ПРАКТИЧНА РОБОТА
Тема: Розпізнання асортименту хліба і хлібобулочних виробів, органолептична оцінка їх якості.
Мета: навчитись розпізнавати асортимент хліба і хлібобулочних виробів, визначати якість виробів за органолептичними ознаками; розвивати сенсорні відчуття; виховувати культуру споживання органічних продуктів.
Матеріально-технічне забезпечення: ваги електронні або ВНЦ-2, ніж, лінійка, натуральні зразки хліба і булочних виробів, тарілки, дошка для нарізання хліба, стандарт на хліб і хлібобулочні вироби.
Контрольні запитання і завдання.
Завдання 1. Вивчення асортименту хлібобулочних виробів.
Порядок виконання роботи.
Таблиця 11
№ з/п |
Найменування виробу |
Форма і вага |
Особливості рецептури |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2. Визначення якості хліба за органолептичними показниками.
Порядок виконання роботи.
Органолептично у хліба визначають зовнішній вигляд, стан м’якушки, смак, запах.
4. Запах визначають у тих самих зразках виробів, що й смак. Для цього хліб розрізають упоперек до нижньої скоринки, а потім підносять до обличчя і швидко розкривають обидві половинки хлібини. Виявляють наявність або відсутність затхлого та інших сторонніх запахів, не властивих для нормального хліба. Органолептичні показники характеризують згідно з вимогами стандартів.
5. Результати досліджень запишіть у таблицю 12.
Таблиця 12
№ з/п |
Показники |
Вимоги стандартів |
Результати визначення |
1. |
Зовнішній вигляд |
|
|
|
Поверхня |
|
|
|
Забарвлення |
|
|
|
Скоринка |
|
|
|
Форма |
|
|
2 |
Стан м’якушки |
|
|
|
Пропеченість |
|
|
|
Проміс |
|
|
|
Еластичність |
|
|
|
Колір, пористість |
|
|
3 |
Смак |
|
|
|
Запах |
|
|
|
Свіжість |
|
|
Зробіть висновок про якість досліджуваного зразка хліба і хлібобулочних виробів.