Практична робота: Чисті речовини і суміші

Про матеріал
Практична робота: Чисті речовини і суміші Клас: 5 Тема: Чисті речовини та суміші Мета: Ознайомити учнів із поняттями чистих речовин і сумішей, навчити відрізняти їх та досліджувати властивості сумішей за допомогою практичних завдань. З відповідями.
Перегляд файлу

Практична робота: Чисті речовини і суміші

Клас: 5
Тема: Чисті речовини та суміші
Мета: Ознайомити учнів із поняттями чистих речовин і сумішей, навчити відрізняти їх та досліджувати властивості сумішей за допомогою практичних завдань.

 

Обладнання:

  • Склянки або пробірки
  • Вода
  • Цукор
  • Сіль
  • Пісок
  • Олія
  • Ложки
  • Піпетки
  • Марля або фільтрувальний папір
  • Магніт
  • Залізні ошурки
  • Крейда

 

Хід роботи:

Завдання 1: Визначення чистої речовини та суміші

  1. Розгляньте воду та цукор окремо. Чи є вони чистими речовинами чи сумішами?
    Відповідь: Вода і цукор – це чисті речовини.

Завдання 2: Дослідження розчинності речовин у воді

  1. Візьміть склянку з водою та додайте 1 ложку цукру, добре перемішайте. Чи розчиняється цукор у воді?
    Відповідь: Цукор розчиняється у воді, утворюючи однорідну суміш (розчин).
  2. Повторіть експеримент із сіллю. Що ви спостерігаєте?
    Відповідь: Сіль також розчиняється у воді, утворюючи розчин.
  3. Додайте пісок у воду. Що ви бачите?
    Відповідь: Пісок не розчиняється, утворюється неоднорідна суміш.

Завдання 3: Дослідження взаємодії олії та води

  1. Додайте трохи олії до води і спостерігайте за результатом. Чи змішується олія з водою?
    Відповідь: Олія не змішується з водою, утворюються краплі, що плавають на поверхні води.

Завдання 4: Визначення однорідної та неоднорідної сумішей

  1. Визначте, які суміші утворюються у випадку:
    • Вода + цукор: Однорідна суміш
    • Вода + пісок: Неоднорідна суміш
    • Вода + олія: Неоднорідна суміш

Завдання 5: Фільтрація

  1. Візьміть склянку з водою та піском. За допомогою фільтрувального паперу (або марлі) відфільтруйте пісок від води. Що залишається на фільтрі?
    Відповідь: На фільтрі залишається пісок, а вода проходить через фільтр.

Завдання 6: Магнітне відділення сумішей

  1. Візьміть суміш піску і залізних ошурків. Використайте магніт, щоб відокремити залізні частинки від піску. Чи вдалося вам це зробити?
    Відповідь: Магніт притягує залізо, тому залізні ошурки можна легко відділити від піску.

Завдання 7: Випаровування води з розчину

  1. Візьміть трохи соляного розчину (вода + сіль) і залиште його на сонці. Що відбудеться з водою через деякий час?
    Відповідь: Вода випарується, а сіль залишиться на дні склянки у вигляді кристалів.

Завдання 8: Приготування розчинів із різними концентраціями

  1. Приготуйте два розчини цукру: в один стакан додайте 1 ложку цукру, в інший — 3 ложки. Який розчин має вищу концентрацію цукру?
    Відповідь: Розчин з 3 ложками цукру має вищу концентрацію.

Завдання 9: Спостереження за осадом

  1. Додайте до води подрібнену крейду. Що відбувається через кілька хвилин?
    Відповідь: Крейда не розчиняється у воді і утворює осад на дні склянки.

Завдання 10: Виведення розчинника

  1. У всіх ваших розчинах (цукор, сіль) назвіть, яка речовина є розчинником, а яка — розчиненою речовиною.
    Відповідь: Розчинник — це вода, а розчинені речовини — цукор або сіль.

 

Висновок:

  • Чисті речовини мають постійний склад і однакові властивості (наприклад, вода або цукор).
  • Суміші складаються з кількох компонентів, і можуть бути однорідними (розчини) або неоднорідними.
  • Існують різні методи відділення компонентів сумішей, такі як фільтрація, магнітне відділення та випаровування.

 

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку