Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Позакласний захід з фізики Дуель-шоу «Плюс і мінус»

Про матеріал

Позакласний захід було розроблено і проведено в рамках тижня фізики. Захід передбачає дві команди – команду дівчат і команду хлопців.

Перегляд файлу

Сценарій позакласного заходу з фізики.

Дуель-шоу «Плюс та мінус»

 

Ведучий 1:      Цікава фізика наука,

            З її законами всі ми

              Щодня стрічаємося всюди

              У повсякденному бутті.

Ведуча 2:      Чи завжди лід бува холодним?

              Смола тверда, а чи м'яка?

              Тече вода, а газ ніколи

              Побачить змоги в нас нема.

Ведучий 1:     Чому бувають ранком роси?

              Чом по стерні не ходять босі?

              Для чого дідусю кожух?

              Чому життя все наше - рух?

Ведуча 2.      Як хочеш все про диво знати,

              То треба фізику вивчати.

              На всі "чому?", "коли?", "відколи?"

              Отримуй відповіді в школі.

Ведучий 1.  Доброго дня,  учасники гри, гості та вболівальники.                                                  Вас вітає  дуель-шоу «Плюс та мінус»! 

Ведуча 2. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий 1. Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. Ведуча 2. Напевно всі присутні в залі зрозуміли, що в нас сьогодні змагання між фізиками

Ведучий 1. …. та фізичками.

Ведуча 2. Дуже смішно, Данило!!!!

Ведучий 1. Я не глузую, бо і сам на мить став майже професором фізики.

Ведуча 2. Це як?

Ведучий 1. Ну ось слухай. Усі присутні в залі  дисоціюють на уболівальників і гравців. Учасники команди, що переможе, заряджені позитивно, а ті, що зазнають поразки – негативно. Журі  - електронейтральне.

Ведуча 2. І я так можу.

Перший закон. Фізика + Гумор = величина постійна. Чим більше фізики, тим менше гумору і навпаки.

Другий закон. У замкнутій системі залу, коли гравець тягне час, то глядачів тягне до виходу.

Третій закон. Сили взаємодії команд, що змагаються, протилежні за напрямом, але не рівні за значенням. Рівнодійна цих сил завжди напрямлена в бік команди, що перемагає.

Ведучий 1. А наших учасників ми запрошуємо узяти участь у розробці цікавої актуальної проблеми: більше фізики найкращої якості з найменшими затратами .

Ведуча 2 : А хто стане переможцем, вирішить наше компетентне журі.

_____________________________________________________________________

Ведучий 1.____________________________________________________________

Ведуча 2 : ____________________________________________________________

Ведучий 1. Ну а перший конкурс нашого інтелектуального  двобою  -  

«Давайте познайомимося».

Ведуча2.  Зараз капітани познайомлять  присутніх із своїми командами. Вони по черзі представлять емблему, назву команди та її девіз. Час,  відведений учасникам, - 2 хвилини, Максимальна кількість – 5 балів.

Ведучий 1. У нас залишилася одна незавершена справа  – визначити хто починає першими?

Ведуча 2. Якраз тут без варіантів.

Ведучий 1. Я все зрозумів.

Ведуча 2. Дякую, Данило. Ти справжній джентльмен. То ж дівчата починаймо!

Першими на цю сцену ми запрошуємо команду «Плюс», у складі  найчарівніших                та найрозумніших дівчат школи.

(представлення команди «Плюс»)

Ведуча2. Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там у хлопців є доктора наук!

Ведучий 1. Дякую колего, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найвідважніші та наймудріші хлопці  школи, і поки що не доктора наук, але все може бути!  Зустрічайте, команда «Мінус».

(представлення команди «Мінус»)

Ведуча 2 . У вас дуже  гарна команда.

Ну а ми продовжуємо.  Отже, наступний конкурс «Фізична розминка».

 Вам буде запропоновано 10  запитань. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Максимальний час на роздуми 20 секунд. Отже, починаємо!

1. Що в перекладі з грецької мови означає слово «фізика»? (Природа)

2. Хто, скупавшись у ванні, за легендою, кричав «Еврика»? (Архімед)

3. Як називають явище, коли Місяць стає напро­ти Сонця? (Сонячне затемнення)

4. Що більше: дві хвилини чи 125 секунд? (125 с.)

5. Як у фізиці називають помилку, що утворюється в результаті округлення чи вимірювання? (Похибка)

6. Яка з приставок в утворенні кратних величин має більше значення: кіло чи мега? (Мега)

7. Як змінюються розміри твердого тіла при нагріванні? (Збільшуються)

8. Кому, за легендою, вдарило яблуко в лоб і він відкрив закон тяжіння? (Ньютону)

9.Який із атомів має більшу кількість електронів: водень чи кисень? (Кисень)

10. Яка сила гальмує тіло під час руху? (Сила тертя)

Ведучий 1 : Нашим командам потрібен перепочинок, а журі час для підведення підсумків перших двох конкурсів. А ми на сцену запрошуємо: __________________________________________________________________

Ведуча 2: Слово надається журі.  Дякуємо.

Ведучий 1:  Продовжуємо нашу дуель. Наступний конкурс «Фізичний детектив».  Зараз ми відвідаємо самого (!) Шерлока Холмса. Команди повинні дати змістовні відповіді на запитання поставлені найвідомішим сищиком. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 2 бали. На обговорення кожного питання 1хвилина.

Ведуча 2. Шерлок Холмс увійшов до квартири й почав розмову з господарями. Через хвилину він сказав: “Шановна господине, у Вас на кухні кипить чайник.”                         

                Як він це визначив, якщо знаходився в кімнаті, з якої не видно кухні?

   (Коли чайник кипить, то його кришка побрязкує завдяки утвореній парі.)

Ведучий 1.  Господарка  дому,  де був Холмс, підійшла до дверей і впустила кішку до кімнати. Подивившись на кішку Холмс сказав: “Погода на вулиці погана”.

                                            Як він це визначив?

(У холодну погоду  хутро кішки стає особливо пухким, щоб у проміжках між ворсинками було більше повітря.)

Ведуча 2.  Щоб швидше охолодити каструлю з молоком господарка дому поставила її на лід. Холмс подивився і подумав: “А з фізикою вона не дружить.”

Чому в нього виникла така думка?

(У цьому випадку лише нижня частина охолоджуватиметься за рахунок теплопровідності).

Ведучий 1. Була зима. Шерлок Холмс зайшов до кімнати з вулиці. Крізь замерзлі вікна було видно лише  край дороги. “Господарка квартири неекономна ”, - подумав він.

Чому Шерлок Холмс зробив такий висновок?

(Вікна квартири замерзли. Значить в простір між рамами проникло з кімнати тепле вологе повітря, дотикаючись до холодного скла, замерзло на ньому. Тобто, вікна не заклеєні, не утеплені.)

Ведуча 2. Шановні судді враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь ласка, поставте всі крапки над і.

Суддя. Рахунок__________.

(Звучить музика)

Ведучий 1. Дякуємо.  Усі знають, що фізики – неперевершені романтики та лірики, а наступний конкурс  Вас переконає, що фізики мають дуже гарне почуття гумору. 

Ведуча 2. Наступний конкурс «Фізичні жарти».  Вам буде запропоновано 4 завдання на які кожна команда повинна через 1 хвилину дати відповідь. Правильна відповідь на кожне запитання  - 3 бали.  Шановні учасники, ще раз нагадую, що конкурс називається  «Фізичні жарти».

Ведучий 1. Отож, починаємо. 

  Сашко їхав до бабусі на електричці, і всю дорогу над ним знущалися якісь два невідомих йому явища. Одне при кожній зупинці штовхало Петю вперед, а інше, коли вагон рушав, — смикало назад. Що це за хуліганські явища, і чи може транспортна міліція з ними справитися?

Відповідь: над Сашком глумилися інерція руху та інерція спокою. З цими двома явищами не те що міліція, з ними ніякі сухопутно-повітряно-морські, озброєні до зубів сили не справляться.

Ведуча 2. Злобний Джин, що знаходиться в газоподібному стані всередині закупореної пляшки, чинить сильний тиск на її стінки, дно і пробку. Чим тисне Джин, якщо в газоподібному стані не має ні рук, ні ніг, ні інших частин тіла?

Відповідь: злобний Джин, що знаходиться в газоподібному стані усередині пляшки, весь складається з маленьких злобних молекул, які, як і молекули будь-якого іншого газу, весь час безладно рухаються. Ними Джин і гримає  у всі сторони.

Ведучий 1. Що задумали мафіозі, які, не жаліючи дорогого машинного масла, щедро ллють його в гальма автомобіля інспектора поліції?

Відповідь: Нічого особливого. Просто їм цікаво подивитися, наскільки зменшиться сила тертя між гальмами і колесами автомобіля інспектора, який за ними ганяється.

Ведуча 2. Миколка ловив дівчаток, занурював їх в калюжу і старанно вимірював глибину занурення кожної дівчинки, а Толя тільки стояв поряд і дивився, як дівчатка борсаються. Чим відрізняються Миколині дії від Толікових, і як такі дії називають фізики?

Відповідь: І фізики, і хіміки назвуть Коліни і Толіни дії хуліганством і дадуть по шиї обом. Але треба визнати, що з погляду безпристрасної науки Толя проводив спостереження, а Коля ставив досліди.

Ведучий 1. Ми дякуємо командам за гру у цьому конкурсі і просимо журі підбити підсумки. А на сцену ми запрошуємо

_______________________________________________________________,

який остаточно переконає усіх присутніх у залі, що фізики мають веселу вдачу.

Ведучий 1. Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо задавати запитання, а команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання  допоможуть Вам. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал. На усі відповіді Вам дається 60 секунд.

Ведуча 2. Я думаю Ведучий, Ви  не проти, якщо я розпочну першою. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.

  1. Хто з українців вперше злітав у космос? (чоловік, Павло Попович)
  2. Кому важче визначити колір та відтінок? (чоловікам)
  3. У якому сузір’ї знаходиться Полярна зірка?  (жінка, Мала Ведмедиця)
  4. Кому яблуко підказало закон всесвітнього тяжіння? (чоловіку, Ньютон)
  5. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  6. Хто був двічі нагороджений Нобелівською премією з фізики та хімії? (жінка, Марія Складовська-Кюрі)
  7. Хто найчастіше отримували Нобелівську премію? ( чоловіки)
  8. Хто отримав Нобелівську премію за розробку оболонкової моделі ядра? (жінка, Марія Геппер Майєр)
  9. Хто з фізиків уперше провів слідство і викрив шахраїв? (чоловік, Архімед)
  10. На честь кого названо одиницю вимірювання енергії? (чоловіка, Джоуль)
  11. У кого вища температура тіла, у чоловіка чи жінки? (чоловіка)
  12. Відкриття руху молекул речовини пов’язане з ім’ям … (чоловіка, Броун)
  13.  Одиниця вимірювання електричного заряду. (чоловік, Кулон)
  14.  Винахідник радіо. ( чоловік, А.С. Попов)

Ведучий 1. Ось так ви розпорядилися своєю хвилиною. А тепер дивіться, як  це зроблять дівчата. Ви готові? Тож починаймо!

  1. Хто увів термін «фізика»? (чоловік, Арістотель)

2.  Найбільш гаряча  планета Сонячної системи? (жінка, Венера)

3. Закон, який виражає зв'язок між силою струму, напругою та опором в електричному колі, носить ім’я….? (чоловіка, Ома)

4. Людина, яка допомогла Ейштейну отримати Нобелівську премію…? (жінка, дружина Мілева Маріч)

5. Хто кидав гармати з похилої вежі  в італійському місті Піза? (чоловік Галілй)

6. Хто вперше отримав Нобелівську премію з фізики? (чоловік, Вільгельм Рентген)

7. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)

8. Кого ховали в трьох трунах: дерев’яній, свинцевій та ще одній дерев’яній. (жінку, 

    Марію-Складовську Кюрі)

9.  Ким було побудовано вперше телескоп? (чоловіком, Галілей)

10. Ким було відкрито сьому планету Сонячної системи? (чоловіком, Гершелем)

11. Основоположник космонавтики? (чоловік, Ціолковський) 

12. Кому належить наступний вислів: «Дайте мені точку опори, і я переверну світ»?  (чоловіку, Архімеду).

13. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)

14. Хто автор планетарної моделі атома? ( чоловік, Ернест Резерфорд.)

Ведуча 2. А поки судді підводять підсумки конкурсу ми проведемо гру із уболівальниками. Шановне журі давайте поговоримо про бали.

Ведучий 1 .  Завдання мають назву  «Нехай із нами таке не  трапиться»

- Зараз ми перевіримо присутніх  на уважність та вміння правильно поводити себе у надзвичайних ситуаціях. Можливо, серед вас є майбутні герої-рятівники.  Я зачитаю ситуацію, а ви повинні її прокоментувати і обов’язково знайти помилку, якщо вона є.

Ситуація 1. Якщо ви побачили людину, що лежить біля обірваного проводу, ви повинні підійти, міцно її схопити і якомога швидше відтягти  в сторону.                                  (                                                                                                                               ).

 

Ситуація 2. Інколи, навіть із новою технікою,  трапляються неприємні речі, наприклад, коротке замикання, у результаті якого телевізор миттєво охоплює полум’я. Якщо ви стали свідком такого лиха, то швидко наберіть воду у якусь ємність і старанно залийте вогонь.

(                                                                                                                              ).

Ведучи 1. І останній конкурс нашої дуелі має назву «Я вмію». Зараз Вам, найпрекрасніша половина і Вам найсильніша доведеться продемонструвати свої практичні вміння. Перед кожною командою знаходиться набір приладів.     Потрібно  скласти електричне коло та порахувати потужність такого-собі незвичайного джерела струму.  Для цього завдання я прошу пройти по два представники команди до своїх робочих місць. Для виконання цього завдання дається 90 с. Перемагає команда, яка впорається першою.

Ведуча 2. Команда переможець отримує  10 балів, до свого загального рахунку. Ну що готові? Тож починаймо!

1  набір —  лимон, шматочок  мідного  дроту,  невеличка  цинкова  пластина, з'єднувальні провідники, гальванометр, амперметр, вольтметр.

2  набір —  картоплина,  шматочок  мідного  дроту,  невеличка  цинкова  пластина, з'єднувальні провідники, гальванометр, амперметр, вольтметр.

Ведучий 1. Ну компетентне журі підіб’є підсумки останнього конкурсу і всієї гри ?

Ведуча 2. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати,

Ведучий 1. Саме тому протягом,  всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. 

Разом. Тож будьте розумними!!!!

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
29 січня
Переглядів
65
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку