Конспект позакласного заходу "Запитання від Феміди", проведеного пыд час тижня правового виховання з використанням ынтерактивноъ презентацыъ (додаэться)
Мета проведення (за Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді):
- виховання поваги до Конституції України, Законів України;
- усвідомлення взаємозв'язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв'язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
- утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
- культивування кращих рис української ментальності - свободи, справедливості, чесності;
- формування мовленнєвої культури;
- виховання законослухняних громадян України, інтеграція молодих українців в європейський простір, в якому панує верховенство права.
(захід проведено під час тижня правового виховання в рамках правопросвітницького проекту «Я маю право!»)
Підготували:
Потапова Тетяна Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель інформатики
Ничипоренко Світлана Миколаївна, вчитель історії та правознавства.
Чернігів – 2018
Мета проведення (за Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді):
- виховання поваги до Конституції України, Законів України;
- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
- утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
- культивування кращих рис української ментальності - свободи, справедливості, чесності;
- формування мовленнєвої культури;
- виховання законослухняних громадян України, інтеграція молодих українців в європейський простір, в якому панує верховенство права.
Обладнання: плакат «Феміда – богиня правосуддя», картки із правовими задачами, скриньки для балів – фемід (додаток №1), ручки, папір.
Учасники гри: команди учнів 10 класу
Перед початком вікторини клас прикрашається учнівськими малюнками, газетами на правову тематику, відомими висловами.
Місце проведення: кабінет інформатики.
Хід гри
Добрий день, шановні друзі, гості нашої правової вікторини. Ми раді вас вітати . У нашій школі розпочався Тиждень правових знань. Сьогодні на нас чекає захоплююча вікторина з правознавства.
Дозвольте представити вам членів журі:
(представлення членів журі)
Зараз запрошую команди для привітання та представлення.
(Вихід команд, представлення – назва команди, девіз та емблема, привітання - кожен член команди стисло розповідає про себе.)
Прошу учнів зайняти свої місця.
(Учасники вікторини займають свої місця.)
№ питання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Відповідь |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель правознавства: Юристи-професіонали повинні мати різнобічні знання, у тому числі
– уміти швидко рахувати. Хто швидше впорається із завданням, отримає 3 бали. Час на виконання – 3 хв.
Вчитель інформатики: пропоную для зручності Вам скористатися мережею Інтернет.
Мінімальний вік участі громадян у виборах + вік отримання паспорта громадянином – вік повної дієздатності – вік мінімальної дієздатності + вік настання правоздатності особи =
(18+14-18-15+0=-1)
Мінімальний вік Президента України – мінімальний вік кандидата до Верховної Ради – максимальний термін повноважень Президента + термін повноважень депутата Верховної Ради (один) + мінімальний вік кандидата в депутати до Селищної Ради =
(35-21-10+4+18=26)
Коментар: Командам необхідно по черзі відповісти на 10 запитань. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Після конкурсу журі підраховує та оголошує кількість балів кожної команди.
(Дієздатність.)
(Юридична.)
(Проступок.)
(Подія.)
(Правовідносини.)
(Релігійні норми.)
(Підзаконні.)
(Фізичною.)
(Злочин.)
(Зовнішніх.)
(Влада.)
(Правоздатність.)
З. Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків?
(Матеріальна.)
(Устрою. )
(Так.)
(Права.)
(Правопорушення.)
(Правління.)
(Судова.)
(Правопорушник.)
(Оголошення членами журі балів за представлення команд та за конкурси «Розминка» та «Юридичний рахунок»)
Коментар вчителя інформатики. Для пошуку відповідей пропонується скористатися мережею Інтернет. Командам пропонується відгадати за ілюстрацією, яке історичне місце на ній зображене та яка пам’ятка культури пов’язана з цією державою. Вказати форму правління в країні та Виконавчий орган. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Час на обгорнення – 1 хв.
Вчитель правознавства: Командам пропонується по черзі вибирати номер запитання. Запитання мають різну складність: червоні – 3 бали, жовті – два бали, зелені (найлегші) – 1 бал. На обміркування відповіді дається 20 секунд.
(Оголошення членами журі балів за конкурс «Юридичний рахунок», підведення підсумків гри і оголошення результатів)
(слайд 33) Підбиття загального підсумку змагання, висловлення подяки всім учасникам змагання, членам журі, уболівальникам. (слайд 34)