Навчальна мета: сформувати вміння працювати з графічними об'єктами у текстовому документі: вставляти, групувати, вирівнювати, переміщати, обертати та міняти розмір та положення відносно тексту; формувати навички роботи з текстовими документами
Розвивальна мета: сприяти розвитку логічного мислення, комп'ютерній творчості та пізнавальних інтересів учнів; формувати в учнів уміння мислити та конструювати, удосконалювати навички роботи з текстовим документом.
Тема: Алгоритм опрацювання текстового документа. Вставляння графічних об’єктів у текстовому документі. Практична робота № 8 «Вітальна листівка»
Навчальна мета: сформувати вміння працювати з графічними об’єктами у текстовому документі: вставляти, групувати, вирівнювати, переміщати, обертати та міняти розмір та положення відносно тексту; формувати навички роботи з текстовими документами
Розвивальна мета: сприяти розвитку логічного мислення, комп’ютерній творчості та пізнавальних інтересів учнів; формувати в учнів уміння мислити та конструювати, удосконалювати навички роботи з текстовим документом.
Виховна мета: виховувати інформаційну культуру, естетичний смак та грамотність учнів, привчати їх до уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості; спонукати до активності; підвищувати загальний навчальний рівень.
Тип уроку: Комбінований урок, практичне застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго дня, діти! Сьогодні на нашому уроці присутні гості. Ми ради вас вітати в нашому класі, шановні гості!
ІІ. Етап орієнтації
Людина любить те, що знає, і знає те, що любить.
Ми сьогодні з вами повинні попрацювати таким чином, я впевнена, що всі ви любите інформатику. А раз любимо, значить і знаємо. До комп’ютера ми ставимось, як до потужного інструменту для розвитку, навчання та творчості. І на кожному уроці ми займаємось розвитком комп’ютерної творчості та підвищуємо рівень своєї інформаційної культури.
Мета сьогоднішнього уроку навчитись працювати з графічними об’єктами текстового документа та створити листівку з власними малюнком.
ІІІ.Етап навчальної діяльності
В документі можуть міститись не тільки фрагменти певного тексту, а й різноманітні графічні об'єкти.
Можна виділити такі: графічні зображення з файла,
картинки з вбудованих колекцій, фігури,
діаграми різних типів, об'єкти SmartArt,
художній текст, художні рамки.
Більшість дій з графічними об'єктами проводять аналогічно до дій у редакторі презентацій MS PowerPoint, з яким ви ознайомились у 5 класі.
Вставка в текстовий документ готових графічних зображень. Додавання графічних зображень з файлів або з колекції кліпів виконують, використовуючи кнопки Рисунок (Графіка) групи Зображення на вкладці Вставлення.
Рисунок — це графічне зображення з файлу, а графіка (картинки)— це з колекції Microsoft Office.
Графічні зображення, вставлені в текстовий документ, мають певні властивості: розмір зображення, спосіб обтікання зображення текстом, колір, товщина та тип ліній контуру, спосіб розташування на сторінці тощо. (Слайди 9-11)
З більшістю з них ви вже ознайомилися під час роботи з графічними зображеннями на слайдах презентацій. Новими для вас є такі:
Може набувати таких значень: у тексті, навколо рамки, навколо контуру, за текстом, перед текстом тощо;
Властивість може набувати значення: зверху ліворуч, посередині по центру тощо.
Вставка готових фігур (Слайд 10) в текстовий документ Текстовий процесор MS Word містить вбудований векторний графічний редактор, який дозволяє створювати нескладні графічні зображення з геометричних фігур, які поділяються на декілька груп: лінії, основні фігури, фігурні стрілки, фігури для формул, блок-схема, виноски, зірки та стрічки.
Для вставлення цих графічних зображень у текстовий документ використовують вкладку Вставлення —» групу Зображення —> Фігури — для вставлення в документ геометричних фігур (прямокутників, овалів, ліній, зірок тощо).
Вставлену фігуру можна редагувати (змінювати розміри та нахиляти, використовуючи маркери розміру та обертання, копіювати, переміщувати, видаляти) і форматувати (змінювати товщину та колір ліній контуру, колір та спосіб заливки тощо). (Слайд 10-14)
Операції копіювання, переміщення, видалення цих графічних зображень у текстовому документі виконують відомими вам способами: з використанням Буфера обміну, сполучень клавіш, елементів керування Стрічки.
Форматування графічних зображень виконують з використанням інструментів тимчасової вкладки Формат, яка автоматично з'являється після вибору рисунка на Стрічці в розділі Інструменти для зображення.
Організаційні діаграми (Слайд 17)
Організаційною діаграмою можна відобразити ієрархічні відносини, наприклад між керівниками відділів та працівниками в організації. Загалом, організаційна діаграма — це схема, яка відображає взаємне підпорядкування об'єктів.
У MS Word організаційні діаграми є частиною об'єктів SmartArt.
Об'єкти SmartArt використовують для вставлення в документ різноманітних схем та діаграм. Це дозволяє зробити документ більш виразним та наочним.
Дані на схемах SmartArt зображуються у вигляді взаємопов'язаних фігур, усередині яких розміщується текст. Зв'язок між фігурами відображає змістовий зв'язок фрагментів тексту.
Вставляння об'єкта WordArt (Слайд 18)
Microsoft Word дозволяє користувачам розміщувати в документах фігурний текст (текст WordArt). Зазвичай цей текст використовують для оформлення заголовка документа, підписів до ілюстрацій тощо. Користувач може вибрати один з ЗО різноманітних стилів фігурного тексту.
З об'єктами WordArt ви також ознайомились у 5 класі під час вивчення теми «Редактор презентацій».
Художні рамки (Слайд 19)
Естетично оформити документ можна, використавши рамку по периметру сторінки. Для цього слід вибрати вкладку Розмітка сторінки → група інструментів Фон сторінки - Межі сторінок. Художню рамку можна змінити: наприклад, її розмір, вигляд, вибраний рисунок тощо.
1.Повторення правил ТБ.
2.Робота за ПК.
Завдання. Створити листівку для своїх друзів з добрими побажаннями та малюнком – ілюстрацію цих побажань
Формат сторінки А5, орієнтація – альбомна
Колір фону та художня рамка – на свій смак
Текст – художній, із колекції WordArt
Можна використовувати: картинки ClipArt, автофігури, малюнки із мережних папок D:FOR-ALL\6kl-zagotovki\word\зображення,
D:FOR-ALL\5kl\paint\зображення
Зберегти в своїй особистій папці
D:Документи\6-В клас\Прізвище\ЛистівкаІм’я.docx
3.Релаксація для очей.
Фронтальне опитування
А тепер розглянемо ваші роботи. Учитель показує на інтерактивній дошці листівки учнів, коментує та оцінює роботи учнів.
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
1. Що нового сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Що сподобалось на уроці, а що ні?
4. Чи виникали труднощі?