Сторінками улюблених казок
Сценарій літературного ранку
для учнів 5-6 класів.
Створила вчитель методист
зарубіжної літератури
КЗ «Устинівське НВО «Загальноосвітня
школа І_ІІІ ступенів»
Корніченко Т.А.
Устинівка-2018
Мета заходу:
-навчити учнів розпізнавати героїв улюблених літературних та народних казок;
-розвивати талант актора, виконувати ролі у виставах, чи уривках до них;
-знати авторів казок та країни ,де їх створювали митці;
-виразно читати уривки казок, малювати малюнки до них;
-відчувати красу музики, мистецтва в цілому.
Обладнання :
Імпровізована сцена, чарівна паличка ,підсвічник ,свічка ,перо ,величезна книга зі сторінками казок зимового циклу українських та зарубіжних авторів,вікторина
-
Ведуча. Доброго дня всім шанувальникам казок!
Вам пощастило зібратись всім напередодні дня святого Миколая, щоб згадати улюблені казки. Наші казки сьогодні « оживуть» завдяки вам, бо ви відчуєте себе в ролі акторів. А допоможуть нам сьогодні двоє чарівників – Олє Лукойє із творчості Г. Х. Андерсена та добра фея із казки «Попелюшка» Ш. Перро . Привітаймо їх оплесками.
Всідайтесь гарненько, запалимо свічечку, візьмемо гусине перо , папір і будем писати нову казку…
О. Лукойє . А про відомі казки як забудемо?
Доброго дня! Мої любі хлопчики та дівчатка! Мої чарівні парасольки зі мною. Отже ,яку відкрити? Чи слухняні ви?
Так, знаю, що ви бажаєте бачити лише гарні та добрі казки. Так-так ,буду відкривати кольоровий.
Фея. Молодець !І я вітаю вас, діти! Моя чарівна паличка допоможе вам створити щось незвичайне, додасть впевненості, добра і краси.
Ведуча. Чи подобаються вам наші гості?
Відповідь учнів.
Ведуча. Розпочинаємо подорож сторінками казок. У нас є велика книга , в якій вмістились самі улюблені, самі цікаві твори , присвячені зимовим святам.
Казки написали для нас – письменники, автори казок. Давайте підпишемо нашу книгу. Хто ж її автори? (Діти пишуть прізвища казкарів та прикріпляють на титульну сторінку книги ) .
Ведуча. Дякую вам, ви всі молодці! Та скажіть як можна оживити книгу ,щоб її герої рухались, говорили, співали ,плакали і раділи .Потрібно поставити виставу або її фрагмент.
Саме сьогодні ми будемо оживляти казки разом.
Звучить новорічна мелодія.
Фея. Ви вже в країні Театралії , де кожен може приміряти до себе ,якусь яскраву роль. Не бійтесь, у вас все вийде.
Ведуча. Уявімо ,що ми в чарівному лісі, де живе пані Метелиця .А це героїня, яка потрапила до будинку через те, що впустила в криницю починок…
Виходять п. Метелиця і пасербиця .
Пасербиця . Доброго дня вам, пані!
Метелиця. Зви мене, дитино, пані Метелиця.
Я рада тебе бачити в себе .Бажаєш попрацювати в мене ?Як збиватимеш гарно подушки, перину, то на землю падатиме великий сніг .Будуть гарні врожаї влітку.
Пасербиця. З задоволенням допоможу і попрацюю.(Збиває подушки.)
Добре у пані метелиці, але як там мої мачуха та сестриця ?Додому так хочеться, до рідного краю. Знаю, що злі вони, але так хочеться до рідного краю…
Метелиця. Чую тягне тебе додому ,люба моя !Ну, що ж ти працювала гарно ,буде тобі подарунок, відпущу я тебе додому…
Ведуча. Що ж дала п. Метелиця падчірці на прощання ?Як закінчилась ця казка?
Виберіть в моєму мішечку подарунки для пасербиці від Метелиці (написано ,які подарунки отримала пасербиця –вбрання, золото, прикраси ,красу).
Ведуча .Молодці! А хто автор цієї казки? Так ,брати Грімм Якоб та Вільгельм.
А казка ця- народна! Які ж казки народні про зиму ви знаєте ще?
(«Рукавичка», « Морозенко », «Снігуронька»)
Ведуча. Не завжди зима буває доброю в казках. Отже, згадаємо ще одну казку.
Снігова королева. Милий Каю ,я даю тобі завдання .Якщо ти складеш слово Вічність, тоді я тебе відпущу додому .Старайся!
Кай. Вічність. Що це? Холод. Сніг? Літери знаю ,але скласти не можу.
Снігова королева .Ти мій назавжди .Так ,це сніг ,холод ,заметіль ,крига…
Звучить музика хурделиці.
Снігова королева відлітає .
Герда. Холодно…А ось і замок королеви…Кай, я тут, я вже поряд. Я звільню тебе…
Дівчина підбігає до Кая . Вони складають слово вічність та показують глядачам.
Снігова королева. Ну, що ж ви вільні.
Фея. Це все допомога друзів Герди їй додала сили, ще й бог допоміг здолати злу королеву.
А зараз я вас ,друзі запрошу до ще цікавішої казки. Паличко , допомагай! У світ казковий дорогу прокладай.
Декілька місяців сидить навколо багаття новорічного .
Грудень. Незабаром я передам свій посох січню ,Розпочнеться новий рік.
Січень. Не жалкуй ,брате ,за минулим ,хай рік новий буде щедрим та добрим.
Грудень. До нас хтось іде ,замерз дуже .Запросимо до багаття чи як?
Січень. Добре брате! Запрошуй.
Пасербиця. Доброго вечора вам, добрі люди !Дозвольте погрітись трішки, бо ще підсніжників не знайшла , а вже замерзла.
Січень. Які підсніжники взимку ?Хто таке придумав?
Пасербиця. Мачуха наказала зібрати корзину підсніжників для принцеси.
Грудень. Що за дивина?
Квітень. Дівчина добра ,працьовита .Давайте їй допоможемо .Хай буде диво всім!
Звучить музика ,дівчина разом з місяцями збирає підсніжники.
Квітень і грудень ,січень. Будь щаслива, дівчино !Чекай нас на гостину ,коли надійде пора!
Пасербиця .Дякую вам ,люди добрі, місяці ясні .Ви врятували мене від смерті та покарання мачухи і її доньки.
Квітень. Ось тобі чарівний перстень на згадку про мене.
Ведуча. А з якої казки цей уривок? Хто автор? Чи допоможе перстень дівчині? Як закінчиться казка ? Кого провчать брати-місяці?
Перегляд уривків казки( мультфільм ,або вистава).
Ведуча. Добро перемагає зло, а те буде покаране обов’язково.
Олє Лукойє . Всього 3 уривки з казок ви побачили, але як добре було їх дивитись, бачити героїв, відчувати їх переживання…Чи гарно все було?
Фея. Ви стали глядачами уривків зимових казок-вистав.
Ведуча. Раніше и були просто глядачами мультиків, фільмів, а сьогодні дехто з вас став актором-початківцем шкільного театру країни Театралії .Частина з вас стали дизайнерами ,модельєрами, звукорежисерами, візажистами…Створювати виставу –це працювати для відтворення краси слова та гри у виставі…
Фея. Ви всі молодці !Бо стали гарними шанувальниками театру, навчились дивитись вистави.
Ведуча. Напередодні зимового свята Миколая, просимо вас створити листівку – вітання вашому улюбленому герою- Миколаю.
Діти створюють листівки –вітання ,читають їх.
О.Лукойє .Є у нас сьогодні і призи для найуважніших глядачів, які дадуть вірні відповіді на запитання вікторини, які є в чарівній скриньці.
Вікторина.
1.Для чого треба сніг на землі?
2.Пані Метелиця подарувала пасербиці…
3.Кай і Герда склали слово …
4.Які квіти збирала пасербиця для принцеси?
Ведуча. А хто знає казку «Рукавичка»? Поставимо її у театрі «Хвилинка». Вчитель читає казку ,а учні виконують ролі.
Ведуча. Молодці! Сьогодні всі акторські виступи є першою сходинкою до справжньої майстерності гри в театрі, на сцені. Кожну казку можна поставити на сцені , переробивши її під виставу ,додавши діалоги, декорації, світло, відповідний одяг, прикраси для акторів…
О. Лукойє .Старайтесь , навчайтесь на уроках зарубіжної літератури , читайте вдома казки ,художню літературу і ви станете добрими, розумними людьми.
Фея. Створюйте власні казки ,твори, вірші, грайте ролі у сценках, виставах, цінуйте мистецтво.
Ведуча. У нашій книзі ще є багато нових казкових сторінок для нових зустрічей з зимовими казками .До нових зустрічей ,з наступаючим Новим роком вас ,з Миколаєм!
Фея. Щастя та успіхів всім у Новому році! Звучить новорічна музика.
Додаток .Вікторина «Твої улюблені казки».
Стільки місяців було біля новорічного вогнища в лісі?
Які місяці любила пасербиця найбільше?
Як звуть головних героїв цієї казки?
Якою була ця героїня казки Андерсена?
Хто сидить у санях цього зимового вечора?
Кому допомагала взимку хуха моховинка?
Які герої заховались в рукавичці дідуся?
Які герої зимових казок тобі подобаються? Чому?