Позакласний захід "Весела математика" для учнів 7 класів

Про матеріал
Мета заходу: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість, інтерес до математики; привчати грамотно висловлювати свої думки, виховувати цілеспрямованість, впевненість в собі, заохочувати до опанування додаткової літератури.
Перегляд файлу

Виховний захід «Весела математика»

(для учнів 7 класів)

Мета заходу: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість, інтерес до математики; привчати грамотно висловлювати свої думки, виховувати цілеспрямованість, впевненість в собі, заохочувати до опанування додаткової літератури.

Зал святково прикрашений плакатами, висловами про математику та математиків.

Ведучий:           Відкриваємо ми свято,

Всіх запрошуєм до нас:

І веселих, і кмітливих,

І цікавих, і сміливих

Брати участь просим вас.

Поєднаємо ми, звісно,

І красиве і корисне.

Ведуча:     Сьогодні ми будемо, друзі,

Царицю всіх наук вітати.

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвати.

Ведучий: Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити.

Та нам їх треба добре знати,

Щоб всесвітом оволодіти.

Ведуча:   До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем:

«Наш математиці уклін»

        На сцену виходять два учні

І учень:     Ми сьогодні встали зрання,

Берем участь у змаганнях.

А змагання ці вже звичні –

Бо вони – математичні.

ІІ учень:   Ми вітаємо усіх вас,

Тож підтримайте ви нас.

Фізично, морально,

І оплесками, звичайно.

 

  •          І учень:  А ти ,випадково, не знаєш девіз?
  •          ІІ учень:     Який віз?
  •          І учень:     Не віз, а гасло сьогоднішнього свята.
  •          ІІ учень:     То так би й казав. А то віз… Ось читай

(на плакаті написаний девіз:

«Навчатися можна тільки весело…

Щоб переварити знання, потрібно ковтати їх з апетитом»

                                                                         А.Франс)

Ведучий: Цю зустріч присвячуємо тим, хто вчить математику, тим, хто любить математику, тим, хто знає математику, тим, хто ще не знає, що любить математику.

Ведуча: На сцену запрошуються учасники, які готові розпочати гру. То ж бажаємо вам успіхів. Дерзайте і перемагайте!

Ведучий: І Конкурс «Візитка»

                Кожна команда розповідає про себе, вітає журі та вболівальників. (Журі оцінює оригінальність, змістовність виступу. Максимальна оцінка 5 балів.)

Ведуча:ІІ Конкурс «Розминка»

Ведучі по черзі зачитують запитання для учасників обох команд. Часу на обдування відповіді немає, відповідати потрібно відразу. За кожну правильну відповідь 1 бал. Відповідає той, хто перший підняв руку.

Запитання:

  1. Якою  системою числення користуються всі народи світу?

                                                                            (Десятковою)

  1. Що в перекладі з грецької означає слово «математика»?

                                                                                  (Наука)

  1. У центрі Будапешта недалеко від одного з найкращих мостів, стоїть кам’яний пам‘ятник цифрі. Якій саме цифрі і чому?

                                                ( 0 , символізує початок усіх доріг)

  1. Що спільного між рівнянням і рослинами?

                                                                                       (Корінь)

  1. Сума одночленів називається …?

                                                                            (Многочленом)

  1. Трикутник, у якого дві сторони рівні

                                                                                 (Рівнобедрений)

  1. Якщо сума внутрішніх односторонніх- кутів дорівнює 180 град., то прямі…?

                                                                                     (Паралельні)

  1. Кути, в яких одна сторона спільна, а дві інші є півпрямими називаються   ?

                                                                                       (Суміжні)

  1. Як називається фігура, яка утворена двома променями, що виходять з однієї точки?

                                                                                                (Кут)

  1.        Як називаються основні властивості, що не доводяться?

                                                                                                       (Аксіоми)

  1.        Назва якого літературного твору починається з цифри 3?

(«Три мушкетери» Дюма, «Три товстуни» Олеша,)

  1.        Рівняння, що мають одні й ті самі розв’язки називаються…?

                                                                               (Рівносильними)

  1.        При діленні степенів показники…?

                                                                         (Віднімаються)

  1.        Скільки співаків виступають в квартеті?

                                                                                (Чотири)

  1.        Назвіть число, яке ставши показником степеня, враз зрівняє всі числа.

                                                                                               ( 0 )

  1.        В якому трикутнику один кут дорівнює сумі двох інших.

                                                                              (В прямокутному)

  1.        Як називається частина прямої, що обмежена з одного боку?

                                                                                     (Промінь)

  1.        Одиниця вимірювання удава у відомому мультику

                                                                               (Папуга)

  1.        Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина?

                                                                                           (Кут)

Ведучий: Поки журі підводить підсумки перших двох конкурсів, вболівальникам пропонується прослухати гумореску                                                                                      

 

 «Данило і математика»

Прийшов зі школи наш Данило,

Щоденник заховав уміло.

Та враз побачила це мати –

Що ж доведеться показати…

Зітхнула матінка повільно,

Бо там – ого! – «незадовільно».

- Я не повірила б нізащо,

Що в мене син – таке ледащо!

- За що отримав одиницю?

Данилові морга сестриця.

- Сказав я, що гіпотенуза,

- То особливий вид медузи…

- Ти ще й на двійку потрудився? –

- В розмову батько тут втрутився.

- Отож, учителька завзята

Про землекопів і лопати\

Чомусь задачу задала.

І де вона її взяла?

Я біля дошки як умів,

Її розв’язував, аж впрів,

І ось – закінчена робота,-

Два і 2/3 землекопа

У мене вийшло. Я старався!

Тільки чомусь весь клас сміявся.

- Ой, горе, йди-но краще спати! –

Данилові сказала мати.

Заснув хлопчина, та вночі,

Коли кричать одні сичі,

Йому приснився сон страшний –

Десь на галяві лісовій

Серед пахучої трави –

Лежав без ніг і голови

Його нещасний землекоп.

Хто б допоміг йому? Ну хто б?

Схопивсь Данило, стрепенувсь:

- Ой, матінко моя!

Тепер вже точно присягнусь,

Що дроби вивчу я!

Ведуча: ІІІ. Конкурс математичні терміни

Кожній команді видають по конверту, в яких лежать аркуші з написаними на них математичними термінами. Завдання гравцям: скласти ланцюжок математичних термінів так, щоб першим у ньому було задане слово, а кожне наступне  починалося на ту букву, якою закінчується попереднє.

Наприклад:

Кут – теорема – аксіома – і т.д.

Конкурс триває 5 хв. Після чого члени журі перевіряють виконані кожною командою завдання і нараховують  бали (по одному балу за кожне слово)

Ведучий: Команди виконують свої завдання, ведучі проводять гру з вболівальниками, пропонуючи їм цікаві запитання:

 

  1. Скільки кінців у 4-х палиць? А в 5-ти? А в п’яти з половиною?

                                                                                            (8, 10, 12)

  1. На столі стояли 3 склянки з ягодами. Ягоди з 2-х склянок з’їли. Скільки склянок залишилось?

                                                                                                    ( 2 )

  1. Летіло 5 качок. 2 качок мисливці вбили. Скільки качок залишилось?

                                                                                                             ( 2 )

  1. Два в квадраті – 4, три в квадраті – 9. Чому дорівнює кут в квадраті?

                                                                                                  ( 90 град.)

  1. Назвати 5 днів підряд не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня.

                                                                          (позавчора, вчора …)

  1. У родині в кожного з шести братів є по сестрі. Скільки дітей в родині?

                                                                                                       ( 7 )

  1. У продавця в кіоску конверти складені по 100 штук. Як йому швидше відрахувати 75 конвертів?

                                                                        (відділити 25 штук)

  1. За три кози заплатили 30 грн. По чому пішла кожна коза?

                                                                                    (по дорозі)

  1. Пара коней пробігла  20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

                                                                                              ( 20 км )

  1.                    Скільки яєць можна з’їсти натщесерце?

                                                                                            ( одне)

  1.                    Коли козі виповниться 7 років, що буде далі?

                                                                                        ( піде 8-й)

  1.                    Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на 2 ноги?

                                                                                             ( 5 кг )

  1.                    Одне яйце варять 4 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити 5 яєць?

                                                                                                  ( 4 хв. )

  1.                    Величина кута 30 град. Чому буде дорівнювати кут, якщо його розглядати через лупу, яка збільшує вдвічі?

                                     (30 град. Лупа збільшує лінійні розміри)

  1.                    Десять колод розпиляли на 2 плахи кожну. Скільки стало колод?

                                                                                     (жодної)

  1.                    У трикутнику відрізали 3 кути. Скільки кутів залишилось?

                                                                                     ( 6 )

  1.                    Юрко зібрав 6 кг паперу, а Тарас у 2 рази більше. Скільки кг паперу зібрав Степан?

                                                                             (невідомо)

  1.                    Дано числа: 0, 1, 2, ……….9. Що більше їх сума чи добуток?

                                                            ( сума – 45, а добуток - 0 )

  1.                    Покажіть першу обчислювальну машину.

                                                                                   (рука)

  1.                    Який знак потрібно поставити між числами 2 і  5, щоб утворене число було більше від 2, але менше 5?

                                                                                              ( 2,5 )

  1.                    Чи може дощ іти два дні підряд?

                                                                                   ( ні )

  1.                    На одній вербі росли 25 груш, а на другій – 15. Скільки всього груш зібрали діти з двох дерев?
  2.                    На подвір’ї 6 котів зранку полювали. І вони за 6 хвилин 6 мишей спіймали. Припустіть, шо 100 котів 100 мишей спіймали. Скільки часу ці коти разом полювали?

                                                                                            (6 хвилин

  1.                    Скільки ніг у трьох жуків, двох вужів і трьох чижів

                                                                                           ( 0 )

                                                                                                

Ведучий:                 ІV. Конкурс «Хто більше?»

Командам пропонується по черзі назвати прислів’я і приказки, що містять числівники. Наприклад:

  1. Хто мовчить, той двох навчить.
  2. Краще 7 раз горіти, ніж один раз овдовіти.
  3. На Великдень перший раз зозуля кує.
  4. Сім верст до небес і все пішки.
  5. Де двоє, там рада.
  6. Де хазяїн походить, там 100 кіп уродить.
  7. На гору семеро тягнуть, а з гори один зіштовхне.
  8. Семеро за зайцем, а шкірки немає.
  9. Дві господині в хаті не дадуть ради кошеняті.

                                                   і т.д.

Виграє та команда, яка назвала більшу кількість. Кожна  приказка чи прислів’я оцінюється одним балом.

Ведучий:                 V. Конкурс «Числівники у світі казок»

Команди по черзі називають казки, у назві яких містяться числівники. Кожна казка – 1 бал. Виграє та команда, яка назвала більшу кількість.

(Наприклад: «Вовк і семеро козенят», «3  поросят», «3 горішки для попелюшки»

Поки журі підводить підсумки конкурсів, вболівальникам пропонується прослухати гумореску Степана Олійника «Синок математик»

До батьків, до Яблунова,

В рідну хату і садок

З політехніки зі Львова

Гостювать прибув синок.

На обід прибув, до речі,

(Стіл накрили в акурат!)                                                                                    

Мати вийняла із печі

Двоє смажених курчат.

Син підняв до стелі руку:

Ось курчата ці, фактично,

Двійко тут, як не бери.

А візьми математично,

Помудруй – і вийде три!

Не мели дурницю, сину!...

(І, як видно, розізлив)

Той схопивсь: -

Одну хвилинку!

Щось помножив, поділив… -

Ось вам, - каже, - рівно троє,

Доказ точний і ясний!

І промовив до старої

Сивий батько мов

чазний:

Якщо так виходить в Петі,

Будуть двоє ці для нас,

Він хай їсть оте вже, третє!

Всім по одному якраз!

 

Ведуча: Команди виступили, отже час дізнатися оцінки. Слово надається журі.

 

 

docx
Додав(-ла)
Кукта Тетяна
Додано
9 грудня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку