16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Позаурочний захід "Географічний калейдоскоп"

Про матеріал
Географічна гра для учнів 6-х класів, де змагаються дві команди. Завдання для команд та їх капітанів складені на основі вивченого матеріалу з різних тем курсу географії 6-го класу. У такій формі можна провести перевірку знань школярів з декількох тем. Цікаво і учасникам гри та їх вболівальникам.
Перегляд файлу

Петринка Людмила Василівна     

вчитель Львівської СЗШ № 44 ім. Т. Г. Шевченка, вчитель-методист

      Географічна гра для учнів 6-х класів      «Географічний калейдоскоп»

Конкурс  І   «Для   знаючих  і  кмітливих»

1. Він вперше запропонував на практиці використати кулясту форму Землі. 16 років знадобилося йому, щоб добитися дозволу і коштів на це плавання, і 33 дні на те, щоб здійснити свою мрію. 3 серпня 1492 р. три іспанські каравели під керівництвом цього мореплавця вийшли з порту Палос і вирушили на захід через Атлантичний океан.              З якою метою була споряджена ця експедиція? Хто її очолив?                           

Відповідь : Ця експедиція була організована іспанським урядом для пошуку західного шляху в Індію. Очолив її Христофор Колумб.

2. Багато мореплавців прагнуло обійти цей скелястий мис. Першим, хто досяг знаменитого мису і обігнув його, був португальський мореплавець Бартоломеу Діаш. Куди був відкритий ним новий шлях? Чому він назвав цей мис мисом Бурь і чому зараз ми не знайдемо на карті цієї назви?             

Відповідь : У пошуках морського шляху в Індію (і Азію) Бартоломеу Діаш в 1487-1488 рр. першим обігнув з півдня Африку, проклав шлях в Індійський океан. За сильні шторми під час плавання він назвав цей мис мисом Бурь. Але цієї назви на карті ми не знайдемо, бо король Португалії Жуан ІІ перейменував його у мис Доброї Надії.                                                                                   

3. Повідомлення цього флорентійця, викладене ним у двох його листах, викликало на початку XVI ст. величезну сенсацію. До цього європейці вважали, що під час своїх плавань Колумб відкрив західний шлях до Індії. І раптом нікому невідомий до того часу флорентієць заявив, що земля, відкрита Колумбом, не Індія, а „Новий Світ”.               Назвіть ім`я цієї людини. Про яку частину світу йде мова ?                                                                                                 

Відповідь : Амеріго Веспуччі. На честь Амеріго Веспуччі нова частина світу була названа Америкою.                                                                                                               

4. Більше року знадобилося цьому мореплавцю, щоб знайти протоку, в існуванні якої він не сумнівався, і вийти в океан. Чотири місяці йшли його кораблі по невідомому океану, який він назвав Тихим. Хто цей мореплавець? Яка протока вивела його у Тихий океан?                                                                     

Відповідь : Фернан Магеллан. Магелланова протока.

5. Цей видатний англійський мореплавець здійснив три навколосвітні подорожі і шість разів перетинав екватор. Він був першою людиною, яка побувала в Арктиці і Антарктиці, першим перетнув Південне полярне коло, додав до колоній Англії  Нову Зеландію, а потім Австралію. Про якого мореплавця йде мова ?                                                                                                               

Відповідь : Джеймс Кук

6. Шотландський моряк Олександр Селкірк провів на незаселеному острові 4 роки. Хоча острів зовсім невеликий, але його сучасна назва відома багатьом завдяки англійському письменнику Даніелю Дефо. Назвіть цей острів.

Відповідь:  Острів Робінзона Крузо.

7. Це єдина точка Північної півкулі, де немає добової зміни дня і ночі, немає довготи , немає східного, західного й північного напрямів. Що це за точка ?             

Відповідь : Північний полюс Землі.      

8. Знайдіть географічну помилку в уривку з книги  Джонатана Свіфта «Мандри  Гуллівера»:  «Приблизно за годину до нашої зустрічі з піратами

я провів виміри і визначив, що ми знаходились під 46 º пн. ш. і 183 º сх. д.»

Відповідь: Географічна довгота може мати найбільше значення 180º.

9.  Близько 100 років тому біля столиці Швеції Стокгольма при копанні каналу на десятиметровій глибині знайшли людське поселення. А на дні Середземного моря італійські аквалангісти знайшли руїни мармурового палацу. Це виявилися залишки стародавнього міста Путеолі, заснованого греками за 500 років до н.е. Про що свідчать ці знахідки?             

Відповідь: В давні часи суходіл там значно опустився. 

10. Який метал трапляється у природі рідше, ніж  платина або уран, але є вдома у кожного з нас?                                                                                   

Відповідь:  Ртуть (у термометрі)

 

Конкурс ІІ  «Впізнай мене»

Команди повинні дати назви переглянутим слайдам. (наприклад: «Масштаб», «Географічні координати», «План місцевості», «Азимут» тощо)

Конкурс  ІІІ   «Бліц для капітанів»

Завдання для  капітана команди 6-а кл.:

1. У якому сузір’ї  знаходиться  Полярна зірка?    (Мала Ведмедиця)

2. Висота точки над рівнем моря.          (Абсолютна висота)

3. Паралель, проведена на однаковій відстані від полюсів.        (Екватор)

4. Число що показує, у скільки разів відстань на карті чи плані менша, ніж відстань на місцевості.                                                                                                          (Масштаб)

5. Найвища вершина України.      (г. Говерла)

6. Найглибша западина Світового океану.        (Маріанський жолоб)

7. Заглибина на вершині вулкану.           (Кратер)

8. Якого газу у складі повітря найбільше?   (Азоту)

9. Частина атмосфери, де знаходиться озоновий шар.          (Стратосфера)

10. Прилад, яким визначають  вологість повітря.                   (Гігрометр)

Завдання для  капітана команди 6-б:

1. Якою від Сонця у Сонячній системі є Земля?    (Третьою)

2. Висота, що показує перевищення однієї точки над іншою.

          (Відносна висота)

3. Найдовша паралель.       (Екватор)

4. Столиця якої країни розташована на початковому меридіані.                                                                                                                     (Великої Британії  - Лондон)

5. Найвища вершина  світу.                (г. Джомолунгма)

6. Шар атмосфери, в якому відбуваються всі погодні явища?    (Тропосфера)

7. В яких  широтах розташована Україна?            (помірних)

8. Верхня частина мантії.                  (Астеносфера)

9. Всі океани разом утворюють єдиний …               (Світовий океан)

10. Прилад, яким визначають атмосферний тиск.  (Барометр)

 

Конкурс  ІV   «SOS»

 SOS – це сигнал, який знають всі моряки світу, бо це – прохання про допомогу, сигнал біди. Завдання командам: визначити звідки вийшов корабель у плавання та місце, де знаходиться корабель, що потребує допомоги.

Завдання для команди 1: Корабель вийшов з порту, що має координати 33° пд.ш., 19°сх.д. Радист подав сигнал SOS, бо корабель хотіли захопити пірати. У результаті сутички, судно отримало пошкодження, і команда просить допомоги. Координати корабля 11 º пн. ш., 53 º сх. д. Куди направити допомогу ?                                                                                    (До острова Сокотра в Індійському океані)

Завдання для  команди  2:  Корабель, який вийшов з порту, що має координати 34°пд.ш., 151° сх.д, потрапив у шторм і подав сигнал SOS. Команда корабля благає про допомогу, бо він починає кренитися. Координати корабля  50 º пд. ш., 70 º сх. д. Куди направити допомогу ?

(До островів  Керґелен в Індійському океані)

Конкурс V   «Географічні рекордсмени»

На контурній карті треба позначити об’єкти, які є географічними рекордсменами заповнивши попередньо таблицю.

1) Найбільший материк Землі  (Євразія)

2) Найменший материк Землі   (Австралія)

3) Найхолодніший материк Землі  (Антарктида)

4) Найбільша низовина світу (Амазонська)

5) Найвищі гори світу (Гімалаї)

6) Найменший океан Землі (Північний Льодовитий)

7) Найбільший океан Землі   (Тихий)

8) Океан, в якому розташований найдовший серединно-океанічний хребет

          (Атлантичний)

9) Найширша протока Світового океану  (Дрейка)

10) Найдовша протока Світового океану   (Мозамбіцька)

11) Найсолоніше море  світу (Червоне)

12) Найбільший острів світу (Гренландія)

13) Найбільший півострів світу (Аравійський)

Конкурс VІ  «Географічні загадки»

1. Європейські купці спочатку говорили про нього як про східну іграшку для розваг, а пізніше він прийшов до них на службу під час далеких плавань.

                     (Компас)

2. Скажіть  латиною    «куля».                  (Глобус)

3. Одну з них прийнято називати адресою по горизонталі, а другу – адресою по вертикалі. Про що йдеться ?        (Географічна широта і географічна довгота)

4.  Спочатку їх робили з глини, потім з пергаменту, пізніше на бересті, а зараз на папері. Про що йде мова ?                                                                                      (Карти)

5.  Невидимкою по землі біжу

Від одного полюсу  до іншого.

Шлях «північ- південь» вказую.     (Меридіан)

6. Невидимкою біжу по земній кулі,

На  сході сонце зустрічаю,

А на заході проводжаю.

Шлях «захід-схід» вказую.                   (Паралель)

7.   Є моря – плисти не можна,

  Є шляхи – а не поїдеш,

  Є земля, та не поореш.

Що це ?                  (Карта)

8.  Скажіть китайською мовою «сильний вітер».                (Тайфун)

9.  Скажіть грецькою мовою «пророкування».                           (Прогноз)

10. Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить.                                    (Річка)

11.   Не вода і не суша, на човні не попливеш і ногами не пройдеш                                                                                                                                                              (Болото)

12.  Вправо, вліво все кручусь

       Та ніколи не зіб’юсь.        (Компас)

13. Блакитний намет

Увесь світ накрив.            (Небо)

14.   Бачиш край,

Та не дійдеш.                               (Горизонт, обрій)

15.  Де в літній день тепліше - в лісі чи в полі?        (В полі)

16. Скажіть одним словом «рослинний світ».       (Флора)

17. Скажіть одним словом «тваринний світ».    (Фауна) 

18.  Без рук, без ніг,
       А дерево гне.         (Вітер)

19. В атмосферу підіймаюсь
Та на землю опускаюсь.
Можу бути, мов яйце:
З льоду, біле і міцне.             (Град)

20. Про погоду ви вже взнали,
А про нього лиш почали:
За багато літ і зим
Сформувався цей режим.          (Клімат)

 

                Конкурс для глядачів   «Прогноз  погоди»

Завдання командам:  за описом народних прикмет визначити якою буде погода завтра.

1. Атмосферний тиск  падає. Дим від вогнища стелиться над землею. Купчасті хмари на вечір збільшуються в розмірах.  Якою буде погода? (дощова) 

2. Вечірній вітер стих. Дим від вогнища піднімається вгору. На вечір на траві з’явилася роса. Поблизу  річки стало холодніше. Якою буде погода завтра?

          (хороша, сонячна)

3. Навколо місяця з’явилося велике біле коло, а зірки на небі починають мерехтіти. Що це означає?                                                          (погода буде погіршуватися)

4.  Витягнуті довгими вузькими смугами із заходу швидко рухаються хмари. Вітер посилюється. Яку погоду слід очікувати?          (слід очікувати  негоду)

5. Небо чистого блакитного кольору і здається глибоким. Захід чистий, золотистий або блідо-рожевий (але не червоний)        (до хорошої погоди)

6. Ластівки літають низько над землею. Квіти сильно пахнуть. До чого би це?

                               (до дощу)

7. Після заходу сонця небо на заході стало багряно-червоним.

     (до сильного вітру та дощу)

8. Бджоли вилітають дуже рано, навіть якщо найшли хмари, то бджоли не ховаються у вуликах, а продовжують збирати нектар.  (до хорошої погоди)

9. Дощові черв’яки виповзають з ходів-нірок і розповзаються по землі, п’явки виповзають на берег, риба виплигує з води і ловить мошку, комарі кусаються цілий день.                                                         (напередодні тривалого дощу, до негоди)

10. Якщо жаби голосно квакають ввечері, то якою буде погода наступного дня?                                                                                                                                      (ясною і сонячною)

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Сценарії
Додано
22 червня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку