Практична робота«Повсякденне життя представників основних верств українськогосуспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.» Перкіна Валентина Вікторівна, учитель історії Бахмутської ЗОШ І-ІІ ступенів №2 Бахмутської міської ради Донецької області
Номер слайду 2
До малюнків доберіть визначення - установлюємо відповідність (2 бали) І. ІСТОРИЧНІ ПАРИ
Номер слайду 3
А,« Шляхта дуже нечисленна, наслідує польське і, схоже, соромиться того, що належить до іншої, аніж римська, віри». Б «Селяни мусять працювати власноручно і зі своїми кіньми три дні на тиждень на користь свого пана, а також сплачувати йому залежно від наділу, який тримають, зерно, курей, гусей і курчат перед святами». В «Римські католики мають у місті чотири костьоли, а саме: кафедральний собор, храм домініканців на ринку, бернардини — попід горою, а з недавнього часу — єзуїти, які розмістилися між бернардинами і річкою; греко-русини мають близько десяти храмів, які вони називають церквами». Г «Вони можуть вивчати будь-які, без винятку, цехові ремесла та в них працювати, навчати товаришів й учнів будь-якого ремесла, засновувати цехи й ремісничі братства і, згідно із звичаєм, бути у них старшими і сеньйорами».
Номер слайду 4
Вітер історії сплутав події на шкалі часу. Упорядкуйте інформацію, виконуючи завдання: Запропонуйте правильний варіант підпису назв історичних подій біля дат. (3 бали) ІІ. ІСТОРИЧНА ХРОНОЛОГІЯ
Номер слайду 5
Річ Посполита — це об’єднання двох держав: Королівства Польського та Тевтонського ордену.1574 р. Іван Федорович видав книги «Апостол» і «Буквар» у Києві.1576 р. зусиллями князя В.-К. Острозького у Львові відкрито перше братство.1596 р. шляхом злиття Лаврської і Братської шкіл був утворений Києво-Могилянський колегіум. Внаслідок Хотинської битви 1621 р. Велике князівство Литовське заручилося підтримкою Королівства Польського. Результатом стало об’єднання двох держав у єдину — Річ Посполиту. ІІІ. ФАКТОЛОГІЧНА РОЗМИНКАВиправте помилки у твердженнях (3 бали):
Номер слайду 6
Гійом Левассер де Боплан З «Опису України» 1651 року «Тутешні селяни заслуговують на співчуття. Вони мусять працювати власноруч і зі своїми кіньми три дні на тиждень на користь свого пана, а також сплачувати йому, залежно від наділу, який тримають, певну кількість буассо (міра ваги ) зерна, багато каплунів, курей, гусей і курчат перед Великоднем, Трійцею і Різдвом. Крім того, повинні возити дрова для потреб свого пана та виконувати тисячі інших повинностей, не кажучи про гроші, які пани від них вимагають, а також збирають десятину з баранів, свиней, меду, всіляких плодів, а кожного третього року — третього вола. Але й це не найважливіше, оскільки пани мають необмежену владу не тільки над їхнім майном, але й над їхнім життям; Тому як трапляється, то ці бідні селяни потрапляють у повну залежність до злих панів та опиняються ще в жалюгіднішому стані, ніж каторжани на галерах. Таке рабство й призводить до того, що багато хто тікає, а найвідважніші з них подаються на Запорожжя...»1) Перерахуйте види селянських зобов’язань перед панами._________________________________________________________________________________2) Як селяни боролися зі своїм становищем?_________________________________________________________________________________ ІV. ДОКУМЕНТОЗНАВЦІРобота з документом (4 бали) :