Короткий урок про головне. Мета вчителя:
навчати користуватися функціоналом онлайн-тестів, викладаючи відео на ютуб-канал, або під час вебінарів чи конференцій за межами проекту «На Урок»
Вплив на організм чинників живої природи. Взаємозв `язки між організмами. Співіснування організмів 5 клас. ПРИРОДОЗНАВСТВООДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №66 ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВЧИТЕЛЬКА: ЩЕГЛАКОВА ДЖУЛЬЄТТА ВОЛОДИМИРІВНАКОРОТКИЙ УРОК ПРО ГОЛОВНЕМета вчителя: Навчати користуватися функціоналом онлайн-тестів, викладаючи відео на ютуб-канал, або під час вебінарів чи конференцій за межами проекту «На Урок»
Номер слайду 2
Діяльнісна мета: розвивати компетентний образ “Я” ( знання, розуміння, ставлення, застосування) через формування уявлень прогармонію природиречовин…Людини…Всесвіту , в ході опанування темиІз життя
Номер слайду 3
Мертальна карта уроку. Почніть Що означає…?(знання)Як це працює?(розуміння)Моя оцінка?(ставлення)Де і як застосовуємо з користю… ?(застосування)Тема – компетентний образ “Я”Тема – проблема, яку треба вирішити. Як впливають чинники живої природи. Що називають чинниками живої природи? Де і як використати з користю для себе, суспільства та природи?Оцінка зв’язків між організмами
Номер слайду 4
Що називають чинниками живої природи? Чи можуть організми мешкати на одній території, не приносячи один одному користі й не завдаючи шкоди? Виявляється, можуть. Наприклад, так співмешкають кріт і заєць, козуля і білка. Зв’язки між організмами - необхідна умова їхнього існування.
Номер слайду 5
Вплив чинників живої природи. Як працює…? Природа – гармонійна система. Усе в природі взаємопов'язано! Що ж поєднує живі істоти в лісі чи на луках, наприклад, квітки конюшини та джмелів, які літають над ними, і мишей, які живуть під ними? Одним із перших учених, які поставили собі це запитання, був Ч. Дарвін. Саме він описав зв’язок конюшини, джмелів і мишей (іл. 62.1). Тільки джмелі з їхнім довгим хоботком можуть запилювати квітки конюшини, яка добре ростиме там, де їх багато. Ці комахи будують свої гнізда під землею. Тут вони стають поживою гризунів, які полюбляють їхні личинки та мед. У тих місцях, де мало мишей, на полях більше джмелів і краще росте конюшина. Отже, усе в природі взаємопов’язано!
Номер слайду 6
Оцінка зв’язків між організмами. ПРИКЛАДИ ІЗ ЖИТТЯГрибниці підберезників,піддубників, підосичників - обплітають корені дерев і можуть проникати всередину них. Це дає змогу грибам одержувати від рослин поживні органічні речовини. Натомість гриб ділиться з рослиною водою та неорганічними речовинами. Таке співжиття дерева і гриба взаємовигідне – симбіоз. Співжиття гриба-трутовика і дерева сприятливе тільки для гриба. А рослині воно тільки шкодить. У таких зв’язках гриб називають паразитом, або паразитичним організмом, а дерево - хазяїном.
Номер слайду 7
Ще приклади із життя. Ріп’яхи,чіпляючись до шерсті тварин, переносяться на нові місцезростання. Між вовком і лисицею, які полюють на зайця, виникає своєрідне змагання. Пощастить тому супернику, хто виявиться більш спостережливий, спритний, витривалий. Такими ж суперниками за їжу є щука і окунь. Навіть там, де організми начебто нейтральні одне до одного, між ними існує певне пристосування. Там, де організми можуть конкурувати, теж виникають зміни пристосувань. Наприклад: синички ловлять комах на льоту, а дятли цих комах видовбують з кори дерев
Номер слайду 8
Де і як використати з користю для себе, суспільства та природи?Для того, щоб мирно співіснувати на спільній території,в угрупуванні, живі організми виробили різні пристосування. І в них можна повчитися. Наші домашні улюбленці слугують хазяїнами для різних червів-паразитів. Деякі з них можуть потрапити до організму людини, яка погладила цих тварин, і спричинити небезпечні захворювання. Тому, щоб запобігти зараженню, потрібно бути дуже обережними в поводженні з котами і собаками, а після контакту з ними необхідно ретельно з милом мити руки. Ярусність у лісі, цвітіння та плодоношення в різний вегетаційний період, пристосування від виїдання тваринами, непривабливий запах від виїдання комахами. Тварини полюють у різний час, тим самим не заважають один одному і живляться різними видами тварин.
Номер слайду 9
Інтернетресурс: Тест для самооцінки. Код доступу 266946join.naurok.uahttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=26694 Дякую за увагу!http://nataliyaborisova.blogspot.com/2016/04/5_14.htmlhttp://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_5_kl_urok_58_vpliv_na_organizmi_chinnikiv_zhivoji_prirodi/2014-02-03-748https://naurok.com.ua/prezentaciya-vpliv-na-organizmi-chinnikiv-zhivo-prirodi-vzaemozv-yazki-mizh-organizmami-spivisnuvannya-organizmiv-22448.htmlhttp://schooled.ru/textbook/nature/6klas/28.htmlhttps://subject.com.ua/textbook/biology/7klas/62.htmlhttp://sharlotka.spb.ru/griby-podberyozoviki-foto-i-opisanie-kak-gotovit.htmlhttps://luxfon.com/download/25646/1920x1200/https://history.vn.ua/pidruchniki/ostapchenko-biology-7-class-2015-ua/14.php