12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Практична робота №3. Розв’язання експериментальних задач

Про матеріал

Мета уроку: закріпити знання учнів про хімічні властивості оксидів, кислот, основ і солей; удосконалювати навички виконання дослідів; розвивати вміння спостерігати й записувати результати своїх спостережень, робити висновки.


Очікувані результати: учні мають, застосовуючи здобуті знання про оксиди, кислоти, основи та солі, провести й пояснити досліди з визначення й вивчення властивостей неорганічних речовин.


Базові поняття й терміни: оксиди, кислоти, основи, солі, хімічні властивості.


Обладнання й матеріали: штатив із пробірками, хімічні склянки, індикатори, кальцій оксид, купрум (ІІ) оксид, дистильована вода, залізний іржавий цвях, розчини: хлоридної кислоти, сульфатної кислоти, калій гідроксиду, свіжоприготований купрум (ІІ) гідроксид, натрій гідроксиду.


Тип уроку: практичного застосування знань, умінь і навичок.


Віртуальна лабораторія за матеріалом:


Конструктор уроків. Л. Ю. Дігавцової, видавництво Ранок 2012.


Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт. О.В. Григорович, видавництво Ранок 2016


Посилання:


https://sway.office.com/6GVlYl54O56mC8Gi?ref=Link&loc=mysways

Перегляд файлу

 

Практична робота №2.                                                                                          Тема: Розв’язання експериментальних задач

Мета уроку: закріпити знання учнів про хімічні властивості оксидів, кислот, основ і солей; удосконалювати навички виконання дослідів; розвивати вміння спостерігати й записувати результати своїх спостережень, робити висновки.

Очікувані результати: учні мають, застосовуючи здобуті знання про оксиди, кислоти, основи та солі, провести й пояснити досліди з визначення й вивчення властивостей неорганічних речовин.

Базові поняття й терміни: оксиди, кислоти, основи, солі, хімічні властивості.

Обладнання й матеріали: штатив із пробірками, хімічні склянки, індикатори, кальцій оксид, купрум(ІІ) оксид, дистильована вода, залізний  іржавий цвях,  розчини: хлоридної кислоти, сульфатної кислоти, калій гідроксиду, свіжоприготований купрум(ІІ) гідроксид, натрій гідроксиду.

Тип уроку: практичного застосування знань, умінь і навичок.

Правила безпеки

Завдання №1

 Перед вами порошки оксидів:  кальцій оксиду та купрум(II) оксиду.

Дайте відповіді на наступні запитання:

1. Як розрізнити ці речовини, не проводячи хімічних дослідів?

2. Як дослідним шляхом підтвердити наявність у склянці кальцій оксиду?

3.Як дослідним шляхом підтвердити наявність у склянці купрум (ІІ) оксиду?

4. Закінчить реакцію взаємодії кальцій оксиду та води:

СаО + Н2О = ...

5. Закінчить реакцію взаємодії купрум (ІІ) оксиду та сульфатної  кислоти:

CuO + H2SО4 = ... + Н2О,

Завдання №2

 Очистіть у хімічний спосіб залізний цвях від іржі, вважаючи, що до складу іржі входять ферум (ІІІ) оксид і ферум (ІІІ) гідроксид.

Дайте відповіді на наступні запитання:

  1. Що відбулося з іржею під дією хлоридної кислоти?
  2. Закінчить рівняння реакції ферум (ІІІ) оксиду з хлоридною кислотою:

Fe2O3 + ...HCl= ... + Н2О

3. Закінчить рівняння реакції ферум (ІІІ) гідроксиду з хлоридною кислотою:

Fe(OН)3 + ...HCl= ... + Н2О

Завдання №3

 У В пробірціі без етикетки міститься безбарвний розчин. Припускають, що це розчин фенолфталеїну. Проведіть дослід, який підтверджує чи спростовує це припущення.

Дайте відповіді на наступні запитання:

  1. Яку речовину потрібно додати до фенолфталеїну щоб довести його наявність в пробірці?
  2. Яке середовище відповідає цій речовині?
  3. Як змінився колір в пробірці?

Завдання №4

Наведіть можливі приклади добування сульфату міді.

Із наявних на столі реактивів добудьте купрум(II) сульфат.

Дослід 1.

Розчинення міді в концентрованій сульфатній кислоті при нагріванні

  1. Закінчить рівняння реакції:

Сu+ ...H2SO4 = ...+ SO2 + ...Н2O

Дослід 2.

Розчинення купрум (ІІ) карбонату в сульфатній кислоті

  1. Закінчить рівняння реакції:

СuСО3+ H2SO4 = ... + СO2 + Н2O

Дослід 3.

Взаємодія купрум (ІІ) гідроксиду з сульфатною кислотою

Реакцію можна  провести в умовах лабораторії.

  1. Закінчить рівняння реакції:

Сu(ОН)2 +  H2SO4 = ...+ Н2O

 

 

 

Дослід 4.

Взаємодія купрум (ІІ) оксиду з сульфатною кислотою

  1. Закінчить рівняння реакції:

СuО +  H2SO4 = ...+ Н2O

Висновок:

Для розв'язування експериментальних задач на визначення та отримання речовин необхідно використовувати такі теоретичні знання: ...

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
3 травня
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку