Презентація "Реакції обміну між розчинами електролітів,умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій"

Про матеріал
Презентація допоможе учням зрозуміти умови і перебіг реакцій обміну між розчинами електролітів, розвивати навички проведення хімічного експерименту, передбачати оборотність хімічних реакцій, складати йонно-молекулярні рівняння в розчинах електролітів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація уроку:«Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.»Учитель: Степанюк Людмила Володимирівна

Номер слайду 2

Тема уроку : Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Номер слайду 3

Мета уроку: - закріпити навички й уміння складати йонно-молекулярні рівняння в розчинах електролітів;- розвивати навички проведення хімічного експерименту на прикладі реакцій у розчинах електролітів; - сформувати вміння передбачати оборотність хімічних реакцій;- виховувати в учнів наполегливість, бажання до високої якості результатів.

Номер слайду 4

Очікувані результати навчальних досягнень. Учень:- Розпізнає, називає, дає визначення реакціям йонного обміну.- Обґрунтовує суть реакцій йонного обміну- Наводить приклади і записує реакції обміну в повній йонно-молекулярній та скороченій йонно-молекулярній формах.

Номер слайду 5

а)Пригадайте:1. Які реакції називаються реакціями йонного обміну?2. За яких умов реакції йонного обміну відбуваються до кінця? 3. Яких правил потрібно дотримуватися під час запису йонно – молекулярних рівнянь реакцій?4. Які речовини записуються в молекулярному вигляді, а які розкладаються на йони?5. Чому під час печії люди вживають розчин питної соди?

Номер слайду 6

б)Слайд-шоу. Які реакції йонного обміну відбуваються до кінця? (плеснути в долоні, якщо реакція йонного обміну можлива)1. Mn(NO3)2 + Ba(OH)2 = Mn(OH)2↓ + Ba(NO3)2;2. Na2 S + H2 SO4 = Na2 SO4 + H2 S↑;3. 2 KOH + CO2 = K2 CO3 + H2 O;4. Na2 SO4 + Fe. Cl2 = 2 Na. Cl + Fe. SO4 5. Mg. Cl2 + 2 Ag. NO3 = Mg(NO3)2 + 2 Ag. Cl↓6. Ca. CO3 + 2 HCl = Ca. Cl2 + CO2↑ + H2 O

Номер слайду 7

в)Метод «Практичність теорії»(Як роздатковий матеріал використовуємо етикетку від мінеральної води )Зміст завдання:1. Виписати всі електроліти, які містить мінеральна вода;2. Написати рівняння дисоціації 2 електролітів;3. Які компоненти надають смак цій мінеральній воді?4. Чим корисна мінеральна вода?

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалуа) Розглянемо рівняння оборотньої реакції:2 KNO3 + Na2 SO4 → K2 SO4 + 2 Na. NO3б) Розглянемо рівняння реакції з утворенням малодисоційованої сполуки. Взаємодія кислоти з лугом. КOH + HNO3 → КNO3 + H2 Oв) Напишемо молекулярне рівняяння ,що відповідає такому скороченому йонно-молекулярному рівнянню. OH- + H+→ H2 O 

Номер слайду 10

Лабораторні досліди «Реакції обміну в розчинах електролітів»

Номер слайду 11

Перед тим, як розпочати роботу пригадаємо правила техніки безпеки. 1. Пам’ятай, що всі кислоти. Не бувають без роботи. Все руйнують навкруги: Шкіру, одяг і луги.2. Агресивні і їдучі. Як вогонь вони пекучі. Підкоряють навіть сплави,Тож кислоти не для забави.3. Луги також небезпечні. Будь уважним – безперечно. Шкіру легко роз’їдають,Очі швидко випікають.4. Тож, коли працюєш з лугом, Не бесідуйте ви з другом. Обережним будь, обачним,Бо помилки не пробачать

Номер слайду 12

а) Лабораторний дослід №6. Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води1 варіант. Na. OH+HCl→2 варіант. Cu(OH)2+H2 SO4 →

Номер слайду 13

Робота в групах 1. Проведіть реакції між речовинами, відповідно до вашого варіанту 2. Що спостерігаєте? Яка ознака вказує на те, що відбувається реакція?3. Користуючись таблицею розчинності, запишіть рівняння реакції у молекулярній, повній та скороченій йонно-молекулярних формах4. Запишіть висновок до лабораторного досліду №6.

Номер слайду 14

б) Розв’язування тренувальних вправ1. Заповнити таблицю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вихідні речовини. Повне йонне рівняння. Скорочене йонне рівняння. Fe. Cl3  і KOH    H+ + OH- → H2 ONa2 CO3 і H2 SO4  

Номер слайду 15

2. Запишіть рівняння в молекулярному вигляді: Чим відрізняються ці три рівняння? Що в них спільного?

Номер слайду 16

Домашнє завдання. §11, Впр 83-85(за вибором), підготуватися до практичної роботи №1.

Номер слайду 17

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Презентації
До підручника
Хімія 9 клас (Савчин М.М.)
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку