Позакласний захід "Життя на роздоріжжі"
Мета: актуалізувати і поповнити базові знання про ВІЛ/СНІД, усвідомлення зв'язку між способом життя і ризиком інфікуватися, розвивати вміння уважно ставитися до свого здоров»я, виховувати ставлення до здоров»я людини, як найвищої цінності.
Позакласний захід
«Життя на роздоріжжі»
Провела: вчитель біології та основ здоров’я СЗШ 83 м. Києва Брусенко Ірина Олександрівна
Мета: актуалізувати і поповнити базові знання про ВІЛ/СНІД, усвідомлення зв’язку між способом життя і ризиком інфікуватися, розвивати вміння уважно ставитися до свого здоров»я, виховувати ставлення до здоров»я людини, як найвищої цінності.
Результати навчання.
Наприкінці заняття учні повинні вміти:
Обладнання і матеріали: розвивальні картинки
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго дня всім присутнім, шановним гостям, всім доброго здоров’я! Так доброго здоров’я! Його не купити в аптеці. І доки воно є, його не помічаєш, ним не переймаєшся, і часто починаєш цінувати тільки тоді, коли втрачаєш. Тоді і відбувається переосмислення всіх життєвих цінностей….
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Кожному від народження надається найцінніший дар-ЖИТТЯ. І найдорожче, що в є в житті – це ЗДОРОВЯ! Лише 10 відсотків здоров’я закладено в нас генетично, 5 відсотків дає медицина, а 85 відсотків залежить від нас самих, від нашого способу життя. Як часто ми витрачаємо цей дар марно,а ось повернути його дуже і дуже тяжко…..
Недаремно ми зібралися саме сьогодні. Адже 1 грудня відзначається – День боротьби зі СНІДом і примирення з ВІЛ інфікованими.
Один мудрець сказав: «Якщо ти не знаєш ні себе, ні супротивника,ти програєш. Якщо ти знаєш тільки себе – можливо, ти виграєш. Якщо знаєш і себе і супротивника – перемога буде на твоєму боці! ». Під супротивником мається на увазі ВІЛ/СНІД, і ми повинні знати якомога більше про цього ворога.
Тому я бажаю сьогодні всім присутнім озброїтися до зубів!!!!
ІІІ. Написання вірша про себе
Кожен з вас є унікальним та неповторним, тому я вам пропоную написати про себе вірша.
Я ніби пташка, тому що
_______________________
Я склянка води для того, хто
__________________________
Я почуваю, що я шматочок танучого льоду, коли
_______________________________
Я відчуваю, що я зможу
________________________________
3.Методичний прийом:
Що я знаю про ВІЛ/СНІД?
Навколо проблеми ВІЛ/СНІД ходить багато чуток, і міфів. І вже люди наскільки налякані, що не можуть розрізнити де правда, а де вигадки. Я хочу задати всім присутнім лише одне запитання : Що ми знаємо про СНІД?(діалог учнів з ведучим )Учні по черзі виходять і заповнюють колонку:
ЗНАЮ |
ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ |
ДІЗНАВСЯ |
4. Методичний прийом:
Що я хочу дізнатися про ВІЛ/СНІД?
Діти, а що ви хочете дізнатися про ВІЛ/СНІД?
Діти по черзі задають запитання і заповнюють колонку плаката.
5. Відео фільм
Додаткова інформація:
Синдром набутого імунодифіциту (СНІД) людини вперше був зареєстрований в США в 1979 році у імігрантів-гомосексуалістів з Гаїті і впродовж 20 років набув небачених за розмірами епідемічного процесу характер. В наш час ВІЛ заражено біля 30 млн чоловік, з них – 1 млн діти. Померли від ВІЛ-інфекції біля 5 млн чоловік. В Африці на даний час, південніше Сахари, проживає 2/3 заражених ВІЛ. За даними ВООЗ на кожні 100 чоловік припадає 1 носій. Широкому розповсюдженню цієї інфекції сприяють послаблення етичних заборон та норм поведінки, урівнювання у правах гетеро- та гомосексуальних контактів, розповсюдження наркоманії. Передається СНІД від носіїв та хворих статевим шляхом, через голки, шкприци, медичні інструменти, при переливаннях кров. Основні групи ризику повії, наркомани, дантисти, медичний персонал. Захворювання 100% закінчується смертю хворого.
Слід звернути увагу на наступні особливості вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ). ВІЛ-збудник “синдрому набутого імунодефіциту” (СНІДу). Вірніше, СНІД розвивається в термінальній стадії ВІЛ-інфекції.
Враження ВІЛ набуло характеру пандемії. Зараз кожного року контамінується більше 1 мільйону людей.
Шляхи передачі інфекції – статевий (гетеросексуальний у 70% випадків зараження, гомосексуальний – 5-10% випадків), парентеральний (при гемотрансфузіях – 3-5% випадків зараження, ін’єкційні наркомани – до 10% випадків) та вертикальний (від матері плоду у 40-50% в африканських країнах і 25-35% в економічно розвинутих країнах).
До зараження ВІЛ інфекцією може призвести:
незахищений (без презерватива) проникаючий статевий акт;
спільне використання шприців, голок та іншого ін'єкційного інструментарію;
гемотрасфузії;
використання нестерильного інструментарію для татуювань і пірсингу;
використання чужих приладь для бриття, зубних щіток з видимими залишками крові;
передача вірусу від ВІЛ-позитивної матері дитині – під час вагітності, пологів і при годівлі грудьми.
Таким чином, ВІЛ передається через кров, сперму, піхвові виділення і материнське молоко. Слюна, сеча і сльози також містять вірус але в малій кількості – менше інфікуючої дози – 10 тис віріонів.
ВІЛ не передається:
при рукостисканні чи обіймах;
через піт чи сльози;
при кашлі і чханні;
при використанні загального посуду чи постільної білизни;
при використанні загальні ванни й унітаза;
при спільних заняттях спортом;
при перебуванні в одному приміщенні;
у суспільному транспорті;
через тварин чи при укусах комах;
при поцілунку через слину, тому що концентрації вірусу в слині недостатньо для інфікування. За всю історію вивчення ВІЛ/СНІДу не було зафіксовано жодного випадку зараження цим способом.
Чутливі до ВІЛ не всі. Для інфікування організму крім інтервенції ВІЛ в інфекційній дозі необхідна також знижена функція факторів і механізмів неспецифічного та специфічного імунного протиінфекційного захисту. Особливе і вирішальне значення має стан межевого імунітету (immunity compartment). Тільки зниження показників імунного компартаменту відкриває ворота ВІЛ в організм людини. Особи, у яких межевий імунітет відповідає показникам практично здорових людей, як правило, не заражаються ВІЛ.
6. Методичний прийом :
Що я дізнався про ВІЛ/СНІД?
Діти по черзі роблять висновки і заповнюють колонку плаката
8.Заключне слово
ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ! БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!