ПРОЕКТ " ІГАШКА АНТИСТРЕС"
Урок 2
Тема. Практична робота. Створення ескізу. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення виробу. Технологічна послідовність виготовлення виробу.
Мета уроку: закріплення знань про конструкційні матеріали; сприяти розвитку мислення. Виховувати інтерес до роботи з різними матеріалами. Ознайомити з послідовністю виготовлення іграшки антистрес, розвивати естетичний смак, точність, виховувати працелюбність.
Тип уроку: комбінований.
Методичне оснащення уроку: матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер та проектор , виставка виробів ( іграшки антистрес, виготовлені учнями за попередні роки)
Дидактичне забезпечення: набір конструкційних матеріалів у вчителя на столі – кулька, крохмаль, лійка, пластикова пляшка, ножиці, нитки, маркер, в учнів - креслярський інструмент, кольорові олівці або фломастери для виконання ескізу; роздруківки для складання технологічної картки чи схеми.
Методи навчання : словесні (пояснення, евристична бесіда),наочні ( виставка робіт, відео),практичні (практична робота).
Хід уроку
1. Організаційний момент.
Створення емоційного настрою. Вправа “Абетка гарних слів”
Учитель: Сьогодні наш урок буде …. (учні мають продовжити речення і сказати добрі, приємні, позитивні слова, які починаються з букви ……)
2. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду. (методом бесіди з'ясовують питання):
1. Які корисні властивості мають іграшки анти стрес? ( позитивно вливає на нервову систему, розслабляє, заспокоює, розвиває дрібну моторику рук, допомагає скоротати час).
2. Які види іграшок антистрес ви знаєте? (стресболи, кубик рубіка, спінери, еспандери, каомару, чотки, а тепер – нове покоління: сквіши (від англ. squishy - м'який, пружний, податливий), еластичні вироби з поліуретану, родом з Японії)
Вчитель. Хочу ознайомити вас з найкращими виробами для отримання позитивних емоцій. слайд 1-13
3. Чи можна виготовити іграшку антистрес в домашніх умовах?
3. Мотивація навчальної діяльності.
Так, дійсно, необов’язково йти в магазин, щоб обзавестися іграшкою антистрес, так як її досить просто зробити в домашніх умовах. Спочатку необхідно намалювати ескіз майбутнього виробу, а потім визначитись з матеріалами та інструментами, які необхідні для його виготовлення. І сьогодні ви на уроці ви створите ескіз та спробуєте самостійно написати перелік інструментів та матеріалів для виготовлення виробу.
4. Повідомлення теми уроку.
5. Вивчення нового матеріалу.
ПОРАДИ ЩОДО ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШКИ
(пояснення супроводжується демонстрацією)
Може відповідати оригіналу, а можна зробити на власний смак. Порадити можна лише те, що іграшка повинна вам подобатися.
Матеріал – перш за все має бути приємним на дотик (адже іграшку будуть постійно стискати) та міцним (щоб при стисканні іграшки наповнювач залишався в ній). Тому деякі іграшки виготовляють з гуми чи поліетилену. Якщо вибирають тканину, то краще віддати перевагу тій, яка приємна на дотик і досить м'яка. Слід уникати тканин з сильною «сипучістю». Ідеальним вибором є стрейчева або трикотажна тканина, яка відрізняється еластичністю, що дає можливість перебирати наповнювач.
Слід подумати про те, як оформити образ іграшки – посміхається, сміється, здивована, хитра тощо. Для створення образу потрібно також подумати про очі, ніч, волосся, оздоблення.
Наповнювачем може стати шерсть, холлофайбер або може навіть синтепон. Слід уникати вати, оскільки набита ватою іграшка буде досить важкою. Також можна використовувати бісер, крупу, сіль, муку тощо. Недоліком крупи є те, що іграшки, зроблені з їх допомогою, не підлягають пранню і в них може завестися моль. Крім того, гречка і деякі інші крупи можуть змінити колір тканини, тому під них краще вибирати тканини темних кольорів і, бажано, щільні. Зате круп'яний наповнювача натуральний і екологічно чистий.
6. Практична робота.
Вчитель демонструє відео «Капітошка», щоб виконати ескіз і написати перелік матеріалів для виготовлення виробу.
(якщо нема можливості демонструвати відео, то можна:
Завдання 1. Виготовлення ескізу. Ескіз виконують в зошиті.
Завдання 2. Вказати перелік матеріалів та інструментів, які необхідні для виготовлення виробу. Учні під ескізом в зошиті пишуть перелік інструментів та матеріалів. Вчитель консультує учнів по мірі необхідності. Кожен учень виконує практичну самостійно.
Завдання 3. Вчитель проводить методом бесіди. Тема бесіди «Технологія виготовлення іграшки-антистрес». (під час бесіди вчитель разом з учнями заповнюють пропуски у технологічній картці та демонструє всі необхідні інструменти та матеріали для того чи іншого етапу). Технологічна картка може бути у кожного на парті, на двох або на групу.
7. Підбиття підсумків практичної роботи:
• демонстрування кращих ескізів
• аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення;
• оцінювання результатів практичної роботи.
8. Домашнє завдання.
Принести все необхідне для виготовлення іграшки-антистресу: (основні: кулька, нитки, ножиці, наповнювач, маркер, лійка або папір; додаткові: відповідно до ескізу)
Технологічна картка для завдання 3.
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШКИ – АНТИСТРЕС
№ п/п |
Послідовність виконання |
Ескіз |
1 |
Беремо лійку або пластикову пляшку і відрізаємо від неї горлечко. __________________ ____________________________
|
|
2 |
__________________ ____________________________
|
|
3 |
Кульку наповнюємо так, щоб до краю залишалося десь 5 мм. Спресуйте наповнювач у кульці. Обережно зніміть її з лійки.
|
|
4 |
__________________ ____________________________
|
|
5 |
__________________ ____________________________
|
|
6 |
__________________ ____________________________
|
|
7 |
Надати іграшці цікаву форму. |
|
Орієнтовний зразок технологічної картки після виконання завдання 3.
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШКИ – АНТИСТРЕС
№ п/п |
Послідовність виконання |
Ескіз |
1 |
Беремо лійку або пластикову пляшку і відрізаємо від неї горлечко. Натягуємо на нього повітряну кульку, щоб було зручніше засипати борошно.
|
|
2 |
Наповнюємо кульку борошном, крохмалем, манною крупою або пшоном, порціями насипаючи її в лійку і охайно проштовхнути всередину, щоб не порвати кульку. Для проштовхування можна використовувати фломастер, олівець, ручку.
|
|
3 |
Кульку наповнюємо так, щоб до краю залишалося десь 5 мм. Спресуйте наповнювач у кульці. Обережно зніміть її з лійки.
|
|
4 |
Зав’язуємо вузлик.
|
|
5 |
Зробимо нашій іграшці «зачіску». Для цього пов’яжемо під вузликом різнокольорові вовняні нитки. Можна зробити бантик із стрічки. |
|
6 |
Намалюємо позитивну емоцію |
|
7 |
Ви можете додати своїй іграшці абсолютно будь-яку форму. |
|