План-конспект уроку № 8.
Тема: «Вимірювання маси та розмірів різних тіл..»
Тип уроку: практичне заняття.
Цілі уроку:
Обладнання: лінійка, терези, важки, мірний стакан, гумка, картоплина, морквина, підручники, картки.
Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, аналіз, порівняння, частково-пошуковий, практична робота.
Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:
Фронтальна та групова робота .
Основна література:
Структура уроку:
І Організаційний момент
ІІ Мотивація навчальної діяльності
ІІІ Актуалізація опорних знань
ІV Виконання практичного завдання
V. Підсумок уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Хід уроку
І Організаційний момент
Привітання. Визначення відсутніх. Перевірка наявності підручників та виконання домашнього завдання.
Вчитель: Сьогодні ми використаємо набуті знання на попередніх уроках та застосуємо їх на практиці. Тема нашого уроку: «Вимірювання маси та розмірів різних тіл.»
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Історично склалося так, що майже в кожній країні світу існували, а в деяких і тепер існують свої одиниці вимірювання довжини та маси. Наприклад, в Англії і США довжину вимірюють у дюймах, футах, морських і сухопутних милях. Найменшою одиницею вимірювання серед них є дюйм - приблизно 25,4 мм, найбільшою - морська миля (1852 м).
Тривалий час на території України користувалися такими одиницями вимірювання довжини: вершком (приблизно 4,5 см), аршином (близько 0,7 м), сажнем (приблизно 2,3 м), верстою (1066,8 м). Поширеними одиницями маси були фунт (409,52 г) та пуд (16,4 кг).
З розширенням торговельних зв'язків між країнами використання різних одиниць вимірювання створювало незручності. Тому представники різних держав на спільному зібранні розробили єдині міжнародні еталони вимірювання. Відтоді еталоном довжини було обрано метр, а маси - кілограм.
ІІІ Актуалізація опорних знань
Прийом «Мікрофон»
ІV Виконання практичного завдання
Учні класу об’єднуються у групи по 4 чоловіки.
Кожна група має при собі: лінійку, картоплину, морквину, чи гуму.
Кожна група має змогу користуватися: терезами, мірним стаканом.
Кожен учень отримує: картки з табличкою.
Характеристика тіла - _________________
№ |
Характеристика |
Формула |
Опис |
1 |
Форма, агрегатний стан |
- |
|
2 |
Розмір |
- |
Довжина (l)– Ширина (b) – Висота (h) – |
3 |
Маса |
- |
|
4 |
Об’єм |
V= l b h |
|
5 |
Густина |
ρ= m/ V |
|
Висновок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання практичної роботи:
1. Провести всі вимірювання зазначені у таблиці.
2. Користуючись формулами, обчислити об’єм, якщо фігура правильної форми, та густину тіла.
3. Всі результати записати в таблицю.
4. Зробити висновок.
Дослід - приклад
Опишемо тіло (підручник) за планом:
№ |
Характеристика |
Формула |
Опис |
1 |
Форма, агрегатний стан |
- |
Правильна – прямокутна, твердий |
2 |
Розмір |
- |
Довжина (l)– 24,5 см Ширина (b) – 17 см Висота (h) – 1,5 см |
3 |
Маса |
- |
0,5 кг |
4 |
Об’єм |
V= l b h |
V= 24,5*17*1,5=624,75 см3 = 6,24м3 |
5 |
Густина |
ρ= m/ V |
ρ = 0,5/6,24=0,08 кг/м3 |
Висновок: Підручник з природознавства має правильну прямокутну форму, твердий ; його розміри: довжина (l)– 24,5 см , ширина (b) – 17 см , висота (h) – 1,5 см; маса - 0,5 кг; підручник об’ємом 6,24м3 ; має густину 0,08 кг/м3.
V. Підсумок уроку.
1. Перелічи відомі тобі характеристики тіл і одиниці їхнього вимірювання
2. Як виміряти об'єм: а) рідини; б) тіла прямокутної форми; в) тіла неправильної форми?
3*. Як можна визначити густину залізного цвяха?
Ще багато існує нерозкритих питань про природу, довкілля, Всесвіт! А чи знайдемо відповіді на них,—залежить тільки від нас з вами, нашої роботи на уроках природознавства, а також від бажання вчитися!
Бажаю вам успіхів у цій складній і цікавій справі. А я вам у цьому буду допомагати на кожному уроці!
VІ. Домашнє завдання.