5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Практична робота : "Вимірювання маси та розмірів різних тіл"

Про матеріал
Тема: «Вимірювання маси та розмірів різних тіл.» Тип уроку: практичне заняття. Цілі уроку: - дидактична: сформувати в учнів знання про характеристики тіл; сприяти формуванню наукового інтересу до вивчення природознавства; - розвивальна: розвивати вміння давати характеристику тіл, синтезувати й аналізувати знання, застосовувати їх на практиці в різних умовах; - виховна: виховувати наукове пізнання світу уважність, спостережливість. Обладнання: лінійка, терези, важки, мірний стакан, гумка, картоплина, морквина, підручники, картки. Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, аналіз, порівняння, частково-пошуковий, практична робота. Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів: Фронтальна та групова робота .
Перегляд файлу

План-конспект уроку № 8.

Тема: «Вимірювання  маси та розмірів різних тіл..»

 

Тип уроку: практичне заняття.

Цілі уроку:

  • дидактична: сформувати в учнів знання про характеристики тіл; сприяти формуванню наукового інтересу до вивчення природознавства;
  • розвивальна: розвивати вміння давати характеристику тіл, синтезувати й аналізувати знання, застосовувати їх на практиці в різних умовах;
  • виховна: виховувати наукове пізнання світу уважність, спостережливість.

 

Обладнання: лінійка, терези, важки, мірний стакан, гумка, картоплина, морквина, підручники, картки.

Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, аналіз, порівняння, частково-пошуковий, практична робота.

Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:

Фронтальна та групова робота .

Основна література:

  1. Природознавство: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. /                             О. Г. Ярошенко, В. М. Бойко. –Вид.2 –ге, доопр. – К.: Видавництво «Світоч», 2018. – 224с. : іл.
  2. Програма  з природознавства для 5 класів, для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012р.  № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних  закладів ІІ ступеня»)

 

Структура уроку:

І Організаційний момент

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

ІІІ  Актуалізація опорних знань

ІV Виконання практичного завдання

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І Організаційний момент

Привітання. Визначення відсутніх. Перевірка наявності підручників та виконання домашнього завдання.

Вчитель:  Сьогодні ми використаємо набуті знання на попередніх уроках та застосуємо їх на практиці. Тема нашого уроку: «Вимірювання  маси та розмірів різних тіл.»

 

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

Історично склалося так, що майже в кожній країні світу існували, а в деяких і тепер існують свої одиниці вимірювання довжини та маси. Наприклад, в Англії і США довжину вимірюють у дюймах, футах, морських і сухопутних милях. Найменшою одиницею вимірювання серед них є дюйм - приблизно 25,4 мм, найбільшою - морська миля (1852 м).

Тривалий час на території України користувалися такими одиницями вимірювання довжини: вершком (приблизно 4,5 см), аршином (близько 0,7 м), сажнем (приблизно 2,3 м), верстою (1066,8 м). Поширеними одиницями маси були фунт (409,52 г) та пуд (16,4 кг).

З розширенням торговельних зв'язків між країнами використання різних одиниць вимірювання створювало незручності. Тому представники різних держав на спільному зібранні розробили єдині міжнародні еталони вимірювання. Відтоді еталоном довжини було обрано метр, а маси - кілограм.
 

ІІІ  Актуалізація опорних знань

 

Прийом «Мікрофон»

  •  Що таке характеристики тіл? (це ознаки, за якими вони різняться одне від одного.)
  • Якими приладами можна визначити розміри тіла? (лінійкою, метром, рулеткою)
  • В яких одиницях вимірюється розмір тіл? ( мм,см, м, км)
  • Яким приладом визначається маса тіл? (терезами)
  • У чому вимірюється маса? ( мг, г, кг, т)
  • Яким чином можна виміряти об’єм тіла? ( З допомогою мірного стакану – за законом Архімеда; перемноживши довжину, ширину та висоту тіла)
  • У яких одиницях вимірюється об’єм? ( у мл, л, см3, м3)
  • За яким планом можна зробити характеристику тіл? ( визначивши форму, розмір, масу, об’єм, густину)
  • За якою формулою визначається густина тіл?  (ρ= m/ V)

 

ІV Виконання практичного завдання

Учні класу об’єднуються у групи по 4 чоловіки.

Кожна група має при собі: лінійку, картоплину, морквину, чи гуму.

Кожна група має змогу користуватися: терезами, мірним стаканом.

Кожен учень отримує: картки з табличкою.

 

Характеристика тіла - _________________

Характеристика

Формула

Опис

1

Форма, агрегатний стан

-

 

2

Розмір

-

Довжина (l)–

Ширина (b) –

Висота (h) –

3

Маса

-

 

4

Об’єм

V= l b h

 

5

Густина

ρ= m/ V

 

 

Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання практичної роботи:

1. Провести всі вимірювання зазначені у таблиці.

2. Користуючись формулами, обчислити об’єм, якщо фігура правильної форми, та густину тіла.

3. Всі результати записати в таблицю.

4. Зробити висновок.

Дослід - приклад

Опишемо тіло (підручник) за планом:

Характеристика

Формула

Опис

1

Форма, агрегатний стан

-

Правильна – прямокутна, твердий

2

Розмір

-

Довжина (l)– 24,5 см

Ширина (b) – 17 см

Висота (h) – 1,5 см

3

Маса

-

0,5 кг

4

Об’єм

V= l b h

 V= 24,5*17*1,5=624,75 см3 = 6,24м3

5

Густина

ρ= m/ V

ρ = 0,5/6,24=0,08 кг/м3

Висновок: Підручник з природознавства має правильну прямокутну форму, твердий ; його розміри: довжина (l)– 24,5 см , ширина (b) – 17 см , висота (h) – 1,5 см; маса - 0,5 кг; підручник об’ємом 6,24м3 ; має густину 0,08 кг/м3.

 

V. Підсумок уроку.

1. Перелічи відомі тобі характеристики тіл і одиниці їхнього вимірювання

2. Як виміряти об'єм: а) рідини; б) тіла прямокутної форми; в) тіла неправильної форми?

3*. Як можна визначити густину залізного цвяха?

Ще багато існує нерозкритих питань про природу, довкілля, Всесвіт! А чи знайдемо відповіді на них,—залежить тільки від нас з вами, нашої роботи на уроках природознавства, а також від бажання вчитися!

    Бажаю вам успіхів у цій складній і цікавій справі. А я вам у цьому буду допомагати на кожному уроці!

 

VІ. Домашнє завдання.

  1.                           Виміряти та порівняти зріст членів вашої родини.
  2.                           Опрацювати текст підручника § 7.
doc
Додано
27 квітня
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку