Позакласний захід з математики 6 клас "Подільність натуральних чисел".

Про матеріал

Пропонується позакласний захід з математики для учнів 6 класу "Подільність натуральних чисел". Метою заходу є підвищення інтересу до вивчення математики, формування вмінь учнів мислити в нестандартних ситуаціях, розвивати логічне мислення, творчі здібності, виховувати здатність ризикувати, приймати рішення і нести за них відповідальність.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Ільюх С.М.

 

 

 

 

 

Мета: Підвищення інтересу до вивчення математики, формування вмінь учнів мислити в нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати здатність ризикувати, приймати рішення і нести за них відповідальність.

Хід заходу

Ведучий називає тему вечора. Представляє учасників: дві команди (по 10 учнів у кожній), журі, гостей, запрошених на вечір. Кожного разу оголошує назву конкурсу, його умову і максимальну оцінку.             

   Привітання команд  (максимум  4 бали).

Кожна команда має розкрити назву своєї ко­манди і власний зв'язок з математикою. (З хв)

Розминка   (1бал за одну відповідь).                                     

  Кожна команда готує суперникам по 4—5 весе­лих, з гумором запитань (не обов'язково по темі) і власні відповіді на них.

Потім команди відповідають на запитання від ведучого.

Завдання для першої команди.

1. В одній родині два батька і два сини. Скільки це людей?

(3: дідусь, батько і син.)

2.  2/3 числа дорівнюють 3/5 його. Яке це число?            (Нуль.)

3. Чому дорівнює НСД двох чисел, якщо НСК цих чисел дорівнює їх добутку? (1.)

4. Микола і Толя розрізали яблуко навпіл і побачили, що разом з ними це яблуко збираються з'їсти ще два черв'яки. Толя відділив від своєї частини яблука половину і віддав її черв'яку. Те саме зробив Микола. Яку частину яблука отримав кожен черв'як?                                                      (Чверть яблука.)

5. Чи впізнає себе ділене після ділення, якщо перед діленням помножити ділене на дільник?

                     (Так: b) : b = а.)

6. Хто стане важчим після вечері: перший людоїд, який важить до вечері 48 кг і на вечерю з'їсть другого людоїда, чи другий людоїд, який важить до вечері 52 кг, а на вечерю з'їсть першого?                           (Людоїди важитимуть однаково.)

7.  Півтори третини кілометра — це скільки?                                              (0,5 км.)

8. Професор лягає спати о 2000, будильник заводить на 900. Скільки він спить?

                                             (1 годину.)

Завдання для другої команди

1. Мотоцикліст їхав у селище і зустрів три лег­кові автомобілі й один вантажний автомобіль. Скільки всього автомобілів їхало в селище?                       (Жодного.)

2. Годинник з боєм відбиває один удар за 1 секунду. Скільки часу потрібно, щоб годинник відбив 12 годин?                                                                        (11 с.)

3. На скільки сума всіх парних чисел першої сотні більша від суми всіх непарних чисел цієї сотні?                                                                        (На 50.)

4. У квартирі прорвало відразу дві труби: гаря­чої і холодної води. З однієї труби виливається у квартиру 70 л холодної води за хвилину, а з другої — по 12 л кип'ятку за секунду. Потонуть мешканці цієї квартири у холодній воді чи ошпаряться?                                                                                          (Ошпаряться.)

5. Щоб знайти піратський скарб, треба пройти від старого дуба 12 кроків на північ, потім 5 кроків на південь, потім ще 4 кроки на північ та ще 11 кроків на південь. Де заховано піратський скарб?                                     (Під старим дубом.)

6. На лівій стіні музею висіло на 4 картини більше, ніж на правій. Потім одну картину пере­вісили з лівої стіни на праву. На скільки стало більше картин зліва, ніж справа?                                                                                    (На 2 картини.)

7. Який годинник показує правильний час два рази на добу? (Поламаний.)

8. Два потяги ідуть назустріч один одному: один з Києва у Дніпропетровськ, а другий — з Дніпро­петровська в Київ. Який з них буде далі від Киє­ва, коли вони зустрінуться?                                  (Вони будуть на однаковій відстані від Києва.)

Математична вікторина    (3 бали за 1 правильну відповідь)Вікторина розрахована на 10—12 хвилин. Учас­ники з кожної команди парами розв'язують задачу і розв'язання передають на перевірку до журі. Журі враховує правильність і оригінальність розв'язан­ня та час, витрачений на роботу.

 Поки команди розв'язують задачі, ведучий про­водить конкурс серед уболівальників, які можуть принести додаткові бали своїй команді. Завдання конкурсу для уболівальників дивіться далі.

Задачі математичної вікторини

1. У скільки разів двоцифрових чисел більше, ніж одноцифрових?  (У 9 разів.)

2. Якими мають бути сторони прямокутника, щоб число квадратних одиниць його площі дорів­нювало числу лінійних одиниць його периметра?     (З і 6 або 4 і 4.)

3. Знайти розв'язки нерівності 35:7 < x < 5 .

        (Розв'язків немає.)

4. Знайти число, 17 % якого більше від 14 % його на 27.

        (900.)

5. Якою цифрою закінчується сума:

       26·27·28 + 51·52 ··53?

Математична естафета (1 бал за одну правильну відповідь.)

 На сцені два мольберти з прикріпленими на кожному десятьма прикладами. За сигналом ведучого перший учень з кожної команди підходить до моль­берта, розв'язує усно (чи письмово) перший при­клад (або той, який може розв'язати) і пише мар­кером відповідь. Він повертається до команди, а його місце займає другий учень з тієї самої коман­ди. Гра припиняється, коли одна з команд розв'я­же всі приклади.                Перемагає команда, яка здобуває більше балів.

Завдання для першої команди.

 

1.

- 3) : 5 =1,5.

Відповідь:(х = 10,5.)

2.

11 + 42 + 89 + 58.

Відповідь: (200.)

3.

5 • 3 - 40 : 8 + 12 : 4.

Відповідь: (13.)

4.

75 км1 м.

Відповідь: (74 км 999 м.)

5.

8·0,36·125.

Відповідь: (360.)

6.

95·5 − 85·5

Відповідь: (50.)

7.

НСК (12, 4).

Відповідь: (12.)

 

8.

НСК (3, 4).

Відповідь: (12.)

9.

НСД (5, 10).

Відповідь: (10.)

Завдання для другої  команди.

 

1. 10 • (y — 1,1) = 4.

     Відповідь: (y = 3,6.)

2. 12 + 56 + 88 + 44.

     Відповідь: (200.)

3. 12 : 6 + 6·3 − 50 : 5.

     Відповідь: (10.)

4. 94 см —1 мм.

     Відповідь: (93 см 9 мм.)

5. 4·9,93·25.

     Відповідь: (993.)

6. 18·7 + 82·7.

     Відповідь: (700.)

7. НСК (3, 15).

     Відповідь: (15).

8. НСК (3, 5).

     Відповідь: (15)

9. НСД (4, 8).

     Відповідь: (4)

 

Кросворд

 На мольбертах прикріплюють аркуші паперу зі словом «математика» для кожної команди. Члени команди повинні придумати і записати на своєму аркуші слова математичного змісту, в кожному з яких буде одна буква слова «математика». Конкурс закінчується, коли одна з команд виконає завдан­ня.

 Команді нараховується стільки балів, скільки слів вона склала. За однакові слова обидві команди балів не отримують. Під час проведення ведучий проводить конкурси серед уболівальників.

Конкурс капітанів (максимум 5 балів).

 Капітани  демонструють фокуси з відгаду­вання чисел. Потім вони ставлять один одному запитання. Журі оцінює фокуси і правильність відповідей.

Запитання капітана 1-ї команди

1. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?                                     (50.)

2. З якого посуду не їдять?                                                               (З порожнього.)

Запитання капітана 2-ї команди

1. Якщо о 12 годині ночі йде дощ, то чи можна через 72 години очікувати на сонячну погоду?                                                           (Ні, тому що знову буде ніч.)

2. Що в горщик кидають перед тим, як варять у ньому їжу?                  (Погляд.)

 

  Гра «Утвори число» (1бал за правильно утворене число).

 Для цього конкурсу кожний учень прикріплює на груди або тримає в руках цифру від  0 до 9.

Ведучий називає багатоцифрове число і та коман­да, учні якої правильно і швидко побудують на­зване число, ставши в ряд, виграє. Замість однієї з цифр можна взяти кому, тоді ведучий може нази­вати не тільки натуральні числа, а й десяткові дро­би.

Завдання гри

1. Утворіть числа:

125,35;   894572;   3,8;   67,91;   426,518. .

2. Складіть трицифрове число, яке ділиться на 5.    

3. Складіть чотирицифрове число, яке ділиться на 2.

4. Складіть найбільше число, використовуючи всі ваші цифри і кому так, щоб усі учасники гри : взяли участь (кому взято замість цифри 0).

        (98765432,1.)   

Математичні частівки (максимум 5 балів).

 Учні заздалегідь готують по 4—5 частівок про математику. Уболівальники з місця можуть принести командам додаткові очки, якщо також заспівають частівки.

 

Математичні танці (3 бали за правильно розв’язану задачу).

 Учні, які вміють танцювати, одержують паперові картки. На одних картках написано умови за­дач, на інших — відповіді до них. Той, хто розв'я­зав задачу, танцює з тим, у кого картка з відповід­дю до цієї задачі. Задачі розв'язують усно. У танцях бере участь стільки пар, скільки запропоновано за­дач; тривають вони 5—10 хвилин. Журі оцінює, чи правильно складено пари й як вони танцюють.

 

Задачі

1. Кравець має кусок сукна довжиною 18 м і щодня відрізує від нього по 3 м. На який день він це зробить востаннє?

        (На п'ятий.)

2. На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 м один від одного. Утворився ряд завдовжки 25 м. Скільки було учнів?

        (26 учнів.)

3. Лісоруби кожної хвилини відрізують від ко­лоди кусок довжиною 1 м. За скільки хвилин вони розріжуть колоду довжиною 6 м?

        (За 5 хв.) 

4. У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька?

        (6 дітей.)

 

Конкурси для вболівальників.

  1.               Назвати:

а) літературні твори, в яких використано математичні терміни;

б) Літературні твори, присвячені видатним математикам.

2. Записати частівки про математику.

3. Продекламувати вірші про математику.

 

Журі підраховує набрані командами бали, визначає команду -  переможницю.

 

doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
1013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку