Практична робота №1
Тема: Розв’язування експериментальних задач.
Мета: Розвивати навички практичних вмінь розпізнавати органічні сполуки.
Обладнання: етанол, гліцерин, етанова кислота, глюкоза, крохмаль, метиловий оранжевий, купрум (ІІ) сульфат, натрій гідроксид, розчин йоду, лабораторний посуд, сухе горюче; відеоматеріал https://youtu.be/4G9sYWBkk00
Хід роботи.
У пробірку з розчином етанової кислоти додати кілька крапель метилового оранжевого. Що спостерігається? Чому?
___________________________________________________________________
До розчину крохмалю додати кілька крапель розчину йоду? Що спостерігається? Чому?
___________________________________________________________________
У пробірку налити 1-2 мл розчину купрум (ІІ) сульфату і додати 1 мл натрій гідроксиду. Що спостерігається? _________________________________
До утвореного осаду додати 1-2 мл розчину гліцеролу. Що спостерігається? Чому? _____________________________________________________ Утворений розчин нагрійте до кипіння. Що спостерігається?______________ Напишіть можливі рівняння реакцій.
________________________________________________________________
У пробірку налити 1-2 мл розчину купрум (ІІ) сульфату і додати 1 мл натрій гідроксиду. Що спостерігається? _________________________________
До утвореного осаду додати 1-2 мл розчину глюкози. Що спостерігається? Чому? _____________________________________________________ Утворений розчин нагрійте до кипіння. Що спостерігається?______________ Напишіть можливі рівняння реакцій.
________________________________________________________________
Частина ІІ
Визначення оксигеновмісних сполук у запропонованих пробірках.
Завдання. У п’ятьох прономерованих пробірках містяться розчини етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, глюкози та крохмалю. Визначте за допомогою якісних реакцій у якій з пробірок міститься яка речовина?
З кожної пробірки відлити проби у п’ять чистих пробірок
|
Спостереження |
||||
Реактив |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Індикатор |
|
|
|
|
|
Висновок: У пробірці № ___ міститься __________________ .
З чотирьох пробірок відливаємо проби у чотири чисті пробірки.
|
Спостереження |
|||
Реактив |
1 |
2 |
3 |
4 |
Розчин йоду |
|
|
|
|
Висновок: У пробірці № ___ міститься __________________ .
З трьох пробірок відливаємо проби у три чисті пробірки.
|
Спостереження |
||
Реактив |
1 |
2 |
3 |
Свіже приготовлений Cu(OH)2 |
|
|
|
Подальше нагрівання до кипіння |
|
|
|
Висновок: У пробірці № ___ міститься __________________ .
У пробірці № ___ міститься __________________ .
У пробірці № ___ міститься __________________ .
Загальний висновок. Знання про якісні реакції дають змогу ____________ ____________________________________________________________.