Виховний захід «Весела математика»
(для учнів 7 класів)
Мета заходу: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість, інтерес до математики; привчати грамотно висловлювати свої думки, виховувати цілеспрямованість, впевненість в собі, заохочувати до опанування додаткової літератури.
Зал святково прикрашений плакатами, висловами про математику та математиків.
Ведучий: Відкриваємо ми свято,
Всіх запрошуєм до нас:
І веселих, і кмітливих,
І цікавих, і сміливих
Брати участь просим вас.
Поєднаємо ми, звісно,
І красиве і корисне.
Ведуча: Сьогодні ми будемо, друзі,
Царицю всіх наук вітати.
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.
Ведучий: Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити.
Та нам їх треба добре знати,
Щоб всесвітом оволодіти.
Ведуча: До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем:
«Наш математиці уклін»
На сцену виходять два учні
І учень: Ми сьогодні встали зрання,
Берем участь у змаганнях.
А змагання ці вже звичні –
Бо вони – математичні.
ІІ учень: Ми вітаємо усіх вас,
Тож підтримайте ви нас.
Фізично, морально,
І оплесками, звичайно.
(на плакаті написаний девіз:
«Навчатися можна тільки весело…
Щоб переварити знання, потрібно ковтати їх з апетитом»
А.Франс)
Ведучий: Цю зустріч присвячуємо тим, хто вчить математику, тим, хто любить математику, тим, хто знає математику, тим, хто ще не знає, що любить математику.
Ведуча: На сцену запрошуються учасники, які готові розпочати гру. То ж бажаємо вам успіхів. Дерзайте і перемагайте!
Ведучий: І Конкурс «Візитка»
Кожна команда розповідає про себе, вітає журі та вболівальників. (Журі оцінює оригінальність, змістовність виступу. Максимальна оцінка 5 балів.)
Ведуча:ІІ Конкурс «Розминка»
Ведучі по черзі зачитують запитання для учасників обох команд. Часу на обдування відповіді немає, відповідати потрібно відразу. За кожну правильну відповідь 1 бал. Відповідає той, хто перший підняв руку.
Запитання:
(Десятковою)
(Наука)
( 0 , символізує початок усіх доріг)
(Корінь)
(Многочленом)
(Рівнобедрений)
(Паралельні)
(Суміжні)
(Кут)
(Аксіоми)
(«Три мушкетери» Дюма, «Три товстуни» Олеша,)
(Рівносильними)
(Віднімаються)
(Чотири)
( 0 )
(В прямокутному)
(Промінь)
(Папуга)
(Кут)
Ведучий: Поки журі підводить підсумки перших двох конкурсів, вболівальникам пропонується прослухати гумореску
«Данило і математика»
Прийшов зі школи наш Данило,
Щоденник заховав уміло.
Та враз побачила це мати –
Що ж доведеться показати…
Зітхнула матінка повільно,
Бо там – ого! – «незадовільно».
- Я не повірила б нізащо,
Що в мене син – таке ледащо!
- За що отримав одиницю?
Данилові морга сестриця.
- Сказав я, що гіпотенуза,
- То особливий вид медузи…
- Ти ще й на двійку потрудився? –
- В розмову батько тут втрутився.
- Отож, учителька завзята
Про землекопів і лопати\
Чомусь задачу задала.
І де вона її взяла?
Я біля дошки як умів,
Її розв’язував, аж впрів,
І ось – закінчена робота,-
Два і 2/3 землекопа
У мене вийшло. Я старався!
Тільки чомусь весь клас сміявся.
- Ой, горе, йди-но краще спати! –
Данилові сказала мати.
Заснув хлопчина, та вночі,
Коли кричать одні сичі,
Йому приснився сон страшний –
Десь на галяві лісовій
Серед пахучої трави –
Лежав без ніг і голови
Його нещасний землекоп.
Хто б допоміг йому? Ну хто б?
Схопивсь Данило, стрепенувсь:
- Ой, матінко моя!
Тепер вже точно присягнусь,
Що дроби вивчу я!
Ведуча: ІІІ. Конкурс математичні терміни
Кожній команді видають по конверту, в яких лежать аркуші з написаними на них математичними термінами. Завдання гравцям: скласти ланцюжок математичних термінів так, щоб першим у ньому було задане слово, а кожне наступне починалося на ту букву, якою закінчується попереднє.
Наприклад:
Кут – теорема – аксіома – і т.д.
Конкурс триває 5 хв. Після чого члени журі перевіряють виконані кожною командою завдання і нараховують бали (по одному балу за кожне слово)
Ведучий: Команди виконують свої завдання, ведучі проводять гру з вболівальниками, пропонуючи їм цікаві запитання:
(8, 10, 12)
( 2 )
( 2 )
( 90 град.)
(позавчора, вчора …)
( 7 )
(відділити 25 штук)
(по дорозі)
( 20 км )
( одне)
( піде 8-й)
( 5 кг )
( 4 хв. )
(30 град. Лупа збільшує лінійні розміри)
(жодної)
( 6 )
(невідомо)
( сума – 45, а добуток - 0 )
(рука)
( 2,5 )
( ні )
(6 хвилин
( 0 )
Ведучий: ІV. Конкурс «Хто більше?»
Командам пропонується по черзі назвати прислів’я і приказки, що містять числівники. Наприклад:
і т.д.
Виграє та команда, яка назвала більшу кількість. Кожна приказка чи прислів’я оцінюється одним балом.
Ведучий: V. Конкурс «Числівники у світі казок»
Команди по черзі називають казки, у назві яких містяться числівники. Кожна казка – 1 бал. Виграє та команда, яка назвала більшу кількість.
(Наприклад: «Вовк і семеро козенят», «3 поросят», «3 горішки для попелюшки»
Поки журі підводить підсумки конкурсів, вболівальникам пропонується прослухати гумореску Степана Олійника «Синок математик»
До батьків, до Яблунова,
В рідну хату і садок
З політехніки зі Львова
Гостювать прибув синок.
На обід прибув, до речі,
(Стіл накрили в акурат!)
Мати вийняла із печі
Двоє смажених курчат.
Син підняв до стелі руку:
Ось курчата ці, фактично,
Двійко тут, як не бери.
А візьми математично,
Помудруй – і вийде три!
Не мели дурницю, сину!...
(І, як видно, розізлив)
Той схопивсь: -
Одну хвилинку!
Щось помножив, поділив… -
Ось вам, - каже, - рівно троє,
Доказ точний і ясний!
І промовив до старої
Сивий батько мов
чазний:
Якщо так виходить в Петі,
Будуть двоє ці для нас,
Він хай їсть оте вже, третє!
Всім по одному якраз!
Ведуча: Команди виступили, отже час дізнатися оцінки. Слово надається журі.