Позакласний захід "Юний столяр"

Про матеріал
Підсумковий урок-конкурс з метою закріплення в учнів знання по обробці дерева, вміння володіти інструментами, розвитку логічного і технічного мислення, уяви, пам'яті, виховування почуття відповідальності за доручену справу, колективізм, навики самоаналізу і взаємо аналізу, естетичний смак.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід

7 клас

 

«ЮНИЙ СТОЛЯР»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    Підготував:

                                                                    вчитель трудового навчання

Нагірненського ЗЗСО І-ІІІ

                                                                     Ільчак А.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий урок-конкурс

 

«Юний столяр»

 

 

Мета:                Закріпити в учнів знання по обробці дерева,вміння володіти інструментами,розвивати логічне і технічне мислення,уяву,пам'ять. Виховувати почуття відповідальності за доручену справу, колективізм, навики самоаналізу і взаємоаналізу,естетичний смак.

 

Обладнання:    Креслення деталей. Таблиці по обробці дерева,інструмент індивідуального призначення,столярні верстаки.

 

Тип уроку:       Повторення та закріплення знань,умінь та навичок.

 

 

 

 

 

План уроку

І.    Організаційний момент.

ІІ.   Вступне слово вчителя.

ІІІ.  Відповіді команд теоретичного туру конкурсу.

ІV.  Практична частина.

V.   Підсумок. Заключне слово вчителя.

 

 

 

 

 

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

З давніх-давен в житті і побуті українського народу мали місце змагання. У мирний час люди змагалися у вмінні працювати,господарювати,у тяжкий час для своєї землі – вміння воювати,перемагати. Ми з вами сьогодні проведемо змагання,тобто покажемо свої знання та вміння у володінні столярними інструментами. Ви можете показати перед товаришами свою винахідливість, кмітливість.

 

ІІІ. Теоретична частина.

  1. Конкурс «Команда».

Команди придумують собі емблему (збільшеного вигляду), подають в журі.

Оцінюється емблема команди, її назва.

 

  1. Конкурс «Деревина і матеріали з неї».
  • що таке ділова деревина?(спиляні і очищені від гілок частини дерев називають діловою деревиною).
  • за якими основними розрізами стовбура можна визначати будову деревини?(поперечний,радіальний,тангентальний).
  • що таке шпон і що з нього виготовляють?(тонкий шар деревини,який зрізується ножем з колоди,виготовляють фанеру).
  • якими інструментами проводять розмічання?(олівець,лінійка, циркуль,кутник).
  • які інструменти призначені для різання фанери? що в них спільного?(пилка,лобзик,ріжуча частина).
  • за допомогою яких інструментів виконують отвори у заготовках?(свердло,коловорот або дриль).

 

 

 

 

  1. Конкурс «Інструмент».

 

 

   

11

  1

н

о

ж

  і

в

к

а

 

2

л

і

н

і

й

к

а

 

3

с

в

е

р

д

л

о

4

к

у

т

н

и

к

 

                           5

р

а

ш

п

и

л

ь

6

ц

и

р

к

у

л

ь

 

                           7

м

о

л

о

т

о

к

8

о

л

і

в

е

ц

ь

 

 

 

                           9

н

і

ж

10

п

а

  т

р

о

н

1.Фанеру ріжуть…

2.Розмічальний інструмент.

3.Отвір виконують за допомогою…

  1. Розмічають та перевіряють величину кута за допомогою…
  2. Обпилюють заготовку…
  3. Для малювання круга використовують…
  4. Цвяхи входять в деревину за допомогою…
  5. Лінію на заготовці проводять…
  6. Шпон зрізують з колоди за допомогою…

     10.Свердло закріплюють у…

 

   11.Слово відгадка інструмент.

 

 

 

 4.Конкурс «Креслення».

На кресленні поданому нижче поставте розміри необхідні для виготовлення виробу. (100,70, 40,200, Ø 30)

           3.jpeg

  1. Конкурс  «Що? Де? Чому?»
  1. Причиною того, що ломиться пилка лобзика є те, що …(учні нахиляють лобзик вліво або вправо, сильно натискають на лобзик, рознять різкі рухи.)
  2. Поставте номери назв частин дерева

         4.jpeg

 

           (1 – ділова частина, 2 – серединна частина, 3 – дров’яна частина, 4- вершинна   частина)

 

  1. а) Чому опилки, тирсу не можна здмухувати або змітати рукою з верстака?

б) Чому під час роботи не можна захоплювати носок рашпіля пальцями лівої руки?

в) Чому деталі з деревини і фанери зачищають шліфувальною шкуркою уздовж волокон?

г) Чому економиться час, якщо розмічання роблять за допомогою шаблона?

 

6.Конкурс  «Ребус»

Відгадайте слова, котрі тут зашифровані (див. Додаток 1)

 

Підвести підсумки теоретичної частини.

 

IV. Практична частина

Виготовлення футляра для журналів (див. Додаток 2)

 

V. Підсумок заняття

Визначення команди переможця, оцінювання виступу команд, мотивація оцінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

5.jpeg

6.jpeg

Додаток 2

7.jpeg

 

 

 

 

doc
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку