Позакласний захід з математики "Математична Еврика"

Про матеріал
Дана розробка для учнів 7-9 класів, для тих хто любить математику. У даному конкурсі беруть участь 4 учні. Розрахована на курс математики: геометрія, алгебра.
Перегляд файлу

Ведучий 1. Добрий день, шановні друзі!

Ведучий 2. Дорогі товариші!

Ведучий 1. Ми сьогодні по заслузі
      Разом.         Вас вітаємо від душі!

Ведучий 2.  Ми вітаємо вас у нашому залі, на нашому інтелектуальному 

                     шоу.

Разом.          “LG “Еврика” – Математик – 20 … ”.

Ведучий 1.   Ми станемо свідками чудового шоу інтелектуалів.

                      Дізнаємося кому ж дістанеться титул “Математик – 20… ”.

Ведучий 2.   LG “Еврика” – у нашому ефірі.

Ведучий 1.   Зустрічайте учасників шоу.

( Представлення учасників).

      Ведучий 2.    Ваші оплески учасникам.

Ведучий 1.    Представляємо вам наше компетентне журі у складі:

                       1.

                       2.

                       3.

Ведучий 2.    Ми впевнені, що наше журі буде виставляти високі бали

                      учасникам шоу, адже вони того варті.

Разом.           Посміхаймося, бо ми того варті.

                      LG “Еврика” – програма юних інтелектуалів.

Ведучий 1.   Оцінювання проходить по 5 бальній шкалі. Перші бали наші

                      інтелектуали отримають після того, як вони представлять себе.            

Ведучий 2.    Слово надається учасникам гри.

                        1.

                        2.

                        3.

                        4.

Ведучий 1.    Поки наше вельмишановне журі виставляє бали нашим учас-

                       никам, ми звернемося до нашої синоптичної обсервато-

                       рії і дізнаємося прогноз погоди на сьогодні у нашому залі.

Ведучий 2.   Найголовніше – погода в домі.

                       На заході, де знаходяться ведучі погодні умови будуть чудові.  

                      Світитиме яскраво сонце. Можна буде гарно провести час.

                      Не забудьте про своє завдання – провести гру.

                       На півдні для глядачів місцями пройдуть шквали, град, дощі –

                      що символізують щирі вболівання, а на іншій території – сонце,

                       яке зумовлює спокійні атмосферні фронти.

                      На південному заході, на території асистентів, надходитимуть

                      теплі середземні течії. Це добра нагода для спортивних змагань

                      та відпочинку.

                      На сході пройдуть сильні дощі, які принесуть багато балів на

                      шим учасникам і допоможуть вам наблизитись до перемоги.

                      Шановне журі! Сонце світитиме сьогодні в 2,3, і навіть в 4

                      степенях, що сприятиме вашій компетентності.

                      На північній території  діджея загалом погода буде гарною,

                     тільки вітер середньої сили принесе ледь чутні мелодії і підка

                     же, яку музику ставити.

                     Нехай проблеми і незгоди не роблять вам в житті погоди.

                     Нехай вам щастить.

Ведучий 1.    Слово надається членам журі для оголошення балів нашим

                       інтелектуалам.

Ведучий 2.    Для того, щоб перейти до туру “Моя улюблена тема”,

                       пропоную провести жеребкування, щоб визначити, кому

                      першому вибирати тему.

                      Усім вам відома теорема Вієта. Отримані Франсуа Вієтом  

                      системи рівностей, що зв’язують корені рівняння довільних

                      степенів (не тільки другої степені) з коефіцієнтами, тепер

                      називається  теорема Вієта, і кожен учень сьогодні знає його

                      ім’я. Яка висока честь для вченого! Яка пам’ять і слава! Зараз

                      ви повинні назвати його рік народження. Він жив у

                     16  ––  17 століттях.

Ведучий 1. Шановні учасник гри, ви повинні назвати більш точну дату

                   народження Франсуа Вієта. Той, хто назве найбільш точний рік

                   народження, і матиме право вибирати першим тему.

                (Учасники називають рік народження ).

Ведучий 1. Точна дата народження Франсу Вієта  – 1540 рік.

Ведучий 2.  Найбільш точною була...

                  ( по черзі називають учасників, які будуть вибирати свою

                    улюблену тему).

Ведучий 1. Пропоную вам такі теми:

  1. Трикутник.
  2. Чотирикутник.
  3. Рівняння.
  4. Натуральні числа.
  5. Графіки.
  6. Дроби.

    Ведучий 2.  Ви повинні дати відповідь на 7 питань. Кожна правильна

                              відповідь – +1 бал, неправильна – -1 бал. На будь-якому етапі

                             можна припинити відповідати на питання. За всі правильні

                             відповіді ви ще отримуєте 3 бонусів.

     ( Проходить тур “ Моя улюблена тема”. По черзі учасники відповідають на

       питання з вибраної теми).

    Ведучий 1.    Журі виставляє бали , а ми послухаємо пісню у виконанні ...

    Ведучий 2.    Слово надається членам журі.

    Ведучий 1.     Ми пропонуємо вам одну із важливих тем. Ви

                             повинні висловити свою точку зору. Ваша відповідь повинна

                             бути чітка і зрозуміла. Для підготовки – 30секунд.

                              Тема

                             “РОЛЬ КОМПЮТЕРА У МОЄМУ ЖИТТІ ”.

                             

   Ведучий 2.     Першим висловлює свою думку учасник, який набрав

                        найбільше балів.

 

  ( Учасники по черзі виступають в залежності від набраних балів у порядку спадання).

  Ведучий  1.       І знову у нашому залі звучить музика. Члени журі

                          виставляють бали. Після музичної паузи ми надамо їм слово.

                                Вас вітає своєю піснею ...

  Ведучий 2.        Слово надаємо нашому вельмишановному журі.

  Ведучий 1.     Канікули – чудова пора відпочинку, особливо для нас

                          школярів, коли можна відпочити від шкільних дзвоників,

                          уроків, контрольних і залікових робіт, а також чудово

                          провести час на березі Десни та Любича, поїхати у подорож

                          по Україні чи інших країнах земної кулі.

                          Але це не кожному пощастить.

                                Та нашим інтелектуалом  ми надамо право відвідати країни,

                                подорожуючи разом із нашою програмою LG “ Еврика”. Вам

                                надається право вибирати країну, про яку йде мова.

                                Ви повинні назвати країну. Її правильна назва принесе вам

                                1бал. Якщо ви відгадали правильно всі країни, то ви

                                отримаєте ще додаткові 2 бали.

                                У подорож стежками математичних вчених.

      

 

 Ведучий 2.

  1. Стародавній вчений Діофан, який жив у ІІІ столітті до нашої ери у м. Александрія, для розв’язування задач використав невідоме число і ввів його для складання рівнянь.

У якій країні жив Діофант?

( Єгипет ).

  1. У цій країні було вперше складено вдалий календар, а потрібний він був для землеробів, які слідкували за відливами та припливами, а також за зіркою Сіріус, при її появі на небі починала розливатися велика річка країни. Їм важливо було знати, коли поля будуть залиті водою.

Про яку країну йде мова?

 ( Єгипет ).

  1. Найбільша і найдовша річка континенту протікає у цій країні.

Що це за країна?

( Єгипет, річка Ніл ).

  1. У цій країні знаходиться дуже багато геометричних фігур, які називаються пірамідами.

Про яку країну іде мова?

( Єгипет ).

  1. Усім відомий математик Герон, за його формулою обчислюється площа трикутника. Він народився у тій країні, яка має жаркий клімат і гарячі піски.

 

 У якій країні народився вчений?

        ( Єгипет ).

   ( Проходить конкурс, де всі учасники висвітлюють назву країни).

Ведучий 2. Ваші відповіді оцінять члени журі, а нас кличе у полон музика і

                    цю  чудову пісню виконує ...                                     

Ведучий 1.  Слово членам журі.

Ведучий  2. Я вам пропоную один математичний дослід. Після його

                    демонстрації  через 1 хвилину ви повинні обгрунтувати з точки зору

                    математики цей експеремент.

 Маємо 5 коп . і 2 коп. Діаметр 2коп. – 18мм, 5коп. – 25мм. На аркуші паперу зробимо кружечок, який точно дорівнює колу двохкопієчної монети, і виріжемо його. Як ви гадаєте, чи просунеться 5коп. крізь цю дірку? Тут пастки нема. Звичайно, просунеться. Я вам зараз це продемонструю. Задача справді геометрична.

Часу у вас рівно 1хв., щоб обгрунтувати.

                    (Ведучий показує математичний дослід.

Учасники гри обгрунтовують даний дослід. За їхніми відповідями слідкують члени журі.

Відповідають учасники гри в залежності від набраних балів. Хто має найбільше балів той і відповідає перший).

 

(Обгрунтування досліду.

       Як не дивно, але просунути 5 коп. через такий маленький отвір цілком мож

        ливо. Треба тільки зуміти взятися за цю справу. Папірець вигинають так,

        що круглий отвір витягується у пряму крізь цю щілину і проходить пятак.

       Діаметр 2 коп. дорівнює 18 мм, а 5 коп. – 25 мм . Довжина кола двохкопіє-

       чної  монети становить 56мм з лишком. Довжина прямої щілини у два рази

       менша за довжину кола, наближено 28мм. Поперечник 25 мм, отже, він

       може про сунутися через 28мм щілину, навіть, якщо врахувати його

       товщину).

 

 Ведучий 1.      І знову ваші  відповіді повинні принести вам багато балів.

                         Першим дає своє обгрунтування учасник, який має найбільше

                         балів.

Ведучий 2.      Ми звернемося до нашого журі за результатами цього конкурсу.

Ведучий 1.      Слово за вами, шановне журі.

Ведучий 2.     А який урок у школі проходить без підказки наших учнів?

                        Жодного.

                        Ви повинні за 1хв. якнайбільше зробити підказок за малюнками

                        математичних термінів. ЇЇ буде відгадувати голова журі.

                        Допомагати вам будуть наші асистенти.

Ведучий 1.    Починає цей раунд учасник з найбільшою кількістю балів.

                           ( Іде конкурс  підказок. Кожному учаснику показують малюнки із надписами математичних термінів: лінійка, кут, косинець, коло, пряма, відрізок, годинник, число, вага, терези, транспортир, кгуг, квадрат, трикутник, формула, число пі, координатна пряма, координатна площина, рівняння).

Ведучий 2.   Про результати цього конкурсу ми дізнаємося після музичної

                      паузи.

                      Пісня – мелодія душі. Слухаємо її у виконанні .....

Ведучий 1.   Результати попереднього раунду і загальні бали нам

                     оголосить наше вельмишановне журі.

Ведучий  2.  От і настав час залишити гру тим учасникам, які набрали най-

                    меншу кількість балів. До фіналу вийшли …

                  ( Називаються  переможці).

                   Привітаємо наших фіналістів оплесками.

Ведучий 1. Зараз відбудеться дуель двох півфіналістів. Переможець і стане

                   фіналістом інтелектуальної гри “LG “Еврика”. Він же отримає

                   титул “Математик – 20…”.

                   Кожна правильна відповідь приносить вам по два бали. Маємо

                   десять питань. Якщо хтось не відповідає, то відпо-

                   відь може дати його суперник.

                  Двобій почали.

                (Запитання для півфіналістів зачитуються по черзі).

Ведучий 2.

  1.  Яке число потрібно розділити на 2 , щоб одержати 4?

( 8 ).

  1. Чи існує просте число, що є парним?

( Це число 2).

  1. В одній сім’ї два батька і два сина. Скільки у сім’ї чоловіків?

( Три ).

  1. У сім’ї 5 синів і у кожного є своя сестра. Скільки дітей у сім’ї?

( Шість).

  1. Катер за течією річки плив зі швидкістю  21км/год, проти течії  –  15км/год. Яка швидкість течії?

         ( 21 – 15 )/2 = 3(км/год).

  1. Розгадати ребус

( Тісто).

     7.  Розгадати ребус 

           ( Тритон).

     8.  Розгадати ребус     

             ( Трибуна ).

      9.У прямокутному трикутнику з кутом 600  знайти, чому дорівнює другий

         кут цього трикутника?

          ( Тридцять градусів).

  1. Чому дорівнює добуток чисел 24*25*4 ?

( 2400 ).

  1. У якому класі вивчається теорема Піфагора?

( У 8 класі ).

  1. Чи існує квадратний  корінь з від’ємного числа?

          ( Квадратного кореня з від’ємного числа не існує).

  1. Скільки прямих можна провести через одну точку?

(Безліч).

  1. Чи перетинаються паралельні прямі?

( Паралельні прямі не перетинаються ).

  1. Які кути утворюється при перетині двох прямих?

         (Вертикальні і суміжні).

  1. Що означає слово “геометрія”?

         ( “Гео” – земля, “метро” – міряю, міряю землю).

  1. Що означає розв’язати рівняння?

         ( Знайти його корені ).

  1. Якою буквою латинського алфавіту позначається множина дійсних чисел?

          ( Буква R ).

  1. Корінь квадратний із числа 625?

( 25 ).

  1. Скільки буде, коли ми два помножимо на два і додамо два?

(Шість).

 

 

Ведучий 1. У чесному бою перемога дісталася ...

                   Титул “Математик  – 20…” отримав ...

                    ( Оголошується переможець).

Ведучий 2. До слова запрошується переможець гри.

                   (Виступає переможець).

Ведучий 1. Нагороджувати переможців надаємо право голові журі ...

                  ( Іде церемонія нагородження).

      Ведучий 2.  От і закінчилась наша гра.

                          Але ми не говоримо до побачення,

                          Ми говоримо до нових зустрічей.

                          Ми зустрінемося з вами у наступних шоу.

                          Всього вам найкращого.

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ  ДО КОНКУРСУ  «ТЕМА»

ТРИКУТНИКИ

 

  1. Трикутник у якого всі сторони рівні називається .....

          ( Правильний).

  1. Трикутник у якого дві сторони рівні називається ....

         (Рівнобедрений).

  1. Сума кутів трикутника ....

         ( 1800).

  1. Трикутник у якого один кут прямий називається ....

        ( Прямокутний).

  1. Скільки ознак рівності трикутників знаємо?

         (Три).

  1. Як у трикутнику називається відрізок, який виходить з вершини кута і ділить протилежну сторону пополам?

         ( Медіана).

  1. Чи існує трикутник із двома прямими кутами?

         (Ні).

 

 

 

ЧОТИРИКУТНИК

 

  1. Чотирикутник у якого дві паралельні сторони, а дві ні  називається ....

        ( Трапеція).

  1. Сума кутів чотирикутника дорівнює ...

         ( 3600).

  1. Чи можна стверджувати, що паралелограм це ромб?

        ( Ні).

  1. У якого чотирикутника діагоналі взаємно перпендикулярні і рівні?

 ( У квадрата).

  1. У яку фігуру не можна вписати коло: у квадрат, ромб чи прямокутник?

 ( У прямокутник).

  1. Скільки прямих кутів у паралелограма?

 (Жодного).

  1. Діагоналі прямокутника є бісектрисами його кутів?

  (Ні).

 

 

 

 

 

РІВНЯННЯ

 

  1. Як називається рівняння виду  АХ + В = 0?

( Лінійне).

  1. За допомогою чого шукають корені квадратного рівняння?

( За допомогою дискримінанта і формул коренів квадратного рівняння).

  1. Чи має корені квадратне рівняння , якщо його дискримінант менше нуля?

( Немає).

  1. Як знайти невідоме зменшуване?

( Від різниці відняти від’ємник ).

  1. Скільки коренів може мати квадратне рівняння?

( Не більше двох).

  1. Скільки розв’язків має рівняння 0Х = 0?

 ( Безліч).

  1. Що називається коренем рівняння?

(Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється у правильну рівність).

 

 

 

 

НАТУРАЛЬНІ  ЧИСЛА

     

  1. Які числа називаються натуральними?

(Числа які використовуються при лічбі предметів).

  1. Найменше натуральне число.

(Один).

  1. Назвати найбільше натуральне число.

( Найбільшого натурального числа не існує).

  1. Щоб помножити натуральне число на 10, 100, 1000 і т.д. потрібно....

( До даного числа дописати стільки нулів, скільки їх має кругле число).

  1. Якою дією перевіряється дія віднімання натуральних чисел?

(Дією додавання).

  1. Які ви знаєте закони додавання натуральних чисел?

( Переставний, сполучний, розподільний).

  1. Який клас іде після класу мільйонів?

( Клас мільярдів).

 

 

 

 

 

 

 

ГРАФІКИ

 

  1. Що являється графіком функції  У = АХ + В?

( Пряма).

  1. Що являється графіком функції У = 1/Х ?

( Гіпербола).

  1. Що таке нулі функції?

( Ті значення Х, у яких графік функції перетинає вісь ОХ).

  1. Чи має вісь симетрії графік функції У = Х2?

( Має, вона є вісь ОУ).

  1. Яка функція називається зростаюча?

( Функція f(x)  називається зростаючою, якщо більшому значенню х, відповідає більше значення у на даному проміжку).

  1. Скільки точок перетину має графік функції У = Х3 з віссю ОХ?

( Одну, це початок координат).

  1. Чим можна задати функцію?

( Таблицею, формулою, графіком).

 

 

 

 

ДРОБИ

 

 

  1. Які ми знаємо дроби?

( Звичайні та десяткові).

  1. Яку дію заміняє риска дробу?

( Дію ділення).

  1. Що означає чисельник дробу?

( Скільки частин від числа взяли ).

  1. Що означає знаменник дробу?

( На скільки поділили число ).

  1. Як називається дріб виду 4 ?

( Мішаний ).

  1. Як додаються звичайні дроби?

( Потрібно звести до спільного знаменника і додати чисельники ).

  1. Що відділяє кома у десятковому дробі?

    ( Цілу частину від десяткової).

                         

 

 

 

 

doc
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку