Практична робота №3
Дата: ___________________________________
________________________________________
ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ
ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ
Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.
Обладнання: штатив з пробірками, пробіркотримач, шпатель, скляна паличка, піпетка, нагрівні прилади, предметне скло.
Реактиви: вода, сухий листовий чай, кухонна сіль, питна сода, оцет.
Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.
Хід роботи
1. Заповніть таблицю.
Назва і порядок виконання досліду |
Спостереження і висновок |
I. Кип’ятіння води 1. Налийте в пробірку воду об’ємом 2-3 мл, закріпіть пробірку в пробіркотримачі, обережно нагрійте в полум’ї спиртівки, кип’ятіть 1-2 хвилини. |
Що утворюється? ______________________________________________ Чи утворилася нова речовина? ______________________________________________ Назвіть явище: _________________________________ |
2. Обережно піднесіть до отвору пробірки предметне скло. |
Що утворюється? ______________________________________________ Чи утворилася нова речовина? ______________________________________________ Назвіть явище: _________________________________ |
II. Заварювання чаю Додайте в пробірку з окропом кілька листочків чаю. Спостерігайте за забарвленням розчину. |
Що відбувається? ______________________________________________ Чи утворилася нова речовина? ______________________________________________ Назвіть явище: _________________________________ |
ІІІ. Розчинення кухонної солі та її кристалізація 1. Налийте в пробірку воду об’ємом 1 мл, додайте шпателем кухонну сіль масою 1 г й обережно розмішайте скляною паличкою. |
Що відбувається? ______________________________________________ Чи утворилася нова речовина? ______________________________________________ Назвіть явище: _________________________________ |
2. Скляною паличкою перенесіть 3-4 краплини розчину на предметне скло, обережно нагрійте. |
Що відбувається? ______________________________________________ Чи утворилася нова речовина? ______________________________________________ Назвіть явище: _________________________________ |
IV. Гасіння питної соди Помістіть у пробірку половину шпателя питної соди. Додавайте краплинами оцет. |
Що відбувається? ______________________________________________ Чи утворилася нова речовина? ______________________________________________ Назвіть явище: _________________________________ |
2. Розставте коефіцієнти в схемах хімічних рівнянь.
Na + Сl2 → NaСl
Аg + S → Аg2S
Аl + О2 → А12О3
НgО → Нg + О2
Na + О2 → Nа2О
Мg + HCl → МgCl2 + H2
Сa+ О2 → СaО;
КNО3 → КNО2 + О2;
АgВг → Аg+ Вг2;
Li + Н2О → LiОН + Н2.
3. Розвяжіть задачу.
Унаслідок взаємодії 10 г етану з 42 г кисню утворилося 34 г вуглекислого газу й вода. Обчисліть, яка маса води виділилась в результаті цієї реакції.
С2Н4 + О2 → СО2 + Н2О
ВИСНОВОК: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|