Прізвище та ім`я учня_______________________________Дата___________
Практична робота №2.
Тема: «Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами»
Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук; продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції;
у лабораторних умовах навчитись одержувати й розпізнавати неорганічні речовини, застосовуючи теоретичні знання про їх властивості;
складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.
Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, пробіркотримач, спиртівка, сірники, мідь, розчини кальцій гідроксиду, калій гідроксиду, хлоридної кислоти, нітратної кислоти.
З правилами техніки безпеки ознайомлений____________ https://youtu.be/BiuvThAaO18
Хід роботи.
Завдання 1.
Складіть фрагмент генетичного ланцюга з речовин у наведених переліках. Складіть план експерименту, для здійснення хімічних перетворень за цим ланцюгом та виконайте відповідні хімічні досліди. Опишіть спостереження та складіть рівняння реакцій. Для реакцій йонного обміну складіть молекулярне та йонно-молекулярне рівняння.
Перелік 1. Мідь, купрум(ІІ) нітрат, купрум(ІІ) оксид, купрум(ІІ) хлорид, купрум(ІІ) гідроксид.
фрагмент генетичного ланцюга :
______→_______→________→________→________
Порядок виконання експерименту:
https://www.youtube.com/watch?v=tTTYBHgl5dY
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=GEkcrr-qghg
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZlCx9SkqpqA
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=ydVZVOvZhI8
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Перелік 2. Кальцій гідроксид, кальцій карбонат, вуглекислий газ, кальцій гідроген карбонат, кальцій хлорид.
фрагмент генетичного ланцюга :
______→_______→________→________→________
Порядок виконання експерименту:
https://www.youtube.com/watch?v=ddd6JV_7B2E
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=KetxMzY_P1I __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=0B0dI2FQzS4 _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=2XdTOQb3uqE __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:
У процемі виконання досліду ми навчились____________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
На чому ґрунтується можливість складання ланцюга перетворень для ілюстрації генетичних зв’язків між класами сполук?
____________________