Природознавство
5 клас
(70 годин,2 години на тиждень)
Кількість годин | Практичні роботи | Тематичне оцінювання | |
Рік | 70 | 10 | 6 |
І семестр | 32 | 5 | 3 |
ІІ семестр | 38 | 5 | 3 |
№ Уроку | Дата | Тема уроку | Примітка |
Вступ | |||
1 | Науки, що вивчають природу. | ||
2 | Методи вивчення природи. | ||
3 | Практичне заняття № 1 Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів. | ||
4 | Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття № 2 Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів. | ||
5 | Урок узагальнення та систематизації знань | Тематичне оцінювання | |
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС | |||
6 | Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. | ||
7 | Практична робота №3 Вимірювання маси та розмірів різних тіл | ||
8 | Речовини. Фізичні властивості речовин. | ||
9 | Властивості твердих тіл, рідин і газів. | ||
10 | Атоми і хімічні елементи | ||
11 | Молекули. Рух молекул. Дифузія. | ||
12 | Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини | ||
13 | Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей | ||
14 | Практичне заняття №4 Розділення сумішей фільтруванням | ||
15 | Явища природи. | ||
16 | Фізичні явища, їх різноманітність | ||
17 | Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття | ||
18 | Повторюваність явищ. Взаємозв'язок явищ у природі | ||
19 | Урок узагальнення та систематизації знань | Тематичне оцінювання | |
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ | |||
20 | Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. | ||
21 | Поняття сузір'я. Значення зоряного неба в історії людства. | ||
22 | Практичне заняття №5 Визначення найвідоміших сузір'їв на карті зоряного неба. | ||
23 | Небесні тіла | ||
24 | Зоря – самосвітне небесне тіло. | ||
25 | Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. | ||
26 | Планети та планетні системи. Відмінності між планетами. | ||
27 | Сонячна система. | ||
28 | Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. | ||
29 | Скупчення галактик. Всесвіт та його складові. |
Природознавство
5 клас
(70 годин,2 години на тиждень)
|
Кількість годин |
Практичні роботи |
Тематичне оцінювання |
Рік |
70 |
10 |
6 |
І семестр |
32 |
5 |
3 |
ІІ семестр |
38 |
5 |
3 |
№ Уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
Вступ |
||||
1 |
|
Науки, що вивчають природу. |
|
|
2 |
|
Методи вивчення природи. |
|
|
3 |
|
Практичне заняття № 1 Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів. |
|
|
4 |
|
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття № 2 Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів. |
|
|
5 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС |
||||
6 |
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
|
7 |
|
Практична робота №3 Вимірювання маси та розмірів різних тіл |
|
|
8 |
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. |
|
|
9 |
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів. |
|
|
10 |
|
Атоми і хімічні елементи |
|
|
11 |
|
Молекули. Рух молекул. Дифузія. |
|
|
12 |
|
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини |
|
|
13 |
|
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей |
|
|
14 |
|
Практичне заняття №4 Розділення сумішей фільтруванням |
|
|
15 |
|
Явища природи. |
|
|
16 |
|
Фізичні явища, їх різноманітність |
|
|
17 |
|
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття |
|
|
18 |
|
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі |
|
|
19 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ |
||||
20 |
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
|
|
21 |
|
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. |
|
|
22 |
|
Практичне заняття №5 Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. |
|
|
23 |
|
Небесні тіла |
|
|
24 |
|
Зоря – самосвітне небесне тіло. |
|
|
25 |
|
Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. |
|
|
26 |
|
Планети та планетні системи. Відмінності між планетами. |
|
|
27 |
|
Сонячна система. |
|
|
28 |
|
Зоряні системи – галактики.
Відмінності між галактиками. |
|
|
29 |
|
Скупчення галактик. Всесвіт та його складові. |
|
|
30 |
|
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
|
|
31 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ |
||||
Тема 1. Земля як планета |
||||
32 |
|
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі. |
|
|
33 |
|
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі. |
|
|
34 |
|
Рухи Землі. Пори року. |
|
|
35 |
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. |
|
|
36 |
|
Способи зображення Землі. Масштаб. |
|
|
37 |
|
Практичне заняття № 6 Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль. |
|
|
38 |
|
Практичне заняття №7 Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів. |
|
|
39 |
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту |
|
|
40 |
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. |
|
|
41 |
|
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря |
|
|
42 |
|
Вода на Землі. Властивості води. |
|
|
43 |
|
Три стани води. Кругообіг води |
|
|
44 |
|
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. |
|
|
45 |
|
Розчини в природі. Значення води у природі. |
|
|
46 |
|
Використання води людиною. |
|
|
47 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
Тематичне оцінювання |
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів |
||||
48 |
|
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
|
|
49 |
|
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії. |
|
|
50 |
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. |
|
|
51 |
|
Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи |
|
|
52 |
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища |
|
|
53 |
|
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому |
|
|
54 |
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді |
|
|
55 |
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. |
|
|
56 |
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами |
|
|
57 |
|
Співіснування організмів. Угруповання організмів. Екосистеми. |
|
|
58 |
|
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. |
|
|
59 |
|
Практичне заняття №8 Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості |
|
|
60 |
|
Практичне заняття № 9 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів- визначників. |
|
|
61 |
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
|
|
62 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
Тематичне оцінювання |
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
||||
63 |
|
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою |
|
|
64 |
|
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини |
|
|
65 |
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). |
|
|
66 |
|
Охорона природи. Червона книга України |
|
|
67 |
|
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
|
|
68 |
|
Практична робота №10 Складання Червоної книги своєї місцевості. |
|
|
69 |
|
Підсумковий урок за ІІ семестр
|
Тематичне оцінювання |
|
70 |
|
Повторення та узагальнення вивченого
|
|
|