Матеріал позакласного заходу "Відкриття Тижня світової літератури". Конкурсна гра – шоу «Хвилина слави» можна використовувати під час проведення Тижня зарубіжної літератури. Конкурсна гра – шоу «Хвилина слави» викличе в учнів 5-6 класів інтерес до предмету зарубіжної літератури.
Сумський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №26
Сумської міської ради
Відкриття Тижня зарубіжної літератури
Конкурсна гра – шоу «Хвилина слави»
Ведучі. Привіт усім!
1В. Хто не любить нудьгувати.
2В. Хто не любить сумувати -
1В. Тих змагання до себе кличуть
2В. В ігри веселі зіграти!
1В Розум, спритність показати,
2В. Дружбу, вірність доказати!
1Ведучий. Доводимо до вашого відома, що з сьогоднішнього дня в нашій школі проходитиме Тиждень зарубіжної літератури. Саме сьогодні ми даємо старт новій п’ятиденній подорожі у світ прекрасного.
2Ведуча. Виявляється. Зовсім поруч росте незвичайний Сад Світової літератури. Один крок – Сад почне розкривати свої таємниці познайомить вас зі своїми незліченними багатствами, навчить грати в ігри, розповість свої казки.
1Ведучий. А супроводжувати Садом зарубіжної літератури будемо вас ми - Сашко та Софійка, бо ми вже давно тут мешкаємо і дуже його любимо. Епіграфом для наших зустрічей хай стануть слова німецького поета Ф.Шіллера: «Література – це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю і шляхетними намірами».
2Ведуча. Дозвольте оголосити розклад заходів Тижня.
План проведення тижня зарубіжної літератури
№ з/п |
Назва заходу |
Дата,час,місце проведення |
Клас |
Відповідальні |
1. |
Відкриття тижня світової літератури. Конкурсна гра – шоу «Хвилина слави». Оголошення умов конкурсу творчих робіт «Натхнення» (віршів, творів за темою «Іде весна, іде весна!»), конкурсу малюнків: «Кращий ілюстратор твору» |
|
|
|
2. |
Свято казки «За пазухою у казок». Конкурс – інсценування народних казок |
|
|
|
3. |
Конкурс читців «Іде весна, весні дорогу!»
|
|
|
|
4. |
Незалежне розслідування. Заложники світської гри (Справжня причина дуелі Онєгіна з Ленським) |
|
|
|
5.
|
«Турнір знавців зарубіжної літератури»
Літературно-музична композиція «Все починається з любові» Підведення підсумків конкурсу «Натхнення», конкурсу малюнків: «Кращий ілюстратор твору» |
|
|
|
1Ведучий. Отже, день перший. Розпочнемо ми нашу цікаву подорож конкурсною грою – шоу «Хвилина слави». Слава бува різна. Сьогодні її будуть здобувати дві команди своїми знаннями, винахідливістю, спритністю, розумом. Незабаром розквітне наш Сад і ми розпочнемо Тиждень світової літератури. Через декілька хвилин з’являться казкові герої…
Кощей. Ой,ой,ой! Сад у них розквітне, розпочнуть Тиждень літератури, казкові герої з’являться… А про мене забули? Нічого цього не буде …Сидять ваші казкові герої у мене у в’язниці! Не схотіла Василина Прекрасна за мене заміж виходити, от я їх і покарав.
2Ведуча.Ой, пане Кощею, за Вас заміж? Та я б краще втопилася!
1Ведучий. Та тихіше ти, бачиш і так які складні обставини, а діти чекають шоу..
Кощей. А що, чим я не красень? Та ще й заможній який, у всьому казковому світі немає за мене багатішого!
2Ведуча.Так-так. Згадала. Це про Вас Пушкін казав: «Там цар Кощей над златом чахнет». Але…
Кощей. (розізлився) Ох мені ці жінки, все їм не так. Значить не бачити вам своїх казкових героїв, хай сидять отам і скиглять. Чуєте?( герої плачуть)
2Ведуча. Сашко… Що ж нам тепер робити?
1Ведучий. Не знаю. Казав тобі не зли Кощея. А ще кажуть жінки мудріші за чоловіків…
2Ведуча. Ось наш порятунок.(біжіть назустріч Королеві Зарубіжної літератури). Вона точно наймудріша жінка в світі.
Королева. Що тут сталося? Мене запросили на свято, а тут якась сварка.
1Ведучий. Вибачте, ваше величносте, тут така несподіванка: Кощей захопив казкових героїв і не хоче їх відпускати.
2Ведуча. Василина Прекрасна не схотіла за нього заміж
Королева. За нього? Ох вже ці чоловіки! Такого про себе намріють…
Кощей. І Ви туди ж. Та я…, я….
Королева. Ну тоді війна?
Кощей. Війна! Я ще й Бабу Ягу покличу, Вона вам покаже!
2Ведуча. Ото тобі і пара.
Кощей. Бабусю Ягусю!
Баба Яга. Знов щось трапилося. (скаржиться на біль у попереку). Ну чого валуєш на весь ліс?
Кощей. Допоможи мені, Всі мене ображають (хниче).
Баба Яга. І що цього разу трапилося?
Василина Прекрасна не хоче за мене заміж виходити, от я і взяв у полон казкових героїв.
Баба Яга. От шантажист – терорист. Як заміж, так Василину, а як «допоможи» - так Бабуся Ягуся!
Королева. Любі мої, може вже хватить. Діти чекають на свято, а ви псуєте репутацію всього літературного королівства. Давайте якось домовимося: може викуп?
Кощей. У мене свого добра дівати нікуди.
Королева. Ну тоді посаду важливу у моєму королівстві.
Кощей. Знаю я ваші посади. Засадиш за якусь книжку і примусиш читати найкращі світові шедеври. У мене є свої умови. Хай ваші розумні казкові герої вгадають, кому з них адресовані телеграми. Я захопив поштаря і тепер вони всі у мене
2Ведуча. От негідник. І тут впорався!.
Кощей. А ваші дітки теж без діла хай не сидять: хай прочитають ці телеграми і віднесуть їх за призначенням, коли казковий герой впізнає свою телеграму. Тоді я його відпущу. Не вгадає – буде сидіти у моїй в’язниці далі, і шоу вашого вам не бачити. Згодні?
Королева і ведучі. (знизують плечима) Згодні.
Герої отримують телеграми і представляють себе.
Телеграми.
1. Прекрасна незнайомка, повернись, будь ласка, бо в мене залишився твій кришталевий черевичок!
Попелюшка.
Це телеграма адресована мені, я Попелюшка. Важке життя було в мене, але я завжди пробачала тим, хто мене ображав. Я так мріяла потрапити на бал, потанцювати з принцем. Мрія моя здійснилася. Кажуть у житті не буває нічого випадкового, от і свій кришталевий черевичок я загубила , мабуть, не просто так, бо завдяки йому я стала щасливою.
2. Милий наш крихітка – синочок, повертайся скоріше, пан життя не дає.
Хлопчик-мізинчик.
Народна мудрість говорить: маленький та вдаленький. Це про мене. Я хлопчик-мізинчик. Завдяки своїй спритності я допоміг батькам, а злий пан отримав те, що заробив.
3.Люба моя, повідом, якою дорогою ти будеш йти, коли понесеш пиріжки своїй бабусі.
Червона шапочка.
А мене ви впізнаєте одразу, бо на голові в мене шапочка червоного коліру. Взагалі то я дівчинка слухняна. Чому я забула по те, що неможна розмовляти з незнайомцями, та ще в лісі з вовками? А ви, діти, пам’ятайте про це, коли будете читати казку про мене.
4. Ну, що знайшов свій філософський камінь? Я роблю все можливе, щоб ти цього не зробив.
Гаррі Поттер
Я Гаррі Поттер. Любі друзі, мрійте про чудові перетворення, про таємниці, які без вас ніхто не розкриє. І ваше життя буде чудовим і прекрасним. Бо в дорослому житті все це кудись зникає, і , мабуть знов таки не без чар якогось злого чаклуна, ми-діти перетворимося на нудних дорослих. Я це точно знаю , бо побував у майбутньому.
5.Ти дуже чудова дівчинка, але писати твої нудні диктанти я більше не можу, тому і втік. Пробач.
Мальвіна
Я чудова дівчинка з голубим волоссям. Мене по ньому завжди впізнають. Не така я вже й нудна, як вважає Буратино, просто я люблю освічених і вихованих хлопчиків. Як що хочете зі мною спілкуватися, прийдеться вивчити орфографію. А то навіть СМСки читати соромно, одні помилки!
6. Любий друже, обдури якось тітоньку Поллі й приходь на кладовище. Я впевнений, ми знайдемо там скарб.
Том Сойєр
Я веселий й безтурботний Том Сойєр. Якщо вас примусили виконувати якусь нудну роботу, згадайте про мене і перетворіть її на жарт, щоб вам заздрили навіть вільні птахи. Треба допомоги – звертайтесь. Ми з Геком відкрили агентство: «Швідка допомога друзям», дзвонити 103/1.
7. Ти дуже працьовита та добра. А от твою сестру я облила смолою, бо ненавиджу ледачих та жадібних.
Пасербиця
Любі мої, хлопчики та дівчатка, я Пасербиця. Якщо ви вважаєте, що ви сама нещасна людина в світі, згадайте про мене, коли я у величезний мороз взимку за примхами злої мачухи та її доньки відправилася у засніжений ліс за пролісками. Уявляєте, що я відчувала? Але добро завжди перемагає, тільки пам’ятайте, одну умову: будь добрий сам і добро до тебе повернеться обов’язково!
8. Шановний, якщо Вам заважає Ваш довгий ніс, найкраща клініка пластичної хірургії пропонує свої послуги. Недорого.
Буратино
Привіт усім! Впевнений, що ви мене впізнали одразу. Говорять, що любопитній Варварі на базарі ніс відірвали. А я думаю, що та Варвара просто не туди свій ніс устромляла. От я таємницю Барабаса викрів, друзів урятував, театр завдяки мені працює, і ніс мій цілий. Так що , мої любі, ніс свій устромляти треба всюди, але з розумом.
9. Мила моя, вибач, що я спалів твою жаб’ячу шкіру. Я все одно тебе знайду.
Василиса Прекрасна
Любі дівчатка, я Василиса Прекрасна, хочу з вами поговорити про наше, дівоче. Ну хто з нас не мріє про прекрасного принца? Але доля іноді підкидує нам такі сюрпризи! От як сьогодні, цей старий дурень мріє стати моїм коханим чоловіком. Може когось і приваблюють гроші, але на мою думку, справжнє кохання – от найцінніший скарб.
10. Хоча зовні ти і не красень, але твоя щира душа мені подобається все більше, і більше.
Шрек
Чую, чую, всі дівчата мріють про принців. А куди ж діватися нам, «шрекам»? Ви, дівчата , придивіться, бо не завжди за привабливою зовнішністю ви знайдете щире та палке серце. Не помиліться та не пожалкуйте потім.
11. Ти, негідник, ніколи б мене не подолав, як би не змусив перетворитися на мишу.
Кіт у чоботях
Любі мої, я дуже вас прошу звернути увагу на ваших домашніх улюбленців-котів. Поводьтесь з ними люб’язно, бо ви не знаєте, яка доля на вас чекає. А якщо ваш кіт злопам’ятний, не бачити вам королівства. Це я ,Кіт у чоботях, кажу вам упевнено.
12. Люба подружка, чи знайшла ти свого друга? Олень повернувся, але я відпустила його на волю. Буду завжди тебе пам’ятати.
Герда
Я Герда. Хочу побажати вам щирих друзів, за якими варто б було бігти на край світу, ризикувати власним життям, потрапляти у всілякі пригоди, але жодного разу не пожалкувати про те. Хай вам усім щастить!
Королева. Я знала, що все буде добре, Мої маленькі друзі мене ніколи не підводили.
Баба Яга. От старий дурень. Тільки з печі здря злазила. Може ви і нам дозволите прийняти участь у ваших змаганнях? Так надоїло нудне життя.(штовхає у спину Кощея) Проси вибачення, бовдуре, хоч розважимося трішечки.
Кощей. Вибачте мене , будь ласка, прийміть нас у команди.
Королева. Ну що, вибачаємо?
Герої. Вибачаємо.
1Ведучий. От і добре. А тепер починаємо. Наші герої об’єднуються в дві команди, за яким принципом, ви зараз здогадаєтесь.
1. - «Хлопчики - мізинчики»: Хлопчик – Мізинчик, Шрек, Гаррі Поттер, Буратино, Том Сойєр, Кіт у чоботях.
а 2 – «Василини прекрасні»: Мальвіна, Герда, Пасербиця, Червона шапочка, Василина Прекрасна, Попелюшка.
Правильно. Сьогодні будуть демонструвати свої можливості хлопчики і дівчатка.
2.Ведуча. Девізами команд будуть: «Хоч малі ми, та завзяті», та «Краса врятує світ». Перше випробування: дружньо оголосити свій девіз.
(Звучить пісня «Где водятся волшебники?», команди тренуються оголосити девіз)
1Ведучий. Конкурс №1 «Візитна картка.» ( 5 балів)
Команди повинні швидко. Але цікаво представити себе. А ми поки звертаємося до вболівальників.
Гра з вболівальниками:
1. Яке дерево росте у Лукомор’ї? (дуб)
2. Гілки якого дерева Василина перев’язала стрічкою?(березу)
3. Якої квітки не було у садочку Доброї чарівниці із „Снігової королеви”? (троянди)
4. Яке дерево зверталося за допомогою до дівчат з казки „Пані Метелиця”?(яблуня)
5. Якої пори року пані Метелиця витрушує свої подушки? (взимку)
6. Чому північний олень так захопливо розповідає про Лапландію? (це його батьківщина)
7. Які створіння захищають подвіря Баби Яги? ( кіт, собака, береза, дівка чорнявка, кістки)
8. О якій годині Попелюшка повинна була повернутися додому? (12)
9. Яку математичну фігуру нагадує Колобок? (куля)
10. Який по рахунку місяць подарував падчірці перстень, яким вона може скористатися,
коли попаде у біду? (четвертий, Квітень)
11. Яке число найчастіше зустрічається в народних казках? (3)
12. Скільки витязів виходять із вод ясних з морським ватагом? (30)
13. Скільки героїв із вдячності за увагу до себе допомогли Василині?( 4)
14. Яку математичну дію пам’ятав Кай після поцілунку Снігової Королеви? (множення)
2.Ведуча. Конкурс №2 «Хто надіслав телеграму?»(за відповідь 1 бал)
1. Купила самовар, запрошую на чай.(Муха Цокотуха)
2. Зобов’язуюсь надалі старанно і постійно мити посуд. (Федора)
3. У гості не прилечу. Мотор барахлить. Жалкую за варенням.(Карлсон)
4. Хвіст знайшли, плакати перестав.(Віслючок Іа)
5. Підклали не свиню, а маленьку кульку, вивели на чисту воду, отримую придане.(Принцеса на горошині)
6. У друга пропали окуляри, жебрувати стало важко, Допоможіть.(Ліса Аліса)
7. Сиджу на болоті. Кругом жаби. Готується весілля. Рятуйте.(Дюймовочка)
8. Все тіло ниє від бджолиних укусів, але меду все рівно хочеться.(Вінні Пух)
9.Не можу допомогти хазяїну, бо намокли чоботи. Позичте свої, хто може.(Кіт у чоботях)
10.Знову прийшов на озеро. Спостерігаю за білими красивими птахами. Повертатися на пташиний двір не хочу: будуть всі знущатися. (Гідке каченя)
1 Ведучий. Конкурс №3 «Чий це портрет?» Конкурс складається з двох частин.
1 частина. Команди отримують листи, де описані герої, їм треба впізнати ці персонажі за описом. (1 бал за правильну відповідь)
1. «Очі її сіяли, як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру.»
2. «В середині квітки сиділа дівчинка, така гарна, така ніжна».
3. «Він був блідий, нерухомий, наче неживий….Він старанно намагався скласти слово – «вічність».
4. «Вона була ніжна й прозора, з очима синіми, як глибоке море».
5. «У віконце визирала стара баба. В неї стирчали такі великі зуби, що дівчинка хотіла тікати»
2 частина. Скласти опис казкового героя, не вказуючи його імені. Команди повинні впізнати цього героя. (3 бала, якщо вгадано з першого разу, кожна підказка – мінус бал)
Гра для вболівальників. «Загадковий ланцюжок». Загадування загадок по ланцюжку. Журі підводять підсумки.
2.Ведуча.Конкурс слідопитів №4 (1 бал за правильну відповідь)
Кому з героїв належать ці предмети.
1. Кришталевий черевичок. 2. Голка з ниткою 3. Троянди.4. Обручка.5. Дзеркало 6. Горщик із обривком повітряної кульки
1 Ведучий. Літературний аукціон. Конкурс №5.
У кошику лежать речі. Кожна команда повинна відгадати загадку, обравши предмет – відгадку.
1. Що за штука: і день, і ніч стука.(годинник)
2. Що за гість, що сам себе їсть.(свічка)
3. У воді росте, та води не боїться.(сіль)
4. Із зубами, а не кусається.(гребінець)
5. Людей годує, а сама голодна; часом гаряча, а часом холодна. (ложка)
6. Сама гола, а других одягає.(голка)
7. Хто в руки не візьме – по голові б’є.(цвях)
8. Грамоти не знаю, а весь вік пишу.(олівець)
9. На високому дереві висить діжа з тістом.(горіх)
10. Не кущ, а з листками, не сорочка, а зшита, не людина, а весь вік розказую.(книга)
Журі підводить підсумки.
Гра з вболівальниками Так чи ні
1. Пані Метелиця – російська народна казка. – (німецька)
2. Маленька розбійниця стала доброю під впливом Герди.+
3. Принцеса із Снігової Королеви шукала для себе багатого принца. –( Не жадібного)
4. Попелюшка була на двох балах у королівському замку.+
5. Дівчині, яка шукала проліски в зимовому лісі, допоміг місяць Березень.- (Квітень)
6. У Попелюшки Шарля Перро були кришталеві туфельки.- (соболеві)
7. Герді про Кая у доброї чарівниці нагадали рози на капелюсі.+
8. Брати -місяці дали дівчині перстень, за допомогою якого вона могла викликати їх.+
9. Друга дівчина пішла до пані Метелиці тому, що хотіла попрацювати. – ( золота )
10. Василині всю роботу допомагала виконувати лялечка +
11. Скалки дзеркала троля могли попасти в око, в серце і в вухо. – ( в вухо –ні)
12. Кай повинен був скласти слово „багатство”- (вічність)
13. Синя Борода так любив свою дружину, що міг їй все простити. – ( цікавість не
простив)
14. З лісу Василині допоміг вийти череп. +
15. Мачуха Попелюшки, поїхавши на бал, дала їй дуже багато роботи.+
2.Ведуча. Конкурс №6 Монолог.
Скласти монологи:
1 команда Монолог вхідних дверей ЗОШ №26 вранці, коли всі заходять у школу.
2 команда. Монолог учнівського щоденника, господар якого погано навчається та порушує дисципліну.
Загадки для вболівальників (учитель)
Журі підводить підсумки.
Музична пауза. Пісня «Сказки гуляют по свету»
1. Ведучий. От і підійшло наше шоу до кінця. Хто ж сьогодні здобув хвилину слави? Але на чиєму боці не була б перемога, ми завжди пам’ятаємо, що перемогу одержує дружба.
2 Ведуча. Слово надається журі.
Нагородження переможців