Практична частина дослідницько-експериментальної роботи "Моделювання парникового ефекту в шкільній лабораторії"

Про матеріал

Опис практичної частини експериментально-дослідницької роботи з природознавства "Моделювання парникового ефекту в шкільній лабораторії" містить: актуальність дослідження, мету роботи, методику проведення досліду та список використаних джерел.

Перегляд файлу

Дослідницько-експериментальна робота                                     «Моделювання явища парникового ефекту в шкільній лабораторії»

 

Актуальність

Останні десятиліття ми спостерігаємо різке підвищення температури, коли взимку замість низьких температур місяцями спостерігаємо відлиги, а в літні місяці - посухи і суховії. Температура на Північному полюсі в листопаді та грудні перевищила середні показники на рекордні п'ять градусів. Цього літа товщина льодового покриву в Північному Льодовитому океані зменшилася до рекордних показників. Чому це відбувається? Така зміна температури пояснюється тим, що змінюється сам клімат нашої планети. Більшість вчених сходяться на думці, що починається глобальне потепління. Причинами називають і природне коливання середньої температури, і сонячну активність, і парникові гази.
Мета: моделювання парникового ефекту в лабораторії, з’ясування причин цього явища.

 

Експериментальна частина

Сконструюємо модель Землі, освітленої Сонцем, коли відбите тепло поглинається атмосферою. Для цього нам знадобляться 3 термометри з однаковою шкалою. Поміщаємо їх у банки з кришками, що закриваються.

F:\Mama\СО2\фото\IMG_2713.JPG

В одну банку ставимо алюмінієву фольгу. В другу банку насиплемо  темний грунт і покладемо шматок чорного матового картону, що закриє зсередини приблизно половину банки. Термометр у банці повинен знаходитися в затемненій картоном частині. В третю банку з темним грунтом і чорним картоном пропускатимемо вуглекислий газ, який добуватимемо взаємодією соди з оцтовою кислотою.

F:\Mama\СО2\фото\IMG_2737.JPG

Освітлюємо  банки настільною лампою. Переконуємося, що термометри містяться в затемнених частинах банок. Слідкуємо за показаннями термометра.

Записуємо дані температури кожні двадцять хвилин.

Матеріал

банки

20 хв

40 хв

1 год

80 хв

100 хв

2 год

Алюмінієва

фольга

 

 

 

 

 

 

Темний ґрунт

 

 

 

 

 

 

Темний ґрунт  + СО2

 

 

 

 

 

 

3. Результати дослідження

Скло легко пропускає світло, але погано — тепло.

У банці з алюмінієвою фольгою промені відбиваються від металу. Тому промені залишають банку так само легко, як і потрапляють у неї.              

У банці з темним ґрунтом сонячні промені поглинаються ним. Сонячна енергія нагріває ґрунт і картонку, температура підвищується.

У третій банці  вуглекислий газ підсилює ефект зростання температури. У такий же спосіб діє атмосфера Землі.

Висновок

Література

  1. Зелений пакет. Посібник для вчителя. Посібник рекомендовано Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.12.2009 року№1/11-9999)
  2. Основи екології: Підручник.- 2-ге вид. / Г.О. Білявський, Р. С. Фурдуй, І. Ю. Костіков. - К. : Либідь, 2005. - 408 с
  3. Основи екології: підручник / Я. Б. Олійник, П. Г. Шищенко,. О. П. Гавриленко. - К.: Знання, 2012. - 558 с.
  4. http://ecoenergy.dilovamova.com

1

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку