Практична робота "Пиляння деревини"

Про матеріал
Обробка деревини починається з пиляння. В шкільних майстернях пиляння здійснюють столярними пилками. Столярна ножівка складається з полотна, на кромці якого насічено зубці та рукоятки.
Перегляд файлу

Пиляння деревини

Основні відомості

Обробка деревини починається з пиляння. В шкільних майстернях пиляння здійснюють столярними пилками. Столярна ножівка (рис.1) складається з полотна(1), на кромці якого насічено зубці(2) та рукоятки(3).

Деревина має волокнисту будову, що можна спостерігати уважно розглядаючи розрізи брусків. Волокна направ­лені вздовж стовбура (рис.2). В ході пиляння поперек волокон зубці пилки перерізають волокна і виштовхують стружку з пропилу. Пропил –  щілина, утворена пилкою в деревині. Зубці пилки повинні бути добре загострені та розведені в різні сторони (рис.3). Розведені зубці утворюють розширений пропил і полотно не буде тертися об стінки пропилу (рис.4а).

Якщо ж користуватися нерозведеною пилкою, то внаслідок тертя полотна по стінкам пропилу, воно нагрівається і затискатиметься в пропилі (рис.4б).

Для того, щоб відпиляти заготовку точно по лінії розмітки, користуються різними технологічними пристроями. Найбільш поширене – стусло (рис.5), що має просту конструкцію і складається з двох стінок та дна.

При пилянні стусло закріплюють у столярному верс­таку, як це показано на рисунку 5. Заготовку притискають лі­вою рукою до стінки стусла так, щоб потрібна лінія розмітки знаходилася навпроти відповідного пропилу у стінці стусла. Рухи при пилянні повинні бути розмірени­ми, темп пиляння – постійний.

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Інструменти та матеріали

Заготовка - дерев’яний брусок перерізом 10x10 мм, ножівка, стусло, столярний кутник, масштабна лінійка, олівець.

Хід роботи

  1. Закріпити стусло в затискачі столярного верстака.
  2.   Вибрати заготовку для виготовлення підставки під горщики для квітів (рис.6).
  3.   Підготувати базову поверхню (торець).
  4.   Розмітити заготовку по довжині (130 мм).
  5.   Встановити заготовку в стусло так, щоб лінія розмітки розмістилася навпроти пропилу в стінці стусла, що забезпечує пиляння під кутом 90.
  6.   Відпиляти першу заготовку.
  7.   Розмітити другу заготовку, відпиляти її. Для виготовлення виробу необхідно мати 9 брусків.
  8.   Перевірити якість виконання роботи. Для цього поставити бруски на верстак (рис.7) і прикласти до вільних торців столярний.
  1.    В разі необхідності, виправити помилки.
  2. Підписати заготовки і здати роботу вчителю.
  3.    Прибрати робоче місце.

 

 

Контрольні запитання

  1.   Якими інструментами для пиляння деревини користуються в шкільних майстернях?
  2.    Яку будову має столярна ножівка?
  3.    Які вимоги ставлять до стану зубців пилок?
  4.    Для чого розводять зубці пилок?
  5.    Який інструмент служить для розведення зубців?
  6.    За рахунок чого можна забезпечити високу якість пиляння?
  7.    Опишіть будову стусла.
  8.    Які види пиляння можна виконувати за допомогою стусла?
  9.    Під яким кутом до осі заготовки можна виконувати пиляння у стуслі?

 

docx
Додано
21 квітня 2021
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку