Планування з логіки для вивчення курсу за вибором у 6-му класі (варативна складова навчального плану) розрахована на 0,5 години на тиждень. На рік виходить разом 17 годин.
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Херсонської
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №46
Херсонської міської ради
_____________ ________________
«__» вересня 2018 р.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
З ЛОГІКИ
для 6 класу
на І/ІІ семестри 2018/2019 н.р.
Учитель: Волобуєва Анжела Іванівна
Розглянуто на засіданні методичного об’єднання вчителів математики та інформатики Протокол №___ від ________ 2018 р. Керівник методичного об’єднання _____________ |
ПОГОДЖЕНО Заступник директора з навчально-виховної роботи ___________ ___________ «__» серпня 2018 р.
|
(Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах
науково-методичною комісією з математики НМР з питань освіти
Міністерства освіти і науки України
Протокол від 24.06.2010 р. №4)
Пояснювальна записка
Плідним джерелом математичних відкриттів завжди було глибоке дослідження природи. За словами Ж. Фур'є, математика дозволяє зазирнути в неосяжні області космосу та глибини земної кулі, робить їх видимими та вимірюваними. Моделювання навколишніх явищ та вивчення таких моделей дозволяє побачити їх розвиток. У цьому і є одна з головних задач математики.
Впровадження курсу за вибором «Логіка» за рахунок варіативного компонента навчального плану сприятиме досягненню цілей: інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх логічного мислення, пам'яті, уяви, інтуїції, умінь аналізувати, класифікувати, узагальнювати, робити умовиводи, отримувати наслідки з даних передумов шляхом несуперечливих міркувань тощо.
Опанування учнями системи таких знань, умінь є необхідною умовою для реалізації життєвих цілей, вони також необхідні у повсякденному житті і достатні для оволодіння іншими шкільними предметами на поглибленому рівні та для продовження навчання у вищих навчальних закладах із посиленою математичною підготовкою. Під час вивчення курсу пропонується розв'язувати цікаві логічні задачі, спрямовані на розвиток уяви, кмітливості.
Зміст програм даного курсу органічно пов'язаний зі змістом основного шкільного курсу математики і водночас має самостійний, пропедевтичний характер.
Запропонована програма є орієнтовною. Вчитель може самостійно добирати теми та їх погодинне навантаження в залежності від їх актуальності та виділеного часу на вивчення курсу. Навчальні заняття курсу передбачають використання різних форм та методів навчання, підвищення питомої ваги самостійної навчальної діяльності учнів, індивідуальної роботи з ними.
Основне завдання таких занять полягає в тому, щоб розширити та поглибити вивчення програмового матеріалу, ознайомити школярів з деякими загальними математичними ідеями, навчити логічно мислити, зацікавити вивченням різних закономірностей та принципами роботи з ними, розвинути нестандартне мислення.
Пропонується для вивчення курсу відводити 0,5 години на тиждень у 6 класі. Враховуючи ці пропозиції, наведено погодинне розбиття між темами.
ЛОГІКА
6-А КЛАС
№ |
Дата |
Зміст |
Примітка |
Тема 1. Логіка як наука |
|||
1 |
|
Судження. Метод припущення. Заперечення суджень. |
|
2 |
|
Твердження. Пряме і обернене. Протилежне і супротивне. |
|
Тема 2. Цікаві числа та нестандартні задачі |
|||
3 |
|
Історія виникнення чисел. Арабська та римська нумерація. Задачі з числами. Використання таблиць і графів при розв'язуванні логічних задач |
|
4 |
|
Задачі на властивості чисел, на визначення та порівняння |
|
5 |
|
Розв'язування числових ребусів, прикладів на відновлення, магічних квадратів. Задачі на переливання |
|
6 |
|
Відновлення цифр у записі числа. Підрахунок кількості використаних цифр. Числові квадрати, закономірності. Задачі-казки |
|
7 |
|
Таємниці арифметичних фокусів. Принцип аналогій |
|
8 |
|
Порівняння. Графічний метод розв'язування задач: на частини, логічні ланцюжки, багатоваріантний вибір |
|
9 |
|
Розв'язування логічних задач методом: пошуку спорідненої задачі, «можна вважати, що... », доведення від супротивного, «парне — непарне», обернений хід |
|
Тема 3. Цікава геометрія |
|||
10 |
|
Точки, відрізки, прямі та їх взаємне розташування. Задачі на розташування предметів |
|
11 |
|
Застосування контр прикладів. Задачі на доведення в геометрії. |
|
12 |
|
Графи. Побудова фігур одним розчерком |
|
13 |
|
Задачі на розрізання |
|
Тема 4 Закономірності |
|||
14 |
|
Суттєві та несуттєві ознаки. Закономірності |
|
15 |
|
Узагальнення. Класифікація. Логічне слідування та його заперечення |
|
16 |
|
Метод спроб і помилок. Метод перебору |
|
Тема 5. Узагальнення та систематизація |
|||
17 |
|
Геометрично-логічна подорож. Гра «Незнайка» |
|