Позакласний захід з хімії та фізики “Лабораторія професора Чудакова”.

Про матеріал

Хімія і фізика, як науки, дуже потрібні і корисні тоді, якщо вони в «руках» людей, що мають глибокі і міцні знання з цих предметів. Тоді ці люди приносять користь суспільству, не допускають ніяких екологічних катастроф, дбають про чистоту навколишнього середовища.

Метою даного заходу є розширити і поглибити знання учнів з хімії та фізики;розвивати вміння швидко думати, робити правильні висновки, вміння застосовувати навчальний матеріал у практичних цілях;виховувати зацікавленість учнів предметами, кмітливість, швидкість, уважність.

Перегляд файлу

 

 

 

Позакласний захід з хімії та фізики

Лабораторія професора Чудакова

 

 

 

 

 

                   

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад "Навчально-виховний комплекс

"Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" №24"

Кам'янської міської ради

 

 

 

Методична розробка позакласного заходу

для учнів 8 класу

 

 Лабораторія професора Чудакова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     Підготували:

                                                                      Василюк Т.В.

                                                                                        Вчитель хімії та біології       

                                                                         Багашова В.М.

                                                                                                 Заст. з НВР, вчитель фізики

 

 

 

                                                                   м.Кам’янське

2018 р.

Мета: розширити і поглибити знання учнів з хімії та фізики;

розвивати вміння швидко думати, робити правильні висновки, вміння       застосовувати навчальний матеріал у практичних цілях;

виховувати зацікавленість учнів предметами, кмітливість, швидкість, уважність.

Обладнання: розчини: соди, оцтової кислоти, натрій гідроксиду, кальцій гідроксиду,індикатори:фенолфталеїн, метилоранж, лакмус, ферум хлорид, калій тіоціанат, глюканат кальцію, залізний порошок, натрій хлорид, конічні колби, хімічні стаканчики, сляні палочки, сузе пальне, електромагніти, бутилка, яйце, магніти,

 

 

Привітання вчителів.

Доброго дня учні!Ви мабуть помітили як багато в  нашій лабораторії незвичайних та невідомих для вас предметів? Дізнатися що це за предмети, та навчитись з ними працювати ви зможете на уроках хімії та фізики. В. Також ми приготували для вас  цікаві досліди щоб  показати вам фізичні та хімічні "дива", а от таємниці цих див розкриються перед вами на уроках хімії та фізики. Також сьогодні у нас присутній не звичайний гість. Відгадайте хто це?

 

Проф. Чудаков

Шановні гості ! Я і мої помічники зараз доведуть вам, що фізика і хімія – наука не тільки теоретична, а й практична, а ще вони цікаві, ліричні гумористичні й прагматичні. Сьогодні на вас чекають цікаві вікторини, маленькі відкриття, різноманітні розваги і багато іншого. Але умова така: поводиться виховано, почуватись вільно, включатись активно. Познайомтесь із моїми помічниками, які сьогодні допоможуть мені проводити досліди.

 

Лаборант 1.

Дослід 1. Хімічний вулкан

(1 ст.л. соди, + 50 мл оцету)

Учні хто з вас знає який найбільший вулкан у світі? Правильно Везувій. У нас у лабораторії є свій хімічний вулкан. Хочете побачити його?

 

Лаборант 2

 

Дослід 2. Фараонові змії

Діти, а хто бачив змія Горинича? А скільки голов у нього? Якщо від страху не вмрете, вам зараз зміїв покажу. Хвилинку, тільки розбуджу.

У хімії чудес без меж, їх робити вміємо теж. Цей дослід називають Фараонові змії.

Отже, чому «Фараонові змії»? Розповідають, що колись у Ста­родавньому Єгипті жив мудрець. Багато корисних винаходів подарував він людям. Та ось велике лихо спіткало країну. На Єгипет напав сильний і підступний ворог. Вороже військо оточило столицю. У місті почався голод. Ворог чекав, коли його мешканці складуть зброю і припинять опір. Мужньо захищали свою столицю єгиптяни, та сили були нерівні. І ось, коли надія на перемогу майже розтанула, у палаці фараона з'явився мудрець. Його виснажений вигляд свідчив про безсонні ночі, про дні, сповнені напруженої праці. Та очі світилися щастям. «Я винайшов спосіб перемогти ворога!» — промовив він.

Наступного дня, ледь зійшло сонце, ворожа армія рушила до стін міста. Завойовники були певні, що це останній день облоги і незабаром вони вже святкуватимуть перемогу. Та ось трапилося щось жахливе. З-під стін столиці, вздовж берега моря, від воріт міста, звиваючись з диким шипінням, на завойовників сунули гігантські змії. Потвори-велетні переслідували горе-вояків, які у відчаї та паніці тікали на свої кораблі. Минуло зовсім небагато часу і бухта спорожніла. Легенький вітерець грав хвилями, що безтурботно накочувалися на піщаний берег. Так було покарано завойовників. І хоча тих «змій» назвали «фараоновими», усі добре розуміли, що насправді перемогу принесли розум, любов до батьківщини і праця простої людини.

 

Лаборант 3.

Дослід 3. Лимонад

(розчини натрій та кальцій гідроксид, оцтова кислота , індикатори)

  • Яка спека! Хочу пити.

Де водички попросити?

Фанта, сік, проста водичка,

              Є молоко свіженьке

А тепер дивиться всі

     З колби я зіллю води,

     Чарівні слова скажу:

     «По хімічному велінню , по моєму хотінню

           Молоко з води зробись!»

      Ну які бажання ваші?

         Кави, чаю, простокваші?

         Може «Спрайту», «Кока-коли»?

         По хімічному велінню, по моєму хотінню

         «Спрайте, із води зробись!

 

Проф. Чудаков

Дослід 4. Хірургічна операція

Діти а ви сміливі? Щось не чую. А ранки у вас були? А-а, ви, напевно, боїтесь крові? Що-що? Повторіть! Зараз ми це перевіримо. Ну ж бо, хто найсміливіший? А хто боїться, нехай закриють очі і не підглядають.

 

  • Операція без болю,

Буде лиш багато крові.

Під час операції.

Потрібна стерилізація.

(Змочує вату “йодом”, протирає руку учня-пацієнта)

  • Обробляю йодом вільно,

Щоб було усе стерильно.

Не хвилюйтесь, пацієнт.

Скальпель дайте, асистент.

 

  • В цих справах “хірургічних”

Бракує знань хімічних.

Вам треба трохи підрости,

До старших класів перейти –

Вивчають там науку,

Про більш складну сполуку.

Щоб цікавий світ пізнати,

Треба хімію пізнати.

 

 

Лаборант 4.

Треба зробити перерву. А дзвоника немає. Нічого зараз щось придумаємо.

Дослід 5. Дзвінок

 

Вікторина

 

  1. Спортивна командна гра з шайбою. (Хокей)
  2. Яка пора року настає після зими? (Весна)
  3. Польовий гризун з добре розвиненими защічними мішками. (Хом'як)
  4. Дніпро, Десна, Дністер  - ... (ріки України).
  5. Назва місяця, що походить від слова «квітнути». (Квітень)
  6. Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерева)
  7. Перший місяць осені. (Вересень)
  8.  Для письма і дверей потрібна .(Ручка).
  9.  Друга нота нотного стану. (Ре)
  10. Який місяць року найкоротший? (Лютий)
  11.  Скільки місяців має рік? (12)
  12. Що означає слово «фінал»? (Кінець)
  13. Що покриває стовбур та гілки дерева? (Кора)
  14. Яких каменів немає  в морі? (Сухих)
  15. Якої хвороби немає на землі? (Морської)

Лаборант 4.

 

Діти а як ви думаєте чи може яйце пролізти через отвір пляшки, без допомоги рук? А я можу так зробити.

Дослід 6. Яйце в бутилці.

А зараз визначимо хто з вас найсильніший! Чи є богатирі серед вас?

Дослід 7. Електромагніти.

А ви знаєте, що фізика має свої фокуси.

 

Лаборант 2.

Хімія та фізика між собою дружать. І частенько виручають одна одну. Ось наприклад, неуважний лаборант розсипав залізний порошок і забруднив сіль. Що ж робити? Як можна очистити сіль від заліза? Ви можете мені допомогти?

Дослід 8. Розділення суміші магнітом.

Учитель.

Ось і закінчилася наша зустріч, але я впевнена, що ви з ще більшою зацікавленістю будете приходити в цей кабінет, щоб пізнати таємниці ще багатьох чудес. Дякую за співпрацю. Успіхів, творчості, здоров'я. Усього вам найкращого.

 

doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку