Мета:
- розвиваюча: розвивати логічне мислення, інформаційну, самоосвітню, предметну ІКТ-компетентності, вміння висловлювати та аргументувати свої думки, уважність;
-навчальна: закріпити вміння використовувати функції в електронних таблицях під час роботи над проектами, використовуючи міжпредметні зв'язки з математикою, біологією;
-виховна: виховувати інтерес до предмету засобами практичного втілення прийомів роботи із сучасними технологіями; акуратність та уважність під час роботи; навички самостійності та самоаналізу під час роботи з електронними засобами обробки інформації, дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Конспект уроку
учителя інформатики Бахмутської ЗОШ І-ІІІ ступенів №10
Літвінової Ольги Юріївни
Дата 14.02.2017 клас 10 предмет інформатика, рівень академічний
Тема. Практична робота №8. «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора». Інструктаж з БЖД.
Мета:
Очікувані результати:
Учень наводить приклади: математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора;
Учень уміє: застосовувати основні математичні, статистичні, логічні функції для аналізу й опрацювання даних.
Основні поняття: функція, формула, посилання на комірки.
Форми та методи діяльності:
Обладнання: комп’ютерна презентація, програма MS Excel, роздатковий матеріал, картки з інструкціями до практичної роботи, комп'ютерна програма easyQuizzy-2.0 для тестування учнів.
Тип уроку: комбінований
Структура уроку
Хід уроку
Учитель. Доброго дня, діти. Сьогодні я розраховую на вашу підтримку та допомогу. Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були усміхненими, спокійними, працьовитими, ініціативними, взагалі, я бажаю вам успіху.
Тема нашого сьогоднішнього уроку: Практична робота №8. «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора». Інструктаж з БЖД (запис у зошитах теми уроку). Мета уроку: закріпити вміння використовувати функції в електронних таблицях під час роботи над проектами, використовуючи міжпредметні зв'язки з математикою, біологією.
Інструктаж щодо роботи з карткою самооцінки (слайд 2)
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6
|
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Бліц-опитування.
Інтерактивна вправа «Лови помилку» (слайд 3)
Якщо згодні напишіть «1», якщо незгодні – «0».
Відповідь: 111000
Самоперевірка, кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала.
Вправа «Шифрувальник» (в групах) (слайд 4)(5 хв)
З) $В$7; И) В7; І) В$7
В) 2 комірки; Г) 3 комірки; Д) 6 комірок; Е) 4 комірки.
М) =МИН(с D5 по D12) Н) =МИН(D5-D12)
О) =МИН(D5:D12) П) =МИН(D1: D12)
О) СРЗНАЧ(А1:В3); П) СУММ(А1;В3); Р) МАКС(А1,В3)
М) 33; Н) 16; О) 21; П) 38
В) 10; Г) 2; Д) 5; Е) 6
Щ) 10; Ь) 91; Ю) 20; Я) 96.
І група. Ключове слово: Здоров'я
ІІ група. Ключове слово: Біоритми
ІІІ група. Ключове слово: Енергія
Перегляд відеоролика про раціональне харчування (1 хв).
Учитель. Саме з цими словами будуть пов'язані завдання практичної роботи.
=SIN(2*ПИ()*A5/23) =SIN(2*ПИ()*A5/28) = SIN(2*ПИ()*A5/33)
Хочу звертувати вашу увагу, що ці функції незвичайні.
Виступ учня з випереджувальним завданням(слайд 6).
Згідно з теорією «трьох головних людських біоритмів», кожна людина поєднує в собі набір різних біоритмів: фізичний, емоційний та інтелектуальний. Усі біоритми стартують одночасно в момент народження і відразу ж починають рости, потім зменшуються, потім знову ростуть, періодично повертаючись до початкового значення за законом синуса.
Розрізняють три окремих ритми:
Ф - фізичний ритм (тривалість періоду - 23 дні, перепад - кожні 11,5 дня). Він регулює на фізичну активність, силу, швидкість, опір хворобам, витривалість. , Х- кількість прожитих днів
Е - емоційний ритм (тривалість періоду - 28 днів, перепад — кожні 14 днів). Обумовлює динаміку почуттів, настроїв, творчих сил, чутливість до сприйняття світу і самих себе.
I — інтелектуальний ритм (тривалість періоду 33 дні, перепад - кожні 16,5 дня). Впливає на розумові здібності, керує пам’яттю, здатністю до навчання, ясністю мислення.
Біоритм - це природний феномен, з коливаннями якого здоровий організм справляється без наслідків. Через це немає підстав боятися критичних днів або спаду. В той же час не слід недооцінювати ослаблення нашого організму в фазі переходу. В середньому ми кожні 6 днів несемо тягар додаткових факторів ризику.
9)Записати формули (слайд 7).
де х – кількість прожитих років за малюнком
=SIN(2*ПИ()*(A5- $B$1) /23)
=SIN(2*ПИ()*(A5- $B$1) /28)
=SIN(2*ПИ()*(A5- $B$1) /33)
Учитель. Сьогодні ми засобами табличного процесора порахуємо добовий раціон підлітка, ваші енергетичні витрати протягом доби, визначивши максимальні, мінімальні, середні показники, порівняємо їх із середніми витратами енергії, а також побудуємо таблицю ваших біоритмів на лютий.
Інструкція до практичної роботи
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора»
Матеріали для роботи розміщені в папці Робочий стіл\ ПР 8 Функції\ ПР 8 Функції.xlsx
Завдання 1(варіант 1). Добовий раціон підлітка
Завдання 1(варіант 2). Енергетичні витрати людини протягом доби
Завдання 2. Біоритми.
і скопіювати її в діапазоні В5: В32.
Учитель. Давайте з Вами перевіримо наші знання.
Оцінювання за урок здійснюється за карткою самоконтролю.
Картка самоконтролю:
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота max=6
|
Робота на уроці max=3 |
Оцінка за урок |
Учитель. Основні поняттями уроку з’єднуються в «хмару слов» (слайд12). Складіть речення та зробіть висновок про урок.
Рефлексія.
Сьгодні на уроці я навчився…
Мені було цікаво..
Мене було важко…
Я зрозумів, що…
Більше всього мені сподобалося…
Урок навів мене до роздуму…
Своєю роботою на уроці я задоволений (не дуже, не задоволений), тому що…
Висновок. (слайд 13 Людське здоров’я та життя –найбільші життєві цінності, вартість яких важко переоцінити. Маючи міцне здоров’я, можна подолати будь – які випробування і досягти успіхів у житті. Шануйте свої біоритми, не шкодьте їм через власну неорганізованість та легковажність.
Згідно з теорією «трьох головних людських біоритмів», кожна людина поєднує в собі набір різних біоритмів: фізичний, емоційний та інтелектуальний. Усі біоритми стартують одночасно в момент народження і відразу ж починають рости, потім зменшуються, потім знову ростуть, періодично повертаючись до початкового значення за законом синуса.
Розрізняють три окремих ритми:
Ф - фізичний ритм (тривалість періоду - 23 дні, перепад - кожні 11,5 дня). Він регулює на фізичну активність, силу, швидкість, опір хворобам, витривалість. , Х- кількість прожитих днів
Е - емоційний ритм (тривалість періоду - 28 днів, перепад — кожні 14 днів). Обумовлює динаміку почуттів, настроїв, творчих сил, чутливість до сприйняття світу і самих себе.
I — інтелектуальний ритм (тривалість періоду 33 дні, перепад - кожні 16,5 дня). Впливає на розумові здібності, керує пам’яттю, здатністю до навчання, ясністю мислення.
Біоритм - це природний феномен, з коливаннями якого здоровий організм справляється без наслідків. Через це немає підстав боятися критичних днів або спаду. В той же час не слід недооцінювати ослаблення нашого організму в фазі переходу. В середньому ми кожні 6 днів несемо тягар додаткових факторів ризику.
Вправа «Лови помилку»
Якщо згодні напишіть «1», якщо незгодні – «0».
Відповідь: ___________
Вправа «Лови помилку»
Якщо згодні напишіть «1», якщо незгодні – «0».
Відповідь: ___________
Вправа «Лови помилку»
Якщо згодні напишіть «1», якщо незгодні – «0».
Відповідь: ___________
Вправа «Лови помилку»
Якщо згодні напишіть «1», якщо незгодні – «0».
Відповідь: ___________
Дата 14.02.2017 клас 10 предмет інформатика, рівень академічний
Тема. Практична робота №8. «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора». Інструктаж з БЖД.
Хід уроку
Учитель. Доброго дня, діти. Сьогодні я розраховую на вашу підтримку та допомогу. Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були усміхненими, спокійними, працьовитими, ініціативними, взагалі, я бажаю вам успіху.
Тема нашого сьогоднішнього уроку: Практична робота №8. «Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора». Інструктаж з БЖД (запис у зошитах теми уроку). Мета уроку: закріпити вміння використовувати функції в електронних таблицях під час роботи над проектами, використовуючи міжпредметні зв'язки з математикою, біологією.
Інструктаж щодо роботи з карткою самооцінки (слайд 2)
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6
|
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Бліц-опитування.
Інтерактивна вправа «Лови помилку» (слайд 3)
Якщо згодні напишіть «1», якщо незгодні – «0».
Відповідь: 111000
Взаємоперевірка, кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала.
Вправа «Шифрувальник» (в групах) (слайд 4)(5 хв)
З) $В$7; И) В7; І) В$7
В) 2 комірки; Г) 3 комірки; Д) 6 комірок; Е) 4 комірки.
М) =МИН(с D5 по D12) Н) =МИН(D5-D12)
О) =МИН(D5:D12) П) =МИН(D1: D12)
О) СРЗНАЧ(А1:В3); П) СУММ(А1;В3); Р) МАКС(А1,В3)
М) 33; Н) 16; О) 21; П) 38
В) 10; Г) 2; Д) 5; Е) 6
Щ) 10; Ь) 91; Ю) 20; Я) 96.
І група. Ключове слово: Здоров'я ІІ група. Ключове слово: Біоритми
ІІІ група. Ключове слово: Енергія
Перегляд відеоролика про раціональне харчування (1 хв).
Учитель. Саме з цими словами будуть пов'язані завдання практичної роботи.
=SIN(2*ПИ()*A5/23) =SIN(2*ПИ()*A5/28) = SIN(2*ПИ()*A5/33)
Хочу звертувати вашу увагу, що ці функції незвичайні.
Виступ учня з випереджувальним завданням(слайд 6).
Згідно з теорією «трьох головних людських біоритмів», кожна людина поєднує в собі набір різних біоритмів: фізичний, емоційний та інтелектуальний. Усі біоритми стартують одночасно в момент народження і відразу ж починають рости, потім зменшуються, потім знову ростуть, періодично повертаючись до початкового значення за законом синуса.
Розрізняють три окремих ритми:
Ф - фізичний ритм (тривалість періоду - 23 дні, перепад - кожні 11,5 дня). Він регулює на фізичну активність, силу, швидкість, опір хворобам, витривалість. , Х- кількість прожитих днів
Е - емоційний ритм (тривалість періоду - 28 днів, перепад — кожні 14 днів). Обумовлює динаміку почуттів, настроїв, творчих сил, чутливість до сприйняття світу і самих себе.
I — інтелектуальний ритм (тривалість періоду 33 дні, перепад - кожні 16,5 дня). Впливає на розумові здібності, керує пам’яттю, здатністю до навчання, ясністю мислення.
Біоритм - це природний феномен, з коливаннями якого здоровий організм справляється без наслідків. Через це немає підстав боятися критичних днів або спаду. В той же час не слід недооцінювати ослаблення нашого організму в фазі переходу. В середньому ми кожні 6 днів несемо тягар додаткових факторів ризику.
9)Записати формули (слайд 7).
де х – кількість прожитих років за малюнком
=SIN(2*ПИ()*(A5- $B$1) /23)
=SIN(2*ПИ()*(A5- $B$1) /28)
=SIN(2*ПИ()*(A5- $B$1) /33)
Учитель. Сьогодні ми засобами табличного процесора порахуємо добовий раціон підлітка, ваші енергетичні витрати протягом доби, визначивши максимальні, мінімальні, середні показники, порівняємо їх із середніми витратами енергії, а також побудуємо таблицю ваших біоритмів на лютий.
Інструкція до практичної роботи
«Аналіз даних з використанням функцій табличного процесора»
Матеріали для роботи розміщені в папці Робочий стіл\ ПР 8 Функції\ ПР 8 Функції.xlsx
Завдання 1(варіант 1). Добовий раціон підлітка
Завдання 1(варіант 2). Енергетичні витрати людини протягом доби
Завдання 2. Біоритми.
і скопіювати її в діапазоні В5: В32.
Учитель. Давайте з Вами перевіримо наші знання.
Оцінювання за урок здійснюється за карткою самоконтролю.
Картка самоконтролю:
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота max=6
|
Робота на уроці max=3 |
Оцінка за урок |
Учитель. Основні поняттями уроку з’єднуються в «хмару слов» (слайд12). Складіть речення та зробіть висновок про урок.
Рефлексія.
Сьгодні на уроці я навчився…
Мені було цікаво..
Мене було важко…
Я зрозумів, що…
Більше всього мені сподобалося…
Урок навів мене до роздуму…
Своєю роботою на уроці я задоволений (не дуже, не задоволений), тому що…
Висновок. (слайд 13 Людське здоров’я та життя –найбільші життєві цінності, вартість яких важко переоцінити. Маючи міцне здоров’я, можна подолати будь – які випробування і досягти успіхів у житті. Шануйте свої біоритми, не шкодьте їм через власну неорганізованість та легковажність.
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6 |
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6 |
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6 |
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6 |
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6 |
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6 |
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
Картка самооцінки
Прізвище, ім’я |
«Лови помилку» (кожна відповідь 0,5 бала) max=3 |
практ. робота
max=6 |
Робота на уроці
max=3 |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|