19 січня о 18:00Вебінар: Психологічна допомога дітям і дорослим у кризових станах

Позакласний захід "Життя на роздоріжжі"

Про матеріал

Позакласний захід "Життя на роздоріжжі"

Мета: актуалізувати і поповнити базові знання про ВІЛ/СНІД, усвідомлення зв'язку між способом життя і ризиком інфікуватися, розвивати вміння уважно ставитися до свого здоров»я, виховувати ставлення до здоров»я людини, як найвищої цінності.

Перегляд файлу

Позакласний захід

«Життя на роздоріжжі»

Провела: вчитель біології та основ здоров’я СЗШ 83 м. Києва Брусенко Ірина Олександрівна

 

 

Мета: актуалізувати і поповнити базові знання про ВІЛ/СНІД, усвідомлення зв’язку між способом життя і ризиком інфікуватися, розвивати вміння уважно ставитися до свого здоров»я, виховувати ставлення до здоров»я людини, як найвищої цінності.

Результати навчання.

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

  •                               пояснити відмінність між ВІЛ і СНІД;
  •                               оцінити різики інфікування у різних ситуаціях;
  •                               назвати три стадії ВІЛ-інфекції та їх ознаки. 

Обладнання і матеріали: розвивальні картинки

Хід уроку

І. Організаційний момент.                                       

Доброго дня всім присутнім, шановним гостям, всім доброго здоров’я! Так доброго здоров’я! Його не купити в аптеці. І доки воно є, його не помічаєш, ним не переймаєшся, і часто починаєш цінувати тільки тоді, коли втрачаєш. Тоді і відбувається переосмислення всіх життєвих цінностей….

  ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Кожному від народження надається найцінніший дар-ЖИТТЯ. І найдорожче, що в є в житті – це ЗДОРОВЯ! Лише 10 відсотків здоров’я закладено в нас генетично, 5 відсотків дає медицина, а  85 відсотків залежить від нас самих, від нашого способу життя. Як часто ми витрачаємо цей дар марно,а ось повернути його дуже і дуже тяжко…..

Недаремно ми зібралися саме сьогодні. Адже 1 грудня відзначається – День боротьби  зі СНІДом і примирення з ВІЛ інфікованими.

Один мудрець сказав: «Якщо ти не знаєш ні себе, ні супротивника,ти програєш. Якщо ти знаєш тільки себе – можливо, ти виграєш. Якщо знаєш і себе і супротивника – перемога буде на твоєму боці! ». Під супротивником мається на увазі ВІЛ/СНІД, і ми повинні знати якомога більше про цього ворога.

Тому я бажаю сьогодні всім присутнім озброїтися до зубів!!!!

 

ІІІ. Написання вірша про себе                    

Кожен з вас є унікальним та неповторним, тому я вам пропоную написати про себе вірша.

 

Я ніби пташка, тому що
_______________________

Я склянка води для того, хто 

__________________________
Я почуваю, що я шматочок танучого льоду, коли 

_______________________________

Я відчуваю, що я зможу

________________________________

 

3.Методичний прийом:          

 Що я знаю про ВІЛ/СНІД? 

Навколо проблеми ВІЛ/СНІД ходить багато чуток, і міфів. І вже люди наскільки налякані, що не можуть розрізнити де правда, а де вигадки. Я хочу задати всім присутнім лише одне запитання : Що ми знаємо про СНІД?(діалог учнів з ведучим )Учні по черзі виходять і заповнюють колонку:

ЗНАЮ

ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ

ДІЗНАВСЯ

 

 

4. Методичний прийом:      

Що я хочу дізнатися про ВІЛ/СНІД?

Діти, а що ви хочете дізнатися про ВІЛ/СНІД? 

Діти по черзі задають запитання і заповнюють колонку плаката.

 

5. Відео фільм                      

Додаткова інформація:

Синдром набутого імунодифіциту (СНІД) людини вперше був зареєстрований в США в 1979 році у імігрантів-гомосексуалістів з Гаїті і впродовж 20 років набув небачених за розмірами епідемічного процесу характер. В наш час ВІЛ заражено біля 30 млн чоловік, з них – 1 млн діти. Померли від ВІЛ-інфекції біля 5 млн чоловік. В Африці на даний час, південніше Сахари, проживає 2/3 заражених ВІЛ. За даними ВООЗ на кожні 100 чоловік припадає 1 носій. Широкому розповсюдженню цієї інфекції сприяють послаблення етичних заборон та норм поведінки, урівнювання у правах гетеро- та гомосексуальних контактів, розповсюдження наркоманії. Передається СНІД від носіїв та хворих статевим шляхом, через голки, шкприци, медичні інструменти, при переливаннях кров. Основні групи ризику повії, наркомани, дантисти, медичний персонал. Захворювання 100% закінчується смертю хворого.

Слід звернути увагу на наступні особливості вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ). ВІЛ-збудник “синдрому набутого імунодефіциту” (СНІДу). Вірніше, СНІД розвивається в термінальній стадії ВІЛ-інфекції.

Враження ВІЛ набуло характеру пандемії. Зараз кожного року контамінується більше 1 мільйону людей.

Шляхи передачі інфекції – статевий (гетеросексуальний у 70% випадків зараження, гомосексуальний – 5-10% випадків), парентеральний (при гемотрансфузіях – 3-5% випадків зараження, ін’єкційні наркомани – до 10% випадків) та вертикальний (від матері плоду у 40-50% в африканських країнах і 25-35% в економічно розвинутих країнах).

До зараження ВІЛ інфекцією може призвести:

незахищений (без презерватива) проникаючий статевий акт;

спільне використання шприців, голок та іншого ін'єкційного інструментарію;

гемотрасфузії;

використання нестерильного інструментарію для татуювань і пірсингу;

використання чужих приладь для бриття, зубних щіток з видимими залишками крові;

передача вірусу від ВІЛ-позитивної матері дитині – під час вагітності, пологів і при годівлі грудьми.

Таким чином, ВІЛ передається через кров, сперму, піхвові виділення і материнське молоко. Слюна, сеча і сльози також містять вірус але в малій кількості – менше інфікуючої дози – 10 тис віріонів.

ВІЛ не передається:

при рукостисканні чи обіймах;

через піт чи сльози;

при кашлі і чханні;

при використанні загального посуду чи постільної білизни;

при використанні загальні ванни й унітаза;

при спільних заняттях спортом;

при перебуванні в одному приміщенні;

у суспільному транспорті;

через тварин чи при укусах комах;

при поцілунку через слину, тому що концентрації вірусу в слині недостатньо для інфікування. За всю історію вивчення ВІЛ/СНІДу не було зафіксовано жодного випадку зараження цим способом.

Чутливі до ВІЛ не всі. Для інфікування організму крім інтервенції ВІЛ в інфекційній дозі необхідна також знижена функція факторів і механізмів неспецифічного та специфічного імунного протиінфекційного захисту. Особливе і вирішальне значення має стан межевого імунітету (immunity compartment). Тільки зниження показників імунного компартаменту відкриває ворота ВІЛ в організм людини. Особи, у яких межевий імунітет відповідає показникам практично здорових людей, як правило, не заражаються ВІЛ.

 6. Методичний прийом :      

Що я дізнався про ВІЛ/СНІД?                                               

Діти по черзі роблять висновки і заповнюють колонку плаката

8.Заключне слово                     

                 ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ! БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!                           

doc
Додав(-ла)
Брусенко Ірина
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку