МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСІВ
Мета: поглибити знання учнів з математики; розвивати їх логічне мислення; виховувати пізнавальний інтерес до предмета, свідоме ставлення до здобутих знань; відпрацювати навички розв’язування задач різних типів, навчати працювати в колективі, поважати одне одного, розвивати й закріплювати інтерес до предмета.
Обладнання: сигнальні картки, секундомір, листочки, , ксерокопії, відомість для журі, свисток, грамоти.
Хід гри
І. Вступ.
Учитель: Цариця всіх наук, ти строга й величава!
Твої закони непохитні, мов скала!
Тобі, о математико, навіки слава!
Тобі, богине Істини, навік хвала!
Ти двері пізнання щодня нам відкриваєш,
Даруєш нам щоденно радість відкриття.
Ти наше мислення, наш розум розвиваєш.
Ти щастям пошуку наповнюєш життя.
Ведуча: Математика! Це слово виникло в Давній Греції приблизно в 5 ст. до н. е. Воно означає «навчання – знання, отриманні через роздуми».
Ведучий: А як ви вважаєте, можна прожити без математики?
Ведуча: Кілька десятиліть тому в одній країні організатори незвичайного конкурсу запропонували написати твір на тему «Як би жила людина без математики». Переможцю обіцяли велику винагороду. Але вона так і не була сплачена, оскільки навіть найбагатшої фантазії не вистачило, щоб уявити собі життя без математики.
Учитель. Сьогодні ми зібрались в цій залі, щоб продемонструвати своє захоплення математикою та досягненнями у її вивченні. І гра наша носить назву «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»
Ведучий: -У нашому брейн-ринзі приймають участь 3 команди шостих класів. Зараз вони по черзі вийдуть на сцену і представлять свої команди. Кожна команда складається з п’яти учасників і звичайно має свого капітана.
Учитель. – І як і для будь-якого конкурсу нам потрібне журі. Сьогодні оцінювати гру команд і визначати найсильнішу, найматематичнішу команду будуть:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ведуча: -Запрошуємо на сцену команду 6-А класу під ваші бурхливі оплески.
Представлення.
Ведучий: - Команду «___________» просимо залишитися на сцені і запрошуємо представитися команду 6-Б класу. Оплески учасникам!
Представлення.
Ведуча: - Вже дві команди на сцені і готові до математичного протистояння і запрошуємо третю команду. 6-В на сцену будь-ласка. Звичайно під ваші бурхливі оплески!
Представлення.
Ведучий: - Отже, журі є, всі команди вже на сцені і готові перемагати. Так-що інтелектуально-розважальна гра для учнів 6 класів «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ» розпочинається! Змагання складатимуться з п’яти різноманітних конкурсів. Сподіваємося, що вам не буде сумно.
Ведуча: У запропонованих конкурсах команди продемонструють свій розум та спритність, кмітливість та фантазію. Уміння швидко знаходити вихід із проблемної ситуації, кожний конкурс оцінюється по різному.
Ведучий: Шановні вболівальники, ви також будете брати участь у конкурсах, підтримуватимите учасників змагання. Нагадуємо, що не можна викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.
Журі має право нагороджувати уболівальників додатковими балами за активну підтримку своєї команди. А може і зняти бали за порушення. І так… почали.
Конкурс І. Розминка
Учитель. Командам буде задано по 15 запитань. Відповідаємо усно. Питання будуть задаватися командам по черзі. Та команда, яка дасть більшу кількість правильних відповідей за 1 хв. І виграє. Починаємо і закінчуємо за сигналом.. Журі уважно слідкує за командами.
ПИТАННЯ ДЛЯ 6-А:
ПИТАННЯ ДЛЯ 6-Б:
ПИТАННЯ ДЛЯ 6-Б:
Ведучий: Гадаємо журі гідно оцінило наші команди. Просимо їх оголосити результат першого конкурсу.
І так … наш наступний конкурс має назву «Веселий кросворд».
ІІ Конкурс – «Веселий кросворд»
Ведуча : Найдавнішою пам’яткою Київської Русі з арифметики є твір про календар написаний ученим монахом в 1136 р. Там використовуються дробові числа. Щоб дізнатися прізвище монаха, розв’яжіть кросворд і у виділених клітинках прочитаєте його прізвище.
Ведучий: Кожній команді роздається кросворд. Потрібно відгадати його за 2 хвилини. Заповнити чітко друкованими літерами і віддати журі.
Ведуча: За кожне відгадане слово команда одержує 1 бал. За відгадане прізвище +1 бал. Команда, яка першою розгадає весь кросворд, додатково отримує 1 бал. (Максимальна оцінка – 13 балів) Час пішов!
Ведучий: А поки команди відгадують кросворди, до вашої уваги цікаві факти в числах. УВАГА НА ЕКРАН. Свисток
Ведучий: Просимо наші команди здати кросворди для оцінювання журі, а ми переходимо до наступного конкурсу. Він має назву «ЗНАЙДИ ВІДПОВІДНІСТЬ»
ІІІ. Конкурс - «ЗНАЙДИ ВІДПОВІДНІСТЬ»
Ведучий: Кожній команді роздадуть частини рівностей. Треба установити відповідність, тобто правильно скласти дві частини рівності.
Вчитель: Ви повинні наклеяти на листок поряд частини рівностей і віддати журі. Всього ви повинні утворити 7 правильних рівностей, але є і зайві частини. Так що будьте дуже уважними. Час на конкурс – 2 хвилини. Оцінюється кількість правильно складених і наклеєних відповідностей. (Максимальна оцінка – 7 балів) Час пішов!
Ведучий: А поки команди працюють, до вашої уваги Жирухін Дмитро з грою на флейті.
Свисток
Ведучий: Просимо наші команди здати аркуші для оцінювання журі, а журі просимо оголосити результати минулого конкурсу.
Слово журі
Ведуча: Дякуємо учасникам і журі. І зараз ми переходимо до наступного конкурсу. Він має назву «Математична розминка».
ІV Конкурс – «Математична розминка»
Ведучий: З кожної команди вийдуть по одному учаснику і витягнуть конверт з літерою. На цю літеру потрібно скласти якомога більше слів на математичну тематику, тобто будь-які слова які мають відношення до математики. Чим більше тим краще.
Ведуча: Всі слова потрібно записати на аркуші паперу і віддати нашому журі. Кожне правильне слово оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів не обмежена! Час на виконання цього завдання 3 хвилини. Час пішов!
Ведучий: Поки наші команди будуть працювати, а журі підбивати підсумки попереднього конкурсу, пограємо з нашими вболівальниками. Запрошуємо взяти участь всіх бажаючих. Але обов’язково піднята рука і ніхто не викрикує.
Свисток. Слово надається журі.
Ведуча: Просимо наші команди здати аркуші з написаними словами, а зараз надамо слово нашому шановному журі, яке вже підбило підсумки попереднього конкурсу.
Виступ журі
Ведучий: наступний конкурс капітанів. Зараз наші капітани покажуть на що вони здатні!
Ведучий: Наступний конкурс має назву «Математичні фантазії»
V. Конкурс – «Математичні фантазії»
Ведуча: Цей конкурс - творчий. Командам пропонується зобразити на аркуші паперу: чоловічка за допомогою різних геометричних фігур. Оцінюється складність малюнка, його чіткість і зрозумілість, а також кількість використаних фігур.
Час на виконання конкурсу - 3 хвилини. Максимальна оцінка – 5 балів.
Ведучий: Поки наші команди працюють над малюнками, а журі підбивають підсумки попереднього конкурсу, до уваги наших вболівальників ребуси. УВАГА НА ЕКРАН.
Свисток.
Ведуча: 5 хвилин збігло, просимо наші команди здати свої малюнки для оцінювання журі.
Журі підбиває підсумки конкурсів.
Ведучий: Шановні учасники конкурсу, всі щиро вдячні вам за участь у грі, бо головне не перемога, а участь. Хто не виграв сьогодні обов'язково виграє наступного разу.
Ведуча: Кажуть: Найкраще місто те, яке не збудовано.
Ведучий: Найкраща пісня та, яку ще не заспівали.
Ведуча: Найкращий рік той, який ще не прожито.
Ведучий: Найкраща перемога та, яку ще не здобуто.
Ведуча: А щоб це стало можливим, пам'ятайте, що ніяка інша сила не робить людину великою і мудрою, як це робить сила праці. Тож працюйте, прагніть до знань, творіть — і ви завжди будете в житті успішною людиною.
Ведучий: А зараз слово нашому журі. Зараз вони оголосять переможця, але ви всі дуже розумні і кмітливі, пам’ятайте про це!
Виступ журі
Ведуча:На цьому наш «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ» закінчено. До наступної зустрічі в цій залі.
1