Позакласний захід з математики "Таємниці числа Пі" до Міжнародного дня числа Пі 14 березня

Число π - звичайна, на перший погляд, напівзабута літера з шкільного курсу геометрії набагато цікавіша при найближчому розгляді. Протягом багатьох століть воно тримає в полоні думки й почуття не тільки математиків й астрономів, але й філософів, художників усього світу. Його вважають дивним і загадковим, містичним і непокірним, таким, що не піддається раціональному поясненню. Це особливо дивно тому, що математика - найточніша із наук. Числу π приділяється багато уваги.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Таємницічисла «Пі»Підготувала:викладач математики ОПЛЮлія ХОМЯК

Номер слайду 2

Куди б ми не звернули свій погляд,ми бачимо моторне й працьовите число П :воно поміщається  й у найпростішому коліщаті,і в самій складній автоматичній машині. Кімпан Ф.

Номер слайду 3

14 березня у світі щорічно відзначається одне з самих незвичайних свят - Міжнародний день числа «Пі».

Номер слайду 4

Вперше День числа «Пі» відзначили в 1988 році в науково-популярному музеї Експлораторіум в Сан-Франциско. Придумав це свято роком раніше фізик з Ларрі Шоу. Дату 14 березня він вибрав не випадково, адже у загальновідомому числі «Пі» цифри вказують на 3 (третій місяць в році), і 14 число березня. Фізик зробив все можливе, щоб святкові події в честь цього числа були настільки ж яскравими і значущими, як і інші свята.

Номер слайду 5

Число Пі – це математична константа, відношення довжини кола до його діаметра, яка має нескінченне значення.𝝅=С𝒅

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Числу π приділяється багато уваги. По-перше, вивчення найважливішої математичної константи налічує вже більше двадцяти двох століть. Загадка π виходить далеко за межі чистої математики і має велике прикладне значення: це число можна знайти в формулах і явищах, властивих іншим наукам: астрономії, фізиці, теорії відносності, генетиці, статистиці та ін. По-друге, π має власну наукову цінність. У процесі обчислення знаків числа було зроблено безліч різних наукових відкриттів. По-третє, π - одна з найбільш універсальних і фундаментальних констант, відомих людству. Число знаків після коми в нього нескінченне. Вважається, якщо правильно прорахувати всі знаки числа, то відкриється безліч таємниць. Можливо у ньому закодовано все минуле й майбутнє нашої планети, різні передбачення - треба лише знайти й розшифрувати їх. Нарешті, це виклик нашому інтелекту, хвилююча таємниця світу, врешті-решт, це дуже цікаво.

Номер слайду 8

Історія числа π Відкривачами числа π можна вважати людей доісторичного періоду, які під час плетіння кошиків помітили, що для того, щоб отримати кошик потрібного діаметру, необхідно брати прути в 3 рази довше данного діаметру. Ці відомості містяться в клинописних табличках Стародавнього Межиріччя.

Номер слайду 9

Фахівці вважають, що число Пі використовували при будівництві Вавилонської вежі. Однак вавилонські чаклуни користувалися лише першою цифрою числа - тобто трійкою. І причиною її обвалення став не гнів божий, а саме неправильні розрахунки при будівництві.

Номер слайду 10

Альберт Ейнштейн народився в день ПІ (3/14/1879). Стівен Хоккинг помер в день ПІ (3/14/2018).

Номер слайду 11

Літерне позначення число Пі отримало тільки в 1706 році – воно походить від початкових букв двох грецьких слів, що означають окружність і периметр. Літерою π число наділив математик Джонс, а міцно увійшла в математику вона вже в 1737 році.

Номер слайду 12

Станом на 2011 рік вченими було розраховано значення числа Пі до 10-ти трильйонів знаків після коми. Для чого вченим такі точності?По-перше, для дуже точних обчислень в космосі, а також для побудови гігантських гребель і мостів. По-друге, під час пошуків було зроблено багато важливих наукових відкритів.

Номер слайду 13

У послідовності знаків числа "Пі" немає логічних повторень, а це значить, що ця послідовність підпорядковується теорії хаосу.

Номер слайду 14

Український рекордсмен17 червня 2009 року український нейрохірург, доктор медичних наук, професор Андрій Слюсарчук встановив світовий рекорд, запам’ятовування 30 мільйонів знаків числа П

Номер слайду 15

Де ти можеш знайти число П ?Алгебра:  - ірраціональне й трансцендентне число. Тригонометрія: радіанна міра кутів. Планіметрія: довжина кола і його дуги; площа круга і його частин. Стереометрія: об’єм кулі й частин; об’єм циліндра, конуса й зрізаного конуса; площа поверхні циліндра, конуса й сфери. Фізика: теорія відносності; квантова механіка; ядерна фізика. Теорія ймовірностей: формула Стірлінга для обчислення факторіала

Номер слайду 16

А також: Астрономія. Космонавтика. Архітектура. Будівництво. Машинобудування. Навігація. Судноплавство. Фізика. Електроніка. Електротехніка. Інформаційні технології. Теорія ймовірностей…

Номер слайду 17

Музику числа "Пі" можна почути завдяки таким музикантам, як Девід Макдональд. Він записав з допомогою фортепіано, як звучить число "Пі", якщо його взяти з точністю до 122 знаків після коми. Для цього кожному числу був привласнений свій порядковий номер на клавіатурі фортепіано з мінорною шкалою.

Номер слайду 18

Про число П знають всі з самого дитинства. І не дивно що на світі є пам'ятники цьому числу.

Номер слайду 19

У майбутньомуми ще неодмінно зіткнемося із загадками цього унікального і дивного числа П, яке неухильно керує нашим світом.

Середня оцінка розробки