка на честь дня народження або іншого свята. І хоча це відбувається за згодою батьків, у колі родини, все ж і таке доручення дітей до вина небезпечне. Адже варто раз доторкнутися до спиртного, як уже знімається психологічний бар’єр, і підліток вважає себе спроможним випити з товаришами або навіть сам, якщо з’являється така можливість. Недарма в народі говорять: ”Ріки починаються зі струмочка, а пияцтво з чарочки”.                                                                          З 14-15 років з’являються такі приводи, як “незручно було відстати від хлопців”, “друзі умовили”, “за компанію”, “для хоробрості” і т. д.                                У цілому мотиви вживання спиртного підлітками поділяються на дві групи. В основі мотивів першої групи лежить бажання дотримуватися традицій, випробувати нові почуття, цікавість і т. д. Формуванню цих мотивів сприяють деякі властивості психіки неповнолітніх, прагнення дорослості, яке в них пробуджується, бажання бути як усі, намагання наслідувати старших . Віковими особливостями підлітків певною мірою можна пояснити і вживання ними спиртних напоїв “для хоробрості”. Цей мотив пов’язаний з відсутністю в неповнолітніх життєвого досвіду, що дозволяють їм вільно вступати в спілкування з оточуючими (наприклад, з особами більш старшого віку, дівчатами).                                                                                                          Усі ці групи мотивів першого знайомства з алкоголем більш притаманні хлопцям. Для дівчат типова в основному друга, “традиційна група мотивів.    До числа цих мотивів входить прагнення позбутися нудьги. У психології нудьгою називають особливий психічний стан особистості, пов’язаний з емоційним голодом. Підлітки, які вживають спиртне, майже не займаються громадськими справами. Істотні відхилення спостерігаються у структурі їхнього дозвілля. Ці підлітки менше цікавляться художньою літературою, рідко беруть участь у самодіяльності, не мають інтересу до серйозної музики, живопису.                                                                                                             Нарешті, деякі підлітки споживають спиртне, щоб зняти із себе напругу, звільнитися від неприємних переживань. Напружений, тривожний стан може виникнути у зв’язку з певною ситуацією в родині, шкільному колективі.    Отже, загалом мотиви першої спроби алкоголю такі:

  • бажання потрапити до певного кола однолітків, де споживання спиртного є звичаєвим явищем;
  • бажання здаватися дорослішим;
  • вважають, що це модно і “круто”;
  • з метою розслабитися, позбавитися відчуття сором’язливості;
  • з метою позбутися стресу;
  • з метою розвеселитися;
  • стимул до спілкування;
  • через тиск оточення;
  • заради солідарності з компанією;
  • як “анестезію” від звичайної образи, горя або фізичного болю.

Головна небезпека першої спроби алкоголю для незрілої особистості полягає в тому, що, відчувши потяг до спиртного, підліток з біологічною схильністю до алкоголізму стає алкоголіком практично відразу, навіть не встигнувши зрозуміти, що з ним сталося.

Учень.

ПРИЧИНИ ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ

Напевно, Ви не раз чули вислів: “Вип’ємо, зігріємося”. В побуті вважається, що спирт є гарним засобом для зігрівання організму і має лікувальну дію не лише під час застуди, але й при цілому ряді інших захворювань, у тому числі шлунково-кишкового тракту, наприклад, при виразці шлунка. Лікарі ж, навпаки, вважають, що виразковому хворому категорично не можна приймати алкоголь. Де істина? Адже невеликі дози спиртного справді збуджують апетит.

Або інше існуюче серед людей переконання: алкоголь збуджує, підбадьорює, поліпшує настрій, самопочуття, робить бесіду більш жвавою і цікавою, що досить суттєво для компанії молодих людей.

Один з пирогівських з’їздів російських лікарів прийняв таку резолюцію стосовно шкідливості алкоголю: “...немає жодного органа в людському тілі, який би не піддавався руйнівній дії алкоголю; алкоголь не має жодної такої дії, яка б не могла бути досягнута іншим лікувальним засобом, що діє корисніше, безпечніше і надійніше, немає такого хворобливого стану, при якому необхідно призначати алкоголь на будь-який тривалий час”.

Тому міркування про корисність алкоголю для здоров’я – досить поширена омана. Узяти хоча б очевидний факт – збудження апетиту після чарки горілки або вина. Але це тільки на короткий час, поки спирт викликав “запальний сік”. Надалі прийом алкоголю, у тому числі пива, тільки шкодить травленню. Адже спиртне паралізує дію таких важливих органів, як печінка і підшлункова залоза.

Учень.

ШКІДЛИВІ НАСЛІДКИ СПОЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ

Алкоголь потрапляє зі шлунка в кров через 2 хвилини після вживання. У першу чергу страждають клітини великих півкуль головного мозку. Погіршується умовно-рефлекторна діяльність рухів, змінюється співвідношення процесів збудження і гальмування в центральній нервовій системі. Людина втрачає здатність керувати собою.                                             Порушення роботи нервової системи та внутрішніх органів спостерігається при будь-якому вживанні спиртного: одноразовому чи систематичному.         Кількаразове чи часте вживання алкоголю справляє буквально спустошливий вплив на психіку підлітка. При цьому затримується не тільки розвиток вищих форм мислення, а й втрачаються вже розвинені здібності. Підліток відстає  інтелектуально, емоційно, і морально.                                                           Зловживання алкоголем, руйнуючи організм жінки, виснажує нервову й ендокринну систему і зрештою може призвести до безплідності.                          Стан сп’яніння в момент зачаття може вкрай негативно позначитися на здоров’ї майбутньої дитини. Уживання спиртних напоїв небезпечно протягом усієї вагітності, тому що алкоголь легко проникає через плаценту матері до дитини, а також у період годування грудьми.                                                                Якщо мати під час вагітності вживає алкоголь, імовірність порушень у розвитку плода та ризик викидня значно підвищується. Плацента, яка виконує захисну функцію для плода, не може переробляти алкоголь, тому останній потрапляє в кров плода. Оскільки печінка плоду розвинена недостатньо, вона також не у змозі розщеплювати алкоголь, у результаті чого він впливає на плід більшою мірою на дитину, аніж на матір. Коли алкоголь досягає мозку плода, утворення нервових клітин зупиняється, тому мозок росте повільніше і функціонує гірше. Ризик таких ускладнень тим більший, чим молодший вік жінки.                                                                                   Алкоголь “роз’їдає” слизову оболонку стравоходу, шлунка, порушує секрецію і склад шлункового соку, що ускладнює процес травлення, і, врешті-решт, несприятливо відбивається на рості і розвитку підлітка.      Алкоголь порушує структуру клітин печінки, призводячи до переродження її тканин. При систематичному споживанні спиртного жирові зміни в клітинах печінки призводять до омертвіння печіночної тканини – розвивається цироз печінки, що майже завжди пов’язано з хронічним алкоголізмом.                          Гра “Марафон здорового життя”                                                                            Дев’ять учасників шикуються в шеренгу.  Їм роздають заготовлені картки з ролями, які інші учасники не бачать.  Ведучий зачитує твердження. Учасник повинен зробити крок уперед, якщо вважає що він цього може досягнути у житті згідно з своєю роллю.

Перелік ролей

Твердження

- Наркоман

Проживу до глибокої старості.

- Хворий на СНІД

Матиму щасливу сім’ю.

-Здоровий психічно і фізіологічно

Матиму здорових дітей.

- Алкоголік

Здобуду вищу освіту.

- Не вживає наркотичних речовин

Куплю квартиру та автомобіль.

- Спортсмен

Досягну успіху в професійній кар’єрі.

- Особа, яка палить

Поїду в навколосвітню подорож.

 

Матиму багато друзів та знайомих.

 

Мене поважатимуть оточуючі.

Учитель .Кросворд «Скажи наркотикам: «Ні»

1. Саморобна цигарка, в котру разом із тютюном засипають сильний наркотик (КОСЯК).

2. Процес формування наркотичної залежності як результат поступо­вого збільшення дози наркотичної речовини (ЗВИКАННЯ).

3. Велика червона квітка, з листків і стебел якої отримують дуже силь­ний наркотик, а насіння якої ми любимо в булочних виробах (МАК).

4. Найцінніше, що є в людини. Його тривалість у курців скорочується

в середньому на 17 років (ЖИТТЯ).

5. Одна з головних складових тютюну. Дуже небезпечна отрута. Кінь

гине від однієї її краплі, людина - від 2-3 крапель, ця доза проникає в орга­нізм при випалюванні 20-25 цигарок (НІКОТИН).

6. Добровольці, котрі розповідають своїм одноліткам про шкідливість

вживання наркотиків, тютюну та алкоголю (ВОЛОНТЕРИ).

7. Наркотик, котрий згадує у своїй пісні співачка Лінда, однак котрий

не варто вживати в жодному випадку (МАРИХУАНА).

8. Смертельна хвороба печінки, котра викликається, як правило, зло­вживанням алкогольними напоями (ЦИРОЗ).

9. Діяльність спеціалістів і волонтерів, спрямована на зміну поведінки,

що, в свою чергу, може знизити бажання палити, пити алкоголь чи вживати

наркотики (ПРОФІЛАКТИКА).

10. Двоє читають газету. Один:

- П-п'янство скоо-роочує жисть в два рази. О, Васьок!  Тобі скільки

років?

- Ти-ри,ти-ри,тридцять!

- Во! А коли б не пив, було б шістдесят!

Персонаж цього анекдоту. Із 100% тих, хто вживає алкоголь, 10 - 20%

рано чи пізно стають ними (АЛКОГОЛІК).

11. Гнітючий стан зі страшними болями, котрий виникає в наркомана,

якщо він не вживає наркотиків. На сленгові має назву «ломка» (АБСТИНЕ-

НЦ1Я).

12. Вид наркотику, що виготовляють із конопель, його вживання, як

правило, відкриває шлях до «важких» наркотиків (ГАШИШ).

13. Прізвище мореплавця, котрий зробив дві речі, відомі всьому світо-пі, - відкрив Америку та завіз до Європи тютюн (легкий, однак, все-таки

наркотик) (КОЛУМБ).

14. Дуже страшна смертельна хвороба, котра у курців зустрічається в

30 разів частіше, ніж серед тих, хто не палить, і яка чомусь має таку ж назву, як і представник типу членистоногих (РАК).

15. Зловживання лікарськими препаратами, продуктами побутової хі­мії з метою одурманюючої дії на організм. Веде до враження серця, легенів,

нирок, печінки, мозку та інших органів (ТОКСИКОМАНІЯ).

16. Дуже важливий внутрішній орган, котрий більше всього потерпає

під паління (ЛЕГЕНІ).

17. Смертельна хвороба, котрою хворіють 80% ін'єкційних наркома­нів. Ще її називають «чумою XX століття» (СНІД).

      Учень.  Профілактика «шкідливих звичок» це в першу чергу інформація про вилив на організм людини нікотину, алкоголю, наркотичних речовин. Кожен учень повинен знати, що нікотин, алкоголь, наркотики отрута, яка знищує людину, руйнуючи здоров'я, послаблюючи волю, позбавляючи людину життєвих і моральних цінностей.
Отже, ви дізналися про шкоду, якої зазнають організм і психіка від вживання тютюну, алкоголю та наркотиків. Подумайте про те, що чекає вас в майбутньому, якщо ви будете курити, вживати спиртне або наркотичні речовини. Треба ставитись з повагою до свого організму та поважати здоров'я оточуючих, тому що шкідливі звички однієї людини негативно впливають на організм іншої. Пам'ятайте: здоров'я, справжня радість життя і щастя не сумісні з тютюном, наркотиками і спиртними напоями. Живіть здоровим життям! Дайте змогу вашим дітям і онукам народитись здоровими і щасливими!                                                                                                                       Наше здоров'я у наших руках. 
Ми всі за здоровий спосіб життя!
Тому кожен учень у школі затям:
«Шкідливі звички» не мода, не клас,
Куріння це лиш заборона для нас.
Ти в нікотині ніщо не знайдеш,
А власною рукою себе ти уб'єш.
І склянка горілки твій розум туманить,
А інколи навіть на злочини тягне.
Як з «змієм зеленим» ти будеш товариш,
То гідність і розум свої ти утратиш.
Наркотики смерть, небезпечність і зле
Він швидше за інших здоров'я уб'є.
Благаю, прошу, установу даю
Піклуйся з дитинства про долю свою.
За гроші не купиш: здоров'я й батьків,
Тому бережи їх з дитячих років!                                                                        Учитель .Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії, громадянка світу в найвищому розумінні цього слова, залишила тим, хто вступає на життєвий шлях, духовний заповіт, у якому сказано, що життя – це найвища цінність.

  1. Життя – це шанс, скористайся ним.
  2. Життя – це краса. Милуйся нею…
  3. Життя – це мрія, здійсни її.
  4. Життя – це виклик, прийми його.
  5. Життя – це обов’язок, виконай його.
  6. Життя – це цінність, цінуй його.
  7. Життя – це любов, насолоджуйся нею.
  8. Життя – це таємниця, пізнай її.
  9. Життя – це удача, шукай цю мить.
  10. Життя таке чудове, не марнуй його.
  11. Це твоє життя, борони його.

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку