В ігровій формі учні поглиблюють й розширють знання про весняні квіти (розгадують ребуси, грають в ігри «Впіймай весняну квітку»,«Чарівна торбинка»,«Експертиза», «Імена і квіти» і т.д.; ігри-змагання, конкурси) переглядають тетралізоване дійство. Виховання ціннісного ставлення до біорізноманіття, охорона та збереження флори, збереження ранньоквітучих та реліктових видів рослин.
Державний професійно-технічний навчальний заклад
«Нікопольський центр професійної освіти»
Позакласний захід
« Весняні квіти. Охороняйте первоцвіти»
Викладач :
Картишкіна-Шостак О.М.
Тема. Весняні квіти. Охороняйте первоцвіти.
Мета. Поглибити й розширити знання учнів про весняні квіти; розвивати пізнавальні й творчі інтереси, допитливість, зорову і слухову увагу; виховання ціннісного ставлення до біорізноманіття, охорона та збереження флори, збереження ранньоквітучих та реліктових видів рослин.
Обладнання. Ілюстрації, фото весняних квітів, м'яч, 2 скакалки, 2 свистка, ребуси, шапочки для гравців, костюм весни, кошик, живі весняні квіти, плакати з літерами, плакати з геометричним завданням, плакати- лабіринки.
Виставка книжок (журналів).
Тюльпани, червень, Київ. - 2001р.- 76 стор.
Нарциси, Київ.-2003р.-62 стор.
Бузок, Київ. - 2000р.-52 стор.
Не скучный сад. Подснежник №3, 2006.
Квіти України 3, 2001., №4,-2005 Мой цветок № 3,4, 2005.
Дійові особи: Ведуча, Весна, Весняні квіти (12 учнів), Браконьєр, Хлопчик
Хід роботи
Ведуча.
День за днем,
За тижнем тижні —
Різні зміни дивовижні
Відбуваються круг нас.
Ой іде, іде весна –
Наче райдуга ясна!
Сяє сонечко вродливе,
Усміхається блакить,
Зеленіють щастям ниви,
Далеч піснею дзвенить.
Голубонько-веснянонька, завітай
В наш хороший радісний і світлий край!
Весна.
Скрізь запахла травами земля,
Буйним цвітом зелень оживає,
Це ж до вас я вийшла у поля,
Я, Весна, квітуча, молода...
Я познайомлю вас із квітами.
Сподіваюсь, що вони стануть вашими друзями. А друзів шанують, люблять і
бережуть! Отож, дивіться, слухайте, запам'ятовуйте!
Прихід весняних квітів.
Прокинувся від сну.
І запросив усіх він
Зустрінути весну. (Підсніжник)
Синім цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка
Бо мене не має влітку. (Пролісок)
І перед вітром не схиляюсь
Я жовтий, білий, полум'яний.
І наче яблуко рум'яний
В саду я квітну навесні
Скажи, яке ім'я мені. (Тюльпан)
Лист зелений
Квітник прикрашає
Хоч мороз усе побив
Мене не займає. (Барвінок)
Кучерявий та пригожий
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття. (Ряст)
Усміхнулось, розцвіло.
Згодом стало біле-біле
І за вітром полетіло. (Кульбаба)
В ярах, у балках
Низенька квіточка в траві
Я фіолетова... (Фіалка)
Між великим листом
Виснуть квіточки дрібні,
Запашним намистом. (Конвалія)
Линуть пахощі по гаю.
В квітках щастя всі шукають
Тільки, жаль, гілки ламають. (Бузок)
Щаслива доля рідко,
Для тих край шляху
Першою цвіту!
Спасибі рідна земле,
Що умію по-материнські
Щедро світ любить.
Коли ж любов цю
Зрадити посмію,
Хай гнів твій моє серце спопелить. (Мати-й-Мачуха)
Медом бджіл годую я
Хоч і схожа на кропиву
Та не жалю всіх на диво. (Медунка)
Тому і зветься... (Горицвіт)
Ведуча.
- Зараз ми будемо грати в різні ігри і дізнаємось, як всі запам'ятали весняні
квіти.
Гра «Літера»
т
2. Сон- рава
Ма и-й-мачуха
Первоцві .
Ряс .
юльпан
Маргари ка
Горицвіт .
Гіацинт .
к
3. Бузо .
Фіал а
Меду а
овалія
Маргарит а
Пролісо .
Підсніжни .
Барвіно .
А
А
А
3. М ти-й-м чух .
Фі лк .
Марг ритк .
Кульб б .
н
4. Тюльпа .
Барві нок
арцис
н
Ко валія
Гіац т
Меду ка
Со - трава
Підс іж ик
Гра «Запам 'ятай»
Назвіть квіти на дошці. Запам'ятайте їх. Я забираю одну квітку, а ви в цей момент заплющуєте очі, потім кажете, якої квітки не стало.
Гра «Весняні квіти»
Діти поділяються на два сектора: весняні квіти та не весняні. Якщо весняні - плескають в долоні, не весняні - мовчать.
Гра «Впіймай весняну квітку»
Кидаю дітям м'яч і називаю квітку, якщо весняні - ловлять м'яч, не весняні — не ловлять.
Гра-змагання «Так чи ні»
З хлопчика. Присідають, коли весняна квітка, - не весняна - ні.
Гра-змагання «Так чи ні» (скакалки)
дівчинки. Стрибають на скакалці, коли весняна квітка, не весняна - ні.
Гра-змагання «Так чи ні» (свистки)
Двоє гравців зі свистками. Якщо весняна квітка - свистять (не дуже голосно), не весняна - ні.
Гра «Чарівна торбинка»
Діти виймають по-черзі з торбинки квітку (невелика ілюстрація, фото) і називають її. Мають 3 спроби. Хто назве всі три правильно - приз.
Гра «Експертиза»
Діти повинні встановити «експертизу», тобто дати правильну назву весняній квітці за гербарієм, у якому не вистачає деяких частин рослини.
(Наприклад, у тюльпана не має листя і стебла, у барвінка - квітів, у конвалії-
листя і т.д.)
М
ФІ
Гра «Запам 'ятай»
Назвіть квіти на дошці. Запам'ятайте їх. Я забираю одну квітку, а ви в цей момент заплющуєте очі, потім кажете, якої квітки не стало.
Гра «Весняні квіти»
Діти поділяються на два сектора: весняні квіти та не весняні. Якщо весняні - плескають в долоні, не весняні - мовчать.
Гра «Впіймай весняну квітку»
Кидаю дітям м'яч і називаю квітку, якщо весняні - ловлять м'яч, не весняні — не ловлять.
Гра-змагання «Так чи ні»
З хлопчика. Присідають, коли весняна квітка, - не весняна - ні.
Гра-змагання «Так чи ні» (скакалки)
дівчинки. Стрибають на скакалці, коли весняна квітка, не весняна - ні.
Гра-змагання «Так чи ні» (свистки)
Двоє гравців зі свистками. Якщо весняна квітка - свистять (не дуже голосно), не весняна - ні.
Гра «Чарівна торбинка»
Діти виймають по-черзі з торбинки квітку (невелика ілюстрація, фото) і називають її. Мають 3 спроби. Хто назве всі три правильно - приз.
Гра «Експертиза»
Діти повинні встановити «експертизу», тобто дати правильну назву весняній квітці за гербарієм, у якому не вистачає деяких частин рослини.
(Наприклад, у тюльпана не має листя і стебла, у барвінка - квітів, у конвалії-листя і т.д.)
Гра «Переплутанка»
З поданих складів запиши назви квітів.
БАБАКУЛЬ -КУЛЬБАБА
ВАКОНЛІЯ - КОНВАЛІЯ
ЦИСНАР - НАРЦИС
ПАНТЮЛЬ - ТЮЛЬПАН
АЛКАФІ - ФІАЛКА
НИКСНІЖПІД - ПІДСНІЖНИК
Конкурс-гра «Скоромовка»
Виграє той, хто швидше за всіх скаже скоромовку.
Назбирала Маргарита Маргариток на горі.
Розгубила Маргарита Маргаритки у дворі.
Гра «Яке слово сховалось в назві квітки»
(На папері написані слова. Підкреслюють слова, які «заховались» у назвах квітів)
Тюльпан, горицвіт, проліски, первоцвіт, кульбаба, братки, барвінок, медунка, сон-трава, мати-й-мачуха.
Конкурс «Тюльпан»
Конкурс-змагання проводиться серед тих, хто вміє виконувати, робити тюльпани в техніці орігамі.
Гра «Імена і квіти»
Треба називати жіночі імена, які заховались у назвах квітів.
Маргарита (Рита, Маргарита, Марго), Конвалія (Валя)
Гра «Лабіринти слів»
Карта-схема
І |
Н |
А |
Л |
Н |
|
|
|
|
|
|
|
Б |
А |
К |
Р |
К |
В |
О |
І |
К |
А |
|
|
|
|
|
Ь |
Б |
С |
О |
О |
||
Р |
К |
Ф |
А |
П |
|
|
|
|
|
Л |
А |
И |
З |
З |
||
А |
Р |
Т |
Т |
Ь |
|
|
|
|
|
У |
Н |
Ц |
У |
У |
||
Б |
Я |
С |
Ю |
Л |
|
|
|
|
|
К |
А |
Р |
С |
Б |
За допомогою картки-схеми треба прочитати слова, які загубились в лабіринтах.
Гра «Відгадай
Учні повинні прочитати слова - назви квітів та сказати яким кольором вони цвітуть.
Ребуси.
Б
Браконьєр
Притомився я, поки крав оцей товар. Природа щедра!
Не полінуйся - і візьми.
Ох і добрячий, нині бач, навар!
Ось підсніжничок біленький!
О! Цикламен! Душа весни!
А ось пролісок синенький!
Диви! Рястик запашний!
Скільки ж грошей!
Гривні, гривні, гривночки мої!
Мій омріяний товар.
Побіжу чимдуж до міста Бо вирує вже базар.
Хлопчик з м'ячиком.
Вибігає і грає в м'яча.
Весна.
Зупиніться, лиходії!
Браконьєр і хлопчик.
Ми лиходії?
Весна.
А як ще називаються ті,
Хто зриває квіти?
Браконьєр.
Квітів так багато, що усім вистачить.
Хлопчик.
Подумаєш не стане цих квітів. Їх і так розвелося стільки, що з
м'ячем ніде пограти.
Весна.
Коли не вмієте шанувати природу рідного краю, потрапте до
пустелі.
(Браконьєр і хлопчик кружляючи зникають.)
Блукають по пустелі. Разом
Де ми? Начеб-то в пустелі.
Браконьєр.
Де ділись квіти? Скрізь один пісок.
Хлопчик.
Пити! Пити! Як мені хочеться пити!
Браконьєр.
Не вже це не сон?
Я що знову на рідній землі.
Щипни, чи я не сплю.
Хлопчик.
Який сором! Вибачте мені всі пустощі.
Браконьєр.
А я негідник. І сьогодні мені прикро і соромно.
Весна.
І для того, щоб усе усвідомити вам, треба було побувати у пустелі.
Ведуча.
Мені прикро, що найрозумніша істота Всесвіту - людина, буває такою байдужою, що не може оцінити великого дарунка долі - рідної землі, яка дарує людям свої багатства, просить єдиного - не ображати її, а оберігати. Природа не вміє прощати зради - пам'ятайте це.