Позакласний захід з географії, гра - вікторина "Знавці географії"

Про матеріал

Гра вікторнина розрахована на учнів 6-9 класів . В цій грі проводяться такі конкурси " теоретичний лікбез", "географічна розминка"., " загадкова географія", конкурс картографів, "юні топографи", "по рідній країні", гонка за лідером, конкурс капітанів та конкурс "Самий уважний".

Перегляд файлу

Позакласний захід

Гра - вікторина «Знавці географії»

Мета  заходу: повторення пройденого матеріалу в ігровій формі, оцінити знання і уміння ; розвивати   логічне   мислення, пізнавальний інтерес  кмітливість,  витримку,  вміння працювати  в  колективі   виховувати    зацікавленість   до географічної  науки.

 

Тип заходу:  позакласна робота з географії                     

 

Форма  заходу:   гра- вікторина.

Вчитель. Я рада вітати вас на географічній грі-вікторині «Знавці географії». У сьогоднішній грі беруть участь дві збірних команди. У кожній команді по 4 учасника – 1учасник із 7класу ,по два учасники з 8 класу і по одному учаснику з  9класу. Наприкінці гри підбиваються підсумки за набраними балами, оголошується і нагороджується найкраща команда знавців географії.

На змаганні присутній журі у складі _________________________________


Чим географія нас приваблює?

Тим, що нові висвітлює обрії.

Тим, що весь світ нам завжди відкриває

І жити цікаво нам всім дозволяє.

Без віз ми переходимо різні кордони,

Нас не зупинять  жодні перепони.

Науки цікавішої у світ немає,

Хто з нами не згоден?

Таких тут немає!

Ми раді вітати вас, любі друзі вітати

На грі – вікторині « Знавці географії»

 

I. Вчитель      Організаційницй момент.

 

                        Сьогодні між командами змагання,

 

                        Нехай образ не буде серед вас,

 

                        Бо переможцем або переможеним –

 

                        Сьогодні може бути хтось із вас.

 

                        Радіємо, коли в змаганнях

 

                        Засвідчили ви винахідливість свою.

 

                        Знання і вміння, радість і веселість,

 

                        Дозволять вам зіграти внічию.

 

 1 конкурс  Знайомство

 Команда «Меридіан»      

Всіх у цій залі вітаємо щиро, Зичимо щастя, здоров’я  і миру!

 Ми  Горді . Ініціативні  Доброзичливі . Рішучі . Активні  Наполегливі 
- Вас  вітає команда юних географів « Меридіан»

 

Команда  « Полюс»  Ми прибули позмагатись,

Про географію  розказати,    Ви із нами познайомтесь, Зрозуміти не відмовтесь Наші думки поважайте, Що не так - то вибачайте. Ми - команда дружна й вдала,скромна і привітна запевняємо чесно всіх  Ми –  команда «Полюс» 

 Вчитель 1 конкурс  «Географічний лікбез»

 

(командам пропонується однакове завдання: необхідно на слух правильно

написати географічну номенклатуру, запропоновану ведучим. Команда, яка

граматично правильно напише відповідь, першою відповідає у II конкурсі)

(Максимальна кількімть балів 4 )

 

1.Фолклендські острови;

2.Баб – ель – Мандебська протока;

3.Ла – Платська низовина;

4. Амеріго Веспуччі

 

Завдання передаєм журі.   Журі будь – ласка Вам слово.

 2  конкурс  Географічна розминка:

 Починає гру команда                 . Представник від  команди підходять до карти і показують географічні об'єкти, які вони вивчили.  За кожен правильний географічний об'єкт - 1 бал.       (Максимальна кількість балів 10 )

Географічні об'єкти команді   «Меридіан»

1. Індійський океан, 2. Австралія   3. Джомолунгма (Еверест) ,

 4. річка Конго  5. оз. Байкал,  6.  Кордильєри (гірська система)  

7.  Альпи (гірська система)  8.  о Мадагаскар   9. Течія Західних вітрів    10.США - країна.

Географічні об'єкти команді    «Полюс»:

  1. Тихий океан, 
  2. Африка
  3.  Говерла  ( Карпати Україна)
  4. Анди (гірська система)
  5.  о. Шрі –Ланка ,
  6.  річка Міссісіпі.
  7. Україна (країна)
  8. Великі озера 
  9. Течія Гольфстрім
  10. Сахара    (пустеля)

 3  конкурс   «Загадкова географія» ( Я пропоную команді відгадати загадки, за кожну вірну відповідь 1 бал , максимальна кількість балів 5 б.

 Команда  «Меридіан»

 1   Біжить — не вибіжить, тече — не витече. (Річка)

 

 2  По морю йде, а до берега дійде – зразу пропадає.        (Хвиля) 

 

3 В зимі все біле, навесні яро зеленіє,  в літі квітне, восени жовтіє.   (Земля)

 

4  Коли нема – мене чекають,  коли прийду – усі тікають.       (Дощ)

 

 5.Такий великий, що займає весь світ, такий малий,що залізе у кожну шпаринку.(Повітря)

 

Команда  «Полюс»

 1   Без рук, без ніг, а стукає і гримить. (Грім)

 

2 Реве, гуде, додолу віти гне,  чуєш його та не бачиш.          (Вітер)

 

3 Весь вік по одній дорозі ходить,   а назад не вертається.         (Сонце)

 

4  Сидить дід за подушками, і стріляє галушками.              (Град)

 

 5.Біла морква зимою росте. (Бурулька)

 

Вч . Підраховуємо кількість балів, яку набрали команди. Слово журі.

4  Конкурс картографів.

Вчитель   На контурних картах  нанесені географічні об'єкти, які
членам команди необхідно визначити   На виконання завдання дається три хвилини. За кожен правильний об'єкт - 1 бал.

Поки команди працюють ми послухаємо гуморески на географічну тематику    

Маленький Сашко читає перед сном вечірню молитву:
- Господи, і зроби ще так, щоб Анкара була столицею Фінляндії.
- Саша, що ти говориш? - Дивується мати.
- Мамо, я так написав у контрольній з географії.

***

На уроці географії вчителька намагається втовкмачити учневі, як знаходити частини світу по компасу.
- От бачиш стрілку? Праворуч - схід, ліворуч - захід, попереду - північ. А що в тебе позаду?
Хлопчисько завмер, потім почервонів і закричав:
- Я ж казав матері, що ви все одно помітите дірку на моїх штанях!

***
- Петя, скажи скільки всього частин світу?
- П'ять, Петро Васильович
- Перерахуй їх.
- Раз, два, три, чотири, п'ять.

***  

Учитель вичитує чергового по класу:
- Знову дошка брудна, ганчірка суха, а на глобусі, - тикає пальцем, - пил
- Це не пил, - заперечив черговий. - Там, де у вас палець, знаходиться Сахара.

 ***

 

 

-Діти, -запитує вчитель на уроці, - що таке вітер?
-Вітер - це повітря, що дуже квапиться.

*** Хто може назвати п'ять диких тварин?

 Відповідай, Петров   Тигр, тигр і ... три тигреня.

***

Що таке дрімучі ліси? Відповідай, Косичкина!

Це такі ліси, в яких ... добре дрімати

 

5  конкурс  По рідній країні

Учні виконують пісню « Розкажи про Україну»

Хто швидше ?   Я називаю запитання,  команди відповідають , піднявщи руку, якщо команда відповідає не правильно то може відповісти інша команда . якщо знає відповідь

1.Наймілкіше море Землі Азовське

     2. Найдовша печера України  Оптимістична

3. Найвища точка України  Говерла

4Низовина, по якій проходить кордон України з Білоруссю Поліська

5. Географічний центр України  смт.Добровеличківка

6. Річка, яка є природним державним кордоном з Румунією Дунай

7. Точку (місто), за якою визначають поясний час України  Київ

8. Річку, яку у подробицях описав Гійом Левассер де Боплан у своїй книзі «Опис України» Дніпро.

9. Крайня північна точка України  село Грем’яч.

10.  Друга річка в Україні за довжиною (806 км) Південний Буг.

 

Вчитель  Конкурс  Домашнє завдання»

Потрібно було знайти  легенди, пов’язані з географічними назвами України.

Будь – ласка команда» Меридіан»

Легенда про озеро Синевир. У давні часи гори Карпати належали багатому графові, на якого верховинці змушені були працювати: випасати графських овець і корів, рубати ліс, косити траву. У графа була красуня-дочка Синь. Дівчину звали так тому, що в очах її, здавалось, була зібрана вся синь бездонного карпатського неба.
Одного разу багач вирішив перевірити, як його наймити-лісоруби працюють у горах. Синь попросила батька взяти її з собою.
Поки граф перевіряв роботу лісорубів, дочка збирала на поляні квіти. І в цей час донеслась чарівна мелодія сопілки. Дівчина пішла на ці звуки. На луці, де паслися вівці, вона побачила юнака, який грав на сопілці. Побачивши дівчину, юнак перестав грати.
  - Хто ти? - здивовано запитав він.
   - Я Синь. Ці гори й дерева належать моєму батькові. А ти хто?
   - Я Вир, пастух графа.
Дівчина попросила його зіграти ще, і в лісі довго звучали чарівні мелодії. Надвечір дівчина попрощалася з Виром, пообіцявши прийти ще.
Через деякий час Синь знову зустрілася з Виром. Все було як і першого разу. Молоді покохали одне одного й почали таємно зустрічатися. Але злі люди донесли графові, що його дочка кохає простого пастуха.
Граф заборонив дочці зустрічатися з Виром. Та чи може любов підкоритися чиїйсь волі? Не зупинили Синь заборони батька, не злякали Вира погрози графа. І тоді граф наказав убити Вира.
Одного разу,  коли Вир грав на сопілці, чекаючи на лісовій поляні кохану, слуги графа підкралися й штовхнули на нього з високої гори великий камінь...
Почувши страшну звістку, Синь побігла до місця, де загинув її коханий. Обняла дівчина великий камінь-могилу і гірко заплакала. Дівочі сльози лились і лились, поки не затопили всю галявину і саму Синь, утворивши озеро, яке люди назвали Синевир.

Будь – ласка команда «Полюс»

2. Легенда про Говерлу. Угорський барон Янош Нодь вирішив першим підкорити безіменну вершину та назвати її своїм ім’ям. Улітку взяв він із собою двадцять слуг і вирушив у дорогу. нелегкий шлях видався; хащі густі, каміння колюче, звалені бурею дерева. Знемагали люди, падали від утоми, лише барон не бачив і не відчував нічого, окрім бажання підкорити гору. Раптом закрили гору тяжкі чорні хмари, посипав густий сніг, піднявся вітер – почалася справжня буря. Кинулися люди хто куди. За ніч випало дуже багато снігу. Лише третина людей повернулася до табору – інші загинули, у тому числі і барон Нодь. Ті, що повернулися, тільки одне казали; «Говерло! Говерло!». У перекладі з угорської це означає «вершина вся в снігу». Відтоді й назвали гору Говерлою.

 Вчитель.  Молодці ! Слово журі!

 

5 конкурс  Юні топографи

Ведучий .  Зобразити шлях туриста умовними знаками. На виконання цього завдання   2 хвилини. За кожен правильний знак - 1 бал:

Текст:

Турист вийшов з дому  ______ і пішов по грунтовій дорозі ________повз вітряного млина_____. Далі його шлях до табору ______йшов через луг_____. Він підійшов до мішаного лісу_____.  Вузька стежка____ привела його на роздоріжжі, звідки направо йшла грунтова дорога_____, що веде до річки_____, наліво - польова дорога______ до болота______, а прямо - стежка до джерела______. Він пішов по грунтовій дорозі_____і підійшов до невеликої річки________, яку перейшов по дерев'яному мосту______.  Від нього по грунтовій дорозі________ турист  підійшов до фруктового саду______, пройшовши, його він вийшов до табору______.

Конкурс вболівальників

Завдання для болільників.

Прикмети про погоду.

  1. Ввечері на землю злітає, вночі на землі перебуває, вранці знов улітає

    ( роса).

  1. Ворони взимку в’ються в повітрі. ( на снігопад).
  2. Пухнастий іній на деревах. ( буде погожий день).
  3. Ластівки літають низько. ( бути дощу).
  4. Бджоли вранці бавляться. ( буде гарний  день).
  5. Горобці сидять настовбурчившись. ( незабаром буде дощ).
  6. Вранці на траві роса. ( буде сонячний день).
  7. Комарі літають роєм високо. ( на гарну погоду).
  8. Весною багато хрущів. ( влітку чекати на засуху)
  9.  Дим з димарів піднімається вгору. (морозна погода)
  10.  Сонце, що заходить за горизонт червоного кольору. (морозна погода)
  11. Дим низько стелиться до землі. (на відлигу)
  12.  Горобці купаються в калюжі. (на дощ)

Вчитель завдання передаємо журі.

6 конкурс  Гонка за лідером,  конкурс капітанів

Вчитель.  Капітану команди  за одну хвилину необхідно відповісти на 10 запитань, якщо відповіді не знаєте, що говорите - далі. За кожну правильну відповідь 1 бал

1 команда

1. Газоподібна вода... (пар)

2. Час доби після ночі... (ранок)

3. Вітер, який змінює свій напрям 2 рази в рік називається... (мусон)

4. Який материк омивається чотирма океанами? (Євразія).

5. Найвища точка Землі. (Еверест або Джомолунгма)

6. Прилад для вимірювання азимута? (компас).

7. Найменший материк. (Австралія)

8. На якому материку протікає річка Лімпопо (Африка)

9. Гори, що відокремлюють Європу від Азії (Уральські)

 10. Найбільший острів? (Гренландія).

2 команда

1. Кількість опадів вимірюється в... (мм)

2. Період обертання Землі навколо своєї осі...(добу)

3.  Самий жаркий материк (Африка)

4. Вода у твердому вигляді ... (лід)

5. Рух повітря в горизонтальному напрямі - це ... (вітер)

6. Як називається збірка географічних карт? (атлас).

7. Найглибше озеро світу? (Байкал)

8. Хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Магеллан).

9. Найбільший острів? (Гренландія).

10. Пустеля Сахара розташована на материку ( Африка)

Слово журі

7 конкурс  Самий уважний

Вчитель. Кожній команді я прочитаю по три жартівливих вірша, ви повинні швидко, без заминки знайти помилки. 1 бал за правильну відповідь.

Команда «Меридіан»

1.Сонце за день втомлюється,

На ніч спати воно йде

На галявину, за лісок,

Рівно-рівно на схід. (Не на схід, а на захід.)    

2. Кожен з дитинства твердо знає:

Ангара в Байкал впадає. (Не впадає, а витікає.)

3. Край снігів, морозів, хуртовин

Називаємо словом південь. (Не південь, а північ.)    

4 Знає кожен капітан:

Волга - це океан. (Не океан, а річка.)

 Команда « Полюс»

  1. Сонце і небо багряного кольору.

Ніч починається після світанку. (Не після світанку, а після заходу сонця.) 

  1. Знати, вам усім пора,

Що Байкал у нас - гора. (Не гора, а озеро.

  1. З далеких часів і понині

Ллють дощі, як з відра, в пустелі. (Не в пустелі, а в тропіках.)

  1. Високі сосни ліворуч і праворуч,

Родина їх лісова зветься діброва. (ліс.)

 

Вчитель  Слово журі

Вчитель. На цьому гра наша закінчилась слово для підбиття підсумків надається журі. Сподіваємося, що всі ви залишилися задоволеними нашою грою. Нагородження переможців.

До нових зустрічей. 

Зараз послухайте пісню « Дружба» у виконанні учнів 6 класу.

 Музика.

Дякую за увагу!

 

 


 

© 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Конкурси

Команда « Меридіан»               

Команда « Полюс»

 

 1   1.

 

Географічний лікбез

 

 

 

2

Географічна

  розминка

 

 

3.

 

 

Загадкова

географія

 

 

 

 

Всього балів

 

 

4.

Картографів.

 

 

 

  5.  

 

Мандрівка  рідною    країною:

А) Хто швидше?

 

 

Б) домашнє завдання

 

 

 

6.

Юні топографи

 

 

 

 

Всього балів

 

 

7

Конкурс вболівальників

 

 

8

Гонка за лідером,  конкурс капітанів

 

 

9

Самий уважний

 

 

 

 

Всього балів

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Брич Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
8679
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку