Практична робота №3. ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ

Про матеріал
Практична робота №3 ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного
Перегляд файлу

Практична робота №3

Дата: ___________________________________

________________________________________

ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ

ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ

Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.

Обладнання: штатив з пробірками, пробіркотримач, шпатель, скляна паличка, піпетка, нагрівні прилади, предметне скло.

Реактиви: вода, сухий листовий чай, кухонна сіль, питна сода, оцет.

Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.

 

Хід роботи

1. Заповніть таблицю.

Назва і порядок виконання досліду

Спостереження і висновок

I. Кип’ятіння води

1. Налийте в пробірку воду об’ємом 2-3 мл, закріпіть пробірку в пробіркотримачі, обережно нагрійте в полум’ї спиртівки, кип’ятіть 1-2 хвилини.

Що утворюється?

______________________________________________

Чи утворилася нова речовина?

______________________________________________

Назвіть явище: _________________________________

2. Обережно піднесіть до отвору пробірки предметне скло.

Що утворюється?

______________________________________________

Чи утворилася нова речовина?

______________________________________________

Назвіть явище: _________________________________

II. Заварювання чаю

Додайте в пробірку з окропом кілька листочків чаю.

Спостерігайте за забарвленням розчину.

Що відбувається?

______________________________________________

Чи утворилася нова речовина?

______________________________________________

Назвіть явище: _________________________________

ІІІ. Розчинення кухонної солі та її кристалізація

1. Налийте в пробірку воду об’ємом 1 мл, додайте шпателем кухонну сіль масою 1 г й обережно розмішайте скляною паличкою.

Що відбувається?

______________________________________________

Чи утворилася нова речовина?

______________________________________________

Назвіть явище: _________________________________

2. Скляною паличкою перенесіть 3-4 краплини розчину на предметне скло, обережно нагрійте.

Що відбувається?

______________________________________________

Чи утворилася нова речовина?

______________________________________________

Назвіть явище: _________________________________

IV. Гасіння питної соди

Помістіть у пробірку половину шпателя питної

соди. Додавайте краплинами оцет.

Що відбувається?

______________________________________________

Чи утворилася нова речовина?

______________________________________________

Назвіть явище: _________________________________

 

2. Розставте коефіцієнти в схемах хімічних рівнянь.

 


     Na +     Сl2     NaСl

     Аg +     S →     Аg2S

     Аl +     О2    А12О3

     НgО →     Нg +     О2

     Na +     О2    2О

Мg +     HCl    МgCl2  +     H2

Сa+     О2      СaО;

КNО3      КNО2 +     О2;

АgВг     Аg+     Вг2;

Li +     Н2О     LiОН +     Н2.


3. Розвяжіть задачу.

Унаслідок взаємодії 10 г етану з 42 г кисню утворилося 34 г вуглекислого газу й вода. Обчисліть, яка маса води виділилась в результаті цієї реакції.

 

С2Н4 + О2 → СО2 + Н2О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Меташоп Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
14 липня
Переглядів
108
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку