Практична робота №2. РОЗДІЛЕННЯ СУМІШЕЙ

Про матеріал
РОЗДІЛЕННЯ СУМІШЕЙ Мета: навчитися застосовувати на практиці теоретичні знання про способи розділення неоднорідної та однорідної сумішей; формувати навички роботи з хімічними речовинами та хімічним обладнанням.
Перегляд файлу

Практична робота №2

Дата: ___________________________________

________________________________________

РОЗДІЛЕННЯ СУМІШЕЙ

Мета: навчитися застосовувати на практиці теоретичні знання про способи розділення неоднорідної та однорідної сумішей; формувати навички роботи з хімічними речовинами та хімічним обладнанням.

Обладнання: лабораторний штатив з кільцем, нагрівальний прилад, дві хімічні склянки ємністю 50 мл, лійка, порцелянова чашка, дві скляні палички, мірний циліндр, шпатель, фільтрувальний папір, ножиці, сірники, паперовий пакет.

Реактиви: суміш (сіль із піском або цукор із деревними ошурками), дистильована вода.

Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.

Хід роботи

1. Заповніть таблицю.

Назва і порядок виконання досліду

Спостереження і висновок

І. Розчинення неоднорідної суміші у воді

1. Розгляньте зовнішній вигляд неоднорідної  суміші.

2. Відміряйте мірним циліндром 10 мл дистильованої води й вилийте її у склянку.

3. Насипте в склянку з водою 1-2 шпателі неоднорідної суміші.

4. Перемішайте вміст склянки скляною паличкою з гумовим наконечником для прискорення  розчинення.

З яких частинок складається суміш?

______________________________________________

 

Що спостерігається під час перемішування суміші?

______________________________________________

 

Опишіть зовнішній вигляд одержаного розчину.

______________________________________________

ІІ. Розділення розчину й нерозчинних речовин

1. Виготовте фільтр, укладіть його в лійку, змочивши водою.

2. Профільтруйте суміш з попереднього досліду,  дотримуючись правил фільтрування.

Опишіть зовнішній вигляд фільтрату.

______________________________________________

 

Що спостерігається на фільтрі?

______________________________________________

 

ІІІ. Добування розчиненої речовини з однорідної суміші

1. Вилийте одержаний фільтрат у порцелянову  чашку, і випарюйте, дотримуючись правил випарювання і безпеки.

2. Висипте добуту речовину в паперовий пакет, підпишіть його і віддайте вчителю.

Порівняйте зовнішній вигляд чистої речовини і  суміші.

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

 

 

2. Хімічний диктант

1. Найвища температура полум’я  досягається у його _________________________________________________ частині.

2. Найпростіше за все об’єм рідини вимірювати мірним ______________________________________________________.

3. При нагріванні мокрої пробірки може трапитися її ________________________________________________________.

4. Речовина – це ______________________________________________________________________________________________________.

5. Суміш бензину та води можна розділити _________________________________________________________________.

6. Наведіть приклад суміші, яку можна розділити фільтруванням ______________________________________________.

7. Дистиляцією можна розділити суміші речовин, у яких різна ________________________________________________.

8. Спосіб розділення, що заснований на випаровуванні розчинника з розчину, називають __________________________.

9. Сумішшю або чистою речовиною є водопровідна вода? ____________________________________________________.

10. Сумішшю або чистою речовиною є цукор? ______________________________________________________________.

11. Чи зберігають компоненти свої властивості у суміші? _____________________________________________________.

12. Наведіть приклад суміші, яку можна розділити випарюванням. _____________________________________________.

3. Заповніть таблицю.

ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ РЕЧОВИН

Властивості речовин

Речовина

Цукор

Вода

Агрегатний стан

(за умов досліду)

 

 

Металевий блиск

 

 

Колір

 

 

Запах

 

 

Електропровідність

 

 

 

ВИСНОВОК: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
14 липня 2019
Переглядів
6263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку