Практична робота №1. «Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР»

Про матеріал
Клас 11. «Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР» Проблемне запитання: «Які історичні уроки періоду післявоєнної відбудови варто засвоїти сучасному поколінню?»
Перегляд файлу

Предмет: історія України.  Клас 11. «Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР»
 

Підручник для 11 кл. Гісем О.В., Мартинюк О.О. «Історія України» (рівень стандарт)

Проблемне запитання: «Які історичні уроки періоду післявоєнної відбудови варто засвоїти сучасному поколінню?»

Практичне заняття 1. Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР
ПРИГАДАЙТЕ: 1. Як ви розумієте вислів «людський вимір війни»? 2. Що таке демографічні зміни? 3. Які демографічні зміни відбулися у складі населення УРСР у перші післявоєнні роки?

МЕТА: на основі здобутих знань та аналізу підготовлених повідомлень (презентацій) та досліджень з’ясувати особливості демографічних змін в УРСР у перші післявоєнні роки.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО РОБОТИ НА ПРАКТИЧНОМУ ЗАНЯТТІ
1. З’ясуйте назву теми та мету заняття.
2. Повторіть матеріал, який необхідно пригадати для роботи на практичному занятті.
3. Відповідно до вказівок учителя виконайте завдання для підготовки до практичного заняття.
4. До заняття опрацюйте наведені в підручнику джерела (рубрика «Документи розповідають») і дайте відповіді на запитання до них (якщо вчителем не було визначено іншого завдання).
 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
1. Підготувати повідомлення (презентацію) на тему «Демографічні зміни в УРСР у перші післявоєнні роки».
2. Провести невелике дослідження на тему «Які демографічні зміни відбулися у вашому населеному пункті, районі, області в перші післявоєнні роки» (за розповідями свідків подій або мемуарними джерелами).
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Об’єднайтеся в малі групи за тематикою підготовлених повідомлень (презентацій) та досліджень, обговоріть результати їх виконання й визначте найцікавіші роботи.
2. Запропонуйте класу спільні висновки, яких ви дійшли під час роботи в малих групах.
3. Презентуйте класу визначені в групах найцікавіші з підготовлених до уроку повідомлень (презентацій) та досліджень.
4. Сформулюйте висновки відповідно до мети заняття.

 

Визначте які події відображені на цих світлинах? Чи можна застосувати до цих людей вислів
«вирвані з коренем»?Чому?

Проблемне запитання: Поясніть чому Чому серед висланих значну частину
складали малолітні діти?

 

Операція «Захід» – наймасовіша депортація українців на чужину – АрміяInform


Документи розповідають
Сучасний український історик Я. Грицак про демографічні зміни в УРСР у післявоєнні роки
…Закінчення війни відкрило нові джерела західних впливів. До 1947 р. із Німеччини до України повернулися 1 млн 250 тис. осіб — близько 40 % українців, насильно депортованих на роботи до Рейху. Майже 300 тис. із них одразу були вивезені НКВС до Сибіру нібито за державну зраду…
…Перемога у війні дозволяла використовувати у відбудові господарства «трофейне» німецьке устаткування й німецьких військовополонених…
…У 1950 р. в українських містах проживало 12,8 млн осіб — на мільйон менше, аніж 1940 р. Дві третини населення республіки в 1950 р., як і в 1940 р., становили мешканці села…
Які висновки про демографічні зміни в УРСР у післявоєнні роки можна зробити за наведеними автором джерела фактами?


Зміни кількості населення УРСР за м. Києвом та областями за роки війни
http://interactive.ranok.com.ua/upload/image/!!!!!!!!!%D0%93%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%8F/1(2).png
Де в УРСР за роки війни кількість населення зменшилася найбільше? Чому, на вашу думку, це відбулося?

        Проблемне запитання: «Доведіть, чи існують причинно-наслідкові зв’язки між демографічною картиною в УРСР 1940–1950-х роках та  сучасній Україні?»

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
4890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку