Клас 7 фізика урок 9
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи»
Мета:
Навчальна: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи»; закріпити й поглибити знання про фізичні тіла, фізичні явища, фізичні величини, одиниці вимірювання, вимірювальні прилади і правила роботи з ними; показати зв’язок фізики з повсякденним життям, технікою й іншими науками; формувати навички розв’язування задач; привести одиничні знання у систему;
Розвивальна: розвивати вміння висувати гіпотези; працювати у команді;
Виховна: виховувати самостійність, наполегливість, толерантність.
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань:
Форма проведення. Урок – змагання.
Обладнання. картки із завданнями, прилади для проведення дослідів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
«Краса природи – це могутнє джерело енергії думки, це поштовх, що пробуджує і ледачу, і сонну, і інертну думку»
В. О. Сухомлинський
ІІІ. Розминка
Закрийте очі, уявіть собі, що ви турист-альпініст, ви одягнені в теплий спортивний костюм, на спині рюкзак, носик став трішки холодним, розітріть його, зігрійте. На снігу казково виблискує сонце і ви вирушаєте в гори.
ІV. Мотивація навчальної діяльності..
Сьогодні на уроці я пропоную вам досягти вершини, бо люди також не позбавлені величі, краси, уміння досягати вершин у житті. Зробимо це у вигляді гри „ Сходження на вершину знань”
V. Основний зміст уроку.
Перед вами пейзаж, на якому зображена вершина гори, що символізує вершину знань. Щоб дійти до вершини, ви повинні подолати певні труднощі – виконати завдання.
Подумайте і скажіть, яким буде ваш перший крок до сходження на вершину знань. (Мета)
- Спробуйте самостійно сформулювати мету досягнення.
Дякую! А головне – переконатися в тому, що навчання – це не лише корисно, а й цікаво!
Наступна висота – 2. «Фізичні явища»
Пригадаємо, які ви знаєте фізичні явища? (Асоціативний кущ)
Висота 3: Продовжуємо сходження, а перед нами завдання «фізична величина». (за кожну правильну відповідь – 0,5 б.)
(Вказати позначення і одиницю вимірювання величини)
Занесемо результат у «аркуш самооцінювання».
Висота 4. Одиниці вимірювання. (Парна робота)
Пригадаємо приставки до одиниць вимірювання (Г, М, мк, м, н, …)
Завдання «Перетворити одиниці вимірювання»:
Команда 1
0,06 МН = ____________Н
0,00032 Гм = __________ м
8900 мкм = ___________м
1500 л = ______________м3
860 см2 = _____________ м2
20 дм2 = ______________см2
30 хв = ________________ с
Команда 2
0,000018 Гм = ______________м
72000 мкН = _______________ Н
0,0036 Мм = _______________м
7000000 мл = ______________ м3
57 дм2 = ____________________м2
8 дм3 = _____________________ м3
2 год = _____________________ с
Проведемо взаємоперевірку (за кожну правильну відповідь – 0,5 б.)
Занесемо результат у «аркуш самооцінювання».
Команда 1
0,06 МН = 60000 Н
0,00032 Гм = 320000 м
8900 мкм = 0,0089 м
860 см2 = 0,086 м2
20 дм2 = 2000 см2
30 хв = 1800 с
Команда 2
0,000018 Гм = 18000 м
72000 мкН = 0,072 Н
0,0036 Мм = 3600 м
57 дм2 = 0,57 м2
8 дм3 = 0,008 м3
2 год = 7200 с
Висота 5. Вимірювальні прилади
Поставити скляну мензурку на парту
Нагадати ТБ
Пригадаємо характеристики вимірювального приладу
Завдання. Визначити характеристики вимірювального приладу: (за кожну правильну відповідь – 0,5 б.)
В-І |
|
Перевіряємо завдання.
За кожний правильний пункт завдання – 0,5 бала. (Загальний бал – 3 б.)
Відкрийте кольорові листки у вас на парті та розділіться на команди за фігурами
Висота 6. казка В. Сухомлинського « Крапля води»
Робота в групах. Зараз об’єднаємось у групи. У кожної групи буде завдання. На виконання завдання 5 - 10 хв. Максимальна кількість балів – 3 бали.
(Один учень читає на клас )
Рано – вранці на квітці троянди прокинулася Крапля роси.
«Як я тут опинилась ? – думає Крапля. – Увечері ж була високо в небі. Як я попала на землю?»
І захотілося їй знов у небо.
Пригріло Сонечко. Випарувалась Крапля, піднялася високо в небо блакитне, до самого Сонечка. Там тисячі інших крапель. Зібрались вони в темну хмару й заступили Сонечко.
- Чого ви мене заступили від людей? – розгнівалось Сонечко. І послало на темну хмару вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася темна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Крапля на землю.
- Дякую тобі, Крапле, - сказала Земля. – Так я скучила за тобою.
___________________________________________________
Капітан __________________________________________
тверда вода – це ____________________________________
Газоподібна вода – це _______________________________
Щоб перетворити лід чи сніг у рідку воду, їх потрібно __________________________________________________
Якщо воду заморозити. Вона стане __________________________________________________
Якщо воду нагріти, вона стане _________________________
Водяна пара переходить у рідкий стан, якщо її ___________________________________________________
Висота 7 Експериментальне завдання
Інструктаж зТБ
Робота в групах.
Завдання для груп:
1. Визначте місткість кришечки від пластикової пляшки.
Підказка: Для цього вилийте в мензурку 5-10 повних кришечок води. Виміряйте об’єм. Обчисліть об’єм однієї кришечки.
- Запишіть свої дії
- Запишіть отриманий результат.
- Запишіть результат у мл і в л
- Поясніть (усно)
- Зробіть висновок (усно)
2. Виміряйте товщину аркуша вашого підручника з фізики.
Підказка: виміряйте лінійкою товщину всіх аркушів і поділіть на їх кількість.
- Запишіть свої дії
- Запишіть отриманий результат.
- Запишіть результат у міліметрах і в сантиметрах
- Поясніть (усно)
- Зробіть висновок (усно)
3. Визначте середню товщину зерен рису.
Підказка: Для цього покладіть упритул до учнівської лінійки зерна рису. Виміряйте довжину ряду і отримане значення розділіть на кількість зерен у ряду.
- Запишіть свої дії
- Запишіть отриманий результат.
- Запишіть результат у міліметрах і в сантиметрах
- Поясніть (усно)
- Зробіть висновок (усно)
4. Виміряйте об’єм однієї зернини рису.
Підказка: вкинути 20-25 зернин у мензурку з водою, виміряти їх об'єм, розділити на їх кількість.
- Запишіть свої дії
- Запишіть отриманий результат.
- Запишіть результат у см3 і в мм3
- Поясніть (усно)
- Зробіть висновок (усно)
5. Використовуючи спосіб рядів, визначте діаметр нитки.
Підказка: виток до витка намотайте нитку на олівець; виміряйте довжину ряду і поділіть на кількість витків.
- Запишіть свої дії
- Запишіть отриманий результат.
- Запишіть результат у міліметрах і в сантиметрах
- Поясніть (усно)
- Зробіть висновок (усно)
6. Виміряйте об’єм однієї скріпки.
Підказка: вкинути 20-25 скріпок у мензурку з водою, виміряти їх об'єм, розділити на їх кількість.
- Запишіть свої дії
- Запишіть отриманий результат.
- Запишіть результат у см3 і в мм3
- Поясніть (усно)
- Зробіть висновок (усно)
Висота 8. Вершина.
Ви на Вершині. Молодці!!!
V. Підсумки уроку
А тепер спустимося з вершини та підведемо підсумки.
Підрахуйте загальну кількість балів у власному аркуші самооцінювання. Це буде ваша оцінка за урок, але я маю право внести корективи до оцінювання
Аркуш самооцінювання
Прізвище, ім’я
|
|
Кількість балів за завдання «Фізична величина»
|
|
Кількість балів за завдання Одиниці вимірювання |
|
Кількість балів за завдання «Вимірювальні прилади» |
|
Кількість балів за роботу в групі (Заповнює капітан) Казка «Крапля води» |
|
Кількість балів за роботу в групі (Заповнює капітан) Експериментальне завдання |
|
Загальна кількість балів
|
|
VІ. Домашнє завдання.
VII. Рефлексія (Вправа «Мікрофон»)
— Чи задоволені ви своєю роботою?
— З яким настроєм ви працювали на уроці?
– Що найбільше сподобалось?
— Де вам стануть у пригоді здобуті знання?
– Де виникали труднощі?
Під кінець хочеться сказати такі слова:
Ніколи не спиняйсь на півдорозі,
За кроком крок рушай в далеку путь.
Нехай ведуть тебе стрімкі дороги,
До школи, й знань, які дають вам тут.
1