ПП_6кл_урок_3_Гілберг_Чому в природі все вза'ємопов'язано?

Про матеріал

Презентація до уроку № 3 Пізнаємо природу 6 клас НУШ. Підручник т. Гілберг

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чому в природі все взаємопов'язано?Причино-наслідкові звязки. Праця науковців

Номер слайду 2

А з яким котом Ви себе асоціюєте сьогодні ?

Номер слайду 3

Перевірки ДЗ1. На які типи поділяють усі професії? Якого типу професії тебе приваблюють? Чому?2. Які професії відносять до STEM? Знання яких предметів вони потребують?3. Як ти розумієш слова французького вченого-дослідника Клода Леві-Стросса; «Учений - це не той, хто дає правильні відповіді, а той, хто ставить правильні запитання»?

Номер слайду 4

Мета та цілі уроку: Поглибити знання про міждисциплінарні зв'язки Навчитися знаходити зв1язок між подією та наслідком. Формувати уявлення про те як робити науку

Номер слайду 5

ПП + англійська. The life cycle of a plant. Baby plants are kept inside seeds, just like chicks are kept inside eggs. When a seed is planted in the ground and is watered it will start to grow. This is called germination. The baby plant breaks through the seed and grows roots and a stem. A young plant is called a seedling. Leaves start to grow on the stems. Leaves are needed to absorb the sunlight and make food for the plant. The plant grows and gets bigger and bigger. Some plants grow buds which become flowers. When flowers are pollinated they turn into fruits which have seeds inside them. Знайдіть причину та наслідо дії в тексті. Що є причиною появи нових рослин?Які нові слова Ви вивчили?Якщо цікавий повний текст та гра тицяй сюди

Номер слайду 6

Причинно-наслідковий зв’язок. У природі все взаємопов’язано. Зв’язки між явищами, коли одне з них викликає інші, називають причиново-наслідковими зв’язками. Без розуміння таких зв’язків з’ясувати реальну причину будь-якої проблеми і впоратися з нею досліднику / дослідниці так само важко, як прокласти стежку на замінованому полі без щупа та міношукача. У своїх дослідах Павлов виробив у собак рефлекс пускати слину коли вмикається слина. Назвіть причину та наслідок. Причина — це подія або явище, що безпосередньо породжує іншу подію або явище, яке називають наслідком.

Номер слайду 7

Причина та наслідок. Як і чому?Причинно-наслідковий зв'язок - це зв’язок між однією подією, яку називають причиною, та іншою подією, яку називають наслідком, де наслідок є прямим результатом причини. Причиною називають таке явище, процес або предмет, який уже через своє існування спричиняє певні зміни навколишнього світу. Причина характеризується тим, що завжди передує результату. На ній базується наслідок. Так, жодний наслідок неможливо уявити без причини. Наприклад: ударила блискавка і спалахнула пожежа. Причиною тут є блискавка, бо вона спровокувала пожежу. Пожежа є наслідком. Наведи приклад, що могло спровокувати пожежу. Наслідок - це результат дії причини; він завжди вторинний.

Номер слайду 8

Гіпотеза, або наукова здогадкаІнколи причина та наслідок не очевидні. Або ж одна подія може передувати кільком іншим. У такому випадку науковець приводить дослідження. Тобто детально досліджує всі аспекти, та висуває припущення. Це гіпотеза, або ж наукове припущення. Якщо що подія А має певний результат. Звязок перевіряється експериментом, тобто створенням ситуації коли єдиною зміною, єдиним варіабельним фактом, є саме причина. Якщо гіпотеза правильна, то внаслідок експеремеременту ми отримуємо певний результат.

Номер слайду 9

Чому потрібні дослідження ? Слід враховувати, що та сама причина може мати багато наслідків. Наприклад: снігопади (причина) погіршують рух транспорту (наслідок); налипання мокрого снігу призводить до масового ламання дерев у лісових масивах (наслідок); до обриву ліній електропередач (наслідок); накопичення снігу на крутих гірських схилах призводить до утворення снігових лавин (наслідок); великі запаси снігу сприяють формуванню високих весняних паводків (наслідок).

Номер слайду 10

Чому потрібні дослідження. Одна причина може мати кілька наслідків. Наприклад: Підрив Каховської ГЕС призвів до затоплення територій, зміна водного режиму територій, зміну гирла річки, руйнування посадок, ерозія грунту, загибель тварин та людей….. Кілька причин можуть мати один наслідок. Наприклад: Так кров'яний тиск може піднятися коли серце працює більш інтенсивніше. Але тиск також буде зростати коли стискаються судини, що відбувався з нами під час стресу. кілька

Номер слайду 11

Аналізуємо разом. Чи правда, що одна причина може мати кілька наслідків?Які наслідки мав підрив Каховської ГЕС на природу регіону?Наведіть свої аргументи на підтримку чи проти відбудови греблі.

Номер слайду 12

Зв'язки в природіХарчові ланцюги показують схеми харчування в екосистемі. Енергія яка знаходиться в їжі рухається від одного організму до іншого. Стрілки використовуються, щоб показати харчовий зв'язок між тваринами. Стрілка вказує напрям руху енергії, або ж рух енергії від їжі до того хто її споживає. Так Саранча їсть рослини, а саранчу їсть птаха. Дрібна пташка є здобиччю змії. А змію полює сова, яка є найвищим босом цього ланцюга. Енергія і поживні речовини рухаються від рослини до сарани. Від сарани до комахоїдної пташки та далі. Тобто у природі все взаємопов’язано.

Номер слайду 13

Встановлюємо причинно-наслідкові зв’язки. Об’єднайтеся у групи. Розгляньте у групі світлини (за вибором) (мал. 8). Подумайте, що могло бути причиною зображених процесів і явищ. Установіть причинно-наслідкові зв’язки та побудуйте логічний ланцюжок. Визначте, яке явище є причиною, а яке - наслідком. Цікаве відео майбутнім дослідникам: https://youtu.be/IPV0bl. RAzy0

Номер слайду 14

Висновки. Закони природи є прямою демонстрацією як дія А матиме певний результат. Правила та закономірності виведені в результаті досліджень є базою в досягнені мети.

Номер слайду 15

Рефлексія Домашня робота: Усно опрацювати § 2. Письмово виконати завдання 1 стр 15 Відео до уроку - https://youtu.be/Vcn0bg. KYjh8

pptx
Додав(-ла)
Примак Іван
Додано
13 серпня 2024
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку