28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

позакласний захід з математики для учнів 6 класів

Про матеріал
сценарій до позакласного заходу з математики для учнів 6 класів "МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСІВ

 

Рисунок2 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математичний брейн-ринг

Мета: поглибити знання учнів з математики; розвивати їх логічне мислення; виховувати пізнавальний інтерес до предмета, свідоме ставлення до здобутих знань; відпрацювати навички розв’язування задач різних типів, навчати працювати в колективі, поважати одне одного, розвивати й закріплювати інтерес до предмета.

Обладнання: сигнальні картки, секундомір, листочки, , ксерокопії, відомість для журі, свисток, грамоти.

Хід гри

І. Вступ.

Учитель: Цариця всіх наук, ти строга й величава!

  Твої закони непохитні, мов скала!

  Тобі, о математико, навіки слава!

  Тобі, богине Істини, навік хвала!

  Ти двері пізнання щодня нам відкриваєш,

  Даруєш нам щоденно радість відкриття.

  Ти наше мислення, наш розум розвиваєш.

  Ти щастям пошуку наповнюєш життя.

Ведуча: Математика! Це слово виникло в Давній Греції приблизно в 5 ст. до н. е. Воно означає «навчання – знання, отриманні через роздуми».

Ведучий: А як ви вважаєте, можна прожити без математики?

Ведуча: Кілька десятиліть тому в одній країні організатори незвичайного конкурсу запропонували написати твір на тему  «Як би жила людина без математики». Переможцю обіцяли велику винагороду. Але вона так і не була сплачена, оскільки навіть найбагатшої фантазії не вистачило, щоб уявити собі життя без математики.

Учитель. Сьогодні ми зібрались в цій залі, щоб продемонструвати своє захоплення математикою та досягненнями у її вивченні. І гра наша носить назву «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»

Ведучий: -У нашому брейн-ринзі приймають участь 3 команди шостих класів. Зараз вони по черзі вийдуть на сцену і представлять свої команди. Кожна команда складається з п’яти учасників і звичайно має свого капітана.

Учитель. – І як і для будь-якого конкурсу нам потрібне журі. Сьогодні оцінювати гру команд і визначати найсильнішу, найматематичнішу команду будуть:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ведуча: -Запрошуємо на сцену команду 6-А класу під ваші бурхливі оплески.

Представлення.

Ведучий: - Команду «___________» просимо залишитися на сцені і запрошуємо представитися команду 6-Б класу. Оплески учасникам!

Представлення.

Ведуча: - Вже дві команди на сцені і готові до математичного протистояння і запрошуємо третю команду. 6-В на сцену будь-ласка.  Звичайно під ваші бурхливі оплески!

Представлення.

Ведучий: - Отже, журі є, всі команди вже на сцені і готові перемагати. Так-що інтелектуально-розважальна гра для учнів 6 класів «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ» розпочинається! Змагання складатимуться з п’яти різноманітних конкурсів. Сподіваємося, що вам не буде сумно.

Ведуча: У запропонованих конкурсах команди продемонструють свій розум та спритність, кмітливість та фантазію. Уміння швидко знаходити вихід із проблемної ситуації, кожний конкурс оцінюється по різному.

Ведучий: Шановні вболівальники, ви також будете брати участь у конкурсах, підтримуватимите  учасників змагання. Нагадуємо, що не можна викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.

Журі має право нагороджувати уболівальників додатковими балами за  активну підтримку своєї команди. А може і зняти бали за порушення. І так… почали.

Конкурс І. Розминка

Учитель. Командам буде задано по 15 запитань. Відповідаємо усно. Питання будуть задаватися командам по черзі. Та команда, яка дасть більшу кількість правильних відповідей за 1 хв. І виграє. Починаємо і закінчуємо за сигналом.. Журі уважно слідкує за командами.

ПИТАННЯ ДЛЯ 6-А:

  1. Коли частка дорівнює 1? (Коли діляться однакові числа)
  2. Скільки метрів у сантиметрі? (0,01)
  3. Скільки нулів містить запис один мільярд? (9)
  4. На яке число ділити не можна? (0)
  5. Як знайти невідомий множник? (Правило)
  6. Рівність, що містить невідоме, називається … (рівнянням)
  7. Яка формула площі прямокутника? (S = ab)
  8. Який кут називається тупим? (Правило)
  9. Що називається периметром? (Правило)
  10. Як знайти невідомий дільник? (Правило)
  11. Які основні геометричні фігури на площині ви знаєте? (Точка, пряма)
  12. Скільки прямих можна провести через дві точки? (1)
  13. Частина прямої, що має початок і не має кінця, називається … (промінь)
  14. Як називається 1/24 частина доби? (Година)
  15. Чому дорівнює 102? (100)

 

 

ПИТАННЯ ДЛЯ 6-Б:

  1. Коли добуток дорівнює 0? (Коли один з множників =0)
  2. Скільки метрів у дециметрі? (0,1)
  3. Скільки нулів містить запис одна десятитисячна? (4)
  4. Нуль поділити на 2 отримаємо? (0)
  5. Як знайти невідомий доданок? (Правило)
  6. Рівність, що складається лише з чисел, називається … (числовий вираз)
  7. Яка формула площі квадрата? (S = a2)
  8. Який кут називається гострим? (Правило)
  9. Периметр квадрата дорівнює? (4а)
  10. Як знайти невідоме ділене? (Правило)
  11. Які арифметичні дії ви знаєте? (+, -, :. *)
  12. Скільки прямих можна провести через одну точку? (безліч)
  13. Частина прямої, що має початок і має кінець, називається … (відрізок)
  14. Як називається 1/7 частина тижня? (доба)
  15. Чому дорівнює 12? (1)

 

ПИТАННЯ ДЛЯ 6-Б:

  1. Коли добуток дорівнює 1? (Коли оба  множника =1)
  2. Скільки кілометрів у метрі? (0,001)
  3. Скільки нулів містить запис одна тисячна? (3)
  4. Нуль помножити на 10 отримаємо? (0)
  5. Як знайти невідомий від’ємник? (Правило)
  6. Рівність, що складається з букв і чисел, називається … (формула)
  7. Яка формула периметра прямокутника? (S =2( a+в))
  8. Який кут називається прямим? (Правило)
  9. Чи можна знайти площу кола? (ні)
  10. Як знайти невідоме зменшуване? (Правило)
  11. Скільки цифр існує? (10)
  12. Скільки букв в назві будь-якого трикутника? (3)
  13. Яка градусна міра розгорнутого кута? (180)
  14. Як називається 1/365 частина року? (доба)
  15. Чому дорівнює 02? (0)

 

Ведучий: Гадаємо  журі гідно оцінило наші команди.  Просимо їх оголосити результат першого конкурсу.

І так … наш наступний конкурс має назву «Веселий кросворд».

ІІ Конкурс – «Веселий кросворд»

Ведуча : Найдавнішою пам’яткою Київської Русі з арифметики є твір про календар написаний ученим монахом в 1136 р. Там  використовуються дробові числа.   Щоб дізнатися прізвище монаха, розв’яжіть кросворд і у виділених клітинках прочитаєте його прізвище. 

Ведучий: Кожній команді роздається кросворд. Потрібно відгадати його за 2 хвилини. Заповнити чітко друкованими літерами і віддати журі.

Ведуча: За кожне відгадане слово команда одержує 1 бал. За відгадане прізвище +1 бал. Команда, яка першою розгадає весь кросворд, додатково отримує 1 бал. (Максимальна оцінка – 13 балів) Час пішов!

Ведучий: А поки команди відгадують кросворди, до вашої уваги цікаві факти в числах. УВАГА НА ЕКРАН.                           Свисток

Ведучий: Просимо наші команди здати кросворди для оцінювання журі, а ми переходимо до наступного конкурсу.  Він має назву «ЗНАЙДИ ВІДПОВІДНІСТЬ»

ІІІ. Конкурс - «ЗНАЙДИ ВІДПОВІДНІСТЬ»

Ведучий: Кожній команді роздадуть частини рівностей. Треба установити відповідність, тобто правильно скласти дві частини рівності.

Вчитель: Ви повинні наклеяти на листок поряд частини рівностей і віддати журі. Всього ви повинні утворити 7 правильних рівностей, але є і зайві частини. Так що будьте дуже уважними. Час на конкурс – 2 хвилини. Оцінюється кількість правильно складених і наклеєних відповідностей. (Максимальна оцінка –          7 балів)  Час пішов!

Ведучий: А поки команди працюють, до вашої уваги Жирухін Дмитро з грою на флейті.

Свисток

Ведучий: Просимо наші команди здати аркуші для оцінювання журі, а журі просимо оголосити результати минулого конкурсу.

Слово журі

Ведуча: Дякуємо учасникам і журі. І зараз ми переходимо до наступного конкурсу.  Він має назву «Математична розминка».

ІV Конкурс – «Математична розминка»

Ведучий: З кожної команди вийдуть по одному учаснику і витягнуть конверт з літерою. На цю літеру потрібно скласти якомога більше слів на математичну тематику, тобто будь-які слова які мають відношення до математики. Чим більше тим краще.

 Ведуча: Всі слова потрібно записати на аркуші паперу  і віддати нашому журі. Кожне правильне слово оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів не обмежена! Час на виконання цього завдання  3 хвилини. Час пішов!

Ведучий: Поки наші команди будуть працювати, а журі підбивати підсумки попереднього конкурсу, пограємо з нашими  вболівальниками.  Запрошуємо взяти участь всіх бажаючих. Але обов’язково піднята рука і ніхто не викрикує.

  1. Скільки місяців між травнем та жовтнем? (4)
  2. Скільки годин у 4 днях? (96 год)
  3. Скільки ніг та ріг у 6 корів? (36)
  4. У батька п’ять дочок і кожна з них має брата. Скільки дітей у батька? (шість)
  5. Скільки місяців у півріччі? (шість)
  6.  У будинку 4 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало в будинку? (5)
  7.  Чому дорівнює добуток всіх цифр десяткової системи.  (0)     
  8. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 5 руках? (25)                                      10.  У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)                                                                        11. Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах?  (5 кг)
  1. Як називаються числа, які використовуються при лічбі? (натуральні)
  2. Як називають число написане над рискою дробу? (чисельник)
  3. Дівчинка пройшла на лижах 300 м, що складає 3/8 усієї дистанції. Якою є довжина дистанції? ((300 : 3 8) = 800 м)

 

Свисток.                  Слово надається журі.

Ведуча: Просимо наші команди здати аркуші з написаними словами, а  зараз надамо слово нашому шановному журі, яке вже підбило підсумки попереднього конкурсу.

Виступ журі

Ведучий: наступний конкурс капітанів. Зараз наші капітани покажуть на що вони здатні!

Ведучий: Наступний конкурс має назву «Математичні фантазії»

V. Конкурс – «Математичні фантазії»

Ведуча:  Цей конкурс - творчий. Командам пропонується зобразити на аркуші паперу: чоловічка за допомогою різних геометричних   фігур. Оцінюється складність малюнка, його чіткість і зрозумілість, а також кількість використаних фігур.

Час на виконання конкурсу -    3 хвилини.   Максимальна оцінка – 5 балів.

Ведучий: Поки наші команди працюють над малюнками, а журі підбивають підсумки попереднього конкурсу, до уваги наших вболівальників ребуси.                  УВАГА НА ЕКРАН.

Свисток.

Ведуча:  5 хвилин збігло, просимо наші команди здати свої малюнки для оцінювання журі.

Журі підбиває підсумки конкурсів. 

Ведучий:  Шановні учасники конкурсу, всі щиро вдячні вам за участь у грі, бо головне не перемога, а участь. Хто не виграв сьогодні обов'язково виграє наступного разу.

Ведуча: Кажуть: Найкраще місто те, яке не збудовано.

Ведучий:  Найкраща пісня та, яку ще не заспівали.

Ведуча: Найкращий рік той, який ще не прожито.

Ведучий:  Найкраща перемога та, яку ще не здобуто.

Ведуча: А щоб це стало можливим, пам'ятайте, що ніяка інша сила не робить людину великою і мудрою, як це робить сила праці. Тож працюйте, прагніть до знань, творіть — і ви завжди будете в житті успішною людиною.

Ведучий:  А зараз слово нашому журі. Зараз вони оголосять переможця, але ви всі дуже розумні і кмітливі, пам’ятайте про це!

Виступ журі

 

Ведуча:На цьому наш «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ» закінчено. До наступної зустрічі в цій залі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 серпня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку