Практична робота №3 "Досліджуємо розчинність деяких речовин"

Про матеріал
Практична робота № 3 Тема: Досліджуємо розчинність деяких речовин Мета: Ознайомитися із розчиненими та нерозчиненими речовинами.
Перегляд файлу

 

 

 

Практична робота № 3

Тема:  Досліджуємо розчинність деяких речовин

Мета: Ознайомитися із розчиненими та нерозчиненими речовинами.

Очікувані результати: учень складає з допомогою вчителя план дослідження; визначає з допомогою вчителя мету і завдання дослідження; описує етапи дослідження; фіксує результати дослідження

Обладнання та матеріали: п’ять пластмасових мензурок, п’ять пластмасових ложок, пластмасовий шприц без голки, секундомір, кухонна сіль, цукор, питна сода, крохмаль, лимонна кислота, кип’ячена холодна вода.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація початку уроку

Привітання

ІІ. Позитивне налаштування на урок

«Спіймай мій настрій» (працюють в парі, виконують дії, які називає вчитель)

-Усміхніться, «зніміть» усмішку зі свого обличчя долонею та «подаруйте» своєму сусідові. «Прийміть» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Назви речовини, які розчиняються у воді.

- Назви речовини, які не розчиняються у воді.

- Чи можна прискорити процес розчинення? Як?

- Чи можна розчинити будь-яку кількість солі або цукру у воді?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

Прочитай у додатку 1 правила безпечної поведінки під час виконання практичних робіт.

Вам знадобиться: п’ять пластмасових мензурок, п’ять пластмасових ложок, пластмасовий шприц без голки на 20 мл, секундомір, кухонна сіль, цукор, питна сода, крохмаль або борошно, лимонна кислота, кип’ячена холодна вода.

 Перегляньте відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=2 Sr9be. W-d. D4&ab_channel=%D0%94%D0%B0%D1%80%D1%96%D1%8 F%D0%91%D1%96%D0%B4%D0%B0

ДОСЛІД № 1. Що швидше розчиняється?

1. Пронумеруй мензурки фломастером. У кожну мензурку за допомогою шприца відміряй 50 мл води. У першу додай порцію (неповну ложку, без «чубка») кухонної солі, а в другу - таку ж порцію цукру, у третю - питну соду, у четверту - крохмаль, у п’яту - лимонну кислоту. Розмішай розчини і визнач час розчинення секундоміром.2. Результати запиши у таблицю.

Приготовані розчини використай у наступному досліді.

ДОСЛІД № 2. Що більше розчиняється?

1. У мензурки з розчинами, приготованими у досліді № 1, додай ще порцію кухонної солі та цукру. Розмішай розчини. Що ти спостерігаєш? Якщо речовини розчинились повністю, додай третю порцію речовин і розмішай. У якій мензурці розчинилося найбільше речовини?

2. Досліди всі пари речовин.

VІ. Узагальнення і систематизація знань

Заповни підсумкову таблицю за зразком і зроби висновок.

 

Речовина

Кухонна

сіль

Крохмаль

Цукор

Лимонна

кислота

Питна

сода

Скільки часу розчинялася

 

 

 

 

 

Скільки

порцій

максимально

розчинилося

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумки уроку

Наш урок добіг до кінця і мені цікава ваша думка стосовно уроку. Оцініть свою роботу:

«Мені було цікаво, тому що…»;

«Мені було не цікаво, тому що…»;

«Ці знання мені пригодяться в житті…»

VІІІ. Домашнє завдання

Параграф 16. Зробити висновки

docx
Додано
16 грудня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку