Практична робота №2
Дата: ___________________________________
________________________________________
РОЗДІЛЕННЯ СУМІШЕЙ
Мета: навчитися застосовувати на практиці теоретичні знання про способи розділення неоднорідної та однорідної сумішей; формувати навички роботи з хімічними речовинами та хімічним обладнанням.
Обладнання: лабораторний штатив з кільцем, нагрівальний прилад, дві хімічні склянки ємністю 50 мл, лійка, порцелянова чашка, дві скляні палички, мірний циліндр, шпатель, фільтрувальний папір, ножиці, сірники, паперовий пакет.
Реактиви: суміш (сіль із піском або цукор із деревними ошурками), дистильована вода.
Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.
Хід роботи
1. Заповніть таблицю.
Назва і порядок виконання досліду |
Спостереження і висновок |
І. Розчинення неоднорідної суміші у воді 1. Розгляньте зовнішній вигляд неоднорідної суміші. 2. Відміряйте мірним циліндром 10 мл дистильованої води й вилийте її у склянку. 3. Насипте в склянку з водою 1-2 шпателі неоднорідної суміші. 4. Перемішайте вміст склянки скляною паличкою з гумовим наконечником для прискорення розчинення. |
З яких частинок складається суміш? ______________________________________________
Що спостерігається під час перемішування суміші? ______________________________________________
Опишіть зовнішній вигляд одержаного розчину. ______________________________________________ |
ІІ. Розділення розчину й нерозчинних речовин 1. Виготовте фільтр, укладіть його в лійку, змочивши водою. 2. Профільтруйте суміш з попереднього досліду, дотримуючись правил фільтрування. |
Опишіть зовнішній вигляд фільтрату. ______________________________________________
Що спостерігається на фільтрі? ______________________________________________
|
ІІІ. Добування розчиненої речовини з однорідної суміші 1. Вилийте одержаний фільтрат у порцелянову чашку, і випарюйте, дотримуючись правил випарювання і безпеки. 2. Висипте добуту речовину в паперовий пакет, підпишіть його і віддайте вчителю. |
Порівняйте зовнішній вигляд чистої речовини і суміші. ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ |
2. Хімічний диктант
1. Найвища температура полум’я досягається у його _________________________________________________ частині.
2. Найпростіше за все об’єм рідини вимірювати мірним ______________________________________________________.
3. При нагріванні мокрої пробірки може трапитися її ________________________________________________________.
4. Речовина – це ______________________________________________________________________________________________________.
5. Суміш бензину та води можна розділити _________________________________________________________________.
6. Наведіть приклад суміші, яку можна розділити фільтруванням ______________________________________________.
7. Дистиляцією можна розділити суміші речовин, у яких різна ________________________________________________.
8. Спосіб розділення, що заснований на випаровуванні розчинника з розчину, називають __________________________.
9. Сумішшю або чистою речовиною є водопровідна вода? ____________________________________________________.
10. Сумішшю або чистою речовиною є цукор? ______________________________________________________________.
11. Чи зберігають компоненти свої властивості у суміші? _____________________________________________________.
12. Наведіть приклад суміші, яку можна розділити випарюванням. _____________________________________________.
3. Заповніть таблицю.
ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ РЕЧОВИН
Властивості речовин |
Речовина |
|
Цукор |
Вода |
|
Агрегатний стан (за умов досліду) |
|
|
Металевий блиск |
|
|
Колір |
|
|
Запах |
|
|
Електропровідність |
|
|
ВИСНОВОК: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|