Позашкільна освіта як ланка безперервної системи освіти.

Про матеріал
В умовах відродження національної системи освіти позашкільні навчальні заклади стають невід'ємним компонентом освітньої структури, який сприяє всебічному, гармонійному розвитку особистості учня, соціальній адаптації та самореалізації людини в суспільстві. Вони доповнюють шкільну освіту та створюють позитивне виховне середовище для учня.
Перегляд файлу

Тема: Позашкільна освіта як ланка безперервної системи освіти.

В умовах відродження національної системи освіти позашкільні навчальні заклади стають невід'ємним компонентом освітньої структури, який сприяє всебічному, гармонійному розвитку особистості учня, соціальній адаптації та самореалізації людини в суспільстві. Вони доповнюють шкільну освіту та створюють позитивне виховне середовище для учня.

Позашкільна освіта займає вагоме місце в системі безперервної освіти і є її невід’ємною й унікальною ланкою, головна мета якої – створення  умов для розвитку творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, задоволення їхніх інтересів у професійному визначенні. Сьогодні позашкільні навчальні заклади залишаються осередками всієї організаційно-масової роботи з дітьми та молоддю, закладом, що забезпечує їхнє змістовне дозвілля, організаторами творчих конкурсів, фестивалів, виставок, концертів, змагань тощо, тобто заходів, де діти можуть проявити свої здібності і таланти.

Затвердивши себе як повноцінна ланка в ланцюзі безперервного виховного процесу, позашкілля надає дітям широкі і нетрадиційні можливості для поліпшення психологічного здоров'я, знімаючи щоденні напруги заформалізованого шкільного життя. Позашкільні навчальні заклади створюють сприятливі умови для професійного самовизначення підростаючого покоління та покликані забезпечувати можливість кожній дитині у вільний час всебічно розвивати свої здібності та захоплення. Профорієнтаційна робота, яку проводять позашкільні заклади, сприяє тому, що учні замислюються про майбутню професію, випробовують свої можливості у привабливих для них професіях. Багато з них знаходять своє життєве покликання, набувають умінь та навичок, які, без сумніву, знадобляться у подальшому житті. З прийняттям Закону України "Про позашкільну освіту" сфера позашкільної освіти ввійшла у важливий етап розвитку, переходу до більш якісного стану. Значення позашкільної освіти, в основу якої було покладено принципи гуманізму, демократизму, єдності загальнолюдських і національних цінностей, безперервності, наступності, варіативності, добровільності, доступності та практичного спрямування, зростає як для окремої людини, так і для суспільства в цілому.

Позашкільні освіта і виховання є частиною структури системи освіти і спрямовані на розвиток здібностей, талантів дітей, учнівської та студентської молоді, задоволення їх інтересів, духовних запитів, потреб у професійному визначенні. Здійснюють її позашкільні заклади, до яких належать палаци та будинки дитячої творчості, центри і станції юних техніків, центри і станції юних натуралістів, центри (станції) юних туристів, дитячі спортивні школи, дитячі залізниці, дитячі пароплавства, дитячі бібліотеки та інші заклади. Важливим завданням позашкільних установ є надання школам допомоги в організації позакласної виховної роботи з учнями.

 

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку