Позакласний захід " Українська народна лялька"

Про матеріал

Мета цього заходу ознайомити учнів з народною лялькою, її різновидами та історією її виникнення; формувати практичні вміння і навички з виготовлення ляльки - мотанки.

Перегляд файлу

 

Тема. Українська народна лялька

Мета: ознайомити учнів з народною лялькою, її різновидами та історією її виникнення; формувати практичні вміння і навички з виготовлення ляльки - мотанки; розвивати рухову спритність; сприяти розумінню залежності між усіма елементами виробу; розвивати самостійність учнів, естетичні, трудові якості і творчі здібності; здійснити національно - патріотичне виховання.

Обладнання: інструменти, матеріали, технологічні та інструкційні карти; презентація «Народна лялька», оформлені дитячі роботи, клаптики тканини, нитки, ножиці, заготовки одягу для ляльок, інструкційні картки по виконанню ляльок.

Форма проведення: подорож

 

Моя лялька-мотанка
Ниточкою змотана,
Оберіг мій на землі,

Талісман у житті моїм

Хід заходу

І. Організаційний етап

Рада вітати вас дорогі діти та гості.

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\1484673647_blue-flower-flora-nature.pngЕпіграфом нашої зустрічі  я обрала  слова. Моя лялька-мотанка Ниточкою змотана, Оберіг мій на землі, Талісман у житті моїм. (слайд 1)

(Вправа «Квітка настрою»). Діти, а чи знаєте ви, що якість роботи залежить від настрою. Пропоную взяти квітку настрою і прикріпити навколо карти, висловивши свої очікування від заходу. Рада, що ви прийшли на захід із задоволенням, впевнені і з бажанням активно працювати. (слайд 2)

Прийом «Скарбничка знань» (слайд 3)

Перед початком заходу зазирнемо до скарбнички знань і дамо відповіді на наступні запитання: (слайд 4 - 8)

  1. Які національні символи- обереги українців ви знаєте? (Український рушник, український вінок, дідух, крашанки, писанки).
2. Які традиційні типи народних вузлових ляльок вам знайомі? (Лялька-мотанка, лялька - зерновушка, лялька - десятиручка, ляльки - нерозлучники і ін.)
 3. З яких матеріалів виготовляють народних ляльок? (Тканина, нитки, пряжа. Солома, кукурудзяне листя, сіно, трава, папір і т.д.)
4. Які  конструктивні особливості ляльки-мотанки? (Немає ніг, обличчя; їх не шили, а перев'язували)

5. У чому особливість і основне призначення народної ляльки? (Вважали її сильним оберегом, що має певну магічну силу).

Продовжимо наш захід словами відомого українського письменника М. Рильського: "Той, хто не знає свого минулого,  не вартий майбутнього". І дійсно тільки той народ має майбутнє, який цінує свою історію. (слайд9)

ІІ. Мотиваційний етап.

(Відео –ролик «Поклоніння українців оберегам») (слайд 10)

(Розповідь вчителя) Ми живемо в Україні - країні багатій народними обрядами і традиціями, багатовікова історія якої пов'язана з народними повір'ями і прикметами.
        Протягом століть народ України вміло застосовував знання про магічні сили різних предметів, які його оточували. Кожен українець цінує досвід попередніх поколінь, народну мудрість, знання про національні обереги, магічні предмети, чудодійна сила яких перевірена століттями. Так і у наших ляльок - мотанок є своя історія.

IІІ. Цільовий етап.

Сьогодні наш захід проведемо  у вигляді цікавої  і захоплюючої подорожі по Україні – країні ляльок на «потязі майстерності». (слайд 11).Для цього на нашому занятті повинна панувати атмосфера абсолютної довіри і підтримки. За ваші правильні відповіді нагорода - маленькі обереги, які вам буде вручати головний технолог. І по завершенню заходу визначимо, яка з груп працювала найкраще.  Заздалегідь ви об’єднані в 4 групи: «Берегині», «Княгині», «Пеленашки», «Наречені», в яких ви будете працювати. Назви ваших груп пов'язані з ляльками-мотанками.
      А ось і перша наша зупинка - станція «Етнологічна». На ній нам потрібно з'ясувати, що було причиною виникнення ляльки - мотанки? (Робота в групах). (Класична музика) (слайд12,13)

 «Берегині»  

Все, що відбувалося навколо первісної людини, було незрозумілим, жахливим і страшним для неї. З неба лилася вода, стрілами падав вогонь (дощ і блискавка). Вода змивала і забирала житло, людей, посіви. Блискавки вбивали людей і худобу, підпалювали будинки. Сонце не завжди було ласкавим до людини і землі. Були часи, коли воно спалювало все засіяне, позбавляючи людей врожаю. Вітер виривав з корінням дерева, руйнував житло. І людина задавалася питанням: «А хто все це робить?» І знайшла для себе відповідь: «Звичайно, це були вищі і потужніші істоти - боги».

 «Княгині»

 І ось люди подумали, а що якщо створити зображення богів і дати їм імена? Тоді можна буде знати, у кого просити допомоги і захисту, кому поклонятися. Так з'явилися боги: Сварог (бог вогню), Дажбог (бог сонця), Макошь (бог води, землі, сімейного вогнища і рукоділля), Перун (бог грому і блискавки), Стрибог (бог вітру) та інші. Найчастіше зображували богів у вигляді людських фігур.
Напевно, це і були перші ляльки в історії людства! Люди вірили їм, поклонялися, сподівалися на їх захист. Так перші ляльки полегшили життя стародавніх людей.

«Пеленашки»

Коли люди просили про щось богів, то вони обов'язково приносили їм жертву. У давнину це були людські жертвоприношення. Але одного разу комусь прийшла в голову думка запропонувати в жертву замість живої людини - ляльку. Взяли поліно, обрядили його в хустку і сарафан і принесли в жертву богам. Боги жертву прийняли. Так лялька-поліно врятувала життя людини.
Поступово обряди жертвоприношення перетворилися на справжні свята. Різним богам стали приносити в жертву різних ляльок-опудал, у яких були свої імена: Морено, Купало, Ярило і т.д. Вбраних ляльок з піснями носили на руках, водили хороводи навколо них, затівали ігри, а потім "віддавали" богам - топили в річці, спалювали на багатті, розкидали по полях і т.д. А замість них просили здоров'я, врожаю, любові.

 «Наречені»

З глибини століть дійшли до нас традиції виготовлення ляльок з клаптиків тканини. Іграшці надавалося магічне значення. Саморобні ганчіркові ляльки робили безликими: обличчя заміняв візерунок у вигляді хреста, ромба, квадрата. За старовинним повір'ям, лялька з обличчям наче дивилася в душу і могла нашкодити дитині,  наврочити. Тому, безлика лялька була одночасно і оберегом.
Тропічних ляльок починали «крутити» з п'яти років. Такі ляльки були в будь-який селянській родині, в деяких будинках їх налічувала до сотні. Ляльки робили з великим старанням, так як по ній судили про смак і майстерність господині. Лялька-оберіг зображувала людину, вона була партнером в грі, вчила розуміти внутрішній світ людини. На виготовлення цих ляльок йшли в основному підручні матеріали.

 

 Ви показали дуже гарні знання на станції «Етнологічна». Головні технологи вручаємо обереги.

 А зараз наш потяг наближається до станції «Проектна». (слайд 14)

 Напередодні кожна група обрала  проект, в якому досліджувала «Історію ляльок - мотанок України».

http://sumno.com/media/images/galleries/2011/02/25/avtorski-lyalky-motanky-tetyany-bilokrylets-avtors/thumbs/synyava-vyd-speredu_jpg_450x600_q95.jpgЛялька - це образ людини, в якому, як у дзеркалі, люди можуть побачити себе. Як і людина, вона може бути якою завгодно: доброзичливою, зарозумілою, веселою, сумною, може мати вираз обличчя розумний або безглуздий. На Русі було велике різноманіття ляльок, їх робили з різних матеріалів, для різних випадків. В Україні теж залишилася традиція виготовляти ляльки – обереги.

Берегиня  - Середня Наддніпрянщина (слайд15)

Під час роботи над проектом я дізналася що ляльки Середньої Наддніпрянщини своєрідні за образом виготовлення та складні за декоративною палітрою. Таку ляльку виготовляли методом зв'язування і накручування вузлів без голки і ножиць. Тому вона і називається "вузликова лялька". Лялька Середньої Наддніпрянщини Берегиня (лялька-зерновушка) робилася з мішечка з зерном осіннього збору. Її обшивали, одягали, і всю зиму з нею гралися діти. Навесні зерно діставали і сіяли. Урожай був відмінним. Кажуть, що причина тому - позитивна дитяча енергетика. Хрест на обличчі-символ веселки, тому він робиться з яскравих ниток. Обличчя-солярний знак сонця. Всі вертикальні лінії - це чоловіче начало, всі горизонтальні лінії - жіноче.

http://4.bp.blogspot.com/-KxD1B1r4_4k/VStS6qr5VrI/AAAAAAAAHwc/lXb-8eMUyD4/s1600/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B9%2B%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BB%D0%B0%D0%B6.jpgПеленашки (слайд16)

Працюючи над проектом Лялька мотанка – Пеленашка, я зацікавилася історією появи цієї ляльки та технологією її виготовлення. Для новонародженого  матір'ю робилася лялька "дитинча-пеленашка", яка виникла на території Східної України. Лялька виготовлялася безпосередньо перед народженням дитини, з молитвою, з думками про майбутнє дитини; тканини для виготовлення були різні - від сарафана, від сорочки батька, діда і т.п. - все це зберігало родову і генетичну пам'ять. Лялечка вкладалася в долоньку і, стискаючи кулачки, малюк сам собі робив масаж всієї внутрішньої поверхні долоні.

 Проста на вигляд лялька - дитинча робиться досить просто і відповідно несе в собі багато важливої ​​та необхідної інформації. Нижня частина її фігури оберталася тканиною сім або десять разів (символ найдавнішої моделі небес). Пеленашки відтворювали основні ознаки людської подоби: тіло, голову і центр життєвої сили - пуп. Кінці шнура відкушували, як і пуповину при народженні дитини. Друга деталь - голова, для її позначення тіло перетягували нитками, виділяючи третину довжини з одного з кінців тіла - пропорції ляльки порівнюються з пропорціями немовляти. Поки діти були маленькими, ляльок їм шили матері, бабусі, старші сестри. З п'яти років таку, пеленашку вже могла робити будь-яка дівчинка. Лялька розглядалася як еталон рукоділля, часто на посиденьки разом з прядкою дівчатка-підлітки брали ляльок. За ним судили про майстерність і смак їх власниці. У лялькових іграх діти мимоволі вчилися шити, вишивати, прясти, осягали традиційне мистецтво одягання.

Княгині (слайд17)

http://alma-event.ru/images/news/130315/kukla-nerazluchnicha.jpgВиконуючи проект «Лялька мотанка – княгиня», я дізналася що обрядова лялька, яка створювалася на добробут і щастя - це весільна подвійна лялька, що зображувала «Князя з княгинею» (нерозлучники), тобто, молодого і молоду, яка найбільш поширена на Західній території України. Такій подвійній ляльці робили одну ручку на двох, що мало символізувати злагоджене любов'ю життя. І нерідко таку парну ляльку садовили на першій підводі, якою молоді їхали до церкви вінчатися, щоб ця лялька захищала майбутнє подружжя від лихого ока. До сих пір можна бачити на капоті машин весільного кортежу ляльку, хоча вже давно забувся первісний, сакральний символ цієї традиції. Зараз майстри, які працюють з традиційною лялькою, відзначають позитивний вплив, який має процес виготовлення такої ляльки на психіку людини.

http://5fan.ru/files/7/5fan_ru_35790_3f7ff5268c3d3e404f3bca7a7f7b80e0.html_files/10.jpgНаречені (слайд18 -19)

У проекті «Лялька- мотанка – наречена», я довідалася, що лялька-мотанка - це щось більше, ніж іграшка і красивий звичай, це оберіг, помічник, захисник і посередник між поколіннями минулими і майбутніми. Мотанка має сакральне значення і величезну силу, адже в ній концентрується вся енергія і мудрість роду. Кожна дія в виготовленні ляльки - глибоко символічна, це навіть не дія, а ритуал. Лялька-мотанка - оберігає рід, приносить удачу і достаток, вона служить посередником між природою і людиною, тому в її виготовленні використовують тільки натуральні матеріали: льон, вовну, солому, листя, зерно. Ляльку-наречену робили для нареченої, посаг був важливою частиною, нарівні з рушниками і сорочками. Такій ляльці шили вбрання нареченої і надягали багато прикрас, дівчина повинна була грати цією лялькою до народження первістка. Вважалося, що чим більше вона грає - тим здоровіше і сильніше буде потомство, адже лялька уособлювала Прародительку, і вважалося, що в грі вона передає молодій дружині досвід предків. Мотанка - символ праматері природи, Богородиці і родючості, тому не дивно, що ляльки завжди жіночої статі. Традиційно виготовлення мотанки - жіноча робота і почесний обов'язок. Секрети виготовлення ляльки передавалися від матері до дочки.

 

 І так нагороджуємо активних учениць.

А зараз запрошую всіх присутніх до участі у майстер – класі з виготовлення ляльки – мотанки.

На станції  «Технологічна» попрацюємо з mind-map та з’ясуємо наш план дій. (слайд 20)

   А тепер ми під'їхали до станції «Безпечна». (слайд21) На ній ми згадаємо правила техніки безпеки при роботі з голками та ножицями. (вступний інструктаж)
 Уявіть себе креативними дизайнерами, які створюють власні моделі виробів. Ви творчі та талановиті. Ваші знання та творчість стануть запорукою Вашого успіху! Налаштуйтесь на робочий лад і у Вас усе вийде!( Створення ситуації успіху (навіювання))

 Щоб створювати естетичні речі, дизайнер вивчає художню спадщину свого та інших народів, різні ремесла. Відомі дизайнери в Україні Оксана Караванська, Андре Тан, Саша Каневський, Михайло Воронін. Можливо і серед вас є майбутні дизайнери. (слайд22)

 

(Виготовлення ляльок) (слайд23)

 

(Поточний інструктаж)Допомога ученицям, виправлення помилок, обходи робочих місць, індивідуальний інструктаж. Виявлення типових помилок, їх аналіз.


VI. Підсумковий етап.

   Ось ми і під'їхали до завершальної станції нашого творчого шляху, до станції «Презентаційна». (слайд24)Ми навчилися робити ляльок - мотанок, дізналися їх історію. Презентуйте  свої вироби.  Ви всі дуже добре впоралися із завданням.


 VII. Заключне слово вчителя. Рефлексія. Бесіда.

Будь ласка, давайте ваші враження від сьогоднішнього заходу занесемо до

Книги відгуків та побажань Країни ляльок /кожен учень пише свій відгук/ (слайд25)


Сьогодні мені сподобалося ...
Мені запам'яталося ...
Чи здійснилися ваші очікування від заходу?

 

Вірю в те, що лялька, яку ви виготовили своїми руками збереже вас  від багатьох неприємностей, слугуватиме вам оберегом. Адже ви вкладали в неї позитивні думки, робили її з чистою душею. (слайд 26)

Дякую за співпрацю. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.«Берегині»  

Все, що відбувалося навколо первісної людини, було незрозумілим, жахливим і страшним для неї. З неба лилася вода, стрілами падав вогонь (дощ і блискавка). Вода змивала і забирала житло, людей, посіви. Блискавки вбивали людей і худобу, підпалювали будинки. Сонце не завжди було ласкавим до людини і землі. Були часи, коли воно спалювало все засіяне, позбавляючи людей врожаю. Вітер виривав з корінням дерева, руйнував житло. І людина задавалася питанням: «А хто все це робить?» І знайшла для себе відповідь: «Звичайно, це були вищі і потужніші істоти - боги».

1.2. «Княгині»

 І ось люди подумали, а що якщо створити зображення богів і дати їм імена? Тоді можна буде знати, у кого просити допомоги і захисту, кому поклонятися. Так з'явилися боги: Сварог (бог вогню), Дажбог (бог сонця), Макошь (бог води, землі, сімейного вогнища і рукоділля), Перун (бог грому і блискавки), Стрибог (бог вітру) та інші. Найчастіше зображували богів у вигляді людських фігур.
Напевно, це і були перші ляльки в історії людства! Люди вірили їм, поклонялися, сподівалися на їх захист. Так перші ляльки полегшили життя стародавніх людей.

1.3.«Пеленашки»

Коли люди просили про щось богів, то вони обов'язково приносили їм жертву. У давнину це були людські жертвоприношення. Але одного разу комусь прийшла в голову думка запропонувати в жертву замість живої людини - ляльку. Взяли поліно, обрядили його в хустку і сарафан і принесли в жертву богам. Боги жертву прийняли. Так лялька-поліно врятувала життя людини.
Поступово обряди жертвоприношення перетворилися на справжні свята. Різним богам стали приносити в жертву різних ляльок-опудал, у яких були свої імена: Морено, Купало, Ярило і т.д. Вбраних ляльок з піснями носили на руках, водили хороводи навколо них, затівали ігри, а потім "віддавали" богам - топили в річці, спалювали на багатті, розкидали по полях і т.д. А замість них просили здоров'я, врожаю, любові.

1.4. «Наречені»

З глибини століть дійшли до нас традиції виготовлення ляльок з клаптиків тканини. Іграшці надавалося магічне значення. Саморобні ганчіркові ляльки робили безликими: обличчя заміняв візерунок у вигляді хреста, ромба, квадрата. За старовинним повір'ям, лялька з обличчям наче дивилася в душу і могла нашкодити дитині,  наврочити. Тому, безлика лялька була одночасно і оберегом.
Тропічних ляльок починали «крутити» з п'яти років. Такі ляльки були в будь-який селянській родині, в деяких будинках їх налічувала до сотні. Ляльки робили з великим старанням, так як по ній судили про смак і майстерність господині. Лялька-оберіг зображувала людину, вона була партнером в грі, вчила розуміти внутрішній світ людини. На виготовлення цих ляльок йшли в основному підручні матеріали.

 

Проект Берегиня  - Середня Наддніпрянщина

Під час роботи над проектом я дізналася що ляльки Середньої Наддніпрянщини своєрідні за образом виготовлення та складні за декоративною палітрою. Таку ляльку виготовляли методом зв'язування і накручування вузлів без голки і ножиць. Тому вона і називається "вузликова лялька".

 

Лялька Середньої Наддніпрянщини Берегиня (лялька-зерновушка) робилася з мішечка з зерном осіннього збору. Її обшивали, одягали, і всю зиму з нею гралися діти. Навесні зерно діставали і сіяли. Урожай був відмінним. Кажуть, що причина тому - позитивна дитяча енергетика. Хрест на обличчі-символ веселки, тому він робиться з яскравих ниток. Обличчя-солярний знак сонця. Всі вертикальні лінії - це чоловіче начало, всі горизонтальні лінії - жіноче.

Пеленашки

Працюючи над проектом Лялька мотанка – Пеленашка, я зацікавилася історією появи цієї ляльки та технологією її виготовлення. Для новонародженого  матір'ю робилася лялька "дитинча-пеленашка", яка виникла на території Східної України. Лялька виготовлялася безпосередньо перед народженням дитини, з молитвою, з думками про майбутнє дитини; тканини для виготовлення були різні - від сарафана, від сорочки батька, діда і т.п. - все це зберігало родову і генетичну пам'ять. Лялечка вкладалася в долоньку і, стискаючи кулачки, малюк сам собі робив масаж всієї внутрішньої поверхні долоні.

 

Проста на вигляд лялька - дитинча робиться досить просто і відповідно несе в собі багато важливої ​​та необхідної інформації. Нижня частина її фігури оберталася тканиною сім або десять разів (символ найдавнішої моделі небес). Пеленашки відтворювали основні ознаки людської подоби: тіло, голову і центр життєвої сили - пуп. Кінці шнура відкушували, як і пуповину при народженні дитини. Друга деталь - голова, для її позначення тіло перетягували нитками, виділяючи третину довжини з одного з кінців тіла - пропорції ляльки порівнюються з пропорціями немовляти. Поки діти були маленькими, ляльок їм шили матері, бабусі, старші сестри.

 

З п'яти років таку, пеленашку вже могла робити будь-яка дівчинка. Лялька розглядалася як еталон рукоділля, часто на посиденьки разом з прядкою дівчатка-підлітки брали ляльок. За ним судили про майстерність і смак їх власниці. У лялькових іграх діти мимоволі вчилися шити, вишивати, прясти, осягали традиційне мистецтво одягання.

 

 

 

 

 

 

 

Княгині

Виконуючи проект «Лялька мотанка – княгиня», я дізналася що обрядова лялька, яка створювалася на добробут і щастя - це весільна подвійна лялька, що зображувала «Князя з княгинею» (нерозлучники), тобто, молодого і молоду, яка найбільш поширена на Західній території України. Такій подвійній ляльці робили одну ручку на двох, що мало символізувати злагоджене любов'ю життя.

 І нерідко таку парну ляльку садовили на першій підводі, якою молоді їхали до церкви вінчатися, щоб ця лялька захищала майбутнє подружжя від лихого ока. До сих пір можна бачити на капоті машин весільного кортежу ляльку, хоча вже давно забувся первісний, сакральний символ цієї традиції. Зараз майстри, які працюють з традиційною лялькою, відзначають позитивний вплив, який має процес виготовлення такої ляльки на психіку людини.

Преокт Наречені

У проекті «Лялька- мотанка – наречена», я довідалася, що лялька-мотанка - це щось більше, ніж іграшка і красивий звичай, це оберіг, помічник, захисник і посередник між поколіннями минулими і майбутніми. Мотанка має сакральне значення і величезну силу, адже в ній концентрується вся енергія і мудрість роду. Кожна дія в виготовленні ляльки - глибоко символічна, це навіть не дія, а ритуал. Лялька-мотанка - оберігає рід, приносить удачу і достаток, вона служить посередником між природою і людиною, тому в її виготовленні використовують тільки натуральні матеріали: льон, вовну, солому, листя, зерно.

Ляльку-наречену робили для нареченої, посаг був важливою частиною, нарівні з рушниками і сорочками. Такій ляльці шили вбрання нареченої і надягали багато прикрас, дівчина повинна була грати цією лялькою до народження первістка. Вважалося, що чим більше вона грає - тим здоровіше і сильніше буде потомство, адже лялька уособлювала Прародительку, і вважалося, що в грі вона передає молодій дружині досвід предків. Мотанка - символ праматері природи, Богородиці і родючості, тому не дивно, що ляльки завжди жіночої статі. Традиційно виготовлення мотанки - жіноча робота і почесний обов'язок. Секрети виготовлення ляльки передавалися від матері до дочки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційна карта «Виготовлення ляльки - нареченої»

№ з/п

Технічні умови виконання

Технологічна операція

Зображення операції

1.

Виготовлення голівки

Моток тканини розміщується вертикально в квадратний шматок тканини, обмотується ниткою  і зав’язується вузлом.

2.

Виготовлення хреста на голівці ляльки

Різнокольоровими нитками намотується  на обличчі ляльки хрест.

   

3.

Виготовлення тіла ляльки.

Звисаючі кінці тканини обмотують ,щоб утворилося тіло ляльки, до якого на наступному етапі прив’язується одяг.

4.

Виготовлення одягу ляльки

1 варіант. Різнокольоровими шматками тканини обгорнути основу, імітуючи верхній та поясний одяг.

2 варіант. Одягти ляльку в спеціально вишитий і пошитий одяг в традиціях українського національного костюма: сорочечку, плахту, безрукавку,хустку або вінок із стрічками.

e09c39677965

5.

Оформлення голівки ляльки

Накласти на головку волосся з ниток, заплести косу. Зробити віночок із стрічками або пошити  головний убір-очіпок, чи  зав’язати хустку

e09c39677965

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційна карта «Виготовлення ляльки – князя з княгинею»

 

1

Оформлення тулуба ляльки

З довгих смужок тканини згортають трубочку для тулуба двох ляльок, і перегинають навпіл. Спільну руку виконують шляхом намотування смужки тканини на круглу паличку

 

http://player.myshared.ru/17/1056499/slides/slide_25.jpg

2

Оформлення ніг ляльки

У одної ляльки кінці тканини зав’язують, створюючи ноги нареченого, а у другій – розправляють у вигляді спідниці – у нареченої

http://player.myshared.ru/17/1056499/slides/slide_25.jpg

3

 

Вкладають руку між смужок. Далі послідовно навхрест затягують та закріпляють «руку» в тільці кожної ляльки. Посередині спільної руки руки зав’язують пасок як символ непорушності зв’язку.

http://player.myshared.ru/17/1056499/slides/slide_25.jpg

4

 

Одягають ляльок

http://player.myshared.ru/17/1056499/slides/slide_25.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\1484673647_blue-flower-flora-nature.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

ПЕЛЕНАШКИ

 

 

БЕРЕГИНІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КНЯГИНІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАРЕЧЕНІ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
1647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку